Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: gidsen en engelen  (gelezen 11995 keer)

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #15 Gepost op: december 30, 2017, 10:04:32 pm »

Ik heb meestal dat een gids zich op dezelfde manier toont maar het kan zijn dat hij zich anders gaat tonen om je meer op je gemak te stellen. Zo laat White Feather zich altijd jonger zien dan hij bij de meeste doet. Vooral omdat ik mij daar prettiger bij voel. Dus in het begin kan het misschien iets veranderlijk zijn, liggende aan de persoon waarmee ze willen communiceren. Maar vaak houden ze dezelfde gestalte aan wanneer het voor beide prettig is en veranderen ze dat niet meer om je duidelijk te maken of helpen maken wie ze voor zich hebben. Of ze op andere momenten en redenen dit ook doen weet ik niet. LPChip misschien?
Gelogd

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #16 Gepost op: december 30, 2017, 10:05:34 pm »

En dan nog een andere vraag.. neem me niet kwalijk dat ik veel vraag :) :)

Er is me wel eens gezegd dat zelfs je kinderen je Gids kunnen zijn. Maar als dit zo is, dan kan het natuurlijk goed zijn dat die er niet is als je zelf komt te overlijden om je leven met je door te nemen, of wordt het dan zo geregeld dat je je kind overleefd? Of samen aankomt door een ongeluk? Of is er dan een andere Gids die je opvangt?

En dan nog een vraag voor jullie. Willen Gidsen graag dat we veel vragen, of willen ze soms juist dat de verbinding op een lage pit staat om het zelf uit te zoeken als zijnde les?
Of hopen ze er juist altijd op dat we contact zoeken en vragen?
Gelogd

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #17 Gepost op: december 30, 2017, 10:10:03 pm »

Bedankt voor je antwoord Beam of Light!

Maar welk uiterlijk heeft een Gids dan eigenlijk? Is het van zichzelf alleen een licht, of verschijnt een Gids in het hiernamaals ook in een uiterlijk, waarin de andere Gidsen hem ook altijd zien? Heeft het dan een uiterlijk van zijn laatste leven, of een uiterlijk die hij zelf het liefst heeft.
Ik heb weleens ergens gelezen dat overledenen zich vaak tonen in een leeftijd rond de 30, ook als ze oud gestorven zijn? Ik kan me indenken dat ze hun uiterlijk aanpassen aan waar wij ons prettig bij voelen zoals je schrijft.
Gelogd

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #18 Gepost op: december 30, 2017, 10:55:27 pm »

Ik denk dat ik mijn antwoord al gekregen heb :) :)

Ik zit net thuis op de bank achter mijn computer en ik voel ineens allerlei gekriebel op mijn kruin alsof er van alles gebeurde.. Toen kwam ik eigenlijk uit het niets op een site uit, met een tekst van een schrijfster. Zij schrijft ( Ik weet niet of het waar is) dat ze eigenlijk alleen vragen beantwoorden als je niet vanuit angst of afgescheidenheid vraagt, open staat voor andere oplossingen, en niet vraagt uit kwaadheid, dus eigenlijk ook weer die afgescheidenheid. Dan zijn ze wel dichtbij je maar kunnen niet voldoen aan je vragen staat daar.

ik voel me zelf altijd heel nauw verbonden met Gidsen, en nu vraag ik me af komt het omdat ik eigenlijk wel vreugdevol ben, daar verbinden ze zich graag mee, want dat is ook hun eigen staat van zijn vaak. Ik sta altijd open voor andere oplossingen en ik veroordeel mezelf of een ander vrijwel nooit op een levenssituatie.
Ik heb tal van kennissen die maar blijven vragen aan de Gidsen en nooit een antwoord krijgen, en het idee hebben dat er geen gidsen zijn, maar dat komt dan misschien omdat ze dingen vragen vanuit afkeuring over hunzelf?

Ik geloof er ook wel weer in dat ze bij je zijn als je bijvoorbeeld ziek bent en je vraagt om genezing. Maar je zult ze dan misschien alleen opmerken en ze horen als je open staat voor andere manieren en niet eist dat ze iets doen wat jij wilt, en als je jezelf er niet op afkeurt of er erg over oordeelt.

