Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag

Auteur Topic: Voelen, Horen en zien.  (gelezen 38916 keer)

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #30 Gepost op: juni 20, 2014, 10:09:53 am »

Het feit dat jouw vader je zo behandeld heeft, heeft jouw duidelijk een trauma bezorgd, dus het is logisch dat jij je vader nu niet kan vergeven. Je trauma blokkeert dat. Weet ook dat je niet van de ene op de andere dag de knop om hoeft te zetten. Het begint met willen veranderen. Dan kun je regressie gaan doen en je karma uitwerken. Wat er dan naar voren komt helpt jou weer te groeien tot je op gegeven moment alles verwerkt hebt, en je je vader daadwerkelijk ook kan vergeven. Daarbij zul je ook geleerd hebben waarom jouw vader zo reageert en met die kennis kun je dan jouw vader weer helpen.
Ik en willen veranderen gaat geen probleem worden! Als ik weet dat ik alleen door veranderen iets verder kan komen doe ik dat. Wel op een positieve manier natuurlijk. Alleen mijn vader helpen klinkt nog een heel klein beetje ongeloofwaardig maar toch heb ik heel sterk het gevoel dat het wel klopt dus het zal wel zo zijn. En oja dat alles klinkt trouwens echt als iets dat bij me past en als een leuke uitdaging!

Dit zeg ik overigens niet als een mogelijkheid voor je, maar als iets wat zeker weten gaat komen, aldus mijn engelen. :) Ik mag niet vaak iemands pad vertellen trouwens, meestal mag ik alleen helpen wetende wat het pad is zonder dit te vertellen. In dit geval mag ik jou ook daadwerkelijk vertellen dat het gaat gebeuren. leuk, iets nieuws. :) Dank je.

Liefs,
LPChip
Ten eerste vraag ik me af waarom je het mij wel mag vertellen. En ten tweede waarom bedank je mij? Oja bedank je engelen ook even van mij want volgens mij zijn ze best aardig ehum zeg ik verkeerd. Ze zijn aardig en ik vergeet ook altijd die van mij te bedanken als ze mij of iemand anders helpen. Of hoe je wat hun doen ook wilt noemen :)

Trouwens wat is resoneren eigenlijk je zei dat een paar antwoorden geleden.

Liefs,
Ano
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2014, 05:54:48 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #31 Gepost op: juni 20, 2014, 06:45:12 pm »

Ik en willen veranderen gaat geen probleem worden! Als ik weet dat ik alleen door veranderen iets verder kan komen doe ik dat. Wel op een positieve manier natuurlijk. Alleen mijn vader helpen klinkt nog een heel klein beetje ongeloofwaardig maar toch heb ik heel sterk het gevoel dat het wel klopt dus het zal wel zo zijn. En oja dat alles klinkt trouwens echt als iets dat bij me past en als een leuke uitdaging!
:)

Ten eerste vraag ik me af waarom je het mij wel mag vertellen. En ten tweede waarom bedank je mij? Oja bedank je engelen ook even van mij want volgens mij zijn ze best aardig ehum zeg ik verkeerd. Ze zijn aardig en ik vergeet ook altijd die van mij te bedanken als ze mij of iemand anders helpen. Of hoe je wat hun doen ook wilt noemen :)
Ik mag het jou wel vertellen, omdat jij ver genoeg bent om, wat ik ook tegen je zeg, je toch wel je eigen pad kiest. Een ander kan beinvloed worden door wat ik zeg, en daarom mag ik vaak niet alles zeggen, omdat de ander dan niet meer de juiste koers vaart. In jouw geval mag dat dus wel.

Dit is voor mij weer iets nieuws, en daarom bedank ik je, om mijn blijdschap te delen dat ik iets nieuws mag ervaren. :) Ik kon geen betere bewoording vinden en ben je dankbaar omdat jij het toestaat dat ik je help. :)

Ik heb mijn engelen bedankt, en krijg een positief gevoel terug. De groep voelt groter aan, dus ik denk dat ze ook vanaf jouw engelen het gevoel doorgeven.

Trouwens wat is resoneren eigenlijk je zei dat een paar antwoorden geleden.

Liefs,
Ano
Resoneren is een term die te maken heeft met een golf. Alles om ons heen bestaat uit golven. Licht zijn lichtgolven, geluid zijn geluidsgolven, gedachten zijn gedachtegolven, etc. Een golf is een lijn die eerst omhoog gaat, dan naar beneden en dan weer omhoog, en dan weer naar beneden, etc.

Als je meerdere golven bij elkaar brengt, dan krijg je een nieuwe golf. Als het ware tel je beide golven bij elkaar op, waarbij alles wat onder het midden zit naar benede gaat en alles wat boven het midden zit naar boven. Wanneer de ene golf boven het midden zit, en de andere op dat moment onder het midden zit, dan drukken ze elkaar als het ware in elkaar.



In bovenstaande voorbeeld heb je meerdere golven door elkaar. 1 die niet is aangepast en de overigen wel.

Wanneer 2 golven op hetzelfde moment omhoog gaan en naar beneden en dat voor een langere tijd, dan resoneren deze golven met elkaar. Het gevolg is dat de golf versterkt wordt en dus groter is. Doordat je resoneert zijn bijde golven dus zuiverder en komen ze boven de rest uit.

Een resonerende golf is dus duidelijker aanwezig.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #32 Gepost op: juni 20, 2014, 07:15:39 pm »

Ik mag het jou wel vertellen, omdat jij ver genoeg bent om, wat ik ook tegen je zeg, je toch wel je eigen pad kiest. Een ander kan beinvloed worden door wat ik zeg, en daarom mag ik vaak niet alles zeggen, omdat de ander dan niet meer de juiste koers vaart. In jouw geval mag dat dus wel.

Dit is voor mij weer iets nieuws, en daarom bedank ik je, om mijn blijdschap te delen dat ik iets nieuws mag ervaren. :) Ik kon geen betere bewoording vinden en ben je dankbaar omdat jij het toestaat dat ik je help. :)

Ik heb mijn engelen bedankt, en krijg een positief gevoel terug. De groep voelt groter aan, dus ik denk dat ze ook vanaf jouw engelen het gevoel doorgeven.

Dat is waar. Daar heb je wel een punt. Ik verander niet zomaar mijn pad tenzij mijn gevoel of een van mijn engelen het van me vraagt. Veel mensen vinden het knap dat ik zo erg op mijn gevoel vertrouw. Krijg ik vaak te horen  :o Het is gewoon omdat gevoelens altijd waarheid bezitten het erg prettig is om er iets mee te doen.

Ik ben blij voor je dat je nieuwe dingen mag ervaren anders word het hier wel erg snel saai. Van nieuwe dingen kan je namelijk nog meer genieten. Waarom zou ik niet toestaan dat je me helpt  ??? ? Elkaar helpen is positief. En ik houd van positief!!!!  :P En bedoel je niet jullie helpen want meestal help je mensen denk ik met behulp  van je engelen. Je bent dan niet alleen hun helpen ook.  ;D Dat is wat me ook rustiger maakt wetende dat iets weet wat er te wachten staat en als je ermee contact hebt dat ze je proberen te helpen en je erg goed begrijpen. Je bent dan zeker nooit alleen.

Ehm dat idee heb ik ook op het moment dat ik het las moest ik ineens lachen terwijl ik de halve dag nauwelijks gelachen heb. Dus waarschijnlijk zaten ze er even bij. Zolang ze maar geen theefeestje zonder mij beginnen!  ::)  ;)

En dat met die golven is nu denk ik iets duidelijker al hoewel ik snap het nog steeds niet helemaal. Maarja misschien is dat omdat ik ook slaperig ben.

Liefs,
Ano


Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #33 Gepost op: juni 20, 2014, 09:17:11 pm »

Ja precies. Er zijn mensen die gewoon niet geholpen willen worden of die niet aannemen wat ik tegen ze zeg. Jij bent gelukkig niet zo. Dat geeft mij veel meer voldoening dat ik je kan en mag helpen. Vandaar mijn bedankje :)

Mocht je uitgeslapen zijn (en je bed verkocht hebben :P) en je snapt het dan nog niet wat resoneren is, laat het weten, dan probeer ik het beter uit te leggen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #34 Gepost op: juni 20, 2014, 09:41:42 pm »

Ja precies. Er zijn mensen die gewoon niet geholpen willen worden of die niet aannemen wat ik tegen ze zeg. Jij bent gelukkig niet zo. Dat geeft mij veel meer voldoening dat ik je kan en mag helpen. Vandaar mijn bedankje :)
Waarom zou ik om je hulp vragen en daarna er niks mee doen? Klopt bepaalde mensen willen bepaalde dingen gewoon niet horen. Ook al is het de waarheid. Als mensen niet geholpen willen worden kan het best irritant zijn. Daar ben ik heel blij mee dat je dat vind en zo voeld want ik wil niet zo als die mensen zijn. En graag gedaan. Tot nu toe zjn we het met de meeste dingen wel eens...



