Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe ervaringen als hsp  (gelezen 26854 keer)

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #15 Gepost op: september 19, 2017, 09:16:13 am »

Dank je voor je uitleg over de entiteiten LPChip. Het helpt me om het beter te plaatsen en maakt het eigenlijk ook minder eng.

Degene met wie ik toen was vertelde dat het zijn gidsen waren. Hij zag mij in het luchtledige staren :) en vertelde toen dat het zijn gidsen waren. Ik vond het toen vooral opvallend hoe lang en dun ze waren. Ze kwamen tot aan het plafond. Ik zag geen uiterlijke kenmerken zoals jij, het waren schaduwen maar dan wit. Heb ik dan iets anders gezien?

Nee ik ben vast niet de enige maar vind het zo jammer dat ik weinig andere mensen ken die spirituele ervaringen hebben. Misschien, zoals je zegt, op een totaal andere manier, dat het niet herkenbaar genoeg is. Hoe uit het zich bij jou?

Gisteren viel er nog een kwartje tijdens het schoonmaken. Ik hield nooit zo van schoonmaken omdat ik me dan snel moe en vies voel, toch houd ik wel van een schoon huis. Het was dan elke keer weer een overwinning als ik weer had schoongemaakt maar gisteren voelde ik dat ik gewoon letterlijk zware energie van een deur kon vegen. Of angst weg kon vegen. En ineens viel het kwartje. Daarom was ik natuurlijk steeds zo moe en wilde ik na een paar minuten schoonmaken altijd direct weer onder de douche. Ik besloot die edelsteen om te doen tijdens het schoonmaken (peridoot werkt zuiverend) en ineens werd ik niet meer moe! Ik heb fluitend mijn huis gedaan :). Sommige dingen hoor je eigenlijk al vroeg te leren en niet pas op je 30e, had een hoop gedoe gescheeld  ;D
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #16 Gepost op: september 19, 2017, 09:36:02 am »

Dank je voor je uitleg over de entiteiten LPChip. Het helpt me om het beter te plaatsen en maakt het eigenlijk ook minder eng.
Graag gedaan. :)

Degene met wie ik toen was vertelde dat het zijn gidsen waren. Hij zag mij in het luchtledige staren :) en vertelde toen dat het zijn gidsen waren. Ik vond het toen vooral opvallend hoe lang en dun ze waren. Ze kwamen tot aan het plafond. Ik zag geen uiterlijke kenmerken zoals jij, het waren schaduwen maar dan wit. Heb ik dan iets anders gezien?
Nee, je hebt hetzelfde gezien, maar het was onscherp. Net als met een camera, als je deze niet scherp stelt, zie je wel de kleuren maar is het onscherp. Hoe wakkerder je bent, des te moeilijker je kan scherpstellen/focussen. Toen mijn gidsen zich naar mij openbaarden was ik echt zo moe dat ik m'n ogen dicht kon doen en ter plekke kon slapen. Ik was echter op dat moment niet in de gelegenheid om te gaan slapen (had net bezoek gehad van ver weg).

Nee ik ben vast niet de enige maar vind het zo jammer dat ik weinig andere mensen ken die spirituele ervaringen hebben. Misschien, zoals je zegt, op een totaal andere manier, dat het niet herkenbaar genoeg is. Hoe uit het zich bij jou?
Veel mensen ervaren dingen net iets anders, maar nog veel belangrijker, veel mensen durven er niet over te praten omdat ze dan vaak raar aangekeken worden, en nog erger, genegeerd enzo of voor gek verklaard. Dit is helaas het gevolg van de hersenspoeling die de elite heeft gedaan om ons dom te houden. We durven niet te praten met anderen over onze ervaringen, en daarom denken veel mensen dat ze alleen zijn. Daarnaast zijn er anderen die minder ontwikkeld zijn en daardoor simpelweg niet weten wat jij weet.

