Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Uittreden  (gelezen 26435 keer)

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Uittreden
« Gepost op: januari 19, 2009, 03:06:24 pm »

Uittreden..

Als je uittreed verlaat je het lichaam.
Een uittreding kun je spontaan krijgen, maar je kan het ook zelf doen. Als je het zelf wil proberen moet je wel ervaring hebben, en weten wat je doet.

Spontaan uittreden doen de meeste slechts bij een ongeval, bijna-dood-ervaring of soms ook zonder dat er eigenlijk aanleiding toe is.
Deze vorm is wel de meest indrukwekkende omdat hij met geen haar verschilt met je dagdagelijkse ervaring, totdat je merkt dat je lichaam ergens anders ligt of je merkt dat je vanuit een standpunt waarneemt dat anders niet kan.
Je probeert de deur open te doen maar grijpt door de kruk.
Je gaat uit de weg voor iemand die langsloopt, maar hij niet, omdat hij je niet opmerkt en loopt half door je heen.
Een aantal dingen vind je vreemd maar je merkt het nog steeds niet direct echt wat er met je aan het gebeuren is.

Een uittreding kun je herkennen aan:

Voordat de uittreding plaatsvind:
- het horen van een zoemend of brommend geluid.
- Verlamming van het lichaam
- Trillen van het lichaam
- Je weet dat je ogen dicht zijn, maar toch kun je zien.
- Het gevoel alsof iemand je uit je lichaam trekt.

Tijdens de uittreding:
- gevoel van zweven, je kunt vliegen
- materiaal is geen opstakel en kunt hier gewoon doorheen.
- Als je bijvoorbeeld naar je hand kijkt, lijkt het alsof je het ziet maar het is er niet.
- Er is geen tijd.. Je weet niet hoelang het zich afspeelt. 5 minuten kan lijken op 1 uur, maar kan ook andersom.

Je hoeft niet alle genoemde punten te ervaren.

Bij een uittreding verlaat je het lichaam, maar je hebt er nog wel contact mee door middel van een zilvere koord. die zit aan de achterkant van je hoofd naar je lichaam toe.
Een (spontane) uittreding gebeurd meestal vlak voordat je in (diepe)-slaap valt, of net als je wakker wordt.

Ook kun je hier je ervaringen delen met elkaar..,
vond je het eng.. of voelde je jezelf rustig, zag je andere personen?
Twijfel je of je een uittreding had??

Voor diegene die al eens ervaring heeft gehad met een uittreding, en het bewust wil gaan proberen. kan ik wel een oefening sturen via een prive-bericht.
ik plaats de oefening liever niet in het openbaar, want je moet er zeker van zijn dat je het wilt, en dat je niet bang bent.
Ook moet je het heel goed uitvoeren, want soms kan het gevaarlijk zijn (zoals entiteiten die jou lichaam overnemen).

Dus ben je er echt zeker van dat je het bewust wil proberen en durft, laat mij dan weten waarom je dit zo graag wil. Dan zal ik je de oefening sturen.
Meestal kan ik via deze manier beter in contact komen met mijn gidsen, en ze een specifieke vraag stellen..

Maar ook als je zelf hier een oefening voor hebt, zou ik het graag willen weten :D..
Ook ben ik niet de enigste die hier ervaring en oefeningen voor heeft, dus je kan ook rondvragen op het forum..
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2009, 10:26:59 am door wouw »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2009, 06:24:27 pm »

Ik heb een aantal keer geprobeerd uit te treden, maar steeds als ik op het randje zit, dan lijk ik als een soort aardbeving heen en weer te gaan, en kom niet echt los van m'n lichaam, zo lijkt het. Een heel overweldigend gevoel. Ik heb het daarom na een aantal keer proberen gestaakt omdat ik niet verder durf. M'n ogen gaan ook snel knipperen en lijkt zo snel te gaan dat ik het als mens niet meer bij kan houden.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #2 Gepost op: januari 19, 2009, 07:19:39 pm »

Klopt, mijn lichaam gaat meestal ook eerst shaken voordat ik uit treed.
ogen knipperen hebk geen ervaring mee.. of bedoel je dat je heel erg snel flitsen achter elkaar ziet

misschien dat het net niet lukt omdat je nog een beetje angst in je hebt.. en het nog onbekend is voor je.
je kunt als je wilt je gidsen of engelen vragen of ze je willen helpen, en bij je staan tijdens je uittreding.,
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2009, 07:21:54 pm door wouw »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2009, 10:20:55 pm »

