Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vreugdevol leven.  (gelezen 5378 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Vreugdevol leven.
« Gepost op: december 18, 2008, 11:37:48 am »


Ware vreugde onstaat door je te richten op het innerlijke en door te herkennen wie je bent.

Doe de dingen die jij wilt, waar jij je goed bij voelt. Doe geen dingen en verplichtingen waar je je niet goed bij voelt wees jezelf!
Luister naar jezelf, diep van binnen weet ieder mens wat hij of zij graag wilt en wat niet. Vaak doen mensen dingen om andere mensen blij te maken, ze zetten de andere mensen hoger dan hun zelf. Ze willen dat mensen goed over hun praten en denken, vaak gaat dit onbewust omdat ze niet op de hoogte zijn van hun eigen zelf.
Ieder persoon mag er wezen, zoals hij is.

Als je een baan of een relatie hebt dat je geen vreugde brengt, kijk dan naar binnen en vraag waarom je bij de baan of relatie blijft? die je geen vreugde geeft. Vaak is dat omdat je niet gelooft dat je datgene wat je wilt werkelijk verdient. Je neemt genoegen met minder.
Doe de dingen waar jij je goed bij voelt!

Mensen kunnen moeilijk nee zeggen, terwijl opkomen voor jezelf net zo belangrijk is. Nee zeggen is geen schande, het is duidelijk aangeven van je grenzen waar jij voor staat, wat jij wilt.
Het onvermogen om ''nee'' tegen mensen te zeggen weerspiegelt een zicht op de wereld dat zegt dat de gevoelens van anderen belangrijker zijn dan die van jou.
Als je dat doet schep je in jezelf energieblokkades, verzamel je wrok, boosheid en pijn die dan in je aura zitten en meer van het zelfde aantrekken.

Wees wie je werkelijk wilt zijn.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vreugdevol leven.
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2008, 01:07:48 am »

Helemaal mee eens Anne.

Een mooie quote die hierbij past is wel deze:

Als je blijft doen zoals je deed, dan zul je blijven krijgen wat je kreeg.

Dit betekend, dat als je nu niet gelukkig bent met iets of iemand in je leven, dan zal dit blijven totdat jij dit veranderd. Sommigen denken: ik ben niet gelukkig maar ik wacht tot de ander/het andere veranderd, en soms kan dit werken, maar vaak gebeurd dat veel later dan je eigenlijk wilt.

Nou is het ook zo dat er soms in je leven dingen gebeuren die je niet leuk vind en ook niet kan veranderen. Dat hoort ook bij het leven, maar kun je het wel veranderen, waarom zou je daar dan mee wachten?

Met een relatie kent men het spreekwoord: Op ieder potje past een deksel. Dit is zo met alles in het leven. Er is altijd een mogelijkheid, ook in werk, om iets te doen wat je leuk vind. Soms moet je er naartoe groeien, maar het is wel aanwezig. Stel overigens niet te hoge eisen die niet waargemaakt kunnen worden, want dan zal het lang duren voordat je de match vind die je zoekt.

Weet van jezelf wat je wil. Dat is het belangrijkste. Pas als je precies weet wat je wil, dan zal het ook op je pad terecht komen. Maar let wel, als het inderdaad op je pad komt, en je begint dan te twijfelen, dan zal het niet slagen. Dit is niet erg, maar wees in zo'n geval bereid om je visie aan te passen of desnoods opnieuw te kijken wat je daadwerkelijk wil.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Vreugdevol leven.
« Reactie #2 Gepost op: december 21, 2008, 07:27:38 pm »

hahah die is erg mooi LpChip

Een mooie quote die hierbij past is wel deze:

Als je blijft doen zoals je deed, dan zul je blijven krijgen wat je kreeg.


De verandering van de wereld begint bij jezelf ;) blijf niet wachten totdat iemand anders iets voor je veranderd, je hebt zelf de kracht om het te doen.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.051 seconden met 23 queries.