Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe ervaringen als hsp  (gelezen 27079 keer)

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #45 Gepost op: oktober 10, 2017, 11:49:40 pm »

Ja thuis gaat me dat gemakkelijker af dan buiten onder de mensen. Daar wordt het altijd ingewikkeld om alle invloeden te onderscheiden en in rust te handelen.

Ik heb wel weer een nieuwe vraag... Ik heb al heel lang een soort spierspanning langs mijn ruggengraat. Van onderaan mijn stuitje tot boven in mijn nek en hoofd.
Nu ben in meditatie bezig geweest (al een tijdje) om die spanning los te laten. Nu lukte dat onlangs een paar keer door een bepaalde ademhaling aan te houden. Alleen schrok ik van wat er gebeurde. Ik voelde ineens heel veel energie gaan van onderaf naar mijn nek gaan. Ik zag ook ineens meer lichtverschillen in de kamer, zelfde als wat ik toen had toen ik de witte mensen zag. Nu zag ik geen witte mensen hoor, dus ik weet niet of dit meer iets van tussen hoop en vrees is maar omdat ik van de verandering schrok, blokkeerde ik weer.

In mijn optiek ben ik vooral bezig om dichter bij mij gevoel te komen maar ergens ben ik bang dat dit de kundalini energie is waar ik weleens over gelezen heb. Hoe weet je nu wat wat is? Voor mij persoonlijk voelt het alsof ik niet goed gecentreerd ben, ik voel bijvoorbeeld beter de energie aan de voorkant van mijn lijf dan aan de achterkant. Ik weet zeker dat als ik mijn ruggengraat kan ontspannen ik ook de achterkant ga voelen. Maar ik vraag me af hoe dat bij andere mensen zit, kan iedereen vanuit zijn ruggengraat voelen? Is dat normaal of is dat de kundalini waar ze over schrijven? Ik hoop dat ik beetje duidelijk ben. Vind het lastig om in te schatten wat andere mensen hier voelen in hun lijf.
Gelogd

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #46 Gepost op: oktober 11, 2017, 12:21:25 am »

Met dank trouwens aan een heel vervelend persoon. Iemand die zo dominant is dat ik volledig in mijn kracht moet gaan staan om bij mezelf te kunnen blijven.
Ik heb letterlijk mijn ruggengraat nodig. Ik maak hier dankbaar gebruik van tijdens het mediteren.
Waar sommige ontmoetingen al niet goed voor zijn :)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #47 Gepost op: oktober 11, 2017, 01:57:41 pm »

Ja thuis gaat me dat gemakkelijker af dan buiten onder de mensen. Daar wordt het altijd ingewikkeld om alle invloeden te onderscheiden en in rust te handelen.
Ja, herkenbaar. :) Ik gebruik vaak de oefening met het witte schild om me buiten te kunnen afzonderen en terug bij mezelf te komen. Als dat eenmaal gelukt is, dan kan ik vaak zo verder.

Ik heb wel weer een nieuwe vraag... Ik heb al heel lang een soort spierspanning langs mijn ruggengraat. Van onderaan mijn stuitje tot boven in mijn nek en hoofd.
Nu ben in meditatie bezig geweest (al een tijdje) om die spanning los te laten. Nu lukte dat onlangs een paar keer door een bepaalde ademhaling aan te houden. Alleen schrok ik van wat er gebeurde. Ik voelde ineens heel veel energie gaan van onderaf naar mijn nek gaan. Ik zag ook ineens meer lichtverschillen in de kamer, zelfde als wat ik toen had toen ik de witte mensen zag. Nu zag ik geen witte mensen hoor, dus ik weet niet of dit meer iets van tussen hoop en vrees is maar omdat ik van de verandering schrok, blokkeerde ik weer.

In mijn optiek ben ik vooral bezig om dichter bij mij gevoel te komen maar ergens ben ik bang dat dit de kundalini energie is waar ik weleens over gelezen heb.
Ja, dat is de kundalini energie. En je hoeft er totaal niet bang voor te zijn. Hoewel het een krachtige energie is, is het ook tevens jouw energie die voor jou gereserveerd is.

Ik heb dat trouwens ook, spierspanning langs mijn ruggegraad. Ik gebruik zelf een backstretcher om daarmee te helpen, maar ik ben wel erg benieuwd naar jouw meditatie. Zou je me die kunnen vertellen?