Mocht je uitgeslapen zijn (en je bed verkocht hebben :P) en je snapt het dan nog niet wat resoneren is, laat het weten, dan probeer ik het beter uit te leggen.

Liefs,
LPChip

Hmmmphh mijn bed is heilig ik houd hem liever bij me ;) Ik ben nu even wat wakkerder en begrijp het nog steeds niet helemaal... Wil je zo aardig zijn en het nog eens uitleggen misschien op een andere manier?

Liefs,
Ano
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #35 Gepost op: juni 21, 2014, 01:43:20 am »

Waarom zou ik om je hulp vragen en daarna er niks mee doen? Klopt bepaalde mensen willen bepaalde dingen gewoon niet horen. Ook al is het de waarheid. Als mensen niet geholpen willen worden kan het best irritant zijn. Daar ben ik heel blij mee dat je dat vind en zo voeld want ik wil niet zo als die mensen zijn. En graag gedaan. Tot nu toe zjn we het met de meeste dingen wel eens...
Dat zou kunnen als je een trauma hebt met een afweermeganisme. Dan neem je dingen niet aan en ga je het tegenspreken enzo. Is per persoon verschillend.

Hmmmphh mijn bed is heilig ik houd hem liever bij me ;) Ik ben nu even wat wakkerder en begrijp het nog steeds niet helemaal... Wil je zo aardig zijn en het nog eens uitleggen misschien op een andere manier?
Natuurlijk. :)

Om te beginnen is alles gemaakt uit golven. Licht bestaat uit lichtgolven, geluid bestaat uit geluidsgolven, etc. Wij leven in de 3e dimensie. Alles om ons heen is in beweging. Onze moleculen bewegen ook (trillen) Dit zijn ook golven. We noemen dat trillingsfrequentie. Als je naar hogere dimensies gaat, dan trilt het sneller. Het is op dezelfde plek, alleen omdat het sneller trilt kan het op dezelfde plek bestaan zonder dat we dat ervaren en zien.

Een normale golf ziet eruit als een sinus:

Figuur 1

In het midden van de golf heb je de nul lijn. Aan de bovenkant zijn de positieve waardes, en aan de onderkant de negatieve waardes. Het is zegmaar een iets dat continu heen en weer gaat en zichzelf in balans houdt.

De breedte van zo'n golf (dus hoever vanuit het midden naar buiten hij gaat) is de intensiteit, de afstand tussen de punten wanneer hij van het midden naar boven gaat, dan naar beneden en vervolgens weer omhoog naar het midden (dus 1 gedeelte van een golf; zie de rode lijn in figuur2, dit is een gedeelte van de golf) is hoe snel de golf trilt.

Als 2 golven door elkaar gaan en dezelfde snelheid trillen, maar ze zijn niet op hetzelfde moment gestart, dan gaan ze dus door elkaar heen:

Figuur 2

Hoewel ze dus allebij even snel gaan, veranderd de uiteindelijke waveform dus wel.

Je moet het zien als dat alles in de midden is 0, alles aan de bovenkant is 1 en alles aan de onderkant is -1.

Als je naar Figuur 2 kijkt, en je pakt het meest linker punt in de 2 golven, neem je het gemiddelde van de punten. 0 + 1 zijn de 2 waarden. Het gemiddelde is dus 0+1 = 1 / 2 = 0,5. Dus de uiteindelijke waarde van dat punt in de uiteindelijke golf die je krijgt is 0,5.

Het volgende punt waar ze elkaar kruizen is allebij 0,75. Het gemiddelde van die twee waarden is 0,75+0,75/2 = 0,75.

Als je van het vorige punt naar dit punt alles berekend, krijg je een opwaardse golf die begint op de helft, en ietsjes naar boven gaat. Als je zo alles uitrekent, dan zul je zien dat de golf niet als een sterke (heldere) golf (sinus) eruit ziet, maar meerdere bochten maakt.