Gisteren viel er nog een kwartje tijdens het schoonmaken. Ik hield nooit zo van schoonmaken omdat ik me dan snel moe en vies voel, toch houd ik wel van een schoon huis. Het was dan elke keer weer een overwinning als ik weer had schoongemaakt maar gisteren voelde ik dat ik gewoon letterlijk zware energie van een deur kon vegen. Of angst weg kon vegen. En ineens viel het kwartje. Daarom was ik natuurlijk steeds zo moe en wilde ik na een paar minuten schoonmaken altijd direct weer onder de douche. Ik besloot die edelsteen om te doen tijdens het schoonmaken (peridoot werkt zuiverend) en ineens werd ik niet meer moe! Ik heb fluitend mijn huis gedaan :). Sommige dingen hoor je eigenlijk al vroeg te leren en niet pas op je 30e, had een hoop gedoe gescheeld  ;D

Hey! Wat herkenbaar. Ik denk dat je mij zojuist iets geleerd hebt! :D

Ik heb dat dus ook, dat schoonmaken mij enorm veel energie kost. Ik zal eens kijken of ik peridoot heb en zo niet, dan eens kopen, en kijken of dat voor mij ook helpt. :)

Dankjewel. :D

En PS: ik ben 36... xD

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #17 Gepost op: september 19, 2017, 09:58:16 am »

Nou als je het niet vervelend vind dan blijf mijn ervaringen nog even spuien hier. Vind het fijn om erover te schrijven.
Het helpt me ook om niet meer in cirkels te denken. Na het schrijven is het weg en klaar.

Grappig dat jij dat ook hebt! Ligt eigenlijk heel erg voor de hand maar heb er nooit op die manier bij stilgestaan.
Peridoot is voor mij echt een hele fijne edelsteen gebleken. Wel jammer dat je hem niet mag combineren met andere stenen maar de voordelen zijn zo groot dat ik dat voor lief neem.
Ben benieuwd of het voor jou ook werkt.

Leuk een leeftijdsgenoot :)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #18 Gepost op: september 19, 2017, 10:12:17 am »

Vervelend? Alles behalve dat. :D Blijf je evaringen maar posten hoor. :)

Ja, heb er ook niet overna gedacht, maar it makes sense. :)

Ik ga er zeker induiken. Ik heb thuis een collectie met edelstenen. Iets van 20 stuks. Zo'n beginners setje. Gekregen van mijn moeder die ze toen spaarde met boekje erbij wat het is en wat de eigenschappen zijn. En als er geen peridoot bij zit, dan is er een winkel zo'n 500m bij mij thuis vandaan die allemaal edelstenen heeft. :) Dus gaat goed komen. :)

Wat gebeurd er als je deze steen draagt terwijl je ook een andere steen draagt eigenlijk?

Ja, leuk, leeftijdsgenootjes. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #19 Gepost op: september 19, 2017, 11:42:43 am »

Ok fijn.

De peridoot is overheersend. Ik wordt er een beetje misselijk van. In mijn ervaring laat de peridoot andere energie niet toe. Volgens een website waar ik las kan hij zelfs de andere steen laten barsten als ze lang dicht bij elkaar blijven. Maar dat heb ik niet zelf geprobeerd.

Ik ben de laatste tijd veel met stenen aan het experimenteren. Wat dat betreft is er ook een wereld voor me open gegaan. Ik zou er zo een topic over vol kunnen schrijven denk ik.
Al die verschillende werkingen zijn leuk om te ervaren. Als een kind in een snoepwinkel :).
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #20 Gepost op: september 19, 2017, 12:01:21 pm »

Interessant. :) Ga eens kijken hoe dit zit. Tnx. :)

Wat betreft posten over edelstenen, ga gerust je gang. :) Gouwepeer heeft ook ervaring met edelstenen. Jullie kunnen vast nog van elkaar leren. :)

Liefs,
LPChip

Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #21 Gepost op: september 20, 2017, 12:11:56 pm »

Ok zal ik doen. De eerst volgende steen die ik wil gaan proberen is labradoriet. Lijkt qua beschrijving een beetje op peridoot (qua beschermende kwaliteiten) maar ben wel benieuwd naar de gevoelsmatige verschillen. Zal er dan wel een topic over openen. Of eigenlijk kan dat nu ook al wel want ik ben nu aan het experimenteren met zwarte toermalijn. Alleen weet ik nog niet wat ik daarover kwijt wil. Nou ja ik kijk even. Ik ben op dit moment even bezig met het opruimen van oude energie. Dus ik ben daar even zoet mee.

