Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Voelen, Horen en zien.  (gelezen 38923 keer)

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Voelen, Horen en zien.
« Gepost op: juni 13, 2014, 08:09:47 pm »

Op jonge leeftijd had ik mijn eerste voorspelling. Ze gaan altijd als volgt. Eerst droom ik ergens over, over een mens, dier of ding en nadat ik alles heb gezien dat nodig is schrik ik wakker. Meestal herinner ik de details niet meer. Ik weet alleen wie er in voorkwam. Dan voel ik een positieve kalme aanwezigheid en denk aan die persoon soms denk ik er niet aan en dan kan ik een soort van stem in mijn hoofd horen. Niet horen zoals je iemand hoort die naast je staat al heeft hij wel een andere stem dan mijn denkstem. Het is meer horen in mijn hoofd ofzo. Moeilijk uit te leggen. Hij verteld me dan wat er precies aan de hand is. Als het nodig is vraagt hij me in te grijpen maar ik mag weigeren. Hij dwingt nooit. Het enige wat hij wil is helpen. Dus hij accepteerd mijn keuze altijd. Als hij ergens niet mee eens is voel ik dat aan hem. Hij voelt dan bijvoorbeeld een beetje teleurgesteld aan.
Ik snap soms niet waarom hij mij datgeen moet laten zien horen en voelen. Ik ben nog harstikke jong dus hoe wil je dan ermee omgaan. Aan de andere kant vind ik het ook weer fijn dat ik er soms mensen mee kan helpen. En nouja liegen word voor hun ook wat lastiger.  ;) Want als ik een bericht krijg klopt die altijd en kunnen ze niet liegen over een gebeurtenis ofzo.

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2014, 08:18:01 pm »

Beste Ano,

Mooie gave. Je hebt duidelijk een goede communicatie met je engelen. Wat ik mij nu afvraag is of je dit gewoon wilde delen, of dat je ook een vraag hebt?

Mocht je een vraag hebben en ik je ergens mee mag helpen laat het dan weten, dan help ik je.

De communicatie die ik met mijn engelen heb gaat iets anders. Ik hoor ze niet zoals jij, ze stoppen de kennis gewoon in me en ineens weet ik het dan. Wellicht doen ze dit ook bij jou, en heb jij nog het "tegen elkaar praten" nodig om het te horen, of jouw engelen hebben deze manier van communicatie gevonden die voor jullie werkt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2014, 08:36:28 pm »

Hoi,

Hmmm ik vraag me alleen vaak af waarom ik bijvoorbeeld het bericht krijg dat iemand zelfmoord wil plegen de dag nadat diegene een zelfmoordpoging doet. Ik ben nog jong en met jong bedoel ik tiener. Ik pak mijn verantwoordelijkheid wel maar het is soms zwaar als je bepaalde dingen niet wilt weten al blijkt het achteraf wel altijd goed te zijn.

Tja ik denk dat horen bij mij het duidelijkst overkomt maar ik kan ook op andere manieren communiceren met bijvoorbeeld iemand die net is overleden. Ik kan dan beelden zien al heb ik dan wel het voelen nodig. Ik kan voelen of ze het met me eens zijn of niet of ze boos of verdrietig zijn en zo kan ik door vragen te stellen erachter komen wat ze willen. Maar als ik ze hoor gaat het toch wel wat sneller.

Daarbij ben ik ook gevoelig voor mensen de energie die mensen hebben. Ik hou daarom niet van ruimtes met veel mensen want dan raak ik erg overprikkeld. Daarbij is er altijd een kans dat ik ook nog pijn voel van mensen al kunnen ze die pijn een dag ervoor hebben gehad. Blijkbaar zit het dan nog in hun energie en kan ik dat oppikken.

Hmm ik weet wel dat degene die me de berichten doorgeeft me een keer heeft geholpen. Dat is een ander lang verhaal maar het heeft me vertrouwen in hem gegeven. Ik weet dat hij me nooit kwaad zou doen. Hij weet wat ik aan kan en waar mijn grenzen zitten en die zal hij dan ook ten alle tijden accepteren en respecteren. Daarom respecteer en vertrouw ik hem ook. Ik weet dat wat hij zegt ergens een waarheid in zit. Soms kom ik er pas jaren of weken later achter soms al een paar dagen maar luisteren naar hem is het slimst.

