Nederlands > Nieuwetijdsmensen en hun eigenschappen

Hoogevoellig zijn en paranormale gave's

(1/3) > >>

WhiTeAnGeL:
Ik denk dat veel mensen die hoogevoellig zijn (hsp) ook beschikken over paranormale gave's

Ik denk dat het ook wel logisch is want gevoeligheid en paranormaal zijn heeft vele raakvlaken. Als je gevoelig bent merk je en zie je veel en andere dingen die een ander persoon niet of nauwlijks opvallen.

Ik ben benieuwd of jullie het ook zo zien, en dingen herkennen in hsp zijn en paranormale gave's hebben.

lotuslove:
Ik geloof dat het allemaal 'hetzelfde' is hihi... ik weet niet, het heeft denk ik allemaal te maken met het oppikken van energie, ieder krijgt dat binnen in de vorm wat bij diegene past. Ik denk dat HSP hetzelfde is als heldervoelendheid, toen ik er pas over hoorde en over las raakte ik een beetje in de war vanwege de benaming, ik hield teveel vast aan de benaming en het 'hokjes-denken' moet ik eerlijk bekennen, maar ik denk nu dat het gewoon hetzelfde is, als hsp-er of heldervoelend iemand ben je een gevoelsmens, ik weet van mezelf inmiddels dat ik zeker een gevoelsmens ben :D haha
Het is wel erg interessant want we voelen denk ik als mens allemaal wel energie aan maar de een wat meer dan de ander.

WhiTeAnGeL:
Ja ik vind het ook zo, alle hokjes is eigenlijk nergens voor nodig maarja dat is de mens weer die zijn gevoelens probeert te verwoorden ;)

Veel dingen hebben gewoon met elkaar te maken en ze lopen gewoon enigzins gelijk en komen overeen, ik denk ook niet dat belangrijk is om er precies naar te leven omdat het je zicht niet helder houd.

Kan me voorstellen dat je verward raakte ;) met alle begrippen enzo

LPChip:
HSP is toch ook een paranormale gave?

Dus ja, als je HSP hebt/kan, dan heb je al een paranormale gave.

Ik ben het wel met je eens, dat mensen die een paranormale gave hebben, vaak meer dan 1 gaven hebben, hoewel ze het soms vaak op een latere leeftijd pas gaan ontwikkelen.

WhiTeAnGeL:
Nee Hsp is geen paranormale gave hoor ;)
Hsp is alleen een gevoeligheid die je hebt of niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie