Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe ervaringen als hsp  (gelezen 26811 keer)

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Nieuwe ervaringen als hsp
« Gepost op: september 14, 2017, 02:03:49 pm »

Hoi,

ik ben nieuw hier en heb al wat gelezen op het forum. Ik heb al veel interessante informatie gevonden waar ik zeker iets aan zal gaan hebben. Ik heb de laatste tijd steeds meer vragen gekregen en hoop dat er hier mensen zijn die hun licht erop kunnen werpen.

Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in spiritualiteit, ik heb altijd geweten dat er meer was dan ik kon zien. Maar ik heb ook altijd last gehad van scepsis, ik wilde bewijs voor hetgeen ik 'wist' en aanvoelde. Ik moet bekennen dat ik dat bewijs eigenlijk ook ruimschoots gehad heb maar dat ik desondanks nog niet durfde te erkennen dat ik sommige informatie nu eenmaal via andere routes ontvang. En dat ik ook mocht vertrouwen op die informatie (daar heb ik het eigenlijk nog steeds moeilijk mee).
Een aantal maanden geleden belande ik in een situatie waarin ik nogal met de neus op de feiten werd gedrukt. Ik kreeg vreemde gevoelens te verwerken en begon me steeds vaker oneigen te gedragen. De gevoelens die ik te verwerken kreeg stonden zo ver van me af dat het een vreemde situatie werd. Ik ging deze ook uitleven en dat bracht vreemde situaties met zich mee waarin ik mezelf totaal niet herkende. Ik stond op het punt te concluderen dat ik gek werd, dat het heel erg mis was met mij totdat iemand me op hsp wees. En toen ging het balletje eigenlijk rollen. Ik ging er eens op letten. Thuis voelde ik me prima, zeker als ik alleen was maar zodra ik onder de mensen kwam begon de verwarring. Ik ontdekte dat ik soms ineens van stemming kon veranderen als er iemand naast me ging zitten of dat ik mensen hun pijn voelde. Ook dat ik bepaalde ervaringen of herinneringen van mensen oppikte.

Ik ben blij dat het eindelijk ‘door’ heb maar het schept wel allemaal nieuwe vragen en dilemma’s. Hoe meer ik mezelf hierin serieus neem, hoe meer vragen ik krijg. Ik ben bijvoorbeeld nog niet zo goed in mezelf afschermen / beschermen. Ik ken de visualisatie oefeningen maar toch komt veel van anderen nog steeds bij me binnen. Ik heb inmiddels steun gevonden bij een edelsteen die mijn aura filtert maar dat neemt niet weg dat de energie alsnog binnenkomt en gevoeld wordt (en gelukkig wel weer snel verwijderd wordt). Ik voel en weet dus dingen over anderen die ik niet hoor te weten en waar ikzelf ook last van heb. En daar begint mijn dilemma. Ik heb mensen in mijn omgeving die energetisch heel slecht aanvoelen, ik word gewoon echt helemaal naar van binnen als ik dichtbij hen kom. En omdat ik me nog niet kan afschermen is mijn enige oplossing het contact op een laag pitje zetten. Ik vraag me af hoe anderen hiermee omgaan? Die ander kan er niets aan doen en ik kan mijn reden om het contact op een laag pitje te zetten ook niet zomaar uitleggen. Ik vraag me ook af of er een reden is dat ik juist deze dingen voel. Ik weet zeker dat ik niet alles voel van mensen, anders zou ik gek worden denk ik. Dus is er dan iemand die dit doorgeeft aan mij? Of is er iets in mij wat de focus legt op bepaalde energieën van mensen?

Een ander ding is dat ik steeds vaker dingen ineens ‘weet’ over mensen of situaties. Het zijn meestal waarschuwingen. Ik heb het een tijd afgedaan als paranoia of wantrouwen maar de manier waarop ik de informatie krijgt voelt niet als nadenken maar als ingevingen. Komt dit omdat ik dit zelf oppik of is er net als in het vorige voorbeeld iemand die dit doorgeeft? Een gids bijvoorbeeld?

Ik wordt ook steeds vaker ’s nachts wakker met dit soort ingevingen, vaak antwoorden op vragen die ik eerder die dag gesteld had. Is dit ook een gids? En waarom juist ’s nachts? Is dat iets typisch? Of gewoon random? 

Voor nu weer even genoeg vragen gesteld, in ieder geval alvast heel erg bedankt voor het lezen. Het is fijn om er eens over te schrijven.

Liefs Rainbow

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2017, 03:03:54 pm »

Hoi Rainbow,

Allereerst welkom op Armina. :)

Een hoop vragen, dus laat ik vanaf boven naar beneden ze beantwoorden.

De skepsis waar je last van hebt komt door de elite die over de wereld heerst. Omdat mensen zoals jij en ik dwars door hun leugens kijken, hebben ze de mensenmassa geprobeerd te hersenspoelen. Een van de manieren is de manier waarop wij scholing doen en wat we daar leren.

Zo leer je bijvoorbeeld dat wetenschap een verklaring nodig heeft, anders klopt het niet. Maar wetenschap kan niet, en zal ook nooit het spirituele kunnen verklaren. Dat is waarom de elite dit zo heeft bedacht.

Daarnaast worden we gehersenspoeld via de media met als doel om onze energie laag te houden. Dan leven we met de stroom mee, en twijfelen we aan alles en zolang de massa het ook denkt, gaan we wel mee.

Onze trillingen zijn echter aan het verhogen en daarmee lukt het hersenspoelen niet meer zo goed. Mensen zoals jij en ik zijn er minder tot niet vatbaar voor en daarmee kunnen we dus onze potentie tot z'n uiterste benutten.

Het zijn van HSP is een van de dingen die naar boven komt als je je meer en meer ontwikkeld.

Ik zal kort uitleggen hoe een HSPer de gevoelens van andere mensen kan aanvoelen. Dat helpt om de oplossing ook te snappen.

Wij allen hebben om ons heen een energieveld genaamd de aura. Dit aura is het zenuwstelsel van ons lichtlichaam, net zoals wij in onze huid zenuwen hebben die gevoel kunnen registreren.

Wanneer jouw aura met die van iemand anders in aanraking komt, dan kun je zijn aura voelen en daarmee zijn gevoelens voelen en zelfs overnemen.

Nu zal je zeggen: leuk, maar ik ben te ver weg van iemand om elkaars aura te kunnen raken. Maar dat is dus niet waar. Je aura is niet standaard even groot. Hoewel in principe ieders aura zo'n halve meter rondom je zit, kan het zijn dat je aura veel groter is. Met name wanneer je de wens hebt om te voelen, kan dit ervoor zorgen dat je aura groter en groter wordt. Jouw aura is ook veel groter, en daardoor kun je dus ook sneller de energieen van anderen voelen.

Gelukkig is er een oefening die je kan doen om je aura weer kleiner te maken.

Ga als eerste mediteren en maak je hoofd leeg. Stel je nu voor dat jij in een lege kamer bent. Het is helemaal donker, behalve jouw eigen licht. Jij straalt licht uit.

Ga nu vanuit je kern voelen hoe het licht uit je gaat en op gegeven moment zul je voelen dat je de rand bereikt hebt. Dit is de rand van je aura.

Visualiseer nu dat je deze naar binnen toe trekt. Je aura wordt kleiner. Zet hem tot ongeveer een halve meter rondom je.

Adem 3x diep in en uit en kom uit de meditatie.

Gefeliciteerd, je hebt je aura verkleind en zal nu veel minder last hebben van de gevoelens van anderen. Tevens kun je nu het schild van wit licht gebruiken en deze zal veel beter helpen.

Het krijgen van informatie betreffende andere mensen krijg je via je gidsen. Wanneer het gaat om antwoorden in je slaap, dan kan dit 2 dingen zijn.
1. Jij weet zelf het antwoord, en je onderbewustzijn geeft het je
2. Je krijgt het antwoord van je gidsen.

Je bent het sterkst in communiceren als je slaapt, want dan ben jij net als je gids in de 4e dimensie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2017, 04:14:58 pm »

Dank je LPChip.
Ik zal die oefening gaan doen voordat ik deur uitga.
Ik had van andere mensen ook tips gehad, zoals iets tussen jezelf en de ander inzetten maar dat werkt dus voor geen meter als ik naast iemand zit in de bus (bijvoorbeeld).
Nu schijnt oefening kunst te baren dus ik geef niet op en blijf doorgaan met de visualisaties.
Hoe lang duurt zoiets voordat je het onder de knie hebt? Ik hoorde laatst iemand praten in jaren...
In dat geval is het misschien wijs om de mensen met energie waar ik last van heb los te laten?

Grappig (of eigenlijk niet) wat je zegt over de hersenspoeling. Ik kijk de laatste tijd nog maar weinig naar het nieuws of tv uberhaupt. De manier van verslaggeven of het kaderen van situaties stoort me teveel. Ik heb zelf een wetenschappelijke opleiding gedaan maar raakte op mijn werk gevoelsmatig in de knel omdat ik vaker op mijn gevoel vaarde dan op mijn kennis. In vergaderingen gaf dat problemen, want ik ging te ver afstaan van bekende concepten en hetgeen ik wilde overbrengen was te ongrijpbaar voor collega's.

Wat betreft het oppikken van energie, dat gaat, als ik je verhaal goed begrijp, dus zonder tussenkomst van een gids? Kun je herinneringen en ervaringen ook energetisch oppikken zonder hulp van een gids? Het lijkt er namelijk op dat ik soms letterlijk in iemand anders zijn schoenen sta, dus ook hetgeen ervaar waar diegene op dat moment mee worstelt. Dat kan een trauma zijn of een nare herinnering of juist een positieve herinnering. Of bijvoorbeeld het hebben van een blaasontsteking.. Ik vind het zelf allemaal nog heel erg gek en zou het liefst aan iedereen gaan vragen of het klopt wat ik voel maar dat kan natuurlijk niet.

Heb je een idee wat de reden is van hsp'ers om dit soort dingen te voelen?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2017, 05:01:49 pm »

Deze visualisatie is daadwerkelijk een aanpassing aan je aura, dus 1x.

Het blokkeren van andere energieen kan langer duren, daar wordt je beter in naarmate je ermee werkt.

Het idee achter de visualisatie met het kleiner maken van je aura, is dat je het voorkomt ipv te genezen.

Het loslaten van mensen waar je last van hebt kan, maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Vraag jezelf af: wat voegen ze toe aan mijn leven? Als dat niets is, dan is er inderdaad geen reden om het contact aan te houden.

Herkenbaar betreffende wetenschap. :)

Ja en nee. Gidsen kunnen ook gevoel en energie overbrengen, maar dat is anders dan wanneer je met jouw aura in dat van iemand anders gaat. In dat laatste geval gaat het inderdaad zonder tussenkomst van een gids. Je aura is als het ware een magnetisch veld. Ooit wel eens vroeger een magneet/speaker bij zo'n ouderwetse tv gehouden en gezien dat het beeld helemaal verstoorde? Dat is hetzelfde effect. Magnetische velden kunnen elkaar beïnvloeden.

Jouw empatische vermogen (zoals dat mooi heet) is goed ontwikkeld. De reden dat HSP'ers dit voelen is heel simpel. Iedereen voelt het, alleen men sluit zich ervoor af. Hoe meer je open gaat staan voor het spirituele hoe gevoeliger je wordt.

En waarom heb jij het zo sterk? Zodat je nog beter andere mensen kunt helpen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #4 Gepost op: september 15, 2017, 11:03:08 am »

Hoef je die visualisatie dan niet meer te herhalen? Of eens in de zoveel tijd?
Ik merk dat als ik mijn aandacht richt op iemand verderop dat ik diegene dan ook begin te voelen.
Dan verschuift het aura misschien weer? Het wordt nog flink experimenteren dit, geloof ik.

Ik had eigenlijk andere plannen met mijn leven, daarom heb ik er ook zo lang geen aandacht aan geschonken denk ik.
Maar voel nu wel dat ik het nu niet kan negeren (of dat ik mezelf tekort zou doen en een stukje van mezelf zou missen).

Bedankt voor je antwoorden. Mooi forum heb je trouwens, jammer dat er zo weinig activiteit is.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #5 Gepost op: september 15, 2017, 12:50:02 pm »

In principe niet. Wellicht dat jouw aura zo flexibel is dat het continu in beweging is.

Het kan ook zijn dat jij deze info via je gidsen binnenkrijgt en dat het niet via je aura gaat.

Als je de visualisatie opnieuw doet, zou je in principe moeten merken dat je aura nu vlakbij je is ipv ver van je af. Als dat zo is, dan is je aura niet veranderd, en gaat de communicatie anders.

Dankjewel. :) Ja het is jammer dat er weinig activiteit is. De laatste tijd is er wat meer activiteit, dat vind ik erg leuk. :)

Dus als je meer vragen hebt, stel ze gerust. :) Misschien dat anderen dan ook gaan reageren of vragen gaan stellen. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Soraya03

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2017, 06:59:49 pm »

Ik lees graag mee hoor! Rainbow, ik herken sommige zaken, zoals het overnemen van gevoelens, niet goed kunnen afsluiten van aura en de dromen. Alleen in mindere mate dan jij als ik het zo lees.. Ik worstel er ook nog mee hoor, denk soms wel ignorance is a bliss die ik niet ken  :P maar ik begin het steeds fijner te vinden en het hele gebeuren meer te begrijpen. Dus blijf vooral vragen stellen daardoor krijg ik ook weer meer inzicht!

En LPChip, petje af dat je inderdaad altijd de tijd neemt om vragen te beantwoorden  :)

Groetjes, Soraya
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #7 Gepost op: september 15, 2017, 08:34:47 pm »

Dankjewel Soraya. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #8 Gepost op: september 16, 2017, 10:45:08 am »

Dank je Chip, ja ik schat zo in dat er nog wel meer vragen gaan komen.
Het is best een vreemde toestand, die gevoeligheid van de afgelopen maanden.
Eerst maar eens aan de slag met die oefening, daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Ik moet vaak langs een groot centraal station en daar zal deze oefening goed van pas kunnen komen.

Een poosje geleden ging ik vanwege de recente ervaringen naar een paranormaal beurs.
Maar ik hield het er geen 15 minuten uit. Hele zware energie, en ik voelde mezelf leeglopen zodra ik binnenkwam.
Ook leek ik soms door iets heel zwaars heen te lopen. Alsof er plaatselijke mistbanken hingen.
Soms zou ik die onzichtbare wereld wel willen zien, alleen om te kunnen verifiëren wat ik nu precies aan het voelen ben.

Fijn dat je meeleest Soraya en dat je er iets aan hebt. Ik probeer een beetje kaas te maken van al die recente ervaringen. Ik heb een tijd gedacht dat het een fase was, dat het vanzelf wel weer over zou gaan maar bedacht me dat ik mezelf tegenwerkte door deze gedachten. Of het nu tijdelijk is of niet ik kan maar beter mezelf accepteren zoals ik nu ben en de wereld nu ervaar. Logisch of niet, tijdelijk of niet, nu is het blijkbaar onderdeel van mijn wereld. Ik vind het fijn om andere ervaringen te lezen, het helpt me om mezelf beter te begrijpen. Ik was daarvoor al de archieven een beetje aan het doornemen hier :). Mag ik vragen waar jij mee worstelt?
Gelogd

gouwepeer

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
    • spiritueel wetenschap ruimte forum gouwepeer.nl
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #9 Gepost op: september 16, 2017, 12:04:57 pm »

Hoi,

ik ben nieuw hier

Hoog tijd om jou hier even welkom te heten  :)
Zelf lees ik hier ook regelmatig mee.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #10 Gepost op: september 16, 2017, 01:53:43 pm »

Dank je Chip, ja ik schat zo in dat er nog wel meer vragen gaan komen.
Keep em coming! :)

Het is best een vreemde toestand, die gevoeligheid van de afgelopen maanden.
Eerst maar eens aan de slag met die oefening, daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Neem er gerust de tijd voor. Dit soort dingen moet je doen als je je het lekkerst voelt, anders werkt de oefening toch niet of niet goed. Want je moet goed ontspannen zijn, zodat je je beter kan concentreren.