Bedoel je met weten zo iets als iemand in de ogen kijken en meteen alles over hem weten. Want dat had ik vroeger toen ik heel klein was nog voor de voorspellingen. Ik weigerde het uiteindelijk door niemand meer aan te kijken omdat ik dat niet fijn vond. En mijn ouders waren er nog niet klaar voor om dit te weten dus hield ik alles geheim behalve soms de kennis over geneesachtige planten. Zoals lavandel helpt tegen hoofdpijn. Dat wist ik dan ineens als ik naar de plant keek. Maar dat is dan ook het enige dat ze aan mij konden merken als ze op zouden letten.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2014, 10:03:51 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2014, 01:16:45 am »

Hoi Ano,

De reden dat je deze informatie krijgt is omdat je het kan ontvangen. Je engelen houden er niet van wanneer mensen niet hun levenspad bewandelen. Het doet ze pijn als ze zien dat iemand het opgeeft en zelfmoord wil plegen. Omdat ze dit via jou kunnen communiceren, hebben ze een manier om te communiceren met de mensen die het spoor zijn kwijtgeraakt.

Je engelen weten ook dat jij nu nog niet zoveel kan met je gaven maar weten dat je meer en meer zal groeien waardoor er een moment gaat komen dat je wel mensen kan helpen. Voor je geboorte (voor je incarnatie) heb je dit ook met hun besproken. Door de incarnatie vergeet je alleen je doel en mag je alles weer opnieuw ontdekken. Weet dat je van te voren een plan hebt uitgestippeld waarin jouw engelen je steeds informatie geven zodat je eraan kunt wennen en op gegeven moment als je er klaar voor bent, ook daadwerkelijk meer mee kan gaan doen. Voel dit overigens niet als een verplichting, maar als ervaring opdoen. Wanneer jij er klaar voor bent, kun en zul je zelf bepalen wanneer je je gave wel en niet gebruikt.

Betreffende het kunnen voelen van emoties en pijn van anderen, dit zijn duidelijke kenmerken van HSP. Ik ben zelf ook HSP en kan emoties en pijn van anderen in de kamer voelen als ik dat wil. Dit komt omdat de pijn in het aura veld van iemand zit, en sommige mensen kunnen hele grote aura's hebben. (Jij waarschijnlijk ook). Hoe groter je aura is, des te makkelijker jouw aura die van iemand anders kan raken, en je dus die pijn kan voelen).

Er zijn een aantal manieren om dit tegen te gaan mocht je dit willen. De eerste is om via een visualisatie oefening je aura kleiner te maken. De tweede manier is door gebruik te maken van een lichtschild. Hierdoor kun je alles blokkeren door een simpele visualisatie te doen. Hierdoor kun je in een ruimte met veel mensen zijn zonder dat alle gevoelens om je heen je teveel worden.

Deze visualisatie heb ik al vaker op dit forum geplaatst, maar zal hem speciaal voor jou nog een keer vertellen.

Visualiseer een witte straal voor je die van boven je hoofd tot aan je voeten voor je staat. Dit witte licht staat zo'n 30 tot 50 cm van je af (of dichterbij als dat beter voelt). Laat deze lichtstraal om je heen draaien. Visualiseer dat dit licht sneller en sneller op je heen draait. In het begin zie je nog dat het licht er wel en niet is, maar naar mate het sneller gaat draaien, lijkt het meer op een snel knipperend licht, dat uiteindelijk zo snel draait dat je niet meer ziet of het aan of uit is. Het is gewoon continu om je heen. Zo snel draait het. Het is nu een lichtschild geworden. Dit schild van licht blokkeert alle emoties en gevoelens die erdoor willen. Het wordt als het ware teruggekaatst.

Weet dat dit niet alleen van buiten naar binnen gaat, maar ook van binnen naar buiten. Andere mensen die gevoelig zijn kunnen ook niet meer jouw gevoelens voelen (of ze moeten zo sterk zijn dat ze je schild kunnen stoppen, maar iemand die zo sterk is, zal geen kwaad in de zin hebben).

Als je een beetje gevoelens wil voelen kun je simpel weg het schild langzamer laten draaien.

Links om of rechtsom laten draaien maakt niet uit. Wat voor jou prettig voelt.


Het "weten" van mij gaat op meerdere vlakken. Ik kan een naam horen of zien en als mijn engelen me daar iets over willen vertellen, dan weet ik ineens dingen daarover die ik daarvoor niet wist. Alsof ik het zelf bedenk, alleen heb ik dezelfde gevoelens die jij ook hebt erbij. Dus als ik iets te weten krijg, en ik ga vervolgens een verkeerde conclusie trekken, dan voel ik ook een gevoel van onvrede, dat het niet klopt. Althans dat had ik in het begin toen ik nog aan het zoeken was. Nu is het zo dat ik dingen weet en gewoon direct accepteer en niet meer verder zoek. Vaak kan ik ook iets lezen wat ik niet eerder wist, en weet dan direct of het waar of niet waar is. Vaak in details.

