Nederlands > Overige onderwerpen

Ervaringen met edelstenen

(1/3) > >>

Rainbow:
Sinds kort ben ik me meer gaan verdiepen in de werking van edelstenen en hoe meer ik me ermee bezig houdt hoe fascinerender ik ze vind.

Het is begonnen met het dragen van peridoot. Eigenlijk op advies van iemand omdat ik zo slecht in mijn vel zat. Deze steen heeft een enorme indruk op me gemaakt door me het verschil te leren tussen mijn en andermans gevoelens.  Inmiddels heeft deze steen me nog veel meer geleerd maar hier is de interesse in edelstenen ontstaan. Eigenlijk is het nu ook meer dan een interesse. Ik voel een band met de stenen die ik draag en beschouw ze ook wel een beetje als mijn vrienden. Ze helpen en steunen maar leren me stuk voor stuk ook dingen die ik nog niet wist. Of misschien wel mentaal wist maar gevoelsmatig nooit echt geheel begreep.
 
Wekelijks leer ik iets nieuws van ze en ik zou het leuk vinden om dit te delen. Elke steen heeft zo zijn eigen specialiteit en een eigen indruk om achter te laten.
De werking zal niet voor ieder hetzelfde voelen dus ik ben ook erg benieuwd naar andermans ervaringen en band met edelstenen.
Ondanks de klik die ik heb met edelstenen weet ik verder nog weinig van edelstenen, behalve dan mijn eigen ervaringen. Ik heb pas net geleerd hoe je een steen ontlaadt en oplaad en ook dat niet elke steen met dezelfde naam dezelfde werking heeft. Maar ik leer graag bij en vertel graag over mijn ervaringen.

Rainbow:
Gouwepeer, ik ben erg benieuwd hoe je weet of een edelsteen jou gekozen heeft.

Ik ga zelf meestal naar een winkel en houdt de steen even in mijn hand en wacht tot ik het effect voel in mijn lijf.
Alleen de laatste steen, zwarte toermalijn, had ik nooit zelf gekozen. Omdat ik de energie vrij heftig vind. Dit is typisch zo'n steen die op mijn pad kwam en uiteindelijk wel echt een toegevoegde waarde heeft. Maar ik draag hem nooit zonder rozenkwarts omdat de toermalijn voelt als een racewagen die tegen blokkades in mijn lijf botst, zonder die zachtheid van rozenkwarts zou ik de energie niet trekken.

gouwepeer:

--- Citaat van: Rainbow op september 22, 2017, 10:39:43 am ---Gouwepeer, ik ben erg benieuwd hoe je weet of een edelsteen jou gekozen heeft.

--- Einde van citaat ---

Gisteren ben ik weer eens voor nieuwe stenen de deur uit gegaan, zie dit topic. Lichtpuntje Kristallen is voor mij een kleine 20 minuten rijden, dus kom daar regelmatig.
Ik begin in de winkel (na een uitgebreide begroeting van de eigenaren) met een rondje door de winkel te lopen. Aangezien alle stenen en kristallen regelmatig worden verplaatst om de energie in balans te houden is het elke keer weer afwachten waar wat staat. Tijdens de eerste ronde moet ik meestal nog even afstemmen op de energie om aan te voelen waar ik moet zijn. Na het aangeboden kopje koffie begin ik vaak al wel neer de eerste stenen toe te lopen. Soms kom ik vaker in dezelfde hoek terecht omdat ik voel dat daar iets voor mij is. Uiteindelijk kom ik dan de juiste steen/kristal tegen.

Wat ook erg leuk is aan die winkel is de mogelijkheid om even lekker buiten te zitten, waar je heerlijk ontspannend kan genieten (het is buitenaf en daar lopen verschillende tamme beesten rond). Het is dan alsof je energetisch helemaal gereinigd word, waardoor je gevoeliger word om de juiste keus te maken.

Ook opmerkelijk: ik ben daar eens een keer geweest toen ik niet helemaal lekker in orde was. Een griepje was schijnbaar iets langer blijven plakken dan gewenst. Van de energie in die winkel knapte ik helemaal op.

Nog even een aanvulling: ik heb zelf geen aandelen in die winkel  ;D

Rainbow:
Klinkt heerlijk gouwepeer zo'n tripje naar de edelstenen winkel :). Ik heb dat ook vaak in de natuur, de rust die dat uitstraalt herinnert me vaak weer aan mijn eigen innerlijke rust en hoe ik daar weer contact mee kan maken. Veel gedoe verdwijnt daar meteen mee.

Ik ga vanmiddag naar een edelstenen winkel. Ik heb een lijstje met stenen die ik mooi vind of die me iets lijken maar ga ter plekke kijken welke stenen goed voelen.
Ook eens kijken of jouw benadering bij mij ook werkt. De winkel waar ik naar toe ga voelt helaas niet zo heel goed, teveel onrust jammer genoeg. Het wordt eigenlijk wel tijd dat ik eens andere winkels ga bekijken. Die zitten helaas, alleen niet in de buurt.

Ik heb je edelstenen gezien, je zult inmiddels wel een aardige verzameling hebben. Hoe bewaar je ze? Ik denk dat ik binnenkort eens een houten doos in elkaar ga knutselen voor de stenen. Mijn aandacht werd trouwens getrokken door de calciet dus die ga ik ook eens van dichtbij bekijken.

gouwepeer:
Calcieten zijn altijd fijn (mijn persoonlijke mening). Lichtpuntje Kristallen schijnt echt uniek te zijn: ze krijgen bezoekers uit heel nederland en België. Voor sommige bezoekers is het echt een dagje uit. Ik meen ooit eens te hebben gezien dat er in regio Groningen ook zo'n soort winkel is, dus wellicht zijn er nog wel meer van dit soort winkel.
In welke regio zit jij?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie