Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Voelen, Horen en zien.  (gelezen 38917 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #15 Gepost op: juni 16, 2014, 09:00:23 pm »

Het lijkt niet alsof je meer energie hebt, want je hebt gewoon meer energie.

Wat je ziet en voelt is chi energie. Door je handpalmen zo te vormen en te (sorry, kan het niet laten, maar het is zo) visualiseren gaat de energie in jouw handen stromen. Door de handen van je vriendin aan te raken, stroomt de energie ook bij haar naar binnen, wat een soort Reiki is.

Het feit dat dit voor haar hielp om geen nachtmerries te krijgen, betekend dat ze een trauma heeft wat zich in het lichaam gemanifesteerd heeft. Jouw energie kon die blokkade tijdelijk opheffen en had als gevolg dat haar lichaam het niet nodig vond om een alarm melding aan haar te geven in de vorm van een nachtmerrie. (We dromen allemaal en dit is voor ons lichaam een manier om met ons te communiceren) Wanneer we echter bang worden van wat we zien noemen we dit een nachtmerrie, maar ons lichaam kent het verschil niet, want die kent geen angst. Als je over je angsten heenkomt, zal het op gegeven moment ook geen nachtmerrie meer zijn.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #16 Gepost op: juni 16, 2014, 10:23:35 pm »

Owh oke. Het gekke is dat ik meestal niet visiualiseer. Het gebeurd gewoon. Gewoon op de een of andere moment kan de chi zoals jij het zo mooi noemt mijn handen in gaan al hoewel de laatste tijd visualiseer ik wel om het te stoppen. Maar het is meer gewoon de aandacht op mijn handen richten en de hele tijd denken aan het stoppen van die energie.

Achter die trauma was ik toen al. Ze was toen nog niet sterk genoeg om er over heen te komen. Het lijkt alsof ze zich door het negatieve laat opzuigen.

Jippie angsten overwinnen. Dat is toevallig tegenwoordig mijn nieuwste hobby. Haha. Kost alleen wel wat energie maar je krijgt er veel voor terug.

En stoute jij je kan het ook echt niet laten om over visualiseren te praten haha. Geeft niet hoor! Ik leer er wel van :)

Het gekke is dat mijn vriendin het wel heeft over stemmen in haar hoofd die soms de controle over haar lichaam over nemen waardoor ze slechte dingen doet...

Zelf vind ik haar energie niet slecht voelen en ze heeft het ook wel eens over slechte energie in haar kamer gehad zonder dat iemand er was. Ik heb haar gezegd die energie niet te accepteren maar ze diet juist het tegenovergestelde ze laat negatieviteit toe..ik snap dat niet... ????
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #17 Gepost op: juni 16, 2014, 10:35:49 pm »

Ik kan me voorstellen wat er gebeurd. Ze is niet sterk genoeg om deze energie niet te blokkeren. Ze zal dan ook denken, jij hebt makkelijk praten. Zeker als ze negatieve entiteiten in haar kamer heeft zal het moeilijk zijn. Hun voeden zich met negatieve energie, en zullen dus juist haar bang maken zodat ze negatieve energie creeert en hun zich daar weer mee kunnen voeden. Je moet heel sterk zijn om dat te doorbreken. Lang niet iedereen is dat. Het is een beetje als tegen iemand zeggen dat ze kunnen zwemmen als ze daarvoor een keer bijna verdronken zijn. Dan is het 10x zo eng.

De stemmen die jouw vriendin heeft kunnen een aantal oorzaken hebben trouwens. Het kan een entiteit zijn die half de controle heeft, en het kan een eigen gecreeerde stem zijn als blokkade tegen een trauma. Zodra er iets gebeurd wat haar op een punt komt het trauma te overwinnen, gaat deze stem haar het tegenovergestelde vertellen zodat ze niet dit trauma hoeft op te zoeken. Dit noemt men ook wel de saboteur in jezelf.

En met betrekking tot het woord visualiseren: jij plaagt mij, ik plaag jou ;)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #18 Gepost op: juni 17, 2014, 06:50:49 pm »

Ik snap dat ze bang is en misschien niet sterk genoeg maar dat betekend niet dat ze, ze met open armen moet verwelkomen zoals ze dat doet. Ze lijkt ook minder op dat vlak door te hebben dan ik dat doe.

Hmm ik denk dat een entiteit haar half in zijn macht heeft. Maar als dat zo is dan heeft ze een klein probleempje want het is een van de entiteiten waarvan ik zelfs bang kan worden. En ik ben niet bang voor ze tenzij ze heel erg duister voelen. En ik weet dat als het een entiteit is het een erg slechte moet zijn. Hopelijk houd ze het nog lang vol want anders kunnen er best nog wel eens gewonden vallen.

Durf je wel hè! Een tiener plagen. Waar haal jij de moed vandaan. Stout!  ;D

Tenminste dat is wat mijn gevoel en mijn hersenen zeggen over haar. Dus ik denk dat ik erna moet luisteren. Maar ook als ik de gebeurtenissen op een rijtje zet merk ik dat er iets is dat haar controle echt overneemt. Het is een lang verhaal maar ik weet wel dat mijn vriendin al veel kracht heeft getoont. Al ziet niet iedereen het. Ze is sterk maar heeft het zelf niet door.

Liefs,
Ano
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #19 Gepost op: juni 17, 2014, 09:23:01 pm »

Ja precies. Maar weet dat mensen vaak in eerste instantie niet doorhebben dat ze overgenomen worden, omdat het de manier van overnemen is waardoor het voor hun niet opvalt. Het is net als met dronken zijn, iemand die dronken is geweest weet ook niet meer wat er gebeurd is. Pas als ze zich gaan beseffen dat ze een moment van hun leven kwijt waren gaan ze het herkennen.

Een entiteit kan echter niets doen totdat je het toelaat, en een trauma icm wegvluchten voor de realiteit is een aangewezen moment voor zo'n entiteit om dan de controle te nemen. Als je vriendin op zoek gaat naar de oorzaak van dit trauma en het probleem oplost, zal dit in z'n geheel opgelost worden.

Regressie kan hierin helpen, mits ze daadwerkelijk erkent dat ze een probleem heeft en dit zelf wil oplossen.

Liefs,
LPChip

PS. Geen vragen meer? :o  ;D
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #20 Gepost op: juni 17, 2014, 10:05:50 pm »

Ze beseft wel dat ze momenten mist maar ik weet ook dat ze niks met de naam entiteiten enzo heeft. Ze zal als je erover begint je niet serieus willen nemen. Maar ik weet nu wel wat het is en ik denk dat je gelijk hebt. Trouwens goede uitleg het is heel duidelijk voor me!

Wat is regressie? Vergeet niet dat ik een tiener ben :) ik mag een aardige woordenschat hebben maar dat woord ken ik niet! En wat bedoel je met icm? Afkortingen zijn ook niet het sterkste punt bij mij...

Haha blijkbaar heb ik nog wel vragen jammer he?


Ik vraag me ook een ding af...waarom heeft relatief maar een klein aantal mensen dit soort dingen door? Dat ze doorhebben dat ze meer voelen, horen etc.

By the way je bent bijna een encyclopedie haha. Hoe weet je zooooo veeeeel! (Positief bedoeld)

Groetjes,
Ano

P.S. gelukkig heb ik nog nooit gedronken en ben ik dus ook nog niet dronken geweest xp
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2014, 10:07:51 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #21 Gepost op: juni 18, 2014, 12:47:46 am »

Ze beseft wel dat ze momenten mist maar ik weet ook dat ze niks met de naam entiteiten enzo heeft. Ze zal als je erover begint je niet serieus willen nemen. Maar ik weet nu wel wat het is en ik denk dat je gelijk hebt. Trouwens goede uitleg het is heel duidelijk voor me!
Dankjewel :) Mijn doel hier op aarde dit keer, is een leermeester te zijn voor hun die al een stuk verder zijn. Je bent nooit uitgeleerd. :) En goed uitleggen is daarbij heel belangrijk.

Wat is regressie? Vergeet niet dat ik een tiener ben :) ik mag een aardige woordenschat hebben maar dat woord ken ik niet! En wat bedoel je met icm? Afkortingen zijn ook niet het sterkste punt bij mij...
Regressie therapie is een vorm van begeleide meditatie waarbij je naar de oorzaak van een probleem gaat om vervolgens met je huidige kennis het probleem opnieuw te beleven en dan door te hebben dat het helemaal niet zo erg was als dat je toen dacht.

Regressie therapie gaat dan ook terug naar vorige levens, omdat een trauma niet in dit leven opgelopen hoeft te worden. Een trauma blijft dan ook bij je tot het is verwerkt, en doordat regressie teruggaat naar het moment waar de oorzaak is ontstaan, je het dan opnieuw beleeft, kun je het een plekje geven. Je lost dan het trauma op en wanneer er dan een situatie voorkomt dat je normaal gesproken doodsbang zou worden, gebeurd dat niet meer.

icm staat voor In combinatie met. Dus iets dat gepaard gaat met iets anders.

Haha blijkbaar heb ik nog wel vragen jammer he?
Enorm. :P (sarcasme)

Ik vraag me ook een ding af...waarom heeft relatief maar een klein aantal mensen dit soort dingen door? Dat ze doorhebben dat ze meer voelen, horen etc.
Omdat we gehersenspoeld zijn door de media. Er is een kleine groep mensen die de wereldmacht heeft. Hun weten deze macht te houden door mensen bang te maken. Omdat we bang zijn, is onze trilling laag, en daardoor zijn we niet in staat om de waarheid te zien. Jou en mijn trilling zijn veel hoger waardoor we niet vatbaar zijn voor dit soort nieuws. Een bijkomend voordeel van hoge trilling is dat we veel kunnen, zoals emoties voelen, mensen lezen, dingen weten, etc. Omdat we deze ervaringen hebben, gaan we op onderzoek uit. De meeste kinderen die dit soort ervaringen hebben zullen hun ervaringen aan hun ouders vertellen. De ouders staan er echter niet open voor en verklaren de kinderen voor gek. Die denken op hun beurt dat wat ze ervaren niet klopt en laten het links liggen. Vervolgens zorgt de opvoeding ervoor dat ze langzaam hun trilling verlagen waardoor het op gegeven moment weggaat.

By the way je bent bijna een encyclopedie haha. Hoe weet je zooooo veeeeel! (Positief bedoeld)
Bijna? Jammer... :P En ik weet zoveel door een aantal redenen. 1. Veel lezen en veel onderzoeken (ik ben dan ook al ietsjes ouder :)) en 2. Wanneer ik mensen help maar ook wanneer ik informatie lees, dan wordt deze informatie aangevuld en weet ik ineens veel meer. Zo kun jij een vraag hebben en terwijl ik normaal het antwoord niet weet, vertellen mijn engelen me dan het antwoord zodat ik jou kan helpen, en tegelijk er ook van leer.

P.S. gelukkig heb ik nog nooit gedronken en ben ik dus ook nog niet dronken geweest xp
Ik heb weleens gedronken, maar verder als aangeschoten ben ik niet gekomen. Vind dat geen prettige ervaring, en ik ben te verstandig om het zover te laten komen :P Bovendien zijn er lekkerdere dranken dan alcohol, en heb ik het effect van alcohol niet nodig om mij in hogere sferen te begeven. (gewoon meditatie werkt prima)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #22 Gepost op: juni 18, 2014, 07:40:10 pm »

Citaat
Regressie therapie gaat dan ook terug naar vorige levens, omdat een trauma niet in dit leven opgelopen hoeft te worden. Een trauma blijft dan ook bij je tot het is verwerkt, en doordat regressie teruggaat naar het moment waar de oorzaak is ontstaan, je het dan opnieuw beleeft, kun je het een plekje geven. Je lost dan het trauma op en wanneer er dan een situatie voorkomt dat je normaal gesproken doodsbang zou worden, gebeurd dat niet meer.

Owh gezellig. Dan heeft bijna iedereen wel een trauma op te lossen. Alleen niet iedereen doet het. Ben je trouwens dan ook bekend met EMDR? Haha die afkorting ken ik nou net wel! Het is wel iets anders dan Regressie therapie want het is de trauma's van dit leven oplossen door er met een psycholoog aan te werken. Je moet dan een pijnlijk plaatje in je hoofd nemen en tegelijk iets anders doen. Naar een tikkend geluid luisteren of de vingers volgen van de psycholoog.  Het werkt wel maar de meeste worden er erg moe van. Ik niet echt alleen soms een beetje chaggie  ;)

Citaat
Dankjewel  :) Mijn doel hier op aarde dit keer, is een leermeester te zijn voor hun die al een stuk verder zijn. Je bent nooit uitgeleerd.  :) En goed uitleggen is daarbij heel belangrijk.
Dan doe je het goed haha. Trouwens dat vind ik nou juist het leuken aan leren. Je bent nooit uitgeleerd. Er is altijd wel wat, wat je kan leren al hoewel ik heb niks met driehoeken berekenen enzovoort. (Tenzij je in de bouw gaat of architect word zou je het ook niet nodig hebben denk ik.) Leuk hoor een driehoek hoord 180 graden in totaal te hebben. (Hmmm interressant, niet waar? -sarcasme-) Ik vind dat nou totaal niet interressant. Als je wat leerd moet het ook nuttig zijn. Of nouja ik vind het, het leukst als het nuttig is. Maar daarbij kun je moeilijk de toekomst voorspellen. (Nouja tenzij je net als ik soms heb voorspellingen kan horen en zien maar dat even terzijde.) Dus het kan ook ooit zijn dat ik het nodig heb dus daarom let ik wel op tijdens driehoeken graden berekenen enzo maar ik vind het eigenlijk doodsaai   :-X

Citaat
Bijna? Jammer... Tong En ik weet zoveel door een aantal redenen. 1. Veel lezen en veel onderzoeken (ik ben dan ook al ietsjes ouder  :) ) en 2. Wanneer ik mensen help maar ook wanneer ik informatie lees, dan wordt deze informatie aangevuld en weet ik ineens veel meer. Zo kun jij een vraag hebben en terwijl ik normaal het antwoord niet weet, vertellen mijn engelen me dan het antwoord zodat ik jou kan helpen, en tegelijk er ook van leer.
Mensen kunnen ook leren van elkaar. Inderdaad je hebt vast ook wel eens gehad dat je bij iemand kwam en dacht. Zo zou ik het dus echt niet doen. Of een ruzie meemaakt en het op een verkeerde manier of juist goede manier word opgelost. Dan kan je daar ook weer van leren. Maarja heel veel mensen negeren hun fouten en zijn over zichzelf onzeker. Eerlijk gezegd ik ook wel eens. Al probeer ik wel altijd de fouten die ik herken bij mezelf in te zien. (Menselijk  ::) ) En bijna want het zou best wel eng zijn als jij een typend of pratend boek zou zijn niet waar?  :o Van fouten kun je leren. (Dat zinnetje krijg ik dan altijd in mijn kop  :P )

Citaat
Ik heb weleens gedronken, maar verder als aangeschoten ben ik niet gekomen. Vind dat geen prettige ervaring, en ik ben te verstandig om het zover te laten komen  :P Bovendien zijn er lekkerdere dranken dan alcohol, en heb ik het effect van alcohol niet nodig om mij in hogere sferen te begeven. (gewoon meditatie werkt prima)
Ik houd het gewoon op thee en water (Soms melk) Sommige mensen worden juist dronken omdat ze dan niet met herinneringen enzo geconfronteerd worden. Dat vind ik echt super dom. Goede manier om je lichaam en geest aan te tasten! Is het wel goed om door alcohol in hogere sferen te komen want dat idee staat me niet echt aan.  ???

