Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Waarom ziet mijn partner er anders uit dan ik had verwacht?  (gelezen 3733 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Waarom ziet mijn partner er anders uit dan ik had verwacht?
« Gepost op: februari 09, 2017, 11:11:44 am »

Inleiding
Je kent het vast wel. Je bent single, wil graag een relatie, maar je komt die juiste persoon maar niet tegen. Je bent heel spiritueel en door na te gaan met wat jou hart sneller laat kloppen, kun je een "schets" maken van hoe je potentiele partner eruit zal zien. En toch lijkt hij of zij niet te bestaan. Hoe kan dat?

De zoektocht
Wanneer je blijft zoeken naar die perfecte match, en je puur focust op hoe jij wil dat je perfecte partner eruit ziet, dan zul je merken dat je geen relatie zal vinden. In eerste instantie kom je helemaal niemand tegen die aan je verwachtingspatroon voldoet, en als je dan iemand vind die qua uiterlijk vrij in de buurt komt, dan is er wel iets met de persoonlijkheid van deze persoon waardoor je toch afknapt op deze persoon (of anders gezegt weet dat dit niet de ware is.)

Waarom vind ik hem/haar niet?
In eerste instantie is de reden dat je elkaar niet vindt in jezelf te zoeken. Je staat nog niet open om de ware te ontmoeten, of je hebt nog het een en ander te leren zodat deze relatie een kans van slagen heeft. In sommige gevallen is dat ervaring van daten, in andere gevallen kan dat een levensles zijn, of het aanpassen van je zienswijze.

Maar de ware bestaat dus wel?
Jazeker. Iedereen kan in contact komen met de ware als je dat voor je incarnatie besloten hebt.

De ware ziet er anders uit?
Dus je hebt de ware eindelijk ontmoet, en nu blijkt dat hij of zij er anders uit ziet? Hoe kan dat?

Als eerste zul je bij de ware het gevoel van herkenning ervaren waardoor je weet dat dit de ware is. Ook al ken je elkaar net, het lijkt wel alsof jullie elkaar al jaren kennen. Maar toch ziet hij/zij er anders uit dan je dacht.

Om dit uit te leggen moeten we teruggaan naar je kindertijd.

In je jonge jaren bij het opdoen van ervaringen die positief en negatief zijn maak je associaties. Deze associaties helpen je bij het herkennen van veilige en onveilige situaties, zodat je in een later stadium sneller zo'n situatie kan herkennen en niet opnieuw een ervaring nodig hebt. Deze herinneringen worden opgeslagen met het gevoel wat er toen was. Vaak is dit "prettig", "blij", "vrolijk" maar kan ook "angst", "boos", "verdriet" en dat soort gevoelens bevatten.

Hetgeen wat daadwerkelijk opgeslagen wordt, is wat opvallend was aan de situatie, en welk gevoel daarbij hoorde.

Om een voorbeeld te geven: Als je in je jeugd iemand ontmoet hebt (mag jong of oud zijn, dat maakt niet uit) en deze persoon had opvallend blond haar, en was heel vriendelijk, en je had er een positief gevoel bij, dan kan dit zich manifesteren naar een zoektocht naar de ideale partner, hij of zij heeft in jouw beleefwereld opvallend blond haar.

Nog een voorbeeld: Je vroeg om een snoepje toen je 5 was aan iemand. Deze had opvallende grijze ogen en die weigerde je dat snoepje te geven en deed dat op een wat gemene manier. Je hield er een negatief gevoel aan over. In jouw beleefwereld heeft je ideale partner geen grijze ogen.

Naarmate je meer en meer opzoek gaat naar wat je leuk vind en niet leuk vind, door te kijken naar andere mensen, worden deze herinneringen in je kindertijd getriggerd en komen deze gevoelens naar boven. Hierdoor heb je een beeld van je ideale partner, welke slechts gebasseerd is op ervaringen uit je jeugd.

Waar moet ik dan naar opzoek?
Zoals je ziet staat het niet vast dat de ware er uitziet zoals jij verwacht. Wellicht  komt hij of zij in de buurt omdat je helderziend bent, maar dat is geen garantie. Het vinden van je ideale partner is dan ook niet een kwestie van "zoeken op internet". Het universum is daar heel makkelijk in. Je zend de intentie uit: "Ik wil de ideale partner ontmoeten" en als het universum weet dat jij er klaar voor bent, dan regelt het universum dit ook.

Je weet nu dat je ideale partner er niet uit zal zien zoals je verwacht, en de herkenning komt pas nadat je elkaar gesproken hebt.

Het is dus zaak om je open te stellen voor elke relatie in welke vorm dan ook, want dat is nodig om daadwerkelijk die ontmoeting te krijgen.

Weet ook dat het uiteindelijk enorm mee zal vallen, want jullie kennen elkaar immers al veel langer.

Ik heb nu een relatie, maar ik heb niet de indruk dat dit de ware is?
Het kan zijn dat het universum vind dat je nog niet klaar bent voor de ontmoeting met de ware, en het wil dat je eerst wat ervaring op doet. Geniet gewoon van de relatie en als het niet meer biedt wat je van een relatie verwacht, overweeg om verder te zoeken.

Tot slot
Ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen door dit te plaatsen.

Liefs,
LPChip
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2017, 11:13:42 am door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Cares

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re:Waarom ziet mijn partner er anders uit dan ik had verwacht?
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2017, 10:29:57 am »

Mooi omschreven LPChip heb het vol interesse zitten lezen en ga er persoonlijk mee aan de gang om te kijken hoe het gaat lopen.

Liefs Cares
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Waarom ziet mijn partner er anders uit dan ik had verwacht?
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2017, 02:56:43 pm »

Graag gedaan Cares.

Toen ik wist dat ik dit op het forum zou gaan posten, dacht ik gelijk aan jou. Ik wist dat je er wat aan zou hebben.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.066 seconden met 23 queries.