Ik weet niet of deze tekst klopt, maar ik geloof er wel in. Dat ze je vragen beantwoorden als het dus vagen zijn gericht op de eenheid van de mens, en niet op afgescheidenheid, en gebaseerd op angst.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #19 Gepost op: december 31, 2017, 08:16:13 pm »

Toont een Gids zich vaak met hetzelfde uiterlijk? Of kan het ook zo zijn, dat als je een Gids meerdere levens gekend hebt, in een andere rol. Hij of zij zich ook met verschillende uiterlijken kan vertonen. Omdat hij of zij je wil ondersteunen met de kwaliteiten die hij of zij in dat leven had en die je op dit moment nodig hebt?
Een gids heeft de vrijheid om zich te tonen zoals hij wil, maar neemt eigenlijk altijd wel hetzelfde uiterlijk aan. Hij of zij kan ervoor kiezen om er jonger of ouder uit te zien, afhankelijk van wat er nodig is voor een goede communicatie met degene die het begeleidt.

Ik heb meestal dat een gids zich op dezelfde manier toont maar het kan zijn dat hij zich anders gaat tonen om je meer op je gemak te stellen. Zo laat White Feather zich altijd jonger zien dan hij bij de meeste doet. Vooral omdat ik mij daar prettiger bij voel. Dus in het begin kan het misschien iets veranderlijk zijn, liggende aan de persoon waarmee ze willen communiceren. Maar vaak houden ze dezelfde gestalte aan wanneer het voor beide prettig is en veranderen ze dat niet meer om je duidelijk te maken of helpen maken wie ze voor zich hebben. Of ze op andere momenten en redenen dit ook doen weet ik niet. LPChip misschien?
In principe niet.

Er is me wel eens gezegd dat zelfs je kinderen je Gids kunnen zijn. Maar als dit zo is, dan kan het natuurlijk goed zijn dat die er niet is als je zelf komt te overlijden om je leven met je door te nemen, of wordt het dan zo geregeld dat je je kind overleefd? Of samen aankomt door een ongeluk? Of is er dan een andere Gids die je opvangt?
Allereerst, je kan meer dan 1 gidsen hebben, dus als een kind alleen voor een bepaald gedeelte je gids is, dan kan dat. In principe zijn kinderen geen gidsen, maar worden ze ingezet als hulp door je gidsen.

En dan nog een vraag voor jullie. Willen Gidsen graag dat we veel vragen, of willen ze soms juist dat de verbinding op een lage pit staat om het zelf uit te zoeken als zijnde les?
Of hopen ze er juist altijd op dat we contact zoeken en vragen?
Voor gidsen maakt het niets uit. Het liefst willen ze je alles leren, maar soms is er gewoon geen gebeurtenis waardoor er iets op dat moment te leren is. En het is soms gewoon kwa balans vinden dat je zelf even besluit een pause in te lassen. En dat is helemaal prima.

Bedankt voor je antwoord Beam of Light!

Maar welk uiterlijk heeft een Gids dan eigenlijk? Is het van zichzelf alleen een licht, of verschijnt een Gids in het hiernamaals ook in een uiterlijk, waarin de andere Gidsen hem ook altijd zien? Heeft het dan een uiterlijk van zijn laatste leven, of een uiterlijk die hij zelf het liefst heeft.
Ik heb weleens ergens gelezen dat overledenen zich vaak tonen in een leeftijd rond de 30, ook als ze oud gestorven zijn? Ik kan me indenken dat ze hun uiterlijk aanpassen aan waar wij ons prettig bij voelen zoals je schrijft.

In de 5e dimensie kun je alles om je heen maken, inclusief hoe je er zelf uit ziet. Als je wil dat je eruit ziet als een vogel, of zelfs een vogel wil zijn, dan kan dat. Een gids heeft dat recht ook. Hij of zij kan dus zijn wie of wat hij wil, en zal dat kiezen waar hij of zij op dat moment gelukkig mee is.

Ik denk dat ik mijn antwoord al gekregen heb :) :)

Ik zit net thuis op de bank achter mijn computer en ik voel ineens allerlei gekriebel op mijn kruin alsof er van alles gebeurde.. Toen kwam ik eigenlijk uit het niets op een site uit, met een tekst van een schrijfster. Zij schrijft ( Ik weet niet of het waar is) dat ze eigenlijk alleen vragen beantwoorden als je niet vanuit angst of afgescheidenheid vraagt, open staat voor andere oplossingen, en niet vraagt uit kwaadheid, dus eigenlijk ook weer die afgescheidenheid. Dan zijn ze wel dichtbij je maar kunnen niet voldoen aan je vragen staat daar.