Zo heb ik bijvoorbeeld teksten gelezen van iemand die berichten gechanneld kreeg, en wist dat sommige stukken van een engel kwamen, en sommige stukken bedacht waren door degene die het gechanneld had. Ik voelde als het ware verschillende personen terwijl ik las.

Ik krijg dan altijd een connectie met zo'n persoon, daar zit een gevoel aan vast, en een stukje kennis. Ik hoor mijn engelen niet specifiek, maar ik weet en voel ineens dingen die er daarvoor niet waren. Soms zie ik ook bepaalde dingen, dus krijg ik beelden door. Wellicht dat ze mij ook proberen dingen te vertellen maar sta ik daar niet open voor. Het hoeft gelukkig ook niet, want we kunnen op deze manier prima communiceren.

Ik hoop dat dit je al een stuk geholpen heeft. Heb je verder nog vragen, schroom je niet en stel ze gerust. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2014, 07:32:49 pm »

Hoi LPChip,

Ik houd er ook niet van als mensen hun levenspad weigeren te bewandelen. Zeker als ze het dan ook voor een ander moeilijker maken om te groeien. Als je mij tot het diepst in mijn ziel boos wilt hebben moet je dat doen. Ik zal nog steeds een hele poos wel geduldig blijven als iemand zijn pad niet wil bewandelen maar als ik niet tot ze doordring door een muur die ze hebben opgebouwd ga ik soms als het echt  belangrijk is op zoek naar hun zwakke plek. Iedereen heeft er eentje en soms kun je ze zo nog wel bereiken. Al ga ik dan ook over mijn eigen grenzen heen. Als ik iemand een klein beetje onder dwang zet negeer ik meteen ook mijn eigen grenzen. Maar ik heb wel eens gehad dat ik daarin geen keus had. Beide manieren zou ik over mijn grenzen heen moeten en een manier zou het probleem misschien kunnen oplossen terwijl de andere me alleen maar woede of verdriet, teleurstelling laten opkroppen. En dan kies ik voor de oplosmanier.

Harstikke bedankt voor je tips. Maar een minpuntje. Ben bar slecht in visualiseren op de een of andere manier  ::) Maar ik weet wel dat als ik echt de controle moet hebben de tijd het me wel zal leren. Meestal leer ik dingen die ik nodig heb net voordat ik ze nodig heb.

Hmm het kan wel dat mijn engelen zoals je ze noemt ;D wel eens met weten proberen te werken maar ik vind die manier meestal niet zo prettig. Als het niet anders kan mag het wel maar ik weet gewoon dat berichten die ze melden en gewoon zeggen beter overkomen en daarbij vind ik het prettig dat ik met hun over een oplossing kan praten mag dat nodig zijn. Ik houd er niet van om dingen helemaal alleen te dragen als ze zwaar zijn. Al zou ik het misschien wel aankunnen maar dat even terzijde.

Oja trouwens onderaan je bericht onder een streep heb je mooie dingen staan over twijfelen enzo! Er zit echt waarheid in. Ze zeggen niets voor niks 'Bij twijfel niet doen.'

En ik had nog een mooi zinnetje dat random in mijn hoofd opdook. Er zijn verschillende betekenissen aan vast te knopen en ik wil vragen welke jij er weet. Ik heb er al een paar uit gehaald. Tenminste wat het voor mij betekend. Hier komt hij:

Een lichtstraal kan het donker verlichten, Een straal donker kan het licht niet doven.

Een van de betekenissen die het voor mij heeft is dat zolang je zelf een klein beetje licht in je hebt je altijd in staat bent het donker (het pijnlijke slechte etc) kan overwinnen. Als je er 300% voor gaat dan lukt het je meestal ook uiteindelijk. Dus dan kan je trauma's verwerken, worden wie je wilt zijn enzovoort. Net zoals een elektrische lamp kan het donker de lamp niet verwoesten. Het licht kan het donker wel veranderen.

Oja en ik heb nog wel wat vragen maar anders word de tekst te lang haha..
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2014, 07:37:45 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2014, 11:56:13 pm »

Een lichtstraal kan het donker verlichten, Een straal donker kan het licht niet doven.
Ah ja, een bekende en mooie uitspraak. Ik zie deze als: goed overwint kwaad, liefde overwint alles, enzovoorts. In principe geeft het aan dat alles wat positief is, wint van hetgene wat negatief is, omdat iets wat negatief is alleen kan ontstaan doordat het positieve eruit wordt gehaald, en dan het negatieve overblijft.