Citaat
Omdat we gehersenspoeld zijn door de media. Er is een kleine groep mensen die de wereldmacht heeft. Hun weten deze macht te houden door mensen bang te maken. Omdat we bang zijn, is onze trilling laag, en daardoor zijn we niet in staat om de waarheid te zien. Jou en mijn trilling zijn veel hoger waardoor we niet vatbaar zijn voor dit soort nieuws. Een bijkomend voordeel van hoge trilling is dat we veel kunnen, zoals emoties voelen, mensen lezen, dingen weten, etc. Omdat we deze ervaringen hebben, gaan we op onderzoek uit. De meeste kinderen die dit soort ervaringen hebben zullen hun ervaringen aan hun ouders vertellen. De ouders staan er echter niet open voor en verklaren de kinderen voor gek. Die denken op hun beurt dat wat ze ervaren niet klopt en laten het links liggen. Vervolgens zorgt de opvoeding ervoor dat ze langzaam hun trilling verlagen waardoor het op gegeven moment weggaat.
Ik houd niet van het woord macht. Macht vind ik negatief... We zijn allemaal mensen van vlees en bloed hebben een ziel etc. Maar we behandelen sommige echt als grof vuil! Alleen omdat ze anders zijn en oja dan zeggen we ook nog doodleuk dat anders zijn juist  goed is. (Vervolgens word het niet geaccepteerd) Daarbij alsof het zo goed is om mensen bang te maken... Owh daarom heb ik het nooit aan mijn ouders verteld voordat ik zeker wist en voelde dat hun er klaar voor waren het te weten. Het hielp wel dat mijn vader ook licht paranormaal is en dus soms dingen ook van te voren weet. Hij doet alleen net zoals bij zijn emoties te veel blokken op een manier dat niet gezond is in mijn opzicht. Hij weigerd gewoon om bepaalde dingen te weten/zien en wou in het begin ook dat ik me overal tegen verzet. Alsof dat gaat helpen! En daarbij maak ik liever ook mijn eigen keuzes. Maar zoveel snap ik ook niet  van mijn vader omdat je ook geen appels met peren kan vergelijken en ik dan toch een ander soort mens ben als hij. Hij reageerd altijd anders waardoor je hem moeilijk kan beoordelen en weten wat hij gaat doen. Mijn zus is ook licht helderziend maar anders dan ik dat ben. Ze heeft de iets leukere dingen die ze ziet meestal niet de zware minder leuke dingen. En natuurlijk mijn moeder die afgelopen jaren heel veel mij heeft geleerd maar ook haarzelf en ik ben trots op haar. Ze is sterk en probeerd nu veel meer dingen te leren dan voorheen.



Liefs,
Ano
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2014, 08:03:04 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #23 Gepost op: juni 18, 2014, 08:59:45 pm »

Owh gezellig. Dan heeft bijna iedereen wel een trauma op te lossen. Alleen niet iedereen doet het. Ben je trouwens dan ook bekend met EMDR? Haha die afkorting ken ik nou net wel! Het is wel iets anders dan Regressie therapie want het is de trauma's van dit leven oplossen door er met een psycholoog aan te werken. Je moet dan een pijnlijk plaatje in je hoofd nemen en tegelijk iets anders doen. Naar een tikkend geluid luisteren of de vingers volgen van de psycholoog.  Het werkt wel maar de meeste worden er erg moe van. Ik niet echt alleen soms een beetje chaggie  ;)
Ik ben niet bekend met EMDR, maar als ik er zo induik, dan lijkt dit me een typische oplossing van de medische wereld: symtoon bestrijding in plaats van de oorzaak oplossen. Zo van, als je er geen last van hebt, dan gaat het vanzelf weg.

Mensen kunnen ook leren van elkaar. Inderdaad je hebt vast ook wel eens gehad dat je bij iemand kwam en dacht. Zo zou ik het dus echt niet doen. Of een ruzie meemaakt en het op een verkeerde manier of juist goede manier word opgelost. Dan kan je daar ook weer van leren. Maarja heel veel mensen negeren hun fouten en zijn over zichzelf onzeker. Eerlijk gezegd ik ook wel eens. Al probeer ik wel altijd de fouten die ik herken bij mezelf in te zien. (Menselijk  ::) ) En bijna want het zou best wel eng zijn als jij een typend of pratend boek zou zijn niet waar?  :o Van fouten kun je leren. (Dat zinnetje krijg ik dan altijd in mijn kop  :P )
Ik oordeel nooit. Als iemand een beslissing maakt dan is dat zijn beslissing. Ik ga me er pas mee bemoeien en erop letten als iemand heeft aangegeven hulp nodig te hebben. Tenzij iemand iets echt heel stoms wil gaan doen, wat gewoon niet goed kan gaan, dan wil ik me er nog wel in mengen. Meestal is dat dan ook een emotionele beslissing en spat de emotie er vanaf.

