Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: gidsen en engelen  (gelezen 11999 keer)

Soraya03

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
gidsen en engelen
« Gepost op: september 11, 2017, 07:35:46 pm »

Ik heb gelezen dat er spirituele, helende gidsen en engelen zijn....

Spirituele gidsen zijn zielen die hoogstwaarschijnlijk meerdere levens hebben geleid op aarde, en nu verlost zijn van reïncarnatie denk ik? Helende gidsen zijn vaak geliefden/vrienden die heen gegaan zijn uit dit of vorig leven. Engelen zouden niet op aarde geleefd hebben maar komen zij dan wel uit dezelfde zielenergie als wij?

met wie heb je het meest contact? en betekent dit dat helende gidsen niet reïncarneren zolang jij nog leeft of kan een gids tussentijds ook weggaan?

Wie weet hier wat meer over te vertellen? Alvast bedankt!

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2017, 11:54:57 am »

Mijn gidsen zijn niet bekend met spirituele en helende gidsen.

Voor hen is elke gids spiritueel en hebben ze helende kwaliteiten.

Er zijn wel gradaties, maar dat is meer in hoe veel kennis een gids heeft.

Wel heb je de term entiteit. Een entiteit is een ziel in energie vorm welke in de 4e dimensie aanwezig is. Dit kan een gids zijn (refererend naar de term in jouw post: spirituele gids) of een familielid (helende gids).

Er zijn ook andere soorten entiteiten, bijvoorbeeld een overledene die zijn dood niet heeft geaccepteerd en nog dolende is.

Een gids wordt je niet zomaar, daarvoor heb je veel levenservaring nodig. Verder kan een gids beter worden en daarmee meer verantwoordelijkheden krijgen. Een gids kan dan ook andere gidsen die beginnend zijn begeleiden.

Wat betreft engelen niet op aarde zouden hebben geleeft, is iets wat ik meer lees maar niet verder kan plaatsen. Mijn gidsen hebben moeite om de vraag goed helder te krijgen om er passend op te kunnen reageren.

Ik vraag me dan ook terecht af of gidsen en engelen niet soms met elkaar verward worden.

Je laatste vragen kan ik dan ook niet beantwoorden, omdat de informatie onjuist danwel te onduidelijk is.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Soraya03

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2017, 05:35:29 pm »

Ja dat is eigenlijk wat ik me het meest af vroeg, wat is het verschil tussen gidsen en engelen? Tot ik bepaalde info las heb ik ook altijd gedacht dat het dezelfde entiteiten waren!

er zijn veel verschillende lezingen daarom was ik juist benieuwd naar de inzichten van anderen  :)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2017, 06:39:09 pm »

Wat ik wel kan zeggen, is dat ik in eerste instantie met mijn gidsen communiceerden en ze mijn engelen noemden. Op gegeven moment toen onze communicatie beter werd hebben ze aangegeven dat ze liever gidsen genoemd worden.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Soraya03

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2017, 06:59:04 pm »

wellicht dat ooit mijn communicatie ook zo helder wordt met mijn gidsen... Ik lees ook vaak over aartsengel Gabriel en Micheal... hoe passen zij in het plaatje?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #5 Gepost op: september 13, 2017, 12:48:34 am »

Dat zijn echt engelen.

Mijn gidsen zeggen: Gidsen zijn gidsen. Ze begeleiden anderen. Engelen zijn meer bouwers. Ze zorgen ervoor dat het universum goed loopt.

Hmm, het lukt niet de juiste bewoording over te brengen, maar dit is close enough.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

gouwepeer

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
    • spiritueel wetenschap ruimte forum gouwepeer.nl
Re:gidsen en engelen
« Reactie #6 Gepost op: september 13, 2017, 09:42:52 pm »

@LPChip: Kunnen/willen jouw gidsen iets zeggen over mijn gidsen? Ik ben namelijk benieuwd hoeveel gidsen ik heb en of zij proberen te communiceren.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #7 Gepost op: september 14, 2017, 11:01:23 am »

Ik krijg geen goed beeld (heb moeite ze te tellen) maar denk dat ik er 3 tel. Mogelijk meer.