Lijkt me leuk om andere ervaringen te lezen over edelstenen :).
Wat dat betreft verwacht ik eigenlijk nooit dat een edelsteen doet wat erover staat beschreven.
Net zoals je niet direct gelooft in de reclames op tv. Als iets dan toch doet wat erover wordt beweerd dan ben ik altijd wel blij verrast.
Gelogd

gouwepeer

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
    • spiritueel wetenschap ruimte forum gouwepeer.nl
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #22 Gepost op: september 20, 2017, 08:15:02 pm »

De meeste stenen en kristallen heb ik zelf niet gekozen. Zij hebben mij gekozen. Al moet ik wel zeggen dat ik ook wel een aantal exemplaren heb gekocht omdat ik ze mooi vond.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #23 Gepost op: september 20, 2017, 10:32:10 pm »

Ben benieuwd naar je topic. :)

Bij alles wat je ziet aan waarheid enzo kijk ik altijd naar mijn gevoel. Van een tv reclame, als ze zeggen dat een product iets kan, dan ga ik er meestal vanuit dat dat ook zo is, tenzij het zo'n tell-sell reclame is. Maar als het bogus is, dan zegt mijn gevoel dat vaak al wel. Meestal als ik ergens een positief gevoel bij krijg, dan heb ik dat product ook nodig of verrijkt het mijn leven op een andere manier.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #24 Gepost op: september 22, 2017, 10:33:52 am »

Ik heb wat de edelstenen betreft even een nieuw topic geopend.

Ja ik snap je, het lastige bij reclames is alleen dat de intentie van de boodschap me al zodanig irriteert dat ik niet meer verder voel of er iets van klopt. Maar ergens wil ik dat denk ik ook niet meer. Omdat het vaak zover afstaat van de natuur, dat ik er al gevoelsmatig weinig meer mee kan. Er is een tijd geweest dat al de onzin die beweerd werd me boos maakte maar eerlijk gezegd heeft juist diezelfde onzin ervoor gezorgd dat ik steeds meer op mijn eigen kompas ben gaan varen. Die reclames zijn voor mij een beetje symbool gaan staan voor het niet voelen maar afgaan op beweringen.

Als je gaat lezen over de werking van edelstenen dan zie je op een gegeven moment ook door de bomen het bos niet meer. Alleen al de edelstenen die een beschermende werking hebben.... Als je de teksten vaak genoeg leest dan lijken ze allemaal op elkaar en hebben veel dezelfde eigenschappen. Ik moest de stenen echt voelen om de verschillen te begrijpen, écht te begrijpen.

Wat je zegt over voelen of een product een toevoeging is doe ik ook steeds meer. Ik kan best makkelijk geld uitgeven en was soms meer bezig met het lijstje van benodigdheden zo snel mogelijk kopen dan voelen wat er het meest prioriteit heeft en wat inderdaad het meeste toevoegt. Ik moet zeggen dat dit nu nagaan ervoor gezorgd heeft dat ik al een paar keer dingen niet heb gekocht of heb gewacht. Dat bleken dan wel goede keuzes te zijn. Al vergeet ik dit vaak ook zo weer, helaas.

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #25 Gepost op: september 22, 2017, 11:06:51 am »

Ik heb je andere topic gelezen, maar kan er niets aan toevoegen, vandaar geen reactie van mij. :)

Ik ben zelf niet echt bezig met edelstenen, vandaar. Ik heb er een lange tijd een gedragen en bij m'n computer ligt een zwarte steen tegen straling en ik heb een collectie van m'n moeder gekregen maar die heb ik weggelegd en heb me daar nog niet mee bezig gehouden.

Zoals je zegt: stenen roepen je, en dat hebben deze stenen tot nu toe niet gedaan. Dat is dan ook een teken dat ik op dit moment geen hulp van stenen nodig heb.

Wat betreft reclames, er is natuurlijk een verschil met tv reclames vs advertenties op websites. Als een reclame op een verkeerd moment komt, dan erger ik me eraan, maar meer aan het feit dat ze een reclame moeten inlassen en dat verdienmodel wat erachter zit. De reclame zelf heeft dan allang z'n doel gemist.

Voorbeeld: reclame terwijl je een youtube filmpje kijkt. Tegenwoordig geef ik dat soort fimpjes een dislike als mijn adblocker hem niet kan blokkeren, wat gelukkig meestal wel werkt.

Sommige filmpjes hebben zelf een stukje van "message of our sponsor". Afhankelijk hoe lang dat duurt en hoe het ingebouwd is in dat filmpje bepaald of ik die video stop of niet.