Ik houd het gewoon op thee en water (Soms melk) Sommige mensen worden juist dronken omdat ze dan niet met herinneringen enzo geconfronteerd worden. Dat vind ik echt super dom. Goede manier om je lichaam en geest aan te tasten! Is het wel goed om door alcohol in hogere sferen te komen want dat idee staat me niet echt aan.  ???
Nee. Wat er gebeurd door alcohol is dat je op de automatische piloot gaat. Vandaar dan ook dat je het later niet meer weet, of dat als je dronken bent alles trager gaat, en je niet meer goed kan inschatten.

Ik houd niet van het woord macht. Macht vind ik negatief...
Macht is ook negatief!
We zijn allemaal mensen van vlees en bloed hebben een ziel etc. Maar we behandelen sommige echt als grof vuil! Alleen omdat ze anders zijn en oja dan zeggen we ook nog doodleuk dat anders zijn juist  goed is. (Vervolgens word het niet geaccepteerd)
Dat is niet de reden van macht grijpen. Men grijpt puur de macht omdat ze rijkdom willen. Als je iemand anders bestuurt kun je dat gebruiken om dingen makkelijker te krijgen dan dat je het normaal doet. Althans, dat is wat men denkt als ze de macht proberen te grijpen. Ze houden er geen rekening mee dat er ook nog een natuurwet is die zegt: alles wat je geeft krijg je terug (zowel positief als negatief).

Daarbij alsof het zo goed is om mensen bang te maken... Owh daarom heb ik het nooit aan mijn ouders verteld voordat ik zeker wist en voelde dat hun er klaar voor waren het te weten. Het hielp wel dat mijn vader ook licht paranormaal is en dus soms dingen ook van te voren weet. Hij doet alleen net zoals bij zijn emoties te veel blokken op een manier dat niet gezond is in mijn opzicht. Hij weigerd gewoon om bepaalde dingen te weten/zien en wou in het begin ook dat ik me overal tegen verzet. Alsof dat gaat helpen!
Waarschijnlijk is dat een keuze die hij ergens in zijn leven heeft gemaakt omdat hij niet begrepen werd. Juist er over praten geeft hem het inzicht dat er meer zijn waardoor hij zich meer zal openen. Ik heb hetzelfde met mijn stiefvader meegemaakt. Hij is paranormaal, kan dingen aanvoelen maar gelooft er zelf niet in omdat hem dat nooit verder heeft kunnen helpen. Door mijn ervaringen veel te geven is hij er veel meer voor open gaan staan. Hij is nog steeds niet spiritueel maar hij neemt alles van me aan en komt soms zelfs om advies vragen.

En daarbij maak ik liever ook mijn eigen keuzes. Maar zoveel snap ik ook niet  van mijn vader omdat je ook geen appels met peren kan vergelijken en ik dan toch een ander soort mens ben als hij. Hij reageerd altijd anders waardoor je hem moeilijk kan beoordelen en weten wat hij gaat doen.

Waarschijnlijk kijk je tegen een masker aan dat hij heeft gemaakt vanwege een trauma. Jij kan verder kijken dan dat en zien wat werkelijk van hem komt en wat een aangeleerde reactie is. Je herkent het omdat je eerste reactie is: hè!? zo reageert hij anders niet.

Mijn zus is ook licht helderziend maar anders dan ik dat ben. Ze heeft de iets leukere dingen die ze ziet meestal niet de zware minder leuke dingen. En natuurlijk mijn moeder die afgelopen jaren heel veel mij heeft geleerd maar ook haarzelf en ik ben trots op haar. Ze is sterk en probeerd nu veel meer dingen te leren dan voorheen.
Het kan ook zijn dat je zus deze dingen niet wil zien en daardoor dat soort communicatie heeft geblocked, of dat ze het wel ziet maar dat niet durft te zeggen.