Je gidsen proberen zeker te communiceren. Dat is overigens iets wat alle gidsen willen, en hoe beter je wordt, hoe meer/vaker ze proberen.

Communicatie gaat vaak op meerdere manieren, en soms heb je niet eens door dat je via hun communiceert. Je gidsen kunnen je ook een signaal sturen. Je valt ineens iets op wat normaal onbelangrijk lijkt. Dit kan zijn dat je in het nieuws iets leest wat jou bezig houdt, etc.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

gouwepeer

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
    • spiritueel wetenschap ruimte forum gouwepeer.nl
Re:gidsen en engelen
« Reactie #8 Gepost op: september 14, 2017, 12:52:02 pm »

Dank je voor dit antwoord  :)

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #9 Gepost op: december 30, 2017, 07:46:51 pm »

Ik zag dit topic en zal hier mijn vragen in stellen.

Klopt het dat je een hoofdgis hebt die je hele leven bij je is?
Klopt het dat erdoor je hele leven heen zo nu en dan ook andere Gidsen opkomen, passende bij je ontwikkeling op dat moment?
Zul je na je dood altijd je Gids zien of dat niet perse?
Heb je met je Gids altijd een ander leven geleefd of dat niet? Sommige Gidsen hebben misschien niet eerder op aarde geleefd?
En als je Gids nog an het leren is, wat maakt dan dat ze een bepaald persoon mogen begeleiden? Heeft een moeilijker leven een meer gevorderde Gids nodig of dat juist niet?
En wat zegt onze eigen ontwikkeling over de Gids die we hebben? Is het zo dat hoe vergevorderder je bent op spiritueel vlak, je Gids dat ook is, of juist helemaal niet?

Gewoon nieuwsgierigheid..
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #10 Gepost op: december 30, 2017, 09:30:05 pm »

Klopt het dat je een hoofdgis hebt die je hele leven bij je is?
Vaak is dit zo, maar het hoeft niet. Je kan meerdere gidsen met je meehebben. Soms krijg je bijvoorbeeld een gids die begeleid wordt door een andere gids. Die andere gids is vaak op de achtergrond en merk je niet, maar het kan zijn dat je die wel merkt.

Klopt het dat erdoor je hele leven heen zo nu en dan ook andere Gidsen opkomen, passende bij je ontwikkeling op dat moment?
Ook dit kan. Vaak is het zo dat je bepaalde mensen ontmoet en die gidsen dan met jouw gidsen in contact komen. Soms kan het zo zijn dat die gidsen iets nodig hebben wat ze niet bij de persoon kunnen halen die ze begeleiden, maar wel bij jou. In zo'n geval kunnen ze met jou contact opnemen en kun je elkaar helpen.

Zul je na je dood altijd je Gids zien of dat niet perse?
Ja. Nadat je komt te overlijden bespreek je met elkaar je leven om het af te ronden.

Heb je met je Gids altijd een ander leven geleefd of dat niet? Sommige Gidsen hebben misschien niet eerder op aarde geleefd?
Voordat een gids iemand van de aarde mag begeleiden heeft hij/zij meerdere levens op aarde geleefd. Dit is wel vaak voordat ze gids werden. Je hoeft niet perse eerder contact met je gids te hebben gehad, maar je kent elkaar wel voordat je gaat incarneren.

En als je Gids nog an het leren is, wat maakt dan dat ze een bepaald persoon mogen begeleiden? Heeft een moeilijker leven een meer gevorderde Gids nodig of dat juist niet?
Dat hoeft niet perse. Vaak is een lerende gids niet alleen en wordt deze op de achtergrond begeleid door een andere gids. Afhankelijkvan hoe goed de lerende gids is, kan het zijn dat je de andere gids niet mee maakt. Ook kan het zijn dat deze gids er juist voor kiest om ook op de voorgrond te treden. Je hebt dan meerdere gidsen, maar de lerende gids is wel degene waar je het meest contact mee hebt.