Ik zie inderdaad flitsen waardoor mijn ogen gaan knipperen. Ik voel ook echt dat m'n ogen heel snel trillen zeg maar.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2009, 09:41:35 am »

ow jaa.. dat gevoel herken ik! :)
naar mijn ervaring is dat niet zo erg, denk dat het er ook bij kan horen net voordat je je lichaam verlaat.

als ik bewust uittreed vind ik het altijd moeilijk om niet in slaap te vallen!
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #5 Gepost op: januari 20, 2009, 10:02:02 am »

Hmm, okee, dus ik moet eigenlijk gewoon nog even doorzetten.

Ik ga het binnenkort nog een keer proberen, en dan laat ik weten hoe m'n ervaring hierin was. Het is niet zo heel moeilijk voor me om in deze fase terecht te komen. Gewoon in meditatie gaan en dan goed ontspannen dan lukt het vrij makkelijk. Maar misschien komt het wel omdat ik te wakker wil blijven.

In ieder geval bedankt voor het vertellen dat dit bij jou ook gebeurd. Dan heb ik wat meer het gevoel dat ik op de goede weg zit. :D
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #6 Gepost op: januari 20, 2009, 10:08:43 am »

Oke.. succes ermee,

ik doe ook een oefening van te voren.. en dat is mezelf zo ontspannen. vanaf mijn tenen tot mijn hoofd.
en dan kom ik in een soort van verlammings-fase, dan kan ik mijn lichaam niet meer bewegen.
soms vraag ik ook hulp van mijn gids, en voel als het waren dat ze mij echt uit mijn lichaam trekken...

ook als ik een uittreding heb, kan ik entiteiten beter waarnemen horen en mee communiceren.
maar dit doe ik alleen als het goed voeld, anders ga ik gelijk weer terug mijn lichaam in..
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #7 Gepost op: januari 20, 2009, 11:04:27 am »

Kan je ook uitreden overdag? Als je gewoon wakker bent.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2009, 11:10:00 am »

Bij een uittreding is je geest wakker maar je lichaam in slaaptoestand.

ik heb wel eens gehoord dat mensen overdag gewoon op een stoel tv zitten te kijken, en dan spontaan uittreden.
zelf heb ik dit niet meegemaakt, alleen overdag als ik echt op bed lig en mezelf erop richt..
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #9 Gepost op: januari 20, 2009, 11:20:55 am »

Ik kan mij vrij makkelijk naar die toestand brengen, ook overdag. Dus ik denk wel dat dat lukt. Ik ben sowieso meestal wel ontspannen. (energie zuinig :P)

Maar ik ga het zeker proberen. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #10 Gepost op: januari 20, 2009, 11:27:20 am »

oke dat is erg apart.

Ik zat daar aan te denken omdat ik overdag soms momenten heb dat ik mezelf nauwlijks voel ik doe dan wel van alles maar alles gaat automatisch.
Maar ik denk dat het toch wat anders is ;)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #11 Gepost op: januari 20, 2009, 12:59:36 pm »

Dat kan wat anders zijn, maar dat hoeft niet, want in feite ben je dan al erg relaxed. Alleen ben je dan in gedachten vaak. Als je je gedachten vrij kan maken, dan kun je volgens mij zo uittreden.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #12 Gepost op: januari 20, 2009, 03:46:52 pm »

Ja misschien wel als je het zo bekijkt :) zo het helemaal niet zo moeilijk hoeven zijn.

Ik denk meer dat de momenten dat ik er niet ben een soort van zelfbescherming is voor de energieen die ik onbewust/bewust voel. Dat het teveel is.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #13 Gepost op: januari 20, 2009, 05:06:47 pm »

Of gewoon dagdromen. Dat doe ik ook veel. Volgens mij is dat ook een manier om je energieniveau weer wat op te krikken. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Knapknapperige

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re: Uittreden
« Reactie #14 Gepost op: januari 21, 2009, 04:47:50 am »

   
Het is niet erg moeilijk voor mij op dit moment lijkt te zijn. Alleen in meditatie en daarna ontspannen dan is het vrij gemakkelijk. Maar misschien is dat omdat ik wil wakker blijven.
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.139 seconden met 22 queries.