Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: de juiste kristallen op het juiste moment  (gelezen 12014 keer)

Roosje

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
de juiste kristallen op het juiste moment
« Gepost op: januari 26, 2015, 10:54:42 am »

Ik hou zelf van kristallen. Vind ze prachtig om te zien, soms om ermee te mediteren. Van gewone stukken, tot bollen, tot sieraden, tot schedels. Ieder stukje wat hier ligt is er omdat ik er "iets" mee had.
Soms kwam het onverwacht op mijn pad, soms bewust. Zo had ik de laatste keer dat ik in een kristallenwinkel was, voor mijzelf een chakraketting uitgezocht (om te veranderen in een ander sieraad), toen mijn aandacht werd getrokken naar een groepje kristallen die een beetje apart waren weggelegd, waar een mens niet snel naar zou kijken. 3 kristallen sprongen eruit. Twee voor mijn hartchakra, en alle drie om in balans te komen en los te laten wat weg mag.
Ze kwamen voor mij precies op het moment dat ik deze nodig had, in mijn leven.
Ik weet dat het geen wondermiddelen zijn, maar wel goede hulpmiddelen, voor zowel mijzelf als begeleiders, en daar ben ik dankbaar voor!
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #1 Gepost op: januari 26, 2015, 11:03:35 am »

Mooi. :)

En zo is het ook. Dingen komen op je pad wanneer je het nodig hebt, mits je je gevoel durft te volgen. En het gaat veel verder dan ineens door een kirstal aangetrokken te voelen en het gevoel te hebben dat je die nodig hebt.

Het komt terug in de kleine dingen. Bijvoorbeeld in de supermarkt ineens zin krijgen in bepaald voedsel, of juist voedsel wat je standaard altijd koopt ineens niet meer willen. Ga je dan kijken naar de diepere betekenis achter het voedsel dan kom je er snel achter waarom je ineens dit wil.

Een voorbeeld: Trek in zout voedsel (chips etc) betekend dat je je alleen voelt en verlangt naar gezelschap. Trek in zoet voedsel (chocola etc) betekend dat je emotioneel bent, en verlangt naar koestering. Heb je een afkeer op dat moment, dan heb je te veel gehad en wil je even wat minder om weer in balans te komen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Roosje

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #2 Gepost op: januari 26, 2015, 11:28:00 am »

Ik vind garnalen op het moment echt heerlijk...

Met alles, van veren op de grond, een liedje welke opvalt, ziekten, alles heeft een reden.
Gelogd

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #3 Gepost op: januari 26, 2015, 12:11:47 pm »

Gevoel is best nuttig niet waar! Klopt je krijgt wat je nodig hebt. Tenminste zolang je naar je gevoel luisterd.

Namaste,
Dat is zo, als je luisterd naar je gevoel en het begrijpt heb je vaak een stapje voor.
Namaste, mijn naam is Isaak.
Gelogd

Roosje

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #4 Gepost op: januari 26, 2015, 07:26:04 pm »

maar het begrijpen van je gevoel is soms ook erg moeilijk...
Gelogd

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #5 Gepost op: januari 26, 2015, 07:40:54 pm »

maar het begrijpen van je gevoel is soms ook erg moeilijk...
Dat klopt. Ik heb wel eens een slecht voorgevoel gehad terwijl er iets goeds gebeurde. Dus ja, ik denk dat je inderdaad je gevoel dan ook moet begrijpen wil je er iets mee kunnen doen.

Namasté,
Het gevoel begrijpen hoeft soms niet op het moment dat U het heeft, soms kunt U het ook op een later moment ontdekken. Bij Lichtstraal bijvoorbeeld was het duidelijk dat ze een naar gevoel had een hele dag lang voordat haar oma aan het overlijden was. Ze kon dus voelen dat er iets zou veranderen, maar was het iets slechts? Nee het was niets slechts. Ze wist dat haar oma tot rust zou komen en had genoten van een goed leven, met voor en tegenspoed. Dat is wat ze uit zichzelf niet zou vertellen maar waar ze wel meteen aan denkt op het moment dat we het daar over hebben.
Namasté mijn naam is Isaak.