Een golf kan er dan als volgt uit gaan zien:

Figuur 3

Als 2 golven op hetzelfde moment vanuit de midden naar boven gaan, en ook dezelfde snelheid hebben, dan hebben ze dus allebij op hetzelfde moment, dezelfde waarden. Constant als je de berekening doet zijn ze gelijk. Als je puur de gemiddelde pakt, lijkt het 1 golf. Maar deze golven gaan elkaar versterken. Dit is resoneren.

Dus resoneren is als een golf langzamer of sneller gaat trillen tot het moment dat hij in de buurt komt van een andere golf, en dan afremt of snellergaat tot hij dezelfde snelheid heeft als de andere golf en ook tot hij op hetzelde moment zijn pieken en dalen heeft zodat ze elkaar versterken. Als iets voor een langere tijd resoneert dan is dat echt merkbaar.

Om een goed voorbeeld te geven, als je een toon generator hebt die een geluid produceerd en je kan aan een knop draaien om zo de toonhoogte te veranderen, dan zul je momenten hebben waarbij de huidige toon op de een of andere manier harder en helderder klinkt dan anders. Wanneer dit gebeurd, resoneren deze tonen met je chakra's. Je chakra's lijken daardoor ook harder te trillen want ze versterken elkaar. Een harder trillende chakra heeft dus als gevolg dat hij sterker werkt, en daardoor ervaar je emoties enzo sterker. Althans dat is hoe het lijkt. In het echt werkt de chakra niet beter, maar je merkt wel dat het anders is.

Liefs,
LPChip
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2014, 01:48:06 am door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #36 Gepost op: juni 21, 2014, 02:48:47 pm »

Waarom zou ik om je hulp vragen en daarna er niks mee doen? Klopt bepaalde mensen willen bepaalde dingen gewoon niet horen. Ook al is het de waarheid. Als mensen niet geholpen willen worden kan het best irritant zijn. Daar ben ik heel blij mee dat je dat vind en zo voeld want ik wil niet zo als die mensen zijn. En graag gedaan. Tot nu toe zjn we het met de meeste dingen wel eens...
Dat zou kunnen als je een trauma hebt met een afweermeganisme. Dan neem je dingen niet aan en ga je het tegenspreken enzo. Is per persoon verschillend.
Gelukkig wel zeg. Het zou me toch schrikken zijn als iedereen hetzelfde was.  :P ;D
Hmmmphh mijn bed is heilig ik houd hem liever bij me ;) Ik ben nu even wat wakkerder en begrijp het nog steeds niet helemaal... Wil je zo aardig zijn en het nog eens uitleggen misschien op een andere manier?
Natuurlijk. :)

Om te beginnen is alles gemaakt uit golven. Licht bestaat uit lichtgolven, geluid bestaat uit geluidsgolven, etc. Wij leven in de 3e dimensie. Alles om ons heen is in beweging. Onze moleculen bewegen ook (trillen) Dit zijn ook golven. We noemen dat trillingsfrequentie. Als je naar hogere dimensies gaat, dan trilt het sneller. Het is op dezelfde plek, alleen omdat het sneller trilt kan het op dezelfde plek bestaan zonder dat we dat ervaren en zien.

Een normale golf ziet eruit als een sinus:

Figuur 1

In het midden van de golf heb je de nul lijn. Aan de bovenkant zijn de positieve waardes, en aan de onderkant de negatieve waardes. Het is zegmaar een iets dat continu heen en weer gaat en zichzelf in balans houdt.

De breedte van zo'n golf (dus hoever vanuit het midden naar buiten hij gaat) is de intensiteit, de afstand tussen de punten wanneer hij van het midden naar boven gaat, dan naar beneden en vervolgens weer omhoog naar het midden (dus 1 gedeelte van een golf; zie de rode lijn in figuur2, dit is een gedeelte van de golf) is hoe snel de golf trilt.

Als 2 golven door elkaar gaan en dezelfde snelheid trillen, maar ze zijn niet op hetzelfde moment gestart, dan gaan ze dus door elkaar heen:

Figuur 2

Hoewel ze dus allebij even snel gaan, veranderd de uiteindelijke waveform dus wel.