Een soortgelijke uitspraak die ik vaak doe is deze. Zelfs met warm weer neem ik nog weleens mijn jas mee. Als men dan vraagt waarom ik een jas draag met het warme weer zeg ik: Een jas kan ik uittrekken als het te warm wordt. Maar als het koud word, kan ik niet een jas aantrekken die ik niet bij me heb. Ik kort het nu meestal af met: Een jas kan ik uittrekken. En dan snapt iedereen wat ik bedoel. :)


Visualiseren kan lastig zijn als je moeite hebt met creatief bezig zijn. (iets bedenken wat nog niet bestaat, etc.).

Creativiteit zit in je 5e (keel) chakra. Wellicht werkt deze bij jou niet goed.

Probeer eens de volgende mudra te doen als je even een moment tijd hebt, bijvoorbeeld als je moet poepen, of voordat je gaat slapen, etc.




Deze mudra is er voor om de energie naar je keel chakra te leiden zodat deze open gaat. Daarna zal het makkelijker worden om je te uiten en creatief bezig te zijn, zoals visualiseren.

Mocht je nog steeds moeite hebben met visualiseren, pak dan een velletje printerpapier en houd deze voor je met je arm, en laat deze rond je heen draaien met je arm. Nu zie je in het echt wat je moet visualiseren. Dat beeld moet je dan proberen in gedachten te herhalen, waarbij je het witte helemaal naar benden door trekt. Ik denk dat je dat wel gaat lukken. :)

En ik kijk uit naar je vragen, want voor mij is helpen ook erg leuk. :)

Liefs,
LPChip
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2014, 11:58:04 pm door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2014, 01:12:09 pm »

Het gekke is dat ik juist goed ben in creatief bezig zijn maar het enige dat niet lukt is visualiseren. Ik schilder, teken en schrijf verhaaltjes. Dus creatief bezig zijn gaat wel goed. Ik denk gewoon eerder dat de balans dan waarschijnlijk niet helemaal in orde is. Als er iets mis is tenminste. Het zou me dan ook niet echt verbazen met de afgelopen jaren aan ervaringen. Ik kon een paar jaar daardoor al nauwelijks eten dus als er een paar chakra's nog niet helemaal hersteld zijn zou ik dat niet zo verbazinwekkend vinden.

Haha ik houd meestal ook van vragen beantwoorden waarvan ik het antwoord weet en mensen helpen. Ookal verdiend niet iedereen het even veel. Mijn vader noemt me altijd te lief. (Blijkbaar kan dat ook nog.) En ik kreeg hem wel eens (vaak) boos omdat ik pestkoppen niet wou slaan. Ik heb meer zo iets van ik heb mijn eigen regie in handen en dat anderen ''slecht'' doen betekend niet dat ik dat ook moet doen. Ik ga niet slaan of zo alleen maar omdat een stelletje domkoppen me pest. Ik wou positief blijven en niet ook in het negatieve gaan zitten. Oke als je gepest word zit je automatisch wel iets in het negatieve door pijn maar ik wou niet anderen pijn doen alleen maar omdat hun niet weten hoe ze met iemand om moeten gaan.

Hmm ik ben blij dat het positieve uiteindelijk sterker is dan het negatieve. Ik mag het negatieve minder haha. En wij mensen zijn ook altijd zo slim dat als we in het negatieve zitten we er ons ook helemaal aan over  geven. Dat we onszelf dan nog verder naar beneden praten.  ;)

Oja even terugkomend op de vragen. Hier komt er eentje.

Nou kijk zoals je in het stuk hierboven las werd ik lang gepest. Nouja uiteindelijk kon ik dat ook aan een persoon voelen. Dan liep ik gewoon door de gangen en kreeg ik bij bijvoorbeeld een persoon die door de gang langs me liep een bepaald lastig te beschrijven gevoel. Ik kon precies aanwijzen van wie het afkwam. Eerst begreep ik er natuurlijk niks van wat dat gevoel betekende maar op een gegeven moment kwam me zus bij me om te zeggen wie me had gepest. Net die dag had ik het  gevoel bij diegene gevoeld. Dus hield ik het wat beter in de gaten. Steeds vaker  gebeurde het en het bleek ook vaak te kloppen gezien dat mijn zus het later altijd bevestigde. Uiteindelijk heb ik een van de pesters een keer aangesproken en wist ik ongeveer te vertellen wat hij had gedaan. (Mensen worden dan boos  :P ) En hij vond dat ik dat niet kon weten en vroeg wie het had verteld. Dus omdat ik daar geen antwoord op gaf werd ik voor leugenaar uit gemaakt. Wat moet ik dan zeggen ja die en die heeft het verteld terwijl die het niet verteld heeft. Omdat ik het gewoon op dat moment weet. Dat zou pas lullig zijn. En drie keer raden wat de school deed zelfs toen ik zei dat het binnen een paar weken uit de hand zou lopen en dat ook klopte. NIKS. Wat is er nou zo moeilijk aan om als leraar iets aan een probleem te doen?

