Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Stress  (gelezen 4218 keer)

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Stress
« Gepost op: februari 17, 2013, 08:37:09 am »

Soms lijkt het dat ik zoveel binnenkrijg dat ik helemaal gestrest ben.

Ik weet niet wat ik kan doen om te ontstressen.
Ik werk 4 dagen en in de zomermaanden ook nog thuis op onze minicamping/kampeerboerderij. Dit is best heftig maar minder werken is nu nog geen optie (ivm crisis etc.)

Een dag niks "hoeven/moeten" doen helpt vaak wel even.

Maar als er dan plots weer ergens iets moet gebeuren of ik moet ergens heen begint t weer.
Het is net of ik mezelf voorbij loop op die momenten. En dan kan ik t niet meer aan allemaal en wordt emotioneel.

Iemand tips om het te voorkomen of wat te doen als t zover is?!
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Stress
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2013, 02:22:09 pm »

Heel herkenbaar.

Belangrijk is dat je zorgt dat je goed rust. Dus veel slapen. Daarnaast is het goed om te weten waar jouw verantwoordelijkheden daadwerkelijk liggen. Als je gaat werken, kan het heel makkelijk zijn dat je je verantwoordelijk voelt voor anderen. Leuk, maar dit kost extra energie. Niet doen dus. Alleen verantwoordelijk voelen voor dat waar jij ook daadwerkelijk verantwoordelijk voor bent. Als anderen je hulp nodig hebben, dan komen ze wel bij jou.

Kijk ook of je soms niet gewoon nee kan zeggen. Soms vragen mensen iets aan jou of je iets wil doen omdat je zo makkelijk bent en hun lui, terwijl hun het prima zelf ook kunnen doen. Vind je nee zeggen moeilijk, weet dan dat als je aangeeft dat je het wel wil doen maar dat je heel druk bent, ze dan eerder zoiets hebben van: oh, dat wist ik niet, ik doe het zelf wel.

Daarnaast kan het ook nog zijn dat je energieen van anderen overneemt die je uitputten. Maar jij weet wel wat ik hiermee bedoel dus kijk eens of dat inderdaad zo is, en zo ja, moet je een schild opzetten.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re:Stress
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2013, 12:23:31 pm »

Hey CHip

thnx voor je antw.

Ik heb idd ook wel eens geprobeerd me af te schermen van andere energieën dat helpt soms, maar dus niet altijd - waar ik uit opmaak dat het dus niet altijd daaraan ligt.

Ik wil denk ik ook te vaak te veel doen en voel me dan denk ik ook wel verantwoordelijk voor te veel dingen (werk, bedrijf thuis, huis, papa, mama enz.)
nu ik er zo over nadenk, weet ik dat ik het op mn werk al steeds meer loslaat en wat vaker nee zeg, en denk wat vandaag niet komt dat komt morgen wel. dat geeft al enige verlichting...

Nu dit thuis ook nog proberen.. zucht.. dat gaat lastiger worden denk ik.
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Stress
« Reactie #3 Gepost op: februari 20, 2013, 02:28:32 pm »

Geloof het of niet, maar het thuisfront is vaak makkelijker dan je denkt. Leg gewoon de situatie uit en je zult zien dat ze begrip hebben. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 23 queries.