Allereerst Vlinder, geen sorry. Waar ik het topic mee begon, is al niet meer het gespreksonderwerp haha.
Wat je zegt LPChip, klinkt heel logisch en pas ik al deels toe in mijn leven (zoals dat van de agenda). Ik kijk er iedere dag even in om te weten wat de planning is en dat werkt super.
Maar mijn werk is helaas niet planbaar. Ik ben operatieassistent en moet dus constant anticiperen en krijg met onverwachte situaties te maken. Dit levert de ene keer stress op en de andere keer geeft het een adrenaline stoot en leef ik daarop, afhankelijk van de situatie en mijn gesteldheid uiteraard.
Op mijn werk vind ik het dus onwijs lastig rust in mijn hoofd te creëren. Ik moet ook altijd in een staat van alertheid zijn, zodat ik adequaat kan reageren. Soms vraag ik mij ook af: heb ik wel het juiste werk gekozen?
Maar ik krijg er onwijs veel voor terug, dus ik probeer dat wel op de weegschaal te leggen uiteraard.
Ik kan mij alleen niet voorstellen dat ik op mijn werk tijd heb voor meditatie. Soms heb ik niet eens tijd voor pauze.
Misschien zijn hier ook wel tips voor of manieren om hiermee om te gaan waarvan ik nog niet op de hoogte ben hoor..
@Vlinder, wat bedoel je met: visualiseren vind ik lastiger dan voelen? Wil je zeggen dat je dan de meditatie wel voelt? Zonder de echte visualisatie erbij te hebben?
Grappig.. ik kan het dan wél een soort van visualiseren, maar ik voel er dan niet zoveel bij. Konden we het maar combineren
.
Liefs, Gaia.