De vraag is dus eigenlijk hoe komt het dat je ook iets van gedrag aan een mens kan voelen. Ik kon dus voelen dat ze gepest hadden..
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #7 Gepost op: juni 15, 2014, 03:38:53 pm »

Herkenbaar. :)

Ik werd vroeger ook gepest. De voornaamste reden dat kinderen je pesten is omdat ze jaloers zijn omdat ze merken dat jij beter bent dan hun, en door jouw energie naar beneden te brengen, komt er op gegeven moment een punt waar hun energie (hoe laag die dan ook moge zijn) hoger is dan dat van jou, en dan voelen zij zich beter dan jou. Omdat jij en ik daar goed mee om kunnen gaan lukt het hun echter niet, wat het effect versterkt en ze nog jaloerser worden.

Omdat wij open staan voor vele invloeden van buitenaf, kun je heel veel van iemand weten zonder een gesprek te hebben. Voelen, zien en weten maar sommigen kunnen zelfs ook bepaalde geuren ruiken waardoor ze dingen weten zijn van die handigheidjes. De wereld is er alleen niet klaar voor, dus aan ons de taak om ermee te leren leven en zo te leren wanneer het beter is om onze gaven niet te gebruiken, wetende dat de uitkomst het niet waard is, dan door omver te worden gelopen alleen omdat we iemand willen helpen.

Wat voor jou goed is om te weten, is dat mensen in eerste instantie anderen uittesten door allerlij dingen te doen, bijvoorbeeld iemand zwart maken, pesten, vechten, etc. Wanneer je je verweerd (hoe vervelend dan ook) is dit slechts een teken voor hun waarbij hun vraag beantwoord wordt, en dan gaan ze je meestal respecteren. Dit is echter wel iets wat alleen bij een eerste contact goed kan, omdat het later aangeleerd gedrag wordt, en je dan een langere tijd nodig hebt voor mensen het respect krijgen wat je verdient.

Zo heb ik mensen weleens pijn moeten doen, puur om hun respect te krijgen. Omdat ik mijzelf goed in de hand heb, kan ik dan tot een moment gaan waarbij de andere weet: als ik door was gegaan dan hadden hun echt een probleem, maar omdat ik stop (wel met een blik in mijn ogen: ik meen het) weten hun dat ik ze de baas zou kunnen als ik daarvoor kies.

Het grappige is, dat mensen die vaak groot zijn, zo'n reactie niet verwachten en zeker als je laat zien dat je niet bang bent, zullen ze eerder emoties krijgen waar ze niet mee om kunnen gaan en bijvoorbeeld gaan lachen, dan dat ze je iets doen. En een enkele keer zit er een mafketel tussen, maar dat voel je van te voren wel of deze zich zo aangevallen voelt dat hij/zij terugslaat.


Nog even terugkomend op je laatste vraag:

Hoewel het bij jou zeer waarschijnlijk iets anders is dan bij mij, weet ik hoe anderen zijn doordat ik de gevoelens die ik van hun voel vergelijk met momenten waarop ik gelijke gevoelens had. Daarbij aanvullend krijg ik de wetenschap waarom iemand iets doet, en zo weet ik vaak hoe en waarom. Mocht dit voor jou niet zo zijn, ga gewoon op onderzoek uit, en leg elk gevoel en moment denkbeeldig vast en analyseer het. Waarom voel ik dit nu, wat is er zojuist gebeurd? is dit mijn gevoel? Heb ik dit eerder gevoeld? wat gebeurde er toen?

Uiteindelijk kom je zo veel te leren en wordt het steeds makkelijker en makkelijker. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #8 Gepost op: juni 15, 2014, 03:56:44 pm »

Haha mensen zijn gewoon gestoord. Ik snap het daarom ook niet altijd. Waarom iemand pijn doen als je ook samen iets kan leren of liefde kan doorgeven maarja blijkbaar zijn we nou eenmaal niet allemaal slim  ;)

Tja ik voel meer in positiviteit en negativiteit dan in emoties. Mensen kunnen me dan ook als het ware zo erg voelen dat ik weet dat het oppassen geblazen is. Ook kan ik niet tegen het gevoel van macht. Bij onder andere mijn vader voel ik dat hij macht wil hebben. Denk dat het te maken heeft gehad met zijn jeugd maar het is verkeerd. Ik voel dan zoveel dwang dat ik me er tegen verzet. Ik wil niet gedwongen worden. Ik wil vrijheid hebben. Al geef je me maar twee keuzes dan heb ik tenminste een keuze. Ik weet ook dat ik meteen blokkeer als iemand mij probeerd te dwingen. Hoe erger hij me dwingt hoe meer ik afstand neem. Het gaat automatisch maar misschien is het ook omdat ik me daarin nog bescherm. Ik ben vroeger door mijn vader tijdens het pesten emotioneel onderdrukt. Daarom ben ik nu ook even klaar met hem. Hij kan me proberen te dwingen maar nu is het zijn beurd te groeien. Hij kan simpelweg niet eeuwig weigeren dingen uit het verleden te verwerken. Ooit haalt het verleden je dan in.

