Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: groeien en toch weer niet.  (gelezen 8044 keer)

Roosje

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
groeien en toch weer niet.
« Gepost op: januari 21, 2015, 09:56:20 am »

Ik begin er steeds meer tegenaan te lopen dat mensen, ook die spiritueel zijn, vast zitten in hokjes. dat mensen nog niet kunnen open staan dat er bijvoorbeeld meer om ons heen is dan we zien/merken/weten.
Dat dit soms als onmogelijk wordt gezien.
Mensen die met hun eigen innerlijke demonen werken en hierdoor niet kunnen of willen groeien.
Het zijn groeiprocessen, maar juist diegenen die dit soms van de daken schreeuwen, zien niet in dat ze zelf eigenlijk ook nog leerling zijn, en niet de meester. En als ze hierop voorzichtig gewezen worden, dan krijg je een sneer dat hun het beter weten.
De aarde is eigenlijk de "hel" en we kunnen er zelf een "hemel op aarde" van maken. Maar dan moeten we wel gaan leren, en open staan voor visies van andere om te voelen wat op dat moment de waarheid is.
Tuurlijk kan de waarheid later nog weer anders worden, omdat je groeit, maar door vast te houden aan de dingen die vertrouwd zijn, groeien we niet altijd.
(en ook ik hou me soms liever vast aan de zekerheid van wat ik ken, dan om in het diepe te duiken hoor! Toch ben ik altijd, hoe moeilijk en onoverzichtelijk de les soms ook is, blij dat ik deze ervaring erbij heb. Zeker als ik van een negatieve ervaring ook de positieve kanten mag zien. Want ook dat is soms erg moeilijk.
Ik zal niet zeggen dat ik het goed doe en beter ben dan de rest hierbij hoor. Absoluut niet. Ik ben ook gewoon mens, en heb ook mijn lessen op aarde mijn hele leven.
Ik had alleen gehoopt van veel spirituele mensen dat die open zouden blijven staan voor dingen die nu nog onbekend zijn. Maar het lijkt erop dat dit nog niet het geval is.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:groeien en toch weer niet.
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2015, 03:10:06 pm »

Er zijn vele vormen van spiritueel zijn. De mensen die verder zijn zullen niet reageren als bovenstaan. Er zijn ook mensen die net om de hook komen kijken, of erger nog, zeggen dat ze spiritueel zijn terwijl ze het niet zijn.

Luister naar je hart en je zal weten of de persoon tegenover je daadwerkelijk spiritueel is of niet. Is hij/zij wel spiritueel maar in het begin, vergeef dan deze persoon, omdat hij/zij nog niet beter weet.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Roosje

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re:groeien en toch weer niet.
« Reactie #2 Gepost op: januari 21, 2015, 06:57:19 pm »

...of erger nog, zeggen dat ze spiritueel zijn terwijl ze het niet zijn.

en dat zijn er schrikbarend veel.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:groeien en toch weer niet.
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2015, 08:05:35 pm »

Tja. Je kan het je aantrekken, maar je kan ook gewoon denken, laat maar zitten. Ze komen er toch wel achter dat dit niet werkt. Iets zeggen of iets zijn, zijn gewoon twee verschillende dingen.

En als je zin hebt, dan kun je ze uitlachen, maar dan verlaag je je wel naar hun niveau.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Soul

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
  • Love.
    • Bekijk profiel
Re:groeien en toch weer niet.
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2015, 03:46:45 am »

ik heb daar in t begin ook heel veel moeite meegehad.. en zelfs gefrustreerd geworden tegen bepaalde maar sinds mijn innerlijke transformatie aan de gang is denk ik ook zoals Chip zegt... het je niet proberen aantetrekken... hoe moeilijk dat soms ook intehouden is.. schrijf t uit in n liejde of een gedichtje of een tekening en voor de rest gewoon hun pad laten bewandelen wat dat ook mag zijn..

ze zullen t ziel-zijn gedeelte wel in hun volgend leven ervaren/doorhebben ...

xx
Gelogd
The only way out , is in. Only with inner peace we can achieve world peace, only with discovering and loving our selves , we can unify all again, cause we can't change a world , unless ...we change our own behaviors , actions , perceptions and thoughts .. and realise who we really are.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:groeien en toch weer niet.
« Reactie #5 Gepost op: oktober 04, 2015, 02:34:05 pm »

Of zelfs in dit leven al. Ze hoeven slechts door te krijgen dat ze zichzelf een spiegel voorhouden, en dat zal hoeft niet lang te duren, want als je ze negeert, dan merken ze dat hun "imposante" gedrag niet werkt, en dan gaan ze toch wel nadenken. Je voedt ze niet, dus lijden ze honger. Die honger willen ze op gegeven moment wel stillen, dus gaan ze verder kijken. Dat kan een tijdje duren, afhankelijk van hoeveel mensen ze in hun omgeving hebben die spiritueel zijn en zich wel naar hun niveau verlagen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Soul

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
  • Love.
    • Bekijk profiel
Re:groeien en toch weer niet.
« Reactie #6 Gepost op: oktober 04, 2015, 07:01:59 pm »

da's waar..
had ik nog niet bij stilgestaan..
Gelogd
The only way out , is in. Only with inner peace we can achieve world peace, only with discovering and loving our selves , we can unify all again, cause we can't change a world , unless ...we change our own behaviors , actions , perceptions and thoughts .. and realise who we really are.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.058 seconden met 23 queries.