Ik moet vaak langs een groot centraal station en daar zal deze oefening goed van pas kunnen komen.
Ja, en wat ook goed helpt is om een virtueel schild om je heen te plaatsen dat niet alleen negatieve energie blokkeert, maar gewoon alles. Zonder zo'n schild kan ik niet op een koningsdag naar buiten. ;)

Een poosje geleden ging ik vanwege de recente ervaringen naar een paranormaal beurs.
Maar ik hield het er geen 15 minuten uit. Hele zware energie, en ik voelde mezelf leeglopen zodra ik binnenkwam.
Ook leek ik soms door iets heel zwaars heen te lopen. Alsof er plaatselijke mistbanken hingen.
Ah, ja ik herken dat. Ben vroeger ook eens naar zo'n beurs geweest, hing een zware energie. Ik kon het wel handelen, maar vond het niet bepaald prettig. Ik weet zeker dat ik toen voelde wat jij nu ook voelde, want je beschrijft echt precies hetzelfde. Een zware energie, alsof je door een mist gaat.

Soms zou ik die onzichtbare wereld wel willen zien, alleen om te kunnen verifiëren wat ik nu precies aan het voelen ben.
Ik kan je verzekeren, in zo'n geval op zo'n beurs, nee, dat wil je niet. ;)

Om een metafoor te geven: Stel, je zwemt in zee maar door het troebele water kun je de bodem niet zien. Het is wel wat angstig, maar je kan niet anders, dus je accepteert het en je kan daar zwemmen. Nu leer je duiken en besluit je om eens onder water te kijken. Je ziet dat er onder je honderden haaien zwemmen die onderling af en toe aan het vechten zijn. Nu ineens durf je niet meer te zwemmen, terwijl het eigenlijk altijd goed is gegaan, en ook goed zal blijven gaan.

Moraal: dit soort plekken waar veel gidsen komen, trekt ook veel andere soorten energie. Zo'n plek kan dan lijken op een spookhuis.

Fijn dat je meeleest Soraya en dat je er iets aan hebt. Ik probeer een beetje kaas te maken van al die recente ervaringen. Ik heb een tijd gedacht dat het een fase was, dat het vanzelf wel weer over zou gaan maar bedacht me dat ik mezelf tegenwerkte door deze gedachten. Of het nu tijdelijk is of niet ik kan maar beter mezelf accepteren zoals ik nu ben en de wereld nu ervaar. Logisch of niet, tijdelijk of niet, nu is het blijkbaar onderdeel van mijn wereld. Ik vind het fijn om andere ervaringen te lezen, het helpt me om mezelf beter te begrijpen. Ik was daarvoor al de archieven een beetje aan het doornemen hier :). Mag ik vragen waar jij mee worstelt?
Dit is zeker niet tijdelijk, het wordt alleen maar meer.

Waarom? Omdat wij met de aarde aan het opstijgen zijn met de energie. (Ascentie) De trilling op aarde wordt steeds hoger en hoger, en dit tilt jou op. Hierdoor worden je paranormale en spirituele gaven versterkt want dat is in feite wat de ascentie doet.

Je kan er natuurlijk voor kiezen om niet mee te gaan met de ascentie en het weg te stoppen, maar je bent juist deze keer op aarde gekomen om wel met deze stroom mee te gaan.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Soraya03

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #11 Gepost op: september 16, 2017, 02:47:06 pm »

interessant LPChip, kun je meer vertellen over Acsentie? Wat gebeurt er, met welk doel? Waarom gebeurt dat nu? Welke invloed heeft het? Ook op niet spirituele mensen???
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #12 Gepost op: september 16, 2017, 03:23:12 pm »

Hahaha, waar moet ik beginnen. xD

Dit is geen simpele vraag, want er is gewoon veel te veel informatie. Er zijn veel posts al te vinden over de ascentie hier op het forum.

Ik ga daarom een beknopte inhoud schrijven (waarschuwing, dit gaat waarschijnlijk nog steeds een grote post worden)
We leven nu nog in de 3e dimensie. De aarde heeft al een planetaire shift gemaakt en bestaatn zowel in de 3e als in de 5e dimensie. Het doel van de ascentie is dat wij ook multi-dimensionale wezens worden.

De dimensies worden gescheiden door hun trillingsfrequentie. Lage trillingen zitten in de 3e dimensie, hogere trillingen in e 4e, nog hoger in de 5e.