Ook werd een jongen een keer in elkaar geslagen bij mij in de buurd en kwam ik in zijn energie terecht. In plaats van alleen voelen wat hij voelde zag en hoorde ik ook zoals hij dat deed. Gelukkig zijn dat soort dingen meestal binnen een paar minuten wat minder en kan ik me dan losmaken.

Soms voel ik wel in emoties maar dat heb ik meer bij doden enzo. Mensen gelukkig iets minder. Ik kan het wel maar ik doe er domweg niet zo veel mee. Ik negeer het wel eens omdat ik er dan nog gewoon geen zin in heb. Ook heb ik andere dingen ontwikkeld. Ik lees bijvoorbeeld vaak geen gezichten af want iemand kan lachen terwijl hij diep vanbinnen verdrietig is. Daarom houd ik meer van voelen. In voelen zit haast altijd een waarheid.

Oja en heb nog een vraagje. (Begin een klein beetje te denken dat ik er veel heb)
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2014, 05:19:43 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #9 Gepost op: juni 15, 2014, 07:00:36 pm »

Ja. Vergeet ook niet dat de meeste mensen simpel weg niet zo ontwikkeld zijn zoals jij en ik, anders hadden ze wel anders gedaan.

Met ouders is dat precies zo. Je wordt als ouder niet verteld hoe je een kind moet opvoeden, laat staan iemand zo bijzonder als jij. Vaak weten ze gewoon niet wat ze moeten en dan proberen ze maar wat. De een verwaarloost zijn kind, de ander oefend macht uit, een derde gaat ermee naar een dokter denkende dat er iets mis is. Daar komt bij dat elke generatie opvoeden heel anders is dan daarvoor. Je vader is gewoon heel anders opgevoed dan jou.

Het is niet goed om er een wedstrijd van te maken, maar als iemand het niet goed doet en niet wil luisteren hoef je het dan ook weer niet te pikken. Wat het beste helpt is er als volwassenen over praten, zelfs als je nog maar een kind bent. Geef daarin gewoon aan wat jij ervaart en dat je er dood ongelukkig van wordt. Je zal merken dat je dan vaak een deur kan openen. In eerste instantie gelooft men je misschien niet, want je bent nog maar een kind, maar als je dit blijft volhouden, zal ieder z'n houding veranderen en zal communiceren op volwassen niveau mogelijk worden.

oh vergat toe te voegen: vragen mag altijd, maar stel ze wel, anders wordt ik zo nieuwschierig :D

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2014, 07:19:45 pm »

Praat er ook als volwassene over. Ik ben goed in dingen duidelijk maken. Ik kan gevoelens enzo goed beschrijven en dan doe ik dat ook. Maar mijn vader trekt zich er niet van aan. Dus dan kan ik soms ook flink nijdig tegenover hem doen. Over het algemeen kan ik dan wel redelijk als een volwassene met mensen praten. Ze noemen me op school verbaal sterk. Ik leg precies uit wat ik voel maar mijn vader zoals ik al zei luisterd er niet naar. Hij negeerd gewoon praktisch alles wat ik zeg en nouja toen zette ik hem dus onder een klein beetje dwang. Mij krijg je er dan niet zomaar onder. Meerdere hadden het al geprobeerd mijn vader soms duidelijkheid te brengen. Maar mij is het uiteindelijk gelukt.  ;D

Maar even terugkomend op wat je zei zoals ik al zei mijn vader weigerd te luisteren en tja dan heb je inderaad gelijk. Dan pik ik het ook niet. Ik heb hem twee keuzes gegeven en hij heeft nu hulp omdat zijn jeugd ook moeizaam was. Hij blijft anders altijd in het verleden geeft altijd de ander de schuld en gedraagd zich als een irritante kleuter.  ;) Ik snap dat hij dingen moeilijk vind dat vind ik ook maar ik ga er mee aan de slag hij laat meteen zielig zijn kop hangen. Wij kunnen het verleden niet veranderen maar hebben wel invloed op het heden en de toekomst. (Dat vergeten sommige alleen)

Daarbij maakt iedereen wel eens fouten. Het is alleen de taak om je fouten ook te leren inzien.