Je moet het zien als dat alles in de midden is 0, alles aan de bovenkant is 1 en alles aan de onderkant is -1.

Als je naar Figuur 2 kijkt, en je pakt het meest linker punt in de 2 golven, neem je het gemiddelde van de punten. 0 + 1 zijn de 2 waarden. Het gemiddelde is dus 0+1 = 1 / 2 = 0,5. Dus de uiteindelijke waarde van dat punt in de uiteindelijke golf die je krijgt is 0,5.

Het volgende punt waar ze elkaar kruizen is allebij 0,75. Het gemiddelde van die twee waarden is 0,75+0,75/2 = 0,75.

Als je van het vorige punt naar dit punt alles berekend, krijg je een opwaardse golf die begint op de helft, en ietsjes naar boven gaat. Als je zo alles uitrekent, dan zul je zien dat de golf niet als een sterke (heldere) golf (sinus) eruit ziet, maar meerdere bochten maakt.

Een golf kan er dan als volgt uit gaan zien:

Figuur 3

Als 2 golven op hetzelfde moment vanuit de midden naar boven gaan, en ook dezelfde snelheid hebben, dan hebben ze dus allebij op hetzelfde moment, dezelfde waarden. Constant als je de berekening doet zijn ze gelijk. Als je puur de gemiddelde pakt, lijkt het 1 golf. Maar deze golven gaan elkaar versterken. Dit is resoneren.

Dus resoneren is als een golf langzamer of sneller gaat trillen tot het moment dat hij in de buurt komt van een andere golf, en dan afremt of snellergaat tot hij dezelfde snelheid heeft als de andere golf en ook tot hij op hetzelde moment zijn pieken en dalen heeft zodat ze elkaar versterken. Als iets voor een langere tijd resoneert dan is dat echt merkbaar.

Om een goed voorbeeld te geven, als je een toon generator hebt die een geluid produceerd en je kan aan een knop draaien om zo de toonhoogte te veranderen, dan zul je momenten hebben waarbij de huidige toon op de een of andere manier harder en helderder klinkt dan anders. Wanneer dit gebeurd, resoneren deze tonen met je chakra's. Je chakra's lijken daardoor ook harder te trillen want ze versterken elkaar. Een harder trillende chakra heeft dus als gevolg dat hij sterker werkt, en daardoor ervaar je emoties enzo sterker. Althans dat is hoe het lijkt. In het echt werkt de chakra niet beter, maar je merkt wel dat het anders is.

Liefs,
LPChip

Ahaaaa denk het nu te snappen, DANKJEE  ::) :o

Met sinus denk ik aan driehoeken berekenen ;)Dat heet ook sinus.

Hoeveel dimensies zijn er eigenlijk?

En uit hoeveel lichamen bestaan mensen eigelijk? Je hebt natuurlijk het lichaam dat we zien en nog het energielichaam.....

Liefs,
Ano
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #37 Gepost op: juni 21, 2014, 04:16:32 pm »

Ahaaaa denk het nu te snappen, DANKJEE  ::) :o
Yaaaaaaaaay!!! :D

Met sinus denk ik aan driehoeken berekenen ;)Dat heet ook sinus.
Niet helemaal. Je berekent met sinus en cosinus het aantal graden van een hoek, en dat is ook een gedeelte van een circel, net als een golf. Vandaar. :)

Hoeveel dimensies zijn er eigenlijk?
Je hebt de 3e dimensie waar wij leven, 4e dimensie (schaduwrijk / astraal reizen / waar we zijn als we dromen); 5e dimensie (hemel / waar we terecht komen als we geaccepteerd hebben dat we dood zijn gegaan) ; 7e dimensie (doorgroeien naar collectief bewustzijn); 9e dimensie (doorgroeien naar planetair bewustzijn); 10e dimensie (doorgroeien naar sterrenstelsel bewustzijn)

En uit hoeveel lichamen bestaan mensen eigelijk? Je hebt natuurlijk het lichaam dat we zien en nog het energielichaam.....

