Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Hoe kan ik communiceren met mijn gidsen?  (gelezen 5095 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Hoe kan ik communiceren met mijn gidsen?
« Gepost op: september 05, 2017, 01:42:36 pm »

Inleiding
Wie enigszins spiritueel is heeft een of meerdere gidsen.

Onze gidsen helpen ons met onze ontwikkeling, zelfs als we niet met ze communiceren.

Voor we incarneren op aarde, bespreken we ons levenspad en de doelstellingen. Hier komen onze levenslessen uit voort.

Onze gidsen zullen ons begeleiden en zullen proberen om ons dingen duidelijk te maken.

Ze kunnen dit op een aantal manieren doen:
- Een bepaald soort gebeurtenis steeds terug laten komen totdat je doorhebt dat hier iets mee moet gebeuren.
- Steeds dezelfde droom hebben, of dezelfde soort droom.
- Dezelfde getallen/voorwerpen/etc op je pad brengen.

Kortom, via herhaling zal een gids proberen om je duidelijk te maken dat ze iets van je willen. Zodra je doorhebt dat ze willen communiceren, kunnen ze overgaan tot het op je pad brengen van een persoon die je deze boodschap kan overbrengen.

Okee, ik snap dat mijn gidsen willen communiceren. Ik wil dat rechtstreeks. Hoe?
Elke communicatie met een gids verloopt anders. Waarom? Omdat iedereen anders omgaat met communiceren, en de gidsen net zo lang iets proberen tot het werkt, en er zijn gewoon veel manieren om te communiceren.

Allereerst is het belangrijk om te weten dat communicatie slecht gaat als de verbinding slecht is. Wanneer je veel aan je hoofd hebt, ontstaat er ruis.

Om een mooi voorbeeld te geven:
Stel je gaat voor het eerst met iemand praten die je niet kent. Je wordt geblindoekt in een kamer gezet met deze persoon ook in de kamer. Nu worden er 50 andere mensen ook in de kamer geplaatst die onderling met elkaar aan het praten zijn. Er ontstaat geroezemoes, ofwel ruis. De persoon met wie je gaat praten praat met hetzelfde volume als de rest.

Denk je dat je deze persoon kan horen? Nee. Je weet niet hoe zijn stem klinkt, en het overige geluid zorgt ervoor dat zijn stem opgaat in de massa.

Kortom, als je teveel aan je hoofd hebt, zal je de gids niet kunnen horen, ook al praat deze tegen je.

De eerste stap is dus het leegmaken van je hoofd. Dit kun je doen door meditatie.
Wat voor mij goed werkt is op bed gaan liggen, dan muziek aanzetten die ik prettig vind om te luisteren, dan genieten van de muziek, en terwijl ik dat aan het doen ben, alles gaan bedenken wat in mijn hoofd zit. Meestal duurt het niet zo lang, maar soms kan ik uren aan het denken zijn om zo mijn hoofd leeg te maken.

Zo maak ik dat de kamer waar ik in ben veranderd van 50 mensen die luidruchtig met elkaar praten (feest) naar een kamer waar mensen nog fluisteren, tot zelfs stil zijn.

Hoe rustiger het in deze kamer is, hoe makkelijker je met je gids kan communiceren.

Als je dan zo ver bent om met je gids te communiceren, dan is het volgende belangrijk:
- Je moet geloven dat je communiceert met je gids.

Elke vorm van twijfel zal ervoor zorgen dat de communicatie niet goed gaat, want de twijfels zorgen voor ruis.

Zoals eerder aangegeven, zijn er verschillende methoden om te communiceren met je gidsen.

Zo kun je een vraag stellen en dan zelf op die vraag antwoorden met je eigen gedachten. Het eerste wat in je opkomt is dan het antwoord van je gidsen. Het klinkt net alsof je zelf het gesprek bedenkt, maar het zijn echt je gidsen.

Als je gevorderd bent is het ook mogelijk dat gidsen je de kennis geven. Je hoeft dus niet de vraag te stellen, en dan zelf te horen wat hun antwoorden. Je kan dan het antwoord direct weten.