TV reclame's als ze te lang duren, dan ben je mij als kijker ook kwijt. Ik kijk dan ook nagenoeg geen tv meer door die stomme reclames. Gelukkig zijn er nog zenders waar dat weinig gebeurd. Discovery kijk ik nog steeds met veel plezier naar.

Wat betreft het voelen voor producten, dat doe ik wel. Soms bewust, soms onbewust. Zo kan ik "tegen een product aanlopen" als ik in de winkel ben. Ik loop er langs, en het valt ineens erg op. Dan ga ik kijken wat het is en ga ik bij mezelf voelen of het inderdaad iets is voor me. Soms is het dan inderdaad zo dat mijn gevoel heel positief is, terwijl ik daarvoor het product nog nooit gekocht heb. Dit zijn dan mijn gidsen die me aanraden dit product te kopen.

Tot nu toe zijn dit altijd successen geweest.

Er zijn natuurlijk ook bengels (entiteiten die je in de maling willen nemen) die hetzelfde doen. Als je dan naar een product getrokken wordt, en je gaat bij je gevoel na, dan merk je dat het toch niets is en leg je het weer weg.

Als laatste ga ik soms als ik niet direct bij mijn gevoel kom mijn pendel raadplegen. Die heeft me heel veel interessante aankopen laten doen. Interessant als in, rare antwoorden die achteraf logisch zijn. :)

Ik heb zo een voorbeeld gepost hier op het forum, maar kort nog even wat het was: Ik ging een mobiele airco kopen. Ik zag er 1 op een website en dacht, dat lijkt me wel wat. Ik ging pendelen of dat wat was.

Ik schrijf de reacties als volg:         mijn vraag: antwoord

Is het een goed idee om deze airco te kopen? : ja
Wordt ik blij als ik deze airco heb? : nee
Is er een betere airco op deze site? : nee
Is het verstandig dat ik deze airco koop, ondanks dat ik er niet blij van wordt? : ja

Ik heb de airco dus besteld. Ik kreeg een paar uur later een telefoontje. Sorry meneer, de airco die u heeft besteld kunnen we niet meer leveren. Om u tegemoet te komen kan ik u een andere (veel betere) airco leveren voor hetzelfde geld. Wilt u dat?

Ik heb dat gedaan, en ben echt blij met die airco. :D

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #26 Gepost op: september 26, 2017, 11:19:06 am »

Ok helder hoor, ieder zo zijn interesses. Ik ken het werken met een pendel weer niet.

Een grappig voorbeeld zeg. Toont ook wel dat verstand weinig van doen heeft met dit soort dingen (behalve je dan behoeden voor kwalijke zaken).
Als het goed voelt, op een zachte manier (zonder dat er dwang of stress aan ten grondslag ligt) dan is dat voldoende om keuzes te maken.
Soms voel ik zo'n zacht duwtje in mijn rug om iets te doen of te ondernemen en mijn verstand begint dan vaak te protesteren.
Het ligt dan totaal niet in lijn met mijn plannen maar ik heb wel ondervonden dat ik het toch maar gewoon moet volgen.
Meestal blijft het gevoel me ook achtervolgen als ik er niet direct gehoor aangeef. Op een heel geduldige manier (niet eigen in ieder geval want geduld is niet per se mijn sterkste kant)
Het blijkt vaak dat ik op die momenten iets voor iemand kan betekenen, iets wat niet direct logisch is en diegene mij niet heeft laten blijken. En waar ik zelf ook niets aan heb, dat vind ik nog het allervreemdste trouwens. Ik krijg er namelijk zelf geen gevoel bij, ook geen voldoening of iets dergelijks. Echt alsof je een doorgeefluik bent en het totaal niets met mijn persoon van doen heeft.

Zo'n ervaring zoals jij met je pendel hebt gehad ken ik niet. Maar ik snap wel dat als de antwoorden of ingevingen goed voelen, ook al is het niet logisch je het wel kunt volgen. En dat je dan verrast kunt worden door de resultaten. Krijg bijna zin om ook eens zo'n pendel te proberen :).