Een mens bestaat uit 3 delen: Lichaam, geest en ziel. Lichaam en geest bestaan in de 3e dimensie, ziel bestaat in de 4e dimensie, en is ons energielichaam.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #38 Gepost op: juni 21, 2014, 05:08:22 pm »

Ahaaaa denk het nu te snappen, DANKJEE  ::) :o
Yaaaaaaaaay!!! :D
Ben jij vrolijk?  :o

Met sinus denk ik aan driehoeken berekenen ;)Dat heet ook sinus.
Niet helemaal. Je berekent met sinus en cosinus het aantal graden van een hoek, en dat is ook een gedeelte van een circel, net als een golf. Vandaar. :)
Owh oke nu snap ik het  ;D

Ahaaaa denk het nu te snappen, DANKJEE  ::) :o
Yaaaaaaaaay!!! :D

Met sinus denk ik aan driehoeken berekenen ;)Dat heet ook sinus.
Niet helemaal. Je berekent met sinus en cosinus het aantal graden van een hoek, en dat is ook een gedeelte van een circel, net als een golf. Vandaar. :)

Hoeveel dimensies zijn er eigenlijk?
Je hebt de 3e dimensie waar wij leven, 4e dimensie (schaduwrijk / astraal reizen / waar we zijn als we dromen); 5e dimensie (hemel / waar we terecht komen als we geaccepteerd hebben dat we dood zijn gegaan) ; 7e dimensie (doorgroeien naar collectief bewustzijn); 9e dimensie (doorgroeien naar planetair bewustzijn); 10e dimensie (doorgroeien naar sterrenstelsel bewustzijn)

Owh en waarom beginnen we eigenlijk bij de 3de demensie?

En uit hoeveel lichamen bestaan mensen eigelijk? Je hebt natuurlijk het lichaam dat we zien en nog het energielichaam.....

Een mens bestaat uit 3 delen: Lichaam, geest en ziel. Lichaam en geest bestaan in de 3e dimensie, ziel bestaat in de 4e dimensie, en is ons energielichaam.

Liefs,
LPChip
Weetje jij weett ZOOOOOOWWHHH VEEEELLL eigenlijk heb ik een foutje gemaakt eerder. JIJ BENT GEWOON EEN ENCYCLOPEDIE!! ::) :o

Liefs,
Ano
P.S. Heb ik al te veel vragen?

« Laatst bewerkt op: juni 21, 2014, 05:12:33 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #39 Gepost op: juni 21, 2014, 09:06:45 pm »

Ben jij vrolijk?  :o
Jij niet dan? XD

Ik ben altijd vrolijk, maar omdat het me gelukt is om een heel moeilijk onderwerp uit te leggen en je snapt het ook nog maakte me extra vrolijk en vond het humor om dat zo over te brengen :D
Owh oke nu snap ik het  ;D
Yaaaaay! :P ;)
Owh en waarom beginnen we eigenlijk bij de 3de demensie?
Lager bestaat ook wel, maar ik heb ze niet benoemd omdat ze voor ons niet meer relevant zijn.
1e en 2e dimensies zijn namelijk onderdeel van de 3e dimensie. Planten en bomen enzo leven in de 1e dimensie. Ze bestaan op een plek en hebben geen besef van wat er om hen heen gebeurd anders dan dat ze de eindresultaten merken (even los van het feit dat ze wel onderdeel zijn van het planetaire bewustzijn (9e dimensie). En dingen als bacterien leven in de 2e dimensie. Ze kunnen in verschillende richtingen op groeien maar is altijd ten opzichte van een oppervlak waar ze op leven. Er zijn bepaalde planten die dit overigens ook doen, zoals onkruid en planten die op de zeebodem leven.

Weetje jij weett ZOOOOOOWWHHH VEEEELLL eigenlijk heb ik een foutje gemaakt eerder. JIJ BENT GEWOON EEN ENCYCLOPEDIE!! ::) :o

P.S. Heb ik al te veel vragen?
Haha dankjewel :) Ik weet heel veel, dat zal ik niet ontkennen. Maar dat komt ook omdat ik gewoon heel nieuwschierig ben en ik toegang heb tot universele kennis dankzij mijn engelen. :)

Wat betreft het aantal te veel vragen hebben. Je hebt pas te veel vragen op het moment dat je een vraag die je reeds gesteld hebt en een antwoord op hebt gekregen opnieuw stelt alsof het de eerste keer is. ;)

Of wel, nee. :)

Liefs,
LPChip

PS. Ga ook vooral door met vragen stellen. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #40 Gepost op: juni 22, 2014, 11:16:49 am »

Of ik vrolijk ben. Tja dat is een moeilijke vraag. Ik ben vrolijk maar heb oppervlakkig nog pijn/verdriet ofzo. Maar dat ben ik inmiddels wel gewend  ;)

Owh dus vandaar dat je bij de 3de demensie begon. Nu snap ik het ik dacht al kunnen mensen niet tellen  :P

Nieuwsgierig zijn is meestal wel goed tenzij mensen zich alleen maar met andermans zaken bemoeien zonder dat diegene toestemming heeft gegeven. Dan kan het soms irritant zijn.