Onze ziel en onze gidsen leven in de 4e dimensie. Als we slapen verlaten we ons lichaam en zijn we ook in de 4e dimensie. Zodra we wakker worden, keren we weer terug in de 3e dimensie. Dit is ook waarom we zo veel moeite hebben om onze dromen te herinneren.

Alle dimensies bestaan op dezelfde plek, maar omdat de frequentie van de hogere dimensie sneller is, kunnen we die niet waarnemen. Zie het maar als een koe: een koe kan alleen groen en blauw licht zien, geen rood. Als je dus een kleur maakt die evenveel groen is en je voegt er rood aan toe, dan zal de koe geen verschil zien, terwijl wij mensen dan een paarse gloed gaan zien.

Zo kunnen we dus nu ook de 4e en 5e dimensie niet waarnemen. Wanneer onze trilling stijgt, zal het dus makkelijker worden om de 4e dimensie waar te nemen.

Dit gebeurd nu al doordat het steeds makkelijker wordt om iets te manifesteren. De 4e dimensie staat namelijk voor de creatie. Als jij iets wil dan ontstaat dat ook. Dit werkt dus ook negatief. Als jij iets niet wil, dan gebeurd het ook niet.

Het maakt niet uit of je spiritueel bent of niet, voor iedereen gebeurd dit, alleen zal de trilling bij niet-spirituele mensen langzamer stijgen, en zullen ze zichzelf steeds saboteren omdat ze veel niet willen (vaak uit geloofsovertuiging en hersenspoeling)

Ik ga het hierbij laten om niet te veel off-topic te gaan. Wil je meer weten, start gerust een nieuw topic in het forum spirituele kennis. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Rainbow

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 44
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #13 Gepost op: september 18, 2017, 11:46:12 am »

Dank je gouwepeer  :).

LPChip ja het gekke is dat ik evenementen beter trek dan iets als een station. Wanneer ik iemand aankijk, lijkt het gevoel sterker binnen te komen dan wanneer ieder zijn eigen ding aan het doen is. Op het station komt de een na de ander op je af lopen en maak ik vaak oogcontact. Iets wat ik bij een evenement minder doe. Maar heel zeker weet ik het nog niet, dat hier een link is. Bij het laatste evenement had ik namelijk een edelsteen om, dat helpt ook al enorm in het beschermen tegen andere energieën. Zo'n edelsteen maakt al heel veel verschil. De eerste keer dat ik hem om had, dacht ik dat ik mijn empathisch vermogen was geamputeerd. Zo voelde het echt, was heel raar. Maar in veel situaties ook echt heel fijn. Ik ga soms nog wel eens zonder de deur uit maar krijg altijd spijt. Thuis doe ik hem wel liever af, omdat het niet als mezelf voelt.

Ik vind het wel fijn dat je het gevoel herkent van de beurs. Dat maakt mijn ervaring toch minder raar :). Ik denk ook niet dat ik het op zo'n beurs zou willen zien nee, het lijkt me daar ook behoorlijk druk. Ik heb het daar trouwens aan iemand gevraagd of er ook energieën waren die je kwaad willen doen maar die mevrouw zei dat er geen kwade geesten bestonden. Zij had er in ieder geval nog nooit mee te maken gehad. Ergens geloofde ik haar niet, ik denk dat ze me wilde geruststellen. Ik denk niet dat ze je zomaar kwaad kunnen doen maar als ik ze kan voelen dan hebben ze ook invloed.. Ik heb in ieder geval al ervaren hoe energieën mijn gemoed en gedrag kunnen beïnvloeden als ik niet voldoende oplet dus in die zin..

Ik heb trouwens ooit eens drie witte lange silhouetten gezien. Dat was na een behandeling waardoor enorm ik ontspannen was. Toen ik besefte dat het geen schaduwen waren schrok ik en verdwenen ze weer. Daarna nooit meer iets gezien. Maar ik heb het altijd onthouden en als jij zegt dat die gevoeligheid alleen maar meer wordt, dan moet ik hieraan denken. Ik heb er weleens angst voor dat er een periode komt dat ik het ook ga zien (ondanks dat ik het soms zou willen om het te kunnen verifiëren). Al heb ik er wel vertrouwen in dat zolang ik angstig ben er ook niets op dat gebied zal gaan gebeuren.

