Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Pijn  (gelezen 3984 keer)

Lene

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Pijn
« Gepost op: oktober 12, 2016, 09:05:48 am »

Hallo

Heb misschien een vreemde vraag , maar kan het zijn dat een oude ziel geen pijn kent en is het nodig om pijnen te hebben om spiritueel te kunnen groeien ?

Graag jullie mening of ervaring .

Liefs.

Lene
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Pijn
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2016, 03:16:45 pm »

Hallo Lene,

Lastige vraag, omdat pijn meerdere omschrijvingen kent. Ik denk dat je in dit geval praat over emotionele pijn.

Laat ik als eerste uitleggen wat pijn is.

Pijn, of deze emotioneel of fysiek is, is eigenlijk alleen een indicatie dat wij helen. Zodra wij gewond raken, emotioneel danwel fysiek, dan beginnen wij direct te herstellen, en daarvoor kennen wij pijn als indicator.

Iedereen die jong is en groeit, ervaart dingen welke hen emotioneel pijn doen in die zin dat ze door de pijn te ervaren groeien.

Een oude ziel heeft daarom zeker ook zijn nodige pijnen gekend om te groeien tot wat hij/zij nu is. Wil dat zeggen dat een oude ziel geen verdere pijn meer ervaart? Dat hangt ervanaf of deze nog lessen heeft. In ieder geval heeft deze ziel wel de pijnen gehad om te komen tot wat het nu is.

Dit beantwoordt tevens ook je tweede vraag: Heb je pijn nodig om spiritueel te groeien? Ja. De reden daarvoor is dat wanneer je alle pijn zou kunnen vermijden, je de daadwerkelijke les niet leert.

Een van de dingen van spiritueel zijn, is in balans zijn. Om in balans te zijn, moet je de uitersten ervaren. Dus super happy, en super sad. Alleen wanneer je weet waar de grenzen zijn, kun je weten waar het midden is. En om de uiterste grenzen te vinden ondervind je ook de nodige pijnen.

Ik hoop dat dit zo duidelijk genoeg is.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Lene

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re:Pijn
« Reactie #2 Gepost op: oktober 15, 2016, 10:02:11 pm »

Lieve LPChip


Telkens verbaas je me weer met jou mega kennis. Hoe kan een mens deze staat van ZIJN bereiken, had je die wijsheid of heb je die kunnen vergaren?

IDD was mijn bedoeling emotionele pijn, je hebt het goed begrepen.

Mag ik eerlijk bekennen, mijn leven was/is net als bij zovele , een opeenvolging van ups en downs . In het kort even mijn verhaal met ervaringen die impact hadden op mijn denk en leefwijze.

Kom uit een nest met zeven kinderen waarvan 2x een tweeling.
Op zeer jonge leeftijd mijn broer verongelukt, een neefje op enkele maanden jong overleden, ouders overleden, echtscheidingen, kwetsende toestanden met vrienden, een zus met grote problemen, een broer in het buitenland met de nodige sores. Dit zijn de hoofdlijnen met grote betekenis, om nog maar niet te spreken over de KLEINE situaties.
Heb daarbij ook telkens het gevoel dat, mijn man en ik , beschermd worden van hierboven.
Na jarenlang ploeteren eindelijk een rustperiode in ons leven waarvan we genieten. Zoals al eerder vernoemd, zelf ben ik zeer spiritueel, mijn man daarentegen helemaal niet. Ik herken mezelf niet in de stelling super sad en super happy. Ben redelijk stabiel in mijn gevoel. Telkens een moeilijke periode te ervaren vertrouw ik erop dat alles weer goed komt. Natuurlijk zal ons leven nog getekend worden door zware verliezen. Dierbaren die we moeten loslaten en het bijkomende verdriet. Maar bij mezelf geeft het rust te weten dat ze er nog zijn. IK voel duidelijk hun aanwezigheid en door dit besef geeft het me rust en vrede om verder te kunnen met me eigen leven. 
Mijn gevoel zegt dat pijn verschillend is van persoon, jou pijn is niet als mijn pijn en visa versa , toch?  Ieder mens ervaart pijn op een andere manier?

In een notendop wil ik hiermee aangeven , hadden ook al wel ons verdriet , maar denk dat dit maar een peulenschil is in vergelijk met andere.
Vreugde is niet eeuwig , verdriet is niet eeuwig ?
En toch wil ik groeien en tot mezelf komen , wijsheid vergaren, nieuwe inzichten , mezelf ontplooien , er is vast nog veel meer te ontdekken.

Dankjewel voor jou wijze raad.

Liefs.

Lene






Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Pijn
« Reactie #3 Gepost op: oktober 15, 2016, 11:44:32 pm »

Hoi Lene,

Dankjewel. Er zijn meerdere vlakken hoe ik aan mijn kennis kom.

Als eerste heb ik op zeer jonge leeftijd een bijna dood ervaring gehad wat mij in staat heeft gesteld om het leven vanuit een ander perspectief te kunnen zien, alsook een glimpse te hebben opgevangen van mijn vorige levens. De enorme kennis die ik uit vorige levens heb is veel te veel om te kunnen onthouden, maar wanneer ik op de juiste manier geprikkeld wordt dan herinner ik me wel sommige dingen. Daarnaast sta ik goed in contact met mijn engelen/gidsen welke mij kennis geven om anderen te kunnen helpen. Soms geven zij me kennis die ik daarvoor niet had, ook niet uit vorige levens.

Daarnaast is er de zoektocht naar wijsheid. Veel informatie is op internet te vinden. Door bij alles wat ik lees mijn gevoel na te gaan, kan ik snel zien of iets resoneert met mijn werkelijkheid of dat iets niet klopt. Soms lees ik stukken waarbij ik half de waarheid lees en half dingen die niet kloppen. Dit zijn vaak berichten die gechanneld zijn door mensen, maar dat de mensen zelf tijdens het lezen dingen hebben aangepast waardoor het niet meer klopt.

Wat betreft pijn verschillend is van persoon tot persoon, dit is zowel waar als niet waar. In weze is de pijn altijd hetzelfde, maar iedereen ervaart de pijn anders omdat deze gekoppeld is aan herinneringen en emoties, en daardoor kan de ene situatie zwaarder wegen dan een andere. Dan is het ook nog zo dat hoe sterker iemand is, des te beter deze de situatie aan kan. Een situatie kan dus voor iemand meer pijn doen als deze niet sterk in zijn vel zit, terwijl wanneer hij dat wel was, het minder pijn deed. Althans, de pijn is hetzelfde, maar de ervaring ervan niet.

Dit heeft te maken met het kunnen accepteren van de pijn. Wanneer iemand accepteert dat iets pijn doet, hoeft het niet meer zo veel pijn te doen, want de boodschap is overgekomen. De pijn is er dan nog slechts ter herinnering dat wij aan het helen zijn.

Wanneer iemand de pijn echter niet accepteert (dit geldt trouwens zowel voor emotionele als fysieke pijn) dan heeft deze veel meer last van de pijn, omdat de situatie nog niet onder controle is, en het lichaam/geest/ziel nog steeds denkt dat de persoon niet door heeft dat er een situatie speelt die attentie vereist.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Lene

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re:Pijn
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2016, 07:26:18 pm »

Over engelen gesproken?

Jij bent een levende engel

Liefs

Lene
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Pijn
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2016, 10:03:17 pm »

Hoi Lene,

Dankjewel. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.056 seconden met 23 queries.