Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Droom over de jongen die me afwees  (gelezen 4456 keer)

kimelebim

  • Nieuw lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Droom over de jongen die me afwees
« Gepost op: september 21, 2013, 10:18:55 am »

hallo :)
Ik ben afgelopen jaar verliefd geweest op de buurjongen van mijn beste vriendin, en het steeg zo naar m'n bol dat ik hem deze zomervakantie een liefdesbrief heb geschreven met mijn naam eronder. Ik heb toen helemaal niets van hem gehoord, en mijn moed was al zo goed als helemaal in mijn schoenen gezakt en was ervan overtuigd dat het nooit wat zou worden. Totdat een van mijn vriendinnen vertelde dat ze hem had gesproken en hij voelde inderdaad niets voor mij. Het kwam niet zo hard aan als ik verwachtte, waarschijnlijk omdat ik het al een hele tijd verwachtte. Naarmate de tijd verstreek, begon ik hem steeds meer te verafschuwen en ik besloot dat hij totaal niet de goede jongen voor mij was. Ik dacht er niet zo vaak meer aan, en nu krijg ik een droom over hem:

Ik was bij mijn vriendin thuis en mijn moeder kwam me ophalen, dus liepen we naar buiten. Daarn kwamen we de buurjongen tegen en ik had niet echt zin om met hem te praten dus ik ontweek zijn blik en zei bot dat ik naar binnen ging. Hij wilde iets tegen we zeggen en vroeg zich af waarom ik zo deed. Even later besloot ik dat ik eigenlijk wel wilde weten wat hij te zeggen had, dus ik ging bij hem naar binnen (het huis was veel groter en moderner en stond los van de rijtjeshuizen). Zjin moeder deed open en zei dat hij boven in de badkamer was, dus ik iep naar boven en kwam onderweg zijn kleine broertje tegen. Hij is altijd heel lief. Toen kwam ik de buurjongen inderdaad tegen in de badkamer en hij was blij om me te zien en nam me mee naar buiten, aan de zijkant van het huis. Daar stond een bankje en daar gingen we op zitten en hij zei dat hij verliefd op me was en kuste me. In mijn droom was ik ook nog verliefd op hem en ik zoende hem terug en even later vroeg ik aan hem waarom hij daar nu pas mee kwam. Hij zei dat hij toen hij mijn brief ontving, niet wist wat hij moest doen, en later besefte hij dat hij ook verliefd op mij was maar hij had niets gezegd omdat hij het persoonlijk tegen me wilde zeggen. Toen hebben we nog even gezoend op het bankje en gingen we naar binnen. Even later riep mijn moeder me weer van buiten om me op te komen halen, dus hij liep met me mee door de gang en daar hebben we getongzoend (?!). Toen werd ik even wakker, maar sliep weer verder.
Ik droomde weer dat ik in zijn huis was, dit keer met mijn broertje en ik weet niet zeker of zijn moeder er was, maar later in mijn droom stond ze in de keuken. De buurjongen was in ieder geval niet thuis, dus wij gingen op hem wachten en ondertussen was mijn broertje iets kwijtgeraakt, dus we gingen het zoeken en vonden het. Toen zagen we een auto en kwam de buurjongen eindelijk thuis, ik was dolblij om hem te zien en we begonnen meteen te zoenen. Maar tegelijkertijd kwam mijn moeder aanrijden en zei dat we moesten gaan, dus wij smeekten of ik nog even mocht blijven en dat vond ze goed. Dus hij nam me mee naar boven, naar zijn kamer en mijn broertje liep achter ons aan (dat deed hij vroeger ook altijd als ik een vriendin thuis had, hij wilde altijd meespelen). Gelukkig kregen we hem weg en we zaten samen op het bed uit het raam te kijken naar mensen die op het dak aan het basketballen waren. De meisjes daar hadden blauwe plekken op hun armen, waarschijnlijk door het ruwe spel van de jongens en iemand zei tegen mij 'jij wil denk ik niet ook zulke blauwe plekken, he?'. Het was op een manier alsof diegene wilde zeggen tegen de buurjongen dat hij voorzichtig met me moest zijn. Ik lachte en stemde in.
Toen werd ik bibberend wakker, zo werd ik ook altijd wakker toen ik nog verliefd op hem was en over hem droomde. Ik weer alleen niet waarom het nou uitgekerend hem moest zijn. En het rare is, dat ik nog nooit gezoend heb dus ik weet niet hoe het voelt. Maar ik heb wel vrijwel de hele droom met hem lopen zoenen en we zaten aan elkaar vast geplakt en waren stapelverliefd op elkaar.

Ik zou heel graag willen weten wat deze droom betekend, alvast bedankt voor de reacties!!
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Droom over de jongen die me afwees
« Reactie #1 Gepost op: september 21, 2013, 02:05:51 pm »

Je bent in je leven oude emoties aan het onderzoeken en verwerken.

Dit is nog een stukje wat onbewust bij je speelt. Je hebt in je droom de kans gezocht om te ervaren wat er gebeurd als je van hem hoort dat het niets wordt om zo het hoofdstuk af te sluiten dat je verliefd op hem was maar dat het nooit echt besproken is.

Door het afsluiten van het hoofdstuk kun je verder. Dit zorgt ervoor dat je bent gaan dromen over een mogelijke relatie. Het verkennen van andere emoties.

De 2e droom is een ander soort droom dan de eerste. Hier is de buurjongen niet dezelfde persoon als in de eerste droom, maar een onderdeel van jezelf, en staat hij voor mannelijkheid en de relatie met jezelf.

Her zijn betekenissen van wat er in je droom gebeurde.

Kussen
Word je in je droomt gekust, dan staat dit voor iets belangrijks dat je je gerealiseerd hebt en dat je kan helpen.

Een kus kan ook een verzoenend symbool zijn dat aangeeft dat het tijd is om het met iemand goed te maken.

Een kus op de wang, of je deze gaf of kreeg, staat voor vriendelijkheid en vriendschap.

Blauwe plek
Droom je dat je een blauwe plek hebt, dan heb je in je dagelijks leven te maken met stress en spanning.

Dit kan ook verwijzen naar het openhalen van oude, emotionele wonden.

Kijk ook naar de symboliek van het lichaamsdeel waar je de blauwe plek had.

Armen
Armen vertegenwoordigen het vermogen om ervaringen in het leven te omvatten.


Kort samengevat betekend dit dus dat je bezig bent met een verwerkingsprocess.


Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.049 seconden met 22 queries.