Wat betreft die ascentie waar je over schrijft. Ik heb de afgelopen twee jaar hard gewerkt om allerlei ballast weg te werken. Ik ben nog niet klaar maar ben een heel eind gekomen. Ik vind het wel typisch dat dit ook in verhalen over ascentie beschreven staat. Dat de zware energieën worden losgeweekt en in een sneller tempo verwerkt kunnen worden. Het is precies na deze periode dat die gevoeligheid sterker werd. Dus het klopt met mijn ervaring. Ik heb er wel een beetje moeite mee om er op die manier betekenis aan te geven. Ik had zelf geconcludeerd dat ik dichter bij mezelf was gekomen en mezelf beter voelde en daarmee ook de kwaliteiten die ik heb. Dat er nu minder storing in de lijn is. Op zich is dat prima verenigbaar met het verhaal over ascentie. Waarom ik dan toch moeite met die uitleg heb weet ik niet... Misschien omdat ik het gevoel heb de enige te zijn en niemand ken met ervaringen als de mijne.

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Nieuwe ervaringen als hsp
« Reactie #14 Gepost op: september 18, 2017, 01:03:05 pm »

LPChip ja het gekke is dat ik evenementen beter trek dan iets als een station. Wanneer ik iemand aankijk, lijkt het gevoel sterker binnen te komen dan wanneer ieder zijn eigen ding aan het doen is. Op het station komt de een na de ander op je af lopen en maak ik vaak oogcontact. Iets wat ik bij een evenement minder doe. Maar heel zeker weet ik het nog niet, dat hier een link is. Bij het laatste evenement had ik namelijk een edelsteen om, dat helpt ook al enorm in het beschermen tegen andere energieën. Zo'n edelsteen maakt al heel veel verschil. De eerste keer dat ik hem om had, dacht ik dat ik mijn empathisch vermogen was geamputeerd. Zo voelde het echt, was heel raar. Maar in veel situaties ook echt heel fijn. Ik ga soms nog wel eens zonder de deur uit maar krijg altijd spijt. Thuis doe ik hem wel liever af, omdat het niet als mezelf voelt.
Daar is zeker een link. Zodra je naar iemand kijkt, ga je onbewust deze persoon lezen. In elkaars ogen kijken helpt dan enorm, want zo krijg je nog meer informatie binnen. Je kijkt als het ware rechtstreeks naar iemand z'n ziel.

Ik vind het wel fijn dat je het gevoel herkent van de beurs. Dat maakt mijn ervaring toch minder raar :). Ik denk ook niet dat ik het op zo'n beurs zou willen zien nee, het lijkt me daar ook behoorlijk druk. Ik heb het daar trouwens aan iemand gevraagd of er ook energieën waren die je kwaad willen doen maar die mevrouw zei dat er geen kwade geesten bestonden. Zij had er in ieder geval nog nooit mee te maken gehad. Ergens geloofde ik haar niet, ik denk dat ze me wilde geruststellen. Ik denk niet dat ze je zomaar kwaad kunnen doen maar als ik ze kan voelen dan hebben ze ook invloed.. Ik heb in ieder geval al ervaren hoe energieën mijn gemoed en gedrag kunnen beïnvloeden als ik niet voldoende oplet dus in die zin..
Er bestaan zeker wel kwade geesten. Of beter gezegd negatieve entiteiten.

Ik zal uitleggen hoe dat zit: Wanneer iemand onverwachts overlijdt dan komt deze in de 4e dimensie terecht. Deze ziel zit daar vast tot hij/zij zijn dood verwerkt heeft. Bij een onverwachts overlijden kan een entiteit vaak niet bevatten dat ze dood zijn. Ze gaan daarom hun aardse leven voortzetten ook al heeft dat geen effect, want ze leven niet meer. Vaak gebruiken ze de laatste dag en herhaalt deze steeds.

Op een gegeven moment komt het besef dat iets niet klopt. Dit gebeurd vaak pas nadat iedereen op aarde deze dood verwerkt heeft en alle linken met het aardse leven in de 3e dimensie los gekomen zijn. De entiteit wordt bewust dat het dood is maar moet nu nog accepteren dat dit achter hen ligt om door te kunnen gaan.