Gidsen kunnen je een gevoel geven, kennis, een beeld, en ook geluid. Meestal is het een combinatie. Zo geven ze vaak gevoel + nog iets. Het gevoel benadrukt vaak hetgeen wat ze communiceren en wordt ook gebruikt om te weten welke gids communiceert.

Zo zal je het gevoel van je gids gaan herkennen en doorhebben wanneer een andere gids dan gewoonlijk met je communiceert.

Let wel op, gidsen kunnen je wel informatie geven, maar voordat je er wat mee kan, moet je het eerst omzetten naar iets wat bekend is voor jou. Als jij nog nooit een trein hebt gezien, en het antwoord is een trein, dan kun je niks met het antwoord. Het is mogelijk dat je gids je andere voorwerpen laat zien die in de buurt komen, maar het zal nooit 100% hetzelfde zijn.

Als je bijvoorbeeld met iemand praat over een ongeluk met een 3e persoon, dan kun je mogelijk beelden doorkrijgen van deze 3e persoon, maar het hoeft niet 100% correct te zijn. Je krijgt bijvoorbeeld door: jong meisje, blond haar, jaar of 5. Je kan dan een meisje voorstellen met een roze jas aan met jurkje, maar dit hoeft dus niet daadwerkelijk zo te zijn. Als een gids je bepaalde informatie niet geeft omdat het niet relevant is, kan jouw eigen brein deze missende informatie zelf toevoegen om het beeld compleet te maken.

Hoe meer je met je gidsen communiceert, hoe meer je leert herkennen welke informatie daadwerkelijk van hun is, en wat jij zelf erbij hebt bedacht.

Het lukt me maar niet om te communiceren. Help?
Communiceren met je gidsen gaat niet van de een op andere dag ineens goed. Het vergt veel proberen. Met name als je communiceert over iemand anders gaat het makkelijker dan dat je over jezelf communiceert, want je hebt veel informatie over jezelf waardoor je snel gaat twijfelen aan het antwoord van een gids.

Gelukkig zijn er hulpmiddelen die we kunnen gebruiken om met onze gidsen te communiceren. Deze hulpmiddelen hebben hetzelfde principe als normale communicatie, maar laten de communicatie in fysieke vorm zien. Het is dus makkelijker.

Een aantal voorbeelden van deze vorm van communicatie:
- Pendelen
- Je gevoel
- Kaartlegging doen

Voor deze methoden geldt ook: je moet erin geloven, en je hoofd mag niet vol zijn.

Pendelen is de makkelijkste vorm van communicatie, omdat deze simpele antwoorden verschaft: ja, nee, kan of wil ik niet zeggen.

Ook is het met de juiste pendelset mogelijk om te meten hoe sterk je op dat moment kan pendelen.

Ikzelf heb deze pendelset in mijn bezit, en die werkt nog steeds uitstekend. Het is geen set die diepgaand is, maar puur als begin om te communiceren met je gidsen is hij uitstekend. Je kan je pendel dan gebruiken als hulpmiddel om te testen of wat je met je gidsen besproken hebt inderdaad klopt.

Communicatie met je gidsen via je gevoel gaat redelijk zoals met de pendel, alleen is een stuk lastiger. Je stelt je vraag en dan ga je kijken wat voor gevoel je krijgt. Hoe positiever het gevoel, des te duidelijker dit een ja is. Hoe negatiever het gevoel, des te duidelijker dit een nee is. Als je geen gevoel krijgt dan is het twijfelend ofwel: kan of wil het gevoel niet beantwoorden.

Je kan moeilijk een controle vraag stellen, zoals dat bij de pendel wel makkelijk kan.

De laatste optie, kaartleggingen is net zo makkelijk te doen als de pendel, alleen is het begrijpen van de kaart moeilijk. Afhankelijk van de set kaarten kan het zijn dat het antwoord deels klopt en deels niet.

Als laatste is het belangrijk om te weten dat een gids je letterlijk neemt. Altijd.

Als jouw vraag twijfelend is, dan is de kans groot dat deze altijd met ja te beantwoorden is en je dus een ja krijgt.

Voorbeeld:

Ik wil bij bedrijf x gaan werken. Moet ik dat doen, of is het beter als ik het niet doe?