Mijn ervaringen als nieuwe hsp'er gaan niet over rozen trouwens. Ik merk dat maar nauwelijks mijn mond kan houden als ik wat voel bij mensen. Voornamelijk als ik er zelf last van heb. Het is voor mij alsof de radio zo oorverdovend hard staat dat ik er zo wordt afgeleid maar ik moet verzwijgen dat de radio hard staat. Het is bijna niet te doen voor me. Ik reageer er gewoonweg op. Laatst kon ik bij iemand alleen maar denken doe alsjeblieft eens relaxed. Laat eens los, leun eens achterover. Terwijl diegene vertelde ontspannen te zijn (ik vraag vaak wel hoe iemand erbij zit). Nou ja na een uur zwijgen heb ik het toch maar gezegd  :-[. Toen was de druk bij mij eraf maar heb ik diegene waarschijnlijk een ongemakkelijk gevoel gegeven... Zucht, ik twijfel soms of ik het niet toch bij iemand moet benoemen of niet. Lastig allemaal, moet wel bekennen dat ik die edelsteen niet om had. Ook niet handig waarschijnlijk maar ik wil ook kunnen oefenen zonder steen.





Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #27 Gepost op: september 26, 2017, 12:21:36 pm »

Weet dat dit soort dingen confronterend zijn.

Wat betekend dat, je overvalt zo iemand ermee. Maar deze gaat het dan laten bezinken en uiteindelijk zijn ze je toch dankbaar.

Zo moet je het ook behandelen. Wetend dat het in eerste instantie een confrontatie is voor hun, maar dat ze uiteindelijk toch blij zijn dat je het gezegd hebt.

True, niet iedereen kan overweg met een confrontatie, en niet iedereen wil geholpen worden, maar als jij je gidsen vertrouwd dat ze je begeleiden, dan zal je juist mensen op je pad krijgen die je hulp willen hebben, en je gidsen zullen de mensen die dat niet willen op een afstandje houden.

Oefening baart kunst. :)

En, ja, een pendel is echt een mooi stuk. Je krijgt namelijk altijd een antwoord, ook als je met je gevoel er niet bij komt. Maar als je met je gevoel goed overweg kunt, dan heb je wellicht een pendel niet nodig. Ik gebruik mijn pendel zelden, maar dat wil tevens ook zeggen dat ik hem nog steeds af en toe eens raadpleeg. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #28 Gepost op: september 26, 2017, 01:11:51 pm »

Ja ik heb geen idee of het wel de bedoeling is dat ik het benoem. Voor mij persoonlijk voelt het als een opluchting, er valt dan een bepaalde druk weg.
Ik hoor ook vaak dat mensen er uiteindelijk mee geholpen zijn, dat wel. Maar of het de bedoeling is...

Ik ben net begonnen met het herkennen van de communicatie met (denk ik) mijn gidsen dus het is nog lastig in te schatten voor me.
Dit laatste voorbeeld voelt meer persoonlijk gestuurd dan het eerdere voorbeeld waar ik zelf geen belang bij had.

Van het eerdere voorbeeld weet ik haast zeker dat mijn of diegene zijn gids mij iets vroeg te doen.
Van het laatste voorbeeld weet ik dat niet zo zeker, die drang kwam echt vanuit mij. Kan natuurlijk zijn dat het feit dat diegene op mijn pad kwam ook al gestuurd was, er was sowieso meer aan de hand met die ontmoeting. Diegene had namelijk een edelsteen voor mij meegenomen terwijl ik daar ik het dagelijks leven niet over praat met kennissen. Hoe toevallig...

« Laatst bewerkt op: september 26, 2017, 01:30:41 pm door Rainbow »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #29 Gepost op: september 26, 2017, 03:21:49 pm »

Niks is toevallig. Je wordt daarin gestuurd, en al lijkt het van jou te komen, dat is niet altijd zo.

Als de drang er is, gewoon doen. Je voel zal je waarschuwen als het niet verstandig is.

Als dat gebeurd, dan voelt dat als: je denkt dat iets goed is, maar hebt er een slecht gevoel bij. Dan ga je bij jezelf na of dit gevoel angst is of niet. Zo nee, dan is het waarschijnlijk een bericht van je gidsen. Daarna besluit je of je het wel of niet doet (zal bijna altijd een nee zijn, maar hoewel gidsen je helpen, het is en blijft jouw beslissing en jouw keuze.

Ook als gidsen je bewegen om iets te doen, heb jij de keuze om dat niet te doen.

Maar je hebt deze keer de gaves gekregen om anderen te helpen, vandaar ook dat je dat nu meer en meer gaat kunnen. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: 1 [2] 3 4 5   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.073 seconden met 23 queries.