Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Wat is paranormaal?  (gelezen 19105 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Wat is paranormaal?
« Gepost op: juli 07, 2008, 07:33:56 pm »

Dat je paranormale zaken tegenkomt op een spiritueel forum is niet zo gek. De voornaamste reden dat we dit gedeelte hebben toegevoegd is omdat dit vaak als hetzelfde wordt gezien. Dit is echter niet zo, en juist om die reden heb ik dit topic gestart.

Wat is nou eigenlijk paranormaal?
Paranormaal, ook wel bekend als bovennatuurlijk is de mogelijkheid om dingen waar te nemen of te kunnen die volgens de wetenschap vooralsnog onmogelijk zijn. Om aan te geven wat hier allemaal onder verstaan wordt volgt er een lijstje van de meest voorkomende paranormale gaven.
  • De mogelijkheid om entiteiten (Geesten) te waarnemen. Dit kan door zicht, geur, geluid of welke andere vorm dan ook.
  • De mogelijkheid om te communiceren met entiteiten en overleden mensen.
  • Het kunnen van telepathie. (Gedachten lezen/zenden op afstand)
  • Het kunnen van telekinese. (Verplaatsen van voorwerpen op afstand)
  • Het kunnen voelen van andermans gevoelens/emoties
  • De mogelijkheid om mensen (zelf en/of anderen) te kunnen helen. Dit kan middels diverse methoden; reiki, chakratherapie, magnetiseren, etc
  • Het kunnen voorspellen van gebeurtenissen die nog niet gebeurd zijn
  • Het kunnen ervaren/voelen/zien/etc van gebeurtenissen die in het verleden gebeurd zijn zonder dat je erbij was.
  • Het zien van aura's

Het kan heel goed zijn dat er iets niet in het lijstje staat dat er wel tussen hoort. In dat geval stel ik het op prijs als dit kenbaar gemaakt wordt. Dan kan het toegevoegd worden. :)
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2009, 08:32:04 pm door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Cares

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re:Wat is paranormaal?
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2017, 10:14:28 am »

Goedemorgen LPChip,

Het kunnen voelen van andermans gevoelens/emoties heb ik nu al een aantal jaar maar heb daar veel vragen over.. Het is bij mij sinds september (toen overleed mijn lieve tante  :'( ) Veel sterker geworden..

Nu had ik gisteren ineens iets heel anders.. werd wakker en rook de geur van mijn ex, en overal waar ik heen ging kwam steeds een vlaag van zijn geur voorbij en afgelopen nacht heeft hij me dus om 2 uur gebeld via whatsapp.. perongeluk. Zou dat ook kunnen vallen onder een paranormale gave?

Groetjes!
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Wat is paranormaal?
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2017, 11:02:21 am »

Beste Cares,

Allereerst welkom op Armina.

Dat je verder ontwikkeld bent geraakt na het overlijden van je tante kan komen doordat je een speciale band met haar had en je nu nog gevoeliger bent geworden.

Als je je vragen kwijt wil, schroom je dan niet om een of meerdere onderwerpen te starten hier op het forum.

Het ruiken van de geur van iemand of een andere trigger betekent vaak dat de een aan de ander denkt. Wanneer er een spirituele band is, dan "weet" je dit. Dit kan bijvoorbeeld zijn doordat je een geur ruikt, of ineens dingen ziet of dingen gebeuren waardoor je aan de ander denkt. Het feit dat hij je daarna geprobeerd heeft te bellen, ook al was dat per ongeluk bevestigt dit.

Waarom hij aan jou dacht kan ik je niet vertellen. Het kan een verwerkingsproces van hem zijn, of misschien is hij opnieuw geinteresseerd in je.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Cares

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re:Wat is paranormaal?
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2017, 11:12:36 am »

LPChip,

Bedankt voor het antwoord! We zijn nog niet zo lang uit elkaar en hadden wel een band inderdaad..

Ik zal eens een topic opstarten met mijn vragen en kijken wat daaruit komt. Ik ben blij dat ik op het forum terecht ben gekomen om zo meer te leren.

Dank je! :)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Wat is paranormaal?
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2017, 11:15:52 am »

Graag gedaan Cares. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.146 seconden met 22 queries.