In ieder geval zit je in een goed gezin waar je de mogelijkheid hebt om jezelf goed te ontwikkelen met mensen om je heen waar je altijd mee kan praten. Maak daar gebruik van. Weet dat jij anders (verder) bent dan de meeste mensen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #24 Gepost op: juni 18, 2014, 10:10:34 pm »

Ja klopt precies je vertoond de symptonen niet meer maar het probleem is er nog steeds. In het begin lijkt het te helpen maar nu zit ik juist dieper in de put omdat het probleem niet is opgelosd en het dan op andere manieren zich kenbaar gaat maken. Zoals random angsten bijna overal voor. Als ik niet naar de angsten luister komt er een paniekerig gevoel. Blijkbaar mag ik het niet negeren. Het probleem is dat ik niet volledig weet waarom ik bang ben...Dan heb ik toch liever dat  wat ik er voor had. Maar ik ben nog niet meerderjarig dus ze nemen niet altijd serieus wat ik zeg of wil.

Ik ordeel er ook niet over maar ik zie soms eerder in dat het met hun beslissing fout zal gaan.

Gewoon niet dronken worden en overmarig drank gebruiken dus.

Dat klopt. Uiteindelijk komt alles op een bepaalde manier weer naar je terug.

Dat is nou net het probleem mijn vader wil niet luisteren. Er is over emotionele zaken bij hem geen gesprek te voeren.

Ja ik voel dat masker als een ijzeren schild dat koud is om zijn borstkas heen. Hij laat je niet toe tot zijn hart en leeft in het trauma in het verleden.

Ik ben ook blij met mijn gezin. Nouja mijn vader wat minder... maar van hem leer ik ook.

Liefs,
Ano
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2014, 06:58:40 am door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #25 Gepost op: juni 19, 2014, 09:44:14 pm »

Als je merkt dat er nog een trauma (of misschien meerdere, ik had er ook 3) hebt, dan kan ik echt aanraden om contact te zoeken met een regressie therapuit.

Liefs,
LPChip
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2014, 09:45:55 pm door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #26 Gepost op: juni 19, 2014, 10:23:04 pm »

Bedankt voor de tip, ik zal er zeker over nadenken.

Het gekke is dat een van de trauma's word getriggerd door een bepaald soort energie. Normaal zou ik me dan als ik een klein beetje bang ben of me niet helemaal op mijn gemak voel me nog kunnen redden. Maar zit die energie erbij is het onmogelijk. Ook als mensen me dan pushen om iets tegen mijn gevoel in te doen raak ik al helemaal van streek. Ik denk dat het er meerdere trauma's zijn..

Ik heb het idee dat ik eerst wat moet oplossen bij mijzelf voordat ik mijn vader misschien kan vergeven en weer naar hem toe kan groeien en hij naar mij. Hij heeft zeker voor een trauma gezorgd en dat heeft me nog een beetje boos gehouden en teleurgesteld. Daarbij heeft hij dingen die er gebeurd zijn heel lang ontkend wat het niet beter maakte voor me. Het voelt niet goed om zonder hem verder te gaan maar ook niet met hem verder te gaan. Ik moet zelf voor mijn geluk zorgen. Ook al gaat het beter dan jaren geleden. (Kan tenminste weer normaal eten) maar ik ben er nog lang niet. Daarbij heeft hij al duizende kansen gehad met me maar die haast nooit gegerepen ik vertrouw hem niet meer...

Bedankt voor je hulp en tips ik waardeer het zeer.

Liefs,
Ano
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2014, 10:25:42 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #27 Gepost op: juni 19, 2014, 10:33:25 pm »

Weet, dat je ouders evoor hebben gekozen jou te krijgen, dus je vader zal echt wel genoeg om je geven. De kans is dus vrij groot dat de onkunde aan zijn kant ook niet door hem gewild is, maar dat hij gewoon niet anders kan.

