Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: moeite met mijn zwager  (gelezen 3925 keer)

AnnAnn

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Leef je leven
    • Bekijk profiel
moeite met mijn zwager
« Gepost op: oktober 11, 2016, 09:29:58 am »

Ik ben nog maar net hier op het forum maar ik zou graag iets met jullie willen delen.
Ik heb nogal moeite met de partner van mijn zus ;-(
Hij heeft een sterk eigen mening, de eerste keer dat ik hem heb ontmoet maakte hij heel vreemde en in mijn ogen nare opmerkingen over de oosterlingen (waar ik dus woon). Zij wonen in het westen en mijn contact met mijn zus nooit heel goed geweest maar nu wordt het voor mij steeds moeilijker om hen te zien. Onlangs was ik bij hen en kwam er een discussie waarbij hij onze broer gigantisch de grond in heeft getrapt.

Ik heb zelf geen partner en in mijn ogen is dit niet de reden waarom ik hem niet leuk vind maar is het gewoon zijn persoonlijkheid.
Nu mijn vraag; hoe kan op de juiste manier met hem omgaan zodat het voor ons beiden leuk is om samen dingen te ondernemen. Over een aantal maanden gaan we weer met de hele familie op vakantie, dus een week leuk/lief/aardig doen.

Liefs Anne
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:moeite met mijn zwager
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2016, 01:59:13 pm »

De eerste vraag die ik zou willen stellen is deze:

Wil jij wel contact hebben met hun? Of is dat meer een vorm van "dat hoort zo"?

Je hoort met mensen op te trekken omdat beiden dat willen. Als je het doet omdat het familie is, maar je liever niet wil, waarom dan moeite doen?

Je ouders kies je, maar je broer en/of zus niet. Je groeit samen op, en bouwt een band op, maar het moet wel van beiden uit komen om deze band te onderhouden. Het feit dat je aangeeft dat het contact nooit echt goed is geweest, geeft aan dat dit wellicht niet hoeft.

Daarnaast kan een band juist sterker worden als je elkaar een tijdje niet ziet, zodat je een soort van "fresh start" kan maken.

Je moet jezelf dan ook afvragen of je met de hele familie op vakantie wil en voor wie je dat doet. Doe je dat omdat je het zelf graag wil, of doe je het omdat anderen graag willen dat je mee gaat?

Nee zeggen is een recht dat wij allen hebben, en misschien voor jou een die je nu mag aanspreken.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

AnnAnn

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Leef je leven
    • Bekijk profiel
Re:moeite met mijn zwager
« Reactie #2 Gepost op: oktober 12, 2016, 01:29:02 pm »

Bedankt voor je antwoord!

Mijn zus en ik zijn al vaker langere tijd van elkaar weggeweest, doordat we beiden in het buitenland hebben gewerkt/gestudeerd. Zolang we op afstand zijn gaat het prima maar hierdoor zijn we niet samen opgegroeid of iig ik heb in mijn pubertijd een grote zus gemist.

Doordat zij er niet was op moeilijke momenten in mijn leven maar vooral in dat van mijn ouders heb ik haar denk ik een beetje afgestoten.
Het contact is er omdat onze ouders zorgen dat er contact is. Het komt dus niet vanuit onzelf ;-(
De vakantie is niet perse een moeten hoor maar omdat we allemaal graag op vakantie gaan en daar laten we iedereen helemaal vrij, wil je elke dag wandelen, ga je wandelen, wil je de hele dag zwemmen ga je zwemmen.

Heb er nooit over nagedacht dat je alleen je ouders uitzoekt en niet je broers/zussen. Dat is wel weer een eye opener voor mij!
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:moeite met mijn zwager
« Reactie #3 Gepost op: oktober 12, 2016, 03:09:10 pm »

Je hoeft geen enorm goede band te hebben met je broers en of zussen. Het is natuurlijk leuk als het geen slechte band is, maar dat heb je niet altijd in de hand.

Als je denkt dat je een leuke vakantie kan hebben in de situatie zoals hij nu is, gewoon gaan. Als je denkt dat dat mogelijk niet gaat lukken, overweeg dan om deze af te zeggen. Wees wel ten alle tijden eerlijk tegenover iedereen. Dus geef bijvoorbeeld aan dat je veel moeite hebt met de vriend van je zus, en dat je daarom niet mee wil. Wellicht dat dit een opening vormt voor een gesprek wat jullie dichterbij brengt.

Gaandeweg kun je dan besluiten of je wel of niet mee op vakantie gaat.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

AnnAnn

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
  • Leef je leven
    • Bekijk profiel
Re:moeite met mijn zwager
« Reactie #4 Gepost op: oktober 12, 2016, 10:27:17 pm »

Ik snap je antwoord maar ik zal never toegeven dat ik mowite met hem heb en daardoor niet mee zou willen. Het is immers mijn familie en ik laat me niet door hem buiten spel zetten. Een mogelijke actie als dit zou alles verstoren en voor nu is het alleen mijn gevoel erbij. Dan leef ik liever met dit gevoel dan dat ik het uit zou spreken en ik mijn ouders ergens tussenin zou zetten.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:moeite met mijn zwager
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2016, 11:36:53 pm »

Dat is natuurlijk jouw keuze.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.181 seconden met 22 queries.