Hoe weet je nu wat wat is? Voor mij persoonlijk voelt het alsof ik niet goed gecentreerd ben, ik voel bijvoorbeeld beter de energie aan de voorkant van mijn lijf dan aan de achterkant. Ik weet zeker dat als ik mijn ruggengraat kan ontspannen ik ook de achterkant ga voelen. Maar ik vraag me af hoe dat bij andere mensen zit, kan iedereen vanuit zijn ruggengraat voelen? Is dat normaal of is dat de kundalini waar ze over schrijven? Ik hoop dat ik beetje duidelijk ben. Vind het lastig om in te schatten wat andere mensen hier voelen in hun lijf.
Je ruggegraad zit aan de achterkant van je lichaam, terwijl jij voelt in het midden van je lichaam. Het is dus logsich dat jij beter voelt binnen in je lichaam dan erbuiten. Probeer maar eens de focus te verplaatsen naar buiten je lichaam, en je zal zien dat je ineens aan de andere kant van je ruggegraat kan voelen. :)

De meeste mensen voelen uberhaupt niet, de weinigen die dat wel doen, zullen eerder voelen bij hun chakra's en organen dan bij botten en spieren. Dus wat dat betreft ben je daar uniek in. Ik doe dat zelf eigenlijk ook niet, althans niet bewust, tenzij het pijn doet, maar dankzij jou heb ik zojuist ook mijn ruggegraad gevoeld. Eerst vanuit binnen in mijn lichaam, daarna vanuit daarbuiten. Ik voelde bij het voelen gelijk een warmte in mijn ruggengraad lopen. Dat was erg prettig. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #48 Gepost op: oktober 11, 2017, 01:58:09 pm »

Met dank trouwens aan een heel vervelend persoon. Iemand die zo dominant is dat ik volledig in mijn kracht moet gaan staan om bij mezelf te kunnen blijven.
Ik heb letterlijk mijn ruggengraat nodig. Ik maak hier dankbaar gebruik van tijdens het mediteren.
Waar sommige ontmoetingen al niet goed voor zijn :)

:D
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #49 Gepost op: oktober 11, 2017, 09:34:37 pm »

Leuk dat je het ook hebt geprobeerd! Ik voel zelf ook die warmte inderdaad alleen vind ik de hoeveelheid energie wel eng. Alsof er een soort sluis met sterk stromend water wordt opengezet die mijn gezichtsvermogen beïnvloed.

Ja hoe doe ik het, goede vraag. Ik begin meestal zittend, beide benen op de grond. Liefst ogen dicht. En voor mij werkt het het beste om degene voor me te halen die me uit mijn energie pusht, de dominante persoon dus. Ik concentreer me dan al rustig ademhalend op mijn gehele lijf en mijn eigen omringende energie (als een soort bol om je heen, alleen in mijn geval dan een bol die niet gecentreerd is in het midden, de ruggengraat, maar meer naar voren in de buik ligt). Dan voel ik eigenlijk intuïtief dat ik de energie moet verplaatsen naar de ruggengraat om sterker te kunnen staan. Dan begin ik met ademhalen vanuit mijn stuitje, totdat die begint te tintelen en dan adem ik omhoog naar mijn onderbuik. Totdat deze warm wordt en daarna gaat het dus stromen, de energie schiet dan eigenlijk direct omhoog naar mijn nek en dan veranderd mijn gezichtsvermogen. En dan blokkeer ik van schrik weer door de spieren weer aan te spannen. Verder ben ik nog niet gekomen dus :).

Ik heb maar even om hulp gevraagd van boven bij de angst die ik voel.

En de backstretcher kende ik weer niet :)
Gelogd

gouwepeer

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
    • spiritueel wetenschap ruimte forum gouwepeer.nl
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #50 Gepost op: oktober 11, 2017, 10:33:32 pm »

En dan blokkeer ik van schrik weer door de spieren weer aan te spannen. Verder ben ik nog niet gekomen dus :).