Oke jippie ik mag nog vragen stellen  :o :D

Eigenlijk is deze wereld soms best ingewikkeld. En best apart dat we moneculen niet zien bewegen terwijl ze dat wel doen. Nouja sommige niet als ze te koud worden. Bij -273 graden Celsius ofzo staan de watermoneculen bijna stil.   :) (NASK) in iedergeval zo iets ik doe het nu uit mijn hoofd dus kan een klein foutje maken.

Weetje wat ik nogal gek vind??
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #41 Gepost op: juni 22, 2014, 12:01:23 pm »

Ik kan wel een gok doen naar wat jij nogal gek vindt, maar het is makkelijker als je het me verteld. :P

Nou? Wat vindt jij nogal gek?

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #42 Gepost op: juni 23, 2014, 09:56:14 pm »

Dat we oorlog voeren. Wat schieten we er mee op om iemand te doden. Net zoals ik moord niet begrijp...

Oja en is er een reden waarom we de eerste demensie de eerste demensie noemen? Enzovoort want dat vraag ik me af.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #43 Gepost op: juni 24, 2014, 12:04:22 am »

Dat we oorlog voeren. Wat schieten we er mee op om iemand te doden. Net zoals ik moord niet begrijp...
Ik begrijp het wel, al ben ik het er totaal niet mee eens. Men die oorlog voert is enkel uit op macht, en denkt er uit eindelijk beter van te worden.

Oja en is er een reden waarom we de eerste demensie de eerste demensie noemen? Enzovoort want dat vraag ik me af.
Ja, al ligt het wel enorm ingewikkeld in elkaar, zeker als je vanaf de 4e dimensie en hoger gaat.
De 1e, 2e en 3e dimensie zijn onderdeel van elkaar en vallen onder 1 noemer.

Allereerst moet ik uitleggen dat de verschillende dimensies verschillend van elkaar vibreren. Alles van de 3e dimensie en lager vibreert op een snelheid die wij kunnen zien en ervaren. Omdat wij ver genoeg zijn, zien wij de 2e en 1e diemsie wel. Maar datgeen wat in de 1e dimensie leeft, ziet niets daarboven, en dat wat in de 2e dimensie leeft, ziet wel de 1e maar niet de 3e. (althans, het is zich niet bewust van een 3e dimensie).

Nu uitleggen wat deze dimensies zijn.

Laten we zeggen dat je een lijn hebt.

------------

En je staat ergens op die lijn. Sterker nog, laten we zeggen dat deze lijn een rechte weg is, en je staat ergens op die weg. De regel is dat jij niet van de weg af mag. Sterker nog, je kan niet van de weg af.

Het enige wat je kan doen is vooruit of achteruit gaan. Dit is 1 dimensie. Je hebt maar 1 keuze in bewegen. Vooruit of achteruit. Een boom is op een vaste plek en kan niet weglopen. Het kan alleen groeien, en dat kan het in 2 richtingen. De lucht in met zijn takken, en de grond in met zijn wortels. Een boom ervaart dus in 1 dimensie.

Laten we nu een vierkant nemen. Een vierkant zijn 2x2 rechte lijnen.

Of beter gezegd, een grasveld. Jij staat ergens op dit grasveld. De regel is dat jij niet van dat grasveld af mag. Springen kun je ook niet. Het enige wat je dus kan doen is naar voren, achteren en links of rechts.

Naar voren en achteren is net als met de weg 1 dimensie, maar haaks daarop heb je nu ook van links naar rechts een dimensie. 2 dimensies dus. Een bacterie leeft op een oppervlak en kan zich over dat oppervlak heen en weer bewegen, maar is zich niet bewust van hoogte en waar het oppervlak ophoud, daar houd zijn wereld ook op.