Je hoefd ook niet perfect te zijn want dat is onmogelijk. Zolang je jezelf bent ben je automatisch al perfect. Want dan ben je gelukkig en leer je dingen die je moet leren.

Achja ben het gewent dat sommige me niet serieus willen nemen maar uiteindelijk leer ik daar ook weer van en leren hun soms nog wat van mij. Ik mag misschien een tiener zijn maar dat betekend niet dat ik mijn verantwoordelijkheid niet kan nemen. Ik moet er zelf voor zorgen dat ik gelukkig word en ben en dat ik doe wat ik moet/mag doen.

Awhhh!!! Ik maak iemand nieuwsgierig  ::)

Oke hier komt nog een vraag dan. hahaha (eigenlijk ben je best leuk om te plagen sorry :P )

Ik werd op een gegeven moment een paar maanden naar mijn oma's dood wakker om een uur of vier s'nachts. Op zich niks bijzonders want iedereen word wel eens wakker maar het enige gekke was dat ik naar mijn handen keek en er wit licht omheen zat. Ik was al wel gewend dat tegenwoordig er wel vaker dingen gebeuren dat ik niet verwacht maar oke. Wit licht serieus wat hebben ze nog meer in petto? En sinds wanneer hebben mijn handen wit licht erom heen?
« Laatst bewerkt op: juni 15, 2014, 07:37:30 pm door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2014, 10:25:23 pm »

Ah ja. Weet wel dat iedereen zelf verantwoordelijk is om hun eigen leven te leiden en hun lessen te leren. Wij kunnen daarin helpen, maar als iemand gewoon niet wil, dan is dat een keuze die je niet mag forceren. Meestal zal ik in zulke gevallen aangeven dat ik geen tot weinig contact wil tot mensen bereid zijn te veranderen, de ander vind dat vaak prima en gaat later pas nadenken. Ik geef wel altijd aan dat als ze veranderd zijn ik wel contact wil, want ik ver-/beoordeel nooit iemand. Zelfs als mensen mijn vertrouwen voor 1x schenden zal ik een tweede keer bereid zijn om mensen een kans te geven. Doen ze het dan weer, dan zullen ze moeten bewijzen dat ze te vertrouwen zijn. Een 3e keer echter betekend dat mensen niet kunnen veranderen en dan heb je het bij mij verpest. (ervanuit gaande dat iemand het opzettelijk doet natuurlijk)

En wat betreft plagen... Ik heb totaal geen moeite met plagen. Plagen is geen pesten, want bij pesten wil iemand doelbewust de andere raken, en plagen is gewoon net als stoeien vs vechten, bedoeld als vriendschappelijk. :)

Betreffende je vraag: Iedereen heeft dit. Dit heet een aura. Als je de eerste keer een aura waarneemt, is deze altijd wit. Hoe vaker je een aura ziet, des te beter je de kleuren kan gaan zien. Dit heeft ermee te maken dat wit het snelst trilt en alle andere kleuren langzamer.

De reden dat je hem 's nachts zag is ook te verklaren. Als je gaat slapen dan treed je uit je lichaam en ben je pure energie. Je hebt vast weleens vlak voor het slapen gaan ineens wakker geschrokken omdat het leek alsof je een kilometer naar beneden viel. Dit gevoel is het loskomen van je ziel van je lichaam. Als je weer terugkomt in je lichaam (bij het wakkerworden) dan kan het zijn dat je nog een rest ziet van je energielichaam. Sommigen zijn in staat om net voor het wakker worden ineens engelen en entiteiten waar te nemen, omdat hun ogen nog niet de ogen van het lichaam zijn, maar van hun ziel (energielichaam).

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2014, 09:19:00 am »

Ik forceer iemand dan ook niet maar doe dan ook precies hetzelfde als jij. Ik geef eerst aan dat ik ze niet veel wil zien totdat ze iets leren. Werkt dat niet dan wil ik ze helemaal niet zien totdat ze hun best doen om te veranderen. Zoals je als zei daarna beoordeel of veroordeel ik ze ook niet. Trouwens ik geef mensen ook altijd drie kansen voor ik er klaar mee ben.

Aha gezellig ik heb het idee dat mijn aura blauwgroen is tenminste dat heb ik vaag later gezien.

Klopt. Plagen is niet bedoeld om zeer te doen maar gewoon vriendschappelijk. Dat is pesten totaal niet.