Oefening baart kunst  ;)

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #51 Gepost op: oktober 11, 2017, 11:39:20 pm »

Ja ze zeggen het he, zal mij benieuwen  :)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #52 Gepost op: oktober 12, 2017, 10:56:47 am »

Leuk dat je het ook hebt geprobeerd! Ik voel zelf ook die warmte inderdaad alleen vind ik de hoeveelheid energie wel eng. Alsof er een soort sluis met sterk stromend water wordt opengezet die mijn gezichtsvermogen beïnvloed.
:) dat soort dingen gaat makkelijk bij mij.

Ja hoe doe ik het, goede vraag. Ik begin meestal zittend, beide benen op de grond. Liefst ogen dicht. En voor mij werkt het het beste om degene voor me te halen die me uit mijn energie pusht, de dominante persoon dus. Ik concentreer me dan al rustig ademhalend op mijn gehele lijf en mijn eigen omringende energie (als een soort bol om je heen, alleen in mijn geval dan een bol die niet gecentreerd is in het midden, de ruggengraat, maar meer naar voren in de buik ligt). Dan voel ik eigenlijk intuïtief dat ik de energie moet verplaatsen naar de ruggengraat om sterker te kunnen staan. Dan begin ik met ademhalen vanuit mijn stuitje, totdat die begint te tintelen en dan adem ik omhoog naar mijn onderbuik. Totdat deze warm wordt en daarna gaat het dus stromen, de energie schiet dan eigenlijk direct omhoog naar mijn nek en dan veranderd mijn gezichtsvermogen. En dan blokkeer ik van schrik weer door de spieren weer aan te spannen. Verder ben ik nog niet gekomen dus :).
Dankjewel. Ik heb de oefening even kort geprobeerd op m'n werk, maar lukte niet direct. Zal deze vanavond nog eens proberen als ik me meer tot mezelf kan richten.

Ik heb maar even om hulp gevraagd van boven bij de angst die ik voel.

En de backstretcher kende ik weer niet :)
:) Goed idee. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #53 Gepost op: oktober 13, 2017, 12:31:58 pm »

Gisteren de oefening nogmaals gedaan thuis, dat werkte wel beter maar ervaar niet de kundalini stromen zoals jij. :P

Mogelijk dat ik een blokkade heb of de oefening niet goed doe, dat weet ik niet. Ik voel de energie overigens wel stromen, maar niet wild ofzo. :)

Dankjewel voor de oefening, hij is wel erg mooi.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

gouwepeer

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
    • spiritueel wetenschap ruimte forum gouwepeer.nl
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #54 Gepost op: oktober 14, 2017, 10:29:59 am »

maar ervaar niet de kundalini stromen zoals jij.

degene voor me te halen die me uit mijn energie pusht, de dominante persoon dus.


Mogelijk heb je minder last van dominante personen LPChip.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #55 Gepost op: oktober 14, 2017, 12:59:29 pm »

Oh ja, dat klopt. Ik heb geen dominante personen in mijn leven op dit moment. :)

Dus wellicht stroomt de energie al en ervaar ik daarom niet dat het omhoog schiet. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #56 Gepost op: oktober 16, 2017, 08:38:36 pm »

Leuk dat je het geprobeerd hebt. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat er precies gaande is bij de oefening.
Heb het sindsdien ook niet meer geprobeerd moet ik zeggen. Er waren weer andere dingen die de aandacht vereisten.

Ik denk trouwens dat het bij mij zo wild voelt omdat het langs blokkades gaat. Alsof je een gaatje maakt in een dam.
Ik moet namelijk echt mijn best doen om los te laten en rustig door te blijven ademen.

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #57 Gepost op: oktober 16, 2017, 09:25:52 pm »

Ah, dat zou inderdaad kunnen. Ik heb menig blokkades al opgeheven toen ik met de Schumann Resonantie bezig was. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

gouwepeer

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
    • spiritueel wetenschap ruimte forum gouwepeer.nl
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #58 Gepost op: oktober 17, 2017, 09:41:56 pm »

Ik moet namelijk echt mijn best doen om los te laten en rustig door te blijven ademen.

Hoogste tijd om aan die blokkades te werken Rainbow.

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #59 Gepost op: oktober 17, 2017, 10:17:18 pm »

Ja, working on it gouwepeer.

Wat bedoel je met de Schuman Resonantie LPChip?

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 [4] 5   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 1.11 seconden met 22 queries.