ik voel me zelf altijd heel nauw verbonden met Gidsen, en nu vraag ik me af komt het omdat ik eigenlijk wel vreugdevol ben, daar verbinden ze zich graag mee, want dat is ook hun eigen staat van zijn vaak. Ik sta altijd open voor andere oplossingen en ik veroordeel mezelf of een ander vrijwel nooit op een levenssituatie.
Ik heb tal van kennissen die maar blijven vragen aan de Gidsen en nooit een antwoord krijgen, en het idee hebben dat er geen gidsen zijn, maar dat komt dan misschien omdat ze dingen vragen vanuit afkeuring over hunzelf?
Dit heeft alles te maken met trillingen. Angst en andere negatieve emoties hebben een lage trilling. Dit zorgt ervoor dat je lager in de 3e dimensie leeft. Je gidsen zijn in de 4e dimensie. Als de afstand te groot is dan kun je gewoon niet communiceren met je gids. Positieve emoties hebben een hogere trilling en dan is communicatie wel mogelijk.

Ik geloof er ook wel weer in dat ze bij je zijn als je bijvoorbeeld ziek bent en je vraagt om genezing. Maar je zult ze dan misschien alleen opmerken en ze horen als je open staat voor andere manieren en niet eist dat ze iets doen wat jij wilt, en als je jezelf er niet op afkeurt of er erg over oordeelt.

Ik weet niet of deze tekst klopt, maar ik geloof er wel in. Dat ze je vragen beantwoorden als het dus vagen zijn gericht op de eenheid van de mens, en niet op afgescheidenheid, en gebaseerd op angst.

Je gidsen zijn altijd bij je, ook al kun je niet met ze communiceren.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #20 Gepost op: januari 01, 2018, 10:11:36 pm »

Bedankt voor je uitgebreide antwoorden weer!
Ik zie soms ook een Adelaar die met me mee vliegt of op mijn bed neerstrijkt.
Is dit dan ook een Gids die zich zo toont? Of meer een krachtdier?

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #21 Gepost op: januari 02, 2018, 09:06:15 am »

Dit is waarschijnlijk je gids.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #22 Gepost op: januari 04, 2018, 01:57:48 pm »

Dankje LP chip! Dat gevoel had ik ook wel een beetje. Vanmiddag zat ik er even mee dat ik een poos niks gehoord had van een vriend. Soms voelt het of ik altijd als eerst wat moet laten horen. Ik weet ook wel dat mensen het druk hebben en ik zelf sterk ben in het onderhouden van contact. Ik krijg het dan uit andere hoek wel terug maar toch zat ik er even mee en vroeg de gidsen wat ik ermee kon. Enkele minuten later kreeg ik bericht van die vriend. Werkt dit nou zo snel? Was het toeval? Of heb ik gevoeld dat er vandaag contact zou zijn? Of hielpen de gidsen zo snel omdat ik niet gevraagd heb om een manier van hulp en ook niet zozeer een oordeel over de ander.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #23 Gepost op: januari 04, 2018, 02:01:39 pm »

In dit geval kan het meerdere oorzaken hebben.

Als iemand aan iemand anders denkt wordt een link gemaakt. De ander kan dit merken door ook ineens uit het niets aan die eerste persoon te denken.

Het kan zo zijn dat jij aan deze persoon dacht, deze persoon vervolgens aan jou moest denken en dacht, ik moet nodig een bericht sturen en deed dat.

Het kan ook zo zijn dat deze andere persoon als eerste aan jou dacht van: Ik heb al een tijdlang geen contact meer gehad met Pilar. Ik moet dat nodig eens doen. Jij merkte dit op en moest aan deze vriend denken. Intussen was deze andere bezig met het typen van een bericht, en deze kreeg jij.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #24 Gepost op: april 26, 2018, 11:47:03 pm »

Wat ik wilde vragen.. wat nemen Gidsen voor naam aan als ze Gids worden? Een naam hoe je ze gekend hebt in een ander leven? Of kiezen ze zelf een naam? Hoe komt dat tot stand?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #25 Gepost op: april 27, 2018, 12:18:41 am »

Gidsen kiezen zelf een naam. Maar een naam is veel meer dan een benaming. Het omschrijft iemand z'n persoonlijkheid.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #26 Gepost op: april 28, 2018, 03:41:58 pm »

Oke dankjewel LP Chip.

Gelogd
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.175 seconden met 24 queries.