Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: gevoel te moeten aanraken  (gelezen 5958 keer)

semid

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
gevoel te moeten aanraken
« Gepost op: oktober 31, 2012, 09:12:55 pm »

Hallo,

Sinds en paar weken ben ik meer op zoek gegaan naar mijzelf.
Ik ben een gevoelsmens maar heb niet het idee dat er meer is dan dat behalve dan mijn gevoel sommige mensen in mijn omgeving altijd even te moeten aanraken.
Sinds kort ben ik mij dit gaan beseffen en het voelt ook goed die mensen aan te raken. Ik heb het alleen niet bij alle mensen die dicht bij mij staan. Ik vraag me eigenlijk af of dit en bepaalde betekenis kan hebben.
Ik hoop dat er iemand is die mij hier mee zou kunnen helpen.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gevoel te moeten aanraken
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2012, 09:54:53 pm »

Hallo semid,

Allereerst welkom op Armina. :)

Menselijk contact (ofwel aanraken) is een goede manier om in iemands energieveld te komen. Wanneer je de drang voelt om bij anderen in hun energie te komen, kan dit komen door een aantal dingen.

Of deze mensen hebben een prettige energie die jij nodig hebt, of (en ik denk dat het volgende bij jou van toepassing is) door het aanraken kun jij anderen hun energieveld veranderen waardoor deze positiever wordt.

Niet iedereen staat hier echter voor over, en daarom zul je ook niet de behoefte hebben om dit bij iedereen te doen.

Mocht je hun energie willen "proeven", ofwel eerste geval, dan zijn er gewoon mensen waarvan hun energieveld niet biedt wat jij zoekt, en dat is dus niet interessant.
In het 2e geval, waarbij je anderen kan helpen, daar zal het juist zijn dat je aanvoelt dat deze mensen ervoor open staan en je ze kan helpen.

Ik heb een enkele keer dat ik mensen aanraak omdat ik weet dat dit een positief effect heeft. Het geeft de ander een vertrouwd gevoel en ik kan daarmee via mijn eigen energetisch veld hun aura versterken. Ik denk dat jij hetzelfde ook hebt.

Liefs,
LPChip
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2012, 09:56:50 pm door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

semid

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re:gevoel te moeten aanraken
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2012, 05:59:06 am »

Bedankt LPchip,
Ik denk dat je precies hebt bewoord wat ik voel.
Ik heb het vooral erg sterk bij en goede vriend van mij en hij bij mij (hier hebben we het onlangs over gehad) eigenlijk vinden we het dus heel prettig in elkaars energieveld te zitten en geeft dit ons bijeen een goed gevoel.
Toch mooi dat dat bestaat.
Bij een andere vriendin heb ik het niet en ik vraag me ook wel eens af of zij wel de juiste vriendin is voor mij. Kan dit een betekenis hebben?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gevoel te moeten aanraken
« Reactie #3 Gepost op: november 01, 2012, 09:11:32 am »

Bedankt LPchip,
Ik denk dat je precies hebt bewoord wat ik voel.
Ik heb het vooral erg sterk bij en goede vriend van mij en hij bij mij (hier hebben we het onlangs over gehad) eigenlijk vinden we het dus heel prettig in elkaars energieveld te zitten en geeft dit ons bijeen een goed gevoel.
Toch mooi dat dat bestaat.
Zeker :)
Bij een andere vriendin heb ik het niet en ik vraag me ook wel eens af of zij wel de juiste vriendin is voor mij. Kan dit een betekenis hebben?
Je krijgt mensen op je pad omdat je er op dat moment wat aan hebt. Deze vriendin zal in het begin iets voor je hebben betekend, maar nu dat je meer met spiritualiteit bezig bent, en zij niet, merk je dat je niet meer zo'n behoefte hebt om met haar dingen te doen omdat deze niet in lijn staan met jou huidige interesses. Dit is ook waarom je niet in haar energieveld wilt zitten. Zij heeft de behoefte niet of zal het onbewust afwenden, en dat geeft dat jij er geen energie aan wil besteden (wat heel natuurlijk is).

Dus is ze de juiste vriendin voor je? Waarschijnlijk niet meer. Waarschijnlijk hebben jullie van elkaar geleerd wat er te leren is, en is het tijd om haar om te ruilen voor iemand die meer op een lijn zit met jou (zo werkt dat namelijk).

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

semid

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Re:gevoel te moeten aanraken
« Reactie #4 Gepost op: november 02, 2012, 12:29:46 pm »

Bedankt LPchip,
Ik denk dat je precies hebt bewoord wat ik voel.
Ik heb het vooral erg sterk bij en goede vriend van mij en hij bij mij (hier hebben we het onlangs over gehad) eigenlijk vinden we het dus heel prettig in elkaars energieveld te zitten en geeft dit ons bijeen een goed gevoel.
Toch mooi dat dat bestaat.

Zeker


Kan dit iets te maken hebben met zielsfamilies of is dat iets nog groters?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:gevoel te moeten aanraken
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2012, 04:16:47 pm »

Kan dit iets te maken hebben met zielsfamilies of is dat iets nog groters?
Het kan, maar het hoeft niet.

Als spiritueel wezen kun je herkennen wanneer anderen dat ook zijn. Hoe spiritueler je bent en hoe verder je erin groeit, des te duidelijker worden de signalen van anderen.

Dit is eigenlijk net zoals de bekende klik in een relatie, alleen is dat op een ander vlak.

Je herkent dat iemand spiritueel is, waarschijnlijk vang je onbewust meer informatie op zonder dat je het zelf doorhebt, en aanraken is gewoon iets heel fijns als beide het accepteren.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.069 seconden met 23 queries.