Dat doet me denken aan antipestweek bij ons op school. Op dat moment had ik door dat niemand naar de minstens 30 jaar oude mensen luisterden die het over pesten hadden op hun basisschool. Want hallo dat is eeuwen geleden voor ons dat zal voor velen zo voelen (voor mij niet) en hun zullen zo iets hebben van dat het toen gebeurde betekend niet dat het nu ook gebeurd. Ik zat toen nog maar een paar maanden op school dus besloot ik een deel van mijn verhaal te vertellen en legde ik mijn gevoelens ook uit. Dat heeft gezorgd dat ik respect kreeg van kinderen die me eerst niet wouden respecteren en dat was best apart. Anderen hebben me verteld dat het hun tot inzicht had gebracht over hun gedrag. Ik merkte de dag erna al op dat ze mensen minder naar beneden drukten. En ik kreeg van leraren veel complimenten erover. In die tijd was ik nog redelijk onzeker en stil maar sinds dien is dat veranderd. De adjunct directeur had al verteld dat ik hem bijna door het verhaal liet huilen. Oeps..

En ik heb nog een vraag... zal ik hem nu stellen of niet. -Kijkt erg onschuldig...-
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2014, 09:28:05 am door Ano »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2014, 08:08:52 pm »

En ik heb nog een vraag... zal ik hem nu stellen of niet. -Kijkt erg onschuldig...-

Hahahahahahaha

En mooi dat je het respect hebt gekregen dat je verdiend hebt. En als iemand bijna gaat huilen om je verhaal is dat alleen maar een enorm mooi compliment. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Beam of Light

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 163
  • Love is the one thing we need
    • Bekijk profiel
Re:Voelen, Horen en zien.
« Reactie #14 Gepost op: juni 16, 2014, 08:24:48 pm »

Je kan inderdaad tegen plagen  :o

Daar heb je gelijk in het is best een goed compliment.

Oke voordat ik de vraag stel eerst maar weer een stukje uitleg.

Sinds ik jong ben (rond 8 of 9 denk ik?) Kan ik soort van lucht voelen stromen richting mijn handpalmen en er in trekken. Het doet geen zeer maar kan soms wel gaan tintelen of je krijgt het gevoel of je huid trekt ofzo. Op een gegeven moment weet eigenlijk niet eens meer waarom concentreerde ik me erop met ogen dicht. Toen kon ik het niet alleen mijn handen voelen binnentrekken maar een soort van energiestroom door mijn armen en hoe meer ik me concentreerde hoe meer ik een hele energiestroom kon voelen. Een vriendin van mij was er op dat moment bij en nouja ze pakte mijn hand vast. Iets wat ik eigenlijk niet wou aangezien ik niet wist wat er aan de hand was of wat ik eigenlijk deed door er op te concentreren. Toen kon ik ook een deel van haar energiestroom voelen. Gewoon door de verbinding kon ik een verbinding voelen tussen mijn hand in energie en die van haar. Ik kan niet haar hele lichaam voelen zoals ik mijn hele lichaam dan voel maar wel gedeeltelijk. Ik weet wel dat ik heel kalm was. Dus op een gegeven moment besloot ik mijn ogen te openen en kon van die lichtjes in de lucht zien zweven. Gewoon van die driehoekvormige dingen maar niet echt hoekig maar de hoeken waren rond en in het midden leek er een soort van gat te zitten. In verschillende kleuren. Zoals rood, blauw, groen, oranje, geel etc. Voor mijn borst waren er drie van die lichtjes in blauw en groen. Twee blauw volgens mij en een groene kan ook omgekeerd zijn. Ik schrok me rot waardoor mijn vriendin die inmiddels in slaap was gevallen wakker werd. (oeps  :-\ ) Ze mopperde op mij aangezien het voor het eerst was sinds ze 10 was dat ze geen nachtmerrie had. Ze vroeg me toen ook wat ik eigenlijk had gedaan. (waar ik zelf trouwens ook geen idee van heb) Nog drie dagen heeft ze zonder nachtmerries geslapen.

Nog steeds heb ik wel eens dat mijn handen zo iets doen. Meestal als het echt irritant is gooi ik er koud water overheen. Het stopt het gevoel en het voelen van de lucht in mijn handen. tenminste zo voelt het. Zelfs als er niet eens een open raam is. (Koude lucht zonder open raam is best gek)

Ik vraag me alleen af wat ik op zo'n moment doe. Ik heb er daarna nooit meer op geconcentreerd en me er aan overgegeven als toen. Ik weet wel dat als ik het lang voel in de nacht ik eerst niet kan slapen omdat het lijkt alsof ik ineens meer energie heb en dan ineens klaar wakker ben.
Gelogd
Pagina's: [1] 2 3 4   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.102 seconden met 22 queries.