Ter info, ik ben erachter gekomen dat ik kwa niveau verder ben dan sommige gidsen die nog lerende zijn, en heb dan ook vanuit mijn aardse bestaan een aantal gidsen mogen begeleiden en verder helpen. Een erg coole ervaring. :D

En wat zegt onze eigen ontwikkeling over de Gids die we hebben? Is het zo dat hoe vergevorderder je bent op spiritueel vlak, je Gids dat ook is, of juist helemaal niet?
Vaak is het zo dat als je verder bent, jouw gids dat ook is, want als jij vragen hebt die je gids niet kan beantwoorden, dan werkt dat gewoon niet. Wel kan jij verder zijn dan je gids als deze lerende is, maar dan is er dus een andere gids bij die even vergevorderd of verder is dan dat jij bent.

Op gegeven moment als je een hoog niveau hebt, kan het zo zijn dat je een gids hebt maar dat deze gids weer contacten heeft met andere gidsen vanuit "het management" om het maar zo te nomen, en ook contact met andere gidsen van mensen om je heen.

In mijn geval heb ik een gids die hier op aarde bij me is, maar deze gids kan weer contact opnemen met een gids vanuit de planeet Arcturius, waar mijn ziel vandaan komt.

Ik kan als ik pendel daadwerkelijk met 3 verschillende "entiteiten" communiceren. 1. Mijn hogere zelf, 2. Mijn aardse gids en 3. Mijn Arcturiaanse gids. Communicatie met nr 3 gaat via nr 2, maar de antwoorden worden 1 op 1 doorgegeven en ik voel 2 energieen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #11 Gepost op: december 30, 2017, 09:35:52 pm »

LPChip ik heb veel ervaring met Gidsen die samenwerken en elkaar begeleiden. White Feather wordt begeleid door Silver Birch en talloze andere entiteiten worden weer door White Feather geholpen. Aangezien White Feather een energie is waar ik in het begin makkelijker contact mee kon maken, en hij met mij zonder de "lijn" te vermoeien, was hij degene die voor zichzelf en voor Silver Birch sprak totdat ik zelf de connectie kon houden en nu is White Feather vaker bezig met energie en het helpen van het creëren van de juiste situaties waarin ook andere naar voren kunnen komen om ons te helpen.

LPChip zijn er nog vragen waar ik bij moet helpen?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #12 Gepost op: december 30, 2017, 09:46:36 pm »

Hey Beam of Light, ik zou zeggen, lees het forum en geef een reactie waar je voelt dat het mag. :) Zoals hier. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #13 Gepost op: december 30, 2017, 09:50:33 pm »

Harstikke bedankt LPChip  :P
Vroeg het enkel om te weten of er iets was waarvoor mijn aandacht nodig is want heb een drentelende Gids achter me. (Betekend ik wil spreken maar wacht tot Beam het merkt voor spreken). Heb blijkbaar ogen in mijn achterhoofd (nee hoor krijg beelden door en voel de energie bewegen).
Gelogd

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:gidsen en engelen
« Reactie #14 Gepost op: december 30, 2017, 09:58:45 pm »

Ik heb er altijd iets aan, bedankt.

Dan hier nog weer een vraag voor jullie.

Toont een Gids zich vaak met hetzelfde uiterlijk? Of kan het ook zo zijn, dat als je een Gids meerdere levens gekend hebt, in een andere rol. Hij of zij zich ook met verschillende uiterlijken kan vertonen. Omdat hij of zij je wil ondersteunen met de kwaliteiten die hij of zij in dat leven had en die je op dit moment nodig hebt?

Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.193 seconden met 22 queries.