Ook is het goed te weten dat een trauma energetisch doorgegeven kan worden. Als jij zo'n trauma weet op te lossen, kan dat in je hele familie resoneren waardoor het in zo'n geheel oplost. Hun zullen dan nog wel moeten veranderen, maar het blokkeringsmechanisme van het trauma is dan opgelost.

Btw, als je je afvraagt hoe ik deze informatie allemaal weet, mijn broer is regressie therapuit ;)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #28 Gepost op: juni 19, 2014, 11:01:52 pm »

Kijk alles wat pap moeilijk vind reageerd hij als fouten op de anderen af. Op de een of andere manier weet hij het zo te brengen dat het volgens hem jou schuld is. Hij mag dan misschien dingen moeilijk vinden maar hij heeft het recht niet om zijn problemen op mij af te schuiven.

Het valt wel op dat als ik bezig ben om te groeien ik snel anderen op sleeptouw meeneem.

Ik weet dat ze voor mij en mijn tweelingzus gekozen hebben maar we zijn nog dingen die ik simpelweg ook niet aankan maar wel word ingegooid.

Owh dat bleef een van mijn engelen als hij mij sprak ook herhalen. Hij houd van jou en dat tien keer ofzo. Ik weet dat hij van me houd maar ergens lukt het niet om een volledige band op te bouwen. Hij laat niemand tot zijn hart toe en ik ben niet meer in staat om hem nog een kans te geven op dit moment. Het voeld gewoon kortweg (scheldwoord)... er zit nog te veel pijn en zelfs als dat weg is ben ik te veel over mijn grens gegaan en is hij dat ook. Hij heeft praktisch jaren mijn grenzen genegeerd en alles wat ik deed was slecht in zijn ogen. Daarbij werd ik gepest en mocht ook niet huilen. Uiteindelijk gaf ik mijn grenzen eerder aan en kreeg ik weer een woeste vader op mijn dak omdat ik minn grenzen eerder aangaf.Dat maakt dat ik soms alleen s'nachts huil als niemand me toch kan horen of zien. Dan word er ook nog gezegd dat hij van me houd laat hij ook zo zien. Ik weet dat hij van me houd maar hij gedraagd zich meestal niet zo. Vervolgens wil ik hem niet zien en ben ik volgens iedereen behalve mijn moeder de "slechte" want ja mijn vader moet op zijn voetstuk blijven want hij is o zo perfect. En dan word de psycholoog van mijn vader bijna boos op me omdat ik hem pijn heb gedaan door hem hard aan te pakken. Als ik hem zacht aanpak negeerd hij mij altijd wat wil je anders? Dat ik alles van hem pik?! Ik heb hem gewoon de waarheid verteld dat als hij niet probeerde te veranderen ik hem nooit meer wou zien.

Aha familie geeft informatie door. Haha van familie leer je.

Liefs,
Ano
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2014, 11:13:36 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #29 Gepost op: juni 20, 2014, 12:24:38 am »

Het feit dat jouw vader je zo behandeld heeft, heeft jouw duidelijk een trauma bezorgd, dus het is logisch dat jij je vader nu niet kan vergeven. Je trauma blokkeert dat. Weet ook dat je niet van de ene op de andere dag de knop om hoeft te zetten. Het begint met willen veranderen. Dan kun je regressie gaan doen en je karma uitwerken. Wat er dan naar voren komt helpt jou weer te groeien tot je op gegeven moment alles verwerkt hebt, en je je vader daadwerkelijk ook kan vergeven. Daarbij zul je ook geleerd hebben waarom jouw vader zo reageert en met die kennis kun je dan jouw vader weer helpen.

Dit zeg ik overigens niet als een mogelijkheid voor je, maar als iets wat zeker weten gaat komen, aldus mijn engelen. :) Ik mag niet vaak iemands pad vertellen trouwens, meestal mag ik alleen helpen wetende wat het pad is zonder dit te vertellen. In dit geval mag ik jou ook daadwerkelijk vertellen dat het gaat gebeuren. leuk, iets nieuws. :) Dank je.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.02 seconden met 23 queries.