Als je dan nog verder gaat naar 3D en je hebt 3x3 vierkanten, dan kun je een cubus maken. Naast dat je naar voren, achteren en links, rechts kan gaan, kun je nu ook de hoogte in.

Zoals ik al eerder uit heb gelegd kunnen wij, omdat we in de 3e dimensie leven niet zien/waarnemen hoe de 4e diemsie eruit ziet. Sterker nog, omdat wij niet weten hoe dit is, kunnen wij het niet begrijpen. Althans dit is heel moeilijk te begrijpen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #44 Gepost op: juni 24, 2014, 12:57:08 pm »

Dat we oorlog voeren. Wat schieten we er mee op om iemand te doden. Net zoals ik moord niet begrijp...
Ik begrijp het wel, al ben ik het er totaal niet mee eens. Men die oorlog voert is enkel uit op macht, en denkt er uit eindelijk beter van te worden.
Serieus alsof macht alles is! Waarom macht. Alsof je echt gelukkigere word van meer meer meer. En macht macht macht.....

Oja en is er een reden waarom we de eerste demensie de eerste demensie noemen? Enzovoort want dat vraag ik me af.
Ja, al ligt het wel enorm ingewikkeld in elkaar, zeker als je vanaf de 4e dimensie en hoger gaat.
De 1e, 2e en 3e dimensie zijn onderdeel van elkaar en vallen onder 1 noemer.

Allereerst moet ik uitleggen dat de verschillende dimensies verschillend van elkaar vibreren. Alles van de 3e dimensie en lager vibreert op een snelheid die wij kunnen zien en ervaren. Omdat wij ver genoeg zijn, zien wij de 2e en 1e diemsie wel. Maar datgeen wat in de 1e dimensie leeft, ziet niets daarboven, en dat wat in de 2e dimensie leeft, ziet wel de 1e maar niet de 3e. (althans, het is zich niet bewust van een 3e dimensie).

Nu uitleggen wat deze dimensies zijn.

Laten we zeggen dat je een lijn hebt.

------------

En je staat ergens op die lijn. Sterker nog, laten we zeggen dat deze lijn een rechte weg is, en je staat ergens op die weg. De regel is dat jij niet van de weg af mag. Sterker nog, je kan niet van de weg af.

Het enige wat je kan doen is vooruit of achteruit gaan. Dit is 1 dimensie. Je hebt maar 1 keuze in bewegen. Vooruit of achteruit. Een boom is op een vaste plek en kan niet weglopen. Het kan alleen groeien, en dat kan het in 2 richtingen. De lucht in met zijn takken, en de grond in met zijn wortels. Een boom ervaart dus in 1 dimensie.

Laten we nu een vierkant nemen. Een vierkant zijn 2x2 rechte lijnen.

Of beter gezegd, een grasveld. Jij staat ergens op dit grasveld. De regel is dat jij niet van dat grasveld af mag. Springen kun je ook niet. Het enige wat je dus kan doen is naar voren, achteren en links of rechts.

Naar voren en achteren is net als met de weg 1 dimensie, maar haaks daarop heb je nu ook van links naar rechts een dimensie. 2 dimensies dus. Een bacterie leeft op een oppervlak en kan zich over dat oppervlak heen en weer bewegen, maar is zich niet bewust van hoogte en waar het oppervlak ophoud, daar houd zijn wereld ook op.

Als je dan nog verder gaat naar 3D en je hebt 3x3 vierkanten, dan kun je een cubus maken. Naast dat je naar voren, achteren en links, rechts kan gaan, kun je nu ook de hoogte in.

Zoals ik al eerder uit heb gelegd kunnen wij, omdat we in de 3e dimensie leven niet zien/waarnemen hoe de 4e diemsie eruit ziet. Sterker nog, omdat wij niet weten hoe dit is, kunnen wij het niet begrijpen. Althans dit is heel moeilijk te begrijpen.

Liefs,
LPChip
Aha vandaar. Goed uitgelegd. Het zou wel apart zijn als bomen kunnen lopen niet waar? Dus hun hebben niet door dat we er zijn. Maar heeft een boom het trouwens door als hij omgehakt word. Want je dood dan ook als het ware een levend wezen. Om andere dingen mee te maken zoals houten banken en vroeger om vuur  te stoken...
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.108 seconden met 23 queries.