Als je deze vraag goed leest, dan zie je dat er 2 mogelijkheden staan die elkaars tegenpolen zijn. Moet ik wel, of niet? De pendel kan daar alleen maar een ja op antwoorden. Het is of wel, of niet.

Je moet dus vragen: Ik wil bij bedrijf x gaan werken. Is dat een goed idee?

Hoe langer je vraag is, des te lastiger het wordt om jezelf niet tegen te spreken. Het kan namelijk zo zijn dat je tijdens je vraag ineens over een ander onderwerp begint. Je gids kan dan besluiten om een gedeelte van je vraag te beantwoorden, maar omdat een gedeelte ook niet klopt, heb je dus geen duidelijk beeld van de vraag.

Stel daarom korte en duidelijke vragen, dan krijg je ook duidelijke antwoorden terug. Vergeet niet, je kan meer dan 1 vraag stellen. Door steeds een korte vraag te stellen kun je dus ook een lange vraag stellen.

Ik hoop dat dit duidelijk is. Heb je vragen, stel ze gerust. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Soraya03

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re:Hoe kan ik communiceren met mijn gidsen?
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2017, 09:31:18 pm »

LPChip,

je weet een beetje wat er speelt omtrent mijn persoon. Het zijn roerige tijden, en juist nu heb ik behoefte aan mijn gidsen en vind het ontzettend jammer dat de feeling met hen er niet is...

Als ik zometeen mijn rust weer wat terug heb wil ik pendelen maar zou dit graag met mijn eigen ring doen. Ik heb ergens gelezen dat dat ook kan, raad jij dat aan? Ik heb ook ergens gelezen dat je niet voor jezelf moet pendelen dat beinvloedt het resultaat te veel?
 
Ik hoor graag van anderen hoe zij contact leggen met hun gidsen. Ik zelf krijg het door via dromen en "a sense of knowing" alleen weet ik soms niet of het mijn koppigheid/ego is  ;D De dromen kan ik ook achteraf pas duiden. en het kan zeker niet op afroep heb ik al gemerkt  :(
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Hoe kan ik communiceren met mijn gidsen?
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2017, 09:38:03 pm »

Hoi Soraya,

Wat je pendel is maakt inderdaad niet zoveel uit, dus je eigen ring gebruiken kan prima. Het enige waarvoor die pendelset die ik linkte erg nuttig is, is het feit dat de vele pagina's met heel veel verschillende tools komen, dus je kan op vele manieren pendelen. Als je niet weet hoe je moet pendelen, dan is dat een mooie set om te beginnen. Het leert je onder andere de controle vragen te stellen voor je begint te pendelen, en je kan meten of je vraag inderdaad juist is.

Ik pendel ook voor mezelf, dus dat kan prima. Sterker nog, ik kan niet pendelen voor anderen, dan krijg ik steevast: kan of wil ik niet zeggen. Bij elke vraag.

En dat "a sense of knowing" dat is ook hoe ik met mijn gidsen communiceer. Maar gaat meer richting algemene vragen en vragen van/over anderen dan dat het over mijzelf gaat, maar nu dat ik een stuk beter met mijn gidsen kan communiceren, gaat dat ook steeds makkelijker. Dat is dus echt ervaring (veel doen)

De feeling is er wel, maar je hoofd heeft te veel ruis, en daarom hoor je ze niet.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Soraya03

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re:Hoe kan ik communiceren met mijn gidsen?
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2017, 09:55:00 pm »

Ik heb het echt andersom, ik weet het bij mezelf een select clubje dat me dierbaar is. Niet bij andere mensen, ik weet ook niet of ik dat zou willen.

Ik weet nog dat toen ik jonger was ik vaak de hele kinderboerderij in mijn slaapkamer zag lopen snachts en ik doodsbang was.... en me moeder vertelde me dat ik ook personen zag maar dat kan ik me niet meer herinneren... ik droom ook vaak over spinnen, de uitleggen daarbij zijn verschillend. Maar de laatste keer dat ik het droomde zag ik een paar dagen erna "toevallig" een filmpje waarin verteld werd dat het betekent dat ik open moet staan voor het spirituele, dat vond ik wel heel mooi...
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.127 seconden met 22 queries.