Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Geven en Nemen ( gevoelige mensen)  (gelezen 16274 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Geven en Nemen ( gevoelige mensen)
« Gepost op: november 30, 2008, 02:36:00 pm »

Geven en Nemen.

Ik schrijf dit stuk speciaal voor gevoelige mensen.
Over het algemeen ''geven'' gevoelige mensen meer naar andere toe dan dat ze iets terug kunnen ''ontvangen''. Dit kan in verschillenden vormen zijn bijv iemand aandacht geven, dingen voor een persoon doen, gewaardeerd worden en nog veel meer.

Gevoelige personen geven meer en kunnen moeilijk ontvangen. Ze zijn contineu bezig bewust en onbewust met het ''voelen'' van wat andere mensen voelen, hoe ze zich voelen enzo. Gevoelige mensen willen andere mensen op hun  gemak laten voelen. Ze zijn minder met hun zelf bezig van wat ze zelf voelen en dat zouden ze meer moeten doen.

Soms komen er situaties voor waarbij een ''gevoelig'' person een ander persoon aandacht geeft of probeert te helpen en waarbij het ''gevoelige'' persoon zich uiteindelijk niet gewaardeerd voelt.
Dit kan een weerspiegeling zijn van je onbewuste zelf die je wat wil laten zien waar je eens goed over na zou kunnen denken. Hoe open ben jij om van andere te ontvangen? Ken jij je eigen gevoelens wel? Loop jij niet over jezelf heen?

Het kan ook zijn dat je de persoon die je probeerde te helpen te veel gaf wat hij of zij niet in staat was om op te nemen.
Hierdoor kun je erg uitgeput worden.
De energieen van beide personen zijn niet op elkaar afgestemd en er kan dus moeilijk ''gegeven en ontvangen'' worden.

Het is daarom erg belangrijk als ''gevoelig'' persoon zijnde je gevoelens te weten en te herkennen. Je kan jezelf in situaties afvragen wat je voelt hoe je je erbij voelt en wat van jou is en wat niet.
Door inzicht te krijgen in je eigen gevoelens kun je die van andere onderscheiden.
Je zal je dan niet zo gauw meer bezig houden om mensen energie te geven waar je niks of weinig voor terug krijgt. Je gaat je bevinden op een ander energielevel die aangesloten is met mensen die ook net als jou hun emoties en gevoelens herkennen.

Bekijk altijd of de energie uitwisseling altijd in evenwicht is tussen de andere personen waar mee je je bevind en jezelf.
En wees in staat om ook te kunnen ''ontvangen''.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Geven en Nemen ( gevoelige mensen)
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2008, 02:55:51 pm »

Ik wil hier graag aan toevoegen, dat je altijd terugkrijgt wat je uitzend, het hoeft alleen niet van die persoon af te komen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

lotuslove

  • Gast
Re: Geven en Nemen ( gevoelige mensen)
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2009, 09:56:48 am »

Heel mooi stuk.
Het is inderdaad belangrijk dat je jezelf niet vergeet.
En soms is 't goed om mensen juist niet te helpen, omdat ze dan veel meer leren. Het is belangrijk te weten wanneer iemand echt hulp nodig heeft en wanneer je iemand kan 'helpen' door diegene niet te helpen, zeg maar. "Wijsheid is mensen te leren vissen, in plaats van hun vis te geven."

Soms kan je veel leren van mensen die niet open staan te ontvangen.
Ik geloof dat ontvangen moeilijker is dan geven maar tegelijk is 't zo simpel, als je genoeg liefde aan jezelf geeft durf je ook te ontvangen en kan je zelfs meer betekenen voor mensen die hulp nodig hebben.
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Geven en Nemen ( gevoelige mensen)
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2009, 10:54:35 am »

Wijsheid is mensen te leren vissen, in plaats van hun vis te geven

Dat is altijd een mooie uitspraak vind ik :)

Ontvangen is ook moeilijker dan geven, voor liefdevolle mensen wel denk ik. Ze zijn geneigd om meer te geven dan te ontvangen en vergeten soms zichzelf. Terwijl ze er ook mogen zijn :)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Geven en Nemen ( gevoelige mensen)
« Reactie #4 Gepost op: december 30, 2017, 06:06:07 pm »

Ik zat hier laatst ook eens aan te denken.
Ik wil niet zeggen dat ik een oude ziel ben. Maar ik vraag me af, is het zo dat oude zielen vaak al meer gevers zijn.
Als je bijvoorbeeld naar je kinderen kijkt, is de ouder meestal degene die advies en zorg geeft, je ontvangt weer terug door de liefde en de dankbaarheid van je kinderen, door de blijdschap en de glimlach.
Maar je zult niet vaak op hetzelfde niveau een gesprek kunnen houden.
Is dat met oude zielen ook zo? Je ontvangt terug via de natuur, of door dat iemand blij is, je iets schenkt waar je blij van wordt, maar als oude ziel is het niet vaak zo dat je een advies van iemand krijgt die bruikbaar is, of dat je de voeding krijgt waar jij je zelf mee voedt. Dan zit je meer in de rol van anderen adviseren, en verder brengen.

Is het zo dat oude zielen vaak mensen aantrekken die hulp nodig hebben, of die op ze varen, waardoor het geven en ontvangen uit balans kan raken?

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Geven en Nemen ( gevoelige mensen)
« Reactie #5 Gepost op: december 30, 2017, 07:18:07 pm »

Mensen die al een gevorderde ziel hebben en veel geven, krijgen ook veel terug, gewoon op een andere manier.

Het universum wil balans hebben. Dat waar je veel van hebt geef je weg, en dan krijg je automatisch iets terug van datgeen wat je te weinig hebt. Iedereen heeft wel iets nodig. Dit kan liefde en gezondheid zijn, of geld om iets te vervangen of te vernieuwen. Een oude ziel kan daardoor veel mensen helpen groeien, maar hij/zij krijgt op een andere manier weer compensatie.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Pilar

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 128
    • Bekijk profiel
Re:Geven en Nemen ( gevoelige mensen)
« Reactie #6 Gepost op: december 30, 2017, 07:40:01 pm »

Mooi LP Chip

Het is denk soms dat menselijke dat kijkt naar balans in hetzelfde. Dat als je zelf veel van je tijd schenkt, je het ook van een ander verwacht. En dan snel denkt ik krijg het niet terug. Terwijl het heel logisch is als je zelf goed kunt plannen en niet snel stress hebt, goed je tijd kunt verdelen, je meer tijd voor de ander vrij kunt maken.
Of als je een ander goed van advies kunt voorzien, je ook graag goed advies wilt. Maar vaak zijn dat soort mensen hun eigen adviesgevers, omdat ze zelf goed overzicht hebben, en inzicht.
Ik geloof er in dat zoals jij schrijft het dan in andere dingen terug komt, maar dat we daar soms (Ik in ieder geval) over heen kijken.

Bedankt voor je antwoord.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Geven en Nemen ( gevoelige mensen)
« Reactie #7 Gepost op: december 30, 2017, 09:32:53 pm »

Jazeker. Het is zo makkelijk om de kleine dingen in het leven over het hoofd te zien die mee zitten.

En mensen die weinig geven krijgen ook weinig terug, want volgens het universum is het zo dat als jij iets niet weggeeft, je geen ruimte creëert om iets te ontvangen.

Zie het als een grote kamer. Deze kamer is helemaal vol met je eigen spullen. Zo vol dat er niets meer bij kan. Als jij daar niet iets van weg geeft, kun je wel iets ontvangen, maar je hebt er geen ruimte voor, dus het gaat langs je heen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.038 seconden met 22 queries.