Liefs,
Ano en Isaak.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #6 Gepost op: januari 26, 2015, 08:30:19 pm »

En daarnaast kan iemand ook zijn gevoel niet geloven. Toen ik bij mijn huidige baan kwam, en ik binnenstond voor mijn sollicitatiegesprek had ik gemengde gevoelens. Aan de ene kant, voelde het oke (niet goed, oke), aan de andere kant had ik een ietswat negatief gevoel, maar ook niet heel negatief. Ik dacht daarom, ik krijg deze baan niet. Het is ook best een eind rijden elke keer.

Uit eindelijk heb ik de baan wel gekregen en heb ik het naar mijn zin. Als ik hierop terugkijk, dan was ik gewoon teveel aan het zoeken waardoor ik niet goed bij mijn gevoel kon komen, en ik dus van alles voelde, inclusief dingen die er niet waren. Ik was overigens niet gespannen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2015, 06:48:51 pm »

En daarnaast kan iemand ook zijn gevoel niet geloven. Toen ik bij mijn huidige baan kwam, en ik binnenstond voor mijn sollicitatiegesprek had ik gemengde gevoelens. Aan de ene kant, voelde het oke (niet goed, oke), aan de andere kant had ik een ietswat negatief gevoel, maar ook niet heel negatief. Ik dacht daarom, ik krijg deze baan niet. Het is ook best een eind rijden elke keer.

Uit eindelijk heb ik de baan wel gekregen en heb ik het naar mijn zin. Als ik hierop terugkijk, dan was ik gewoon teveel aan het zoeken waardoor ik niet goed bij mijn gevoel kon komen, en ik dus van alles voelde, inclusief dingen die er niet waren. Ik was overigens niet gespannen.

Liefs,
LPChip
Dan zegt je gevoel iets over de staat waarin je verkeerd. Toch houd ik meer van gevoelens dan het zogenaamde gezicht aflezen van mensen. Er is altijd een bron voor een gevoel...die vind ik makkkelijker te begrijpen dan als ik naar een gezicht kijk en moet weten welke emotie hij heeft. Gevoel heeft altijd een oorsprong, schatten ook maar is naar mijn mening minder precies. Daarbij kan iemand lachend rondlopen altijd en diep vanbinnen veel verdriet of amdere soorten pijn voelen.

Liefs,
Ano
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2015, 08:53:15 pm »

Maar dat doe ik ook altijd. Ik weet altijd als iemand lacht maar niet blij is. Maar dat kan ik ook van een gezicht aflezen, of ik kan als ik een gezicht aan het lezen ben, 1-op-1 het gevoel meekrijgen van alleen die persoon. Dat zou ook kunnen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #9 Gepost op: januari 28, 2015, 01:56:33 pm »

Maar dat doe ik ook altijd. Ik weet altijd als iemand lacht maar niet blij is. Maar dat kan ik ook van een gezicht aflezen, of ik kan als ik een gezicht aan het lezen ben, 1-op-1 het gevoel meekrijgen van alleen die persoon. Dat zou ook kunnen.

Liefs,
LPChip
Ik kijk tegenwoordig niemand meer aan... ik krijg al genoeg door zonder dat ik gezichten af ga lezen. Ik probeer daardoor wat minder op iemand in te zoomen en gewoon apart en toch  samen te staan. Vandaar...

Liefs,
Ano
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #10 Gepost op: januari 28, 2015, 05:34:42 pm »

Ik kijk mensen wel aan, want ik vind het onbeleefd om dat niet te doen. Althans, ik kijk naar het punt tussen hun ogen. Ik accepteer wat ik voel, zodat ik het direct naast me kan leggen en ik het niet verder hoef te voelen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #11 Gepost op: januari 28, 2015, 06:18:58 pm »

Hmm. ik kijk meestal ook of boven of net onder de ogen. Vroeger keek ik niet echt aan maar nu kijk ik wel naar ze alleen nooit in de ogen. Nouja tenzij ik het idee heb dat er niet te veel op mij af komt. Vandaag mocht ik eindelijk weer een positieve emotie van iemand anders voelen.
 ;D ;) ;)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:de juiste kristallen op het juiste moment
« Reactie #12 Gepost op: januari 28, 2015, 06:27:50 pm »

:)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.167 seconden met 23 queries.