Wanneer een entiteit dit niet doet en zich vastklampt aan het aardse bestaan, zal het negatieve energie nodig hebben om te kunnen blijven bestaan. In eerste instantie kan deze entiteit zich voeden doordat mensen in de 3e dimensie aan hun denken, en er nog energetische linken zijn. Als deze los komen, dan zal de entiteit zich anders moeten voeden. Of de entiteit accepteert zijn dood en laat de ballast los (hoeft niet meer gevoed te worden, want de entiteit kan nu met het licht mee) of de entiteit moet zich voeden. In dit laatste geval kan dat het doen van negatieve gevoelens en emoties van aardse mensen.

Een entiteit kan niet heel veel doen maar net genoeg om mensen bang te maken in de 3e dimensie. Deze angst is wat de entiteit nodig heeft om deze illusie vast te kunnen houden.

Wanneer deze energie kwijt dreigt te raken, kan de entiteit besluiten extreme maatregelen te nemen om dit voortbestaan te handhaven. Dit is met name het geval wanneer een entiteit voor meerdere jaren aan het rondwalen is. Als iemand in de 3e dimensie zich gaat weren, kan het zijn dat de entiteit (geest) gaat proberen om voorwerpen te verplaatsen om zo aandacht en angst te creëren. Datgeen wat de negatieve energie manifesteert dat het nodig heeft. Dit zien wij op aarde als kwade geesten.

Ik heb trouwens ooit eens drie witte lange silhouetten gezien. Dat was na een behandeling waardoor enorm ik ontspannen was. Toen ik besefte dat het geen schaduwen waren schrok ik en verdwenen ze weer. Daarna nooit meer iets gezien. Maar ik heb het altijd onthouden en als jij zegt dat die gevoeligheid alleen maar meer wordt, dan moet ik hieraan denken. Ik heb er weleens angst voor dat er een periode komt dat ik het ook ga zien (ondanks dat ik het soms zou willen om het te kunnen verifiëren). Al heb ik er wel vertrouwen in dat zolang ik angstig ben er ook niets op dat gebied zal gaan gebeuren.
Dat zijn je gidsen. Ik heb dezelfde ervaring gehad. Ik was heel vermoeid en je kan haast zeggen, bijna slapend. Ik draaide me om en zag mijn gids voor me in spier witte gedaante. Een oudere man met lange baard. Ik schrok, was ook wat wakkerder, en het beeld was direct weg. Heb ze daarna niet meer gezien, maar weet dat ze er zijn.

Ja, angst is een blokkade. Ben je bang, dan blokkeer je.

Wat betreft die ascentie waar je over schrijft. Ik heb de afgelopen twee jaar hard gewerkt om allerlei ballast weg te werken. Ik ben nog niet klaar maar ben een heel eind gekomen. Ik vind het wel typisch dat dit ook in verhalen over ascentie beschreven staat. Dat de zware energieën worden losgeweekt en in een sneller tempo verwerkt kunnen worden. Het is precies na deze periode dat die gevoeligheid sterker werd. Dus het klopt met mijn ervaring. Ik heb er wel een beetje moeite mee om er op die manier betekenis aan te geven. Ik had zelf geconcludeerd dat ik dichter bij mezelf was gekomen en mezelf beter voelde en daarmee ook de kwaliteiten die ik heb. Dat er nu minder storing in de lijn is. Op zich is dat prima verenigbaar met het verhaal over ascentie. Waarom ik dan toch moeite met die uitleg heb weet ik niet... Misschien omdat ik het gevoel heb de enige te zijn en niemand ken met ervaringen als de mijne.
Vind je het gek dat je zo gevoelig bent. Die ballast die je hebt weggewerkt was een blokkade. Deze is nu vrij en je ware ik kan naar voren komen. :)

Oh, je bent absoluut niet de enige.

Maar iedereen is uniek. Mijn gaven hebben zich anders gemanifesteerd dan bij jou, en dat is prima. :) We hebben allemaal een doel, en als iedereen hetzelfde doel had, dan was er een te kort in de overige doelen en zaten we elkaar in de weg. :D

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1] 2 3 4 5   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.094 seconden met 22 queries.