Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: zoenen in je droom  (gelezen 26638 keer)

Ana

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
  • we make our choises, then our choises make us.
    • Bekijk profiel
zoenen in je droom
« Gepost op: december 25, 2012, 10:49:30 am »

Hoi,
ik heb twee dromen gehad en ik ben nu erg benieuwd naar de betekenis. Ik weet niet of de dromen echt verband met elkaar houden maar het is volgens mij wel zo dat ze ongeveer hetzelfde vertellen :$.

Ik zal beginnen met het vertellen van mijn eerste droom.
Het was lente en we (drie mensen en ik) fietsten over een viaduct. We stonden even stil en waren van onze fietsen afgestapt. Een jongen pakte mijn hand en zei, ga je mee? We sprongen van het viaduct, maar in plaats van de autoweg die er normaal onder ligt, lag er nu een mooie rivier en de oever was prachtig groen. De jongen en ik dreven onder het viaduct door, toen we aan de andere kant van het viaduct waren lagen we ineens op de kant. We waren nog helemaal droog en we lagen naast elkaar op een picknick kleed. Zijn arm lag om mij heen en de zon was heerlijk warm. De jongen zoende mij, hij kon echt heel goed zoenen. Daarna lagen we een tijdje te praten (zijn arm lag nog steeds om me heen). Toen begon hij mijn buik te zoenen, mij hele buik en zei hij, je bent mooi.

Dat was de eerste droom. Ik ken de jongen in kwestie ook in het echt, maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft, ik denk dat het toevallig was dat ik over hem droomde. Hij heeft in het echt ook een vriendin alleen daar was in de droom geen sprake van.
Nu de tweede droom:

Ik was met mijn ouders en broertje op vakantie, we reden met de auto over het water en we waren met een aantal andere gezinnen op vakantie. De auto was kapot en toen zaten we vast op een eiland, niemand kon er eigenlijk af. We waren niet angstig, we liepen rond en zochten naar eten en nog meer dingen. Toen kwam ik in een winkel, een erg leuke kleding winkel alleen de schoenen waren alleen al €800,-. Toen heb ik alle kleding gekregen op de één of andere manier. Ik liep verder de winkel in en toen kwam ik bij een supermarkt uit. Er stond een super leuke jongen en op de één of andere manier was ik gelijk verbonden met hem. Ik liep door en toen ging ik toch weer terug, ik wilde mijn ouders vinden. Ik vond mijn ouders en het eerste wat ze zeiden was, we hebben uitgevonden hoe je hier weg kan komen, we gaan nu weg. Ik was helemaal overstuur en ik rende de winkel weer in. Op de één of andere manier wist ik de naam van de super leuke jongen en vroeg ik of hij er ook nog was. Dat was zo en hij kwam gelijk naar me toe en vroeg wat er was want ik was blijkbaar nogal overstuur. Ook al was ik overstuur ik wist wel wat ik wilde en ik trok hem mee aan zijn hand naar een hoekje in de winkel waar niemand was en zo zoende ik hem tussen de schappen. Ook hij zoende heerlijk en ik wist wel dat ik hem niet wilde verlaten ik was zo verliefd op hem in deze droom. Toen zei ik; "ik moet gaan" en ik liep weg. Mijn ouders stonden geduldig te wachten en toen ineens waren we weer op het vaste land. Ik dacht nog aan de jongen maar het deed geen pijn om aan hem te denken. We liepen verder de stad in.

Toen was mijn droom ten einde. Ik kende de jongen uit deze droom niet, maar hij had blauwe ogen heel mooi haar, donker blond/licht bruin. Ook was hij erg lief.
Sorry voor de lange verhalen, maar ik ben erg benieuwd naar de betekenis van deze dromen.
Bedankt. Groetjes Ana
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:zoenen in je droom
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2012, 05:07:01 pm »

Hoi Ana,

Allereerst ben ik benieuwd hoeveel tijd er tussen de dromen zit. Was dit vlak na elkaar, dan hebben ze inderdaad met elkaar te maken als zins; je onderbewustzijn is bezig iets te verwerken of wil jou iets vertellen.

Als het niet vlak na elkaar gedroomd is, dan hoeft het dus niet een boodschap van jouw onderbewustzijn te zijn ivm je spirituele levensgroei, maar kan het ook een verwerkingsdroom zijn van emoties/gebeurtenissen van die dag. Dit is wel even belangrijk om te weten.

Ik ga er nu voor het gemak van uit dat ze wel na elkaar gedroomd zijn. Ik hoor graag van je of dit inderdaad zo is.

Ik neem even aan dat in de eerste droom die jongen niet meefietste maar daar ineens was. Correct? Dat betekend dat het fietsen een soort van inleiding is en hoeft daarom niet een specifieke betekenis te hebben.

Voor het gemak:
fiets
Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen. Als je moeilijkheden ondervind bij het fietsen, dan suggereert je droom dat je bang bent om het je eigen te maken.
Een fiets zien duidt er ook op dat je tijd vrij moet maken voor leuke dingen.


Gezien je viaduct eigenlijk een brug is, betekend dat in jouw droom:
brug
Een brug staat vaak voor reizen en overgang.
Droom je over een brug over water dan ervaar je een conflict in emoties.
Was de brug gammel of ingestort, dan heb je een probleem met een vriendschap of een relatie.


Beide dromen bevatten ook water.
water
Water staat voor emoties. Het is heel belangrijk hoe water eruit ziet in je droom. Hieronder enkele betekenissen:
Als je water over iemand heen gooit of knoeit, dan is het belangrijk dat je je humeur onder controle krijgt.
Water dat stijgt staat voor toenemende emoties.
Ruw, stormachtig water waarin je bang bent kopje onder te gaan of te verdrinken, betekent dat je het gevoel hebt emotioneel overweldigd te zijn.
Een vloedgolf betekent dat je het gevoel hebt door je emoties overspoeld te worden.
Meegesleurd te worden door een sterke stroming staat voor je gevoel meegesleurd te worden door je emoties.
Modderig, ondoorzichtig water staat voor emotionele verwarring.
Rustig kabbelend water staat voor tevredenheid en geluk.
Schoon helder water staat voor emotionele helderheid.
Droom je dat je onder water kunt ademen, dan sta je open voor onderbewuste gevoelens en paranormale waarnemingen.
Dit staat ook voor teruggaan naar de baarmoeder. Je wilt terugkeren naar een afhankelijke situatie waar je vrij bent van verantwoordelijkheden. Wellicht voel je je hulpeloos of gevangen in intense emoties.
Als je droomt dat je macht hebt over het water, dan symboliseert dit je spirituele en intellectuele groei. Je gebruikt niet je volledig potentieel. Je hebt aanzienlijke energie en geestelijke vermogens en je mag deze nu gaan gebruiken om je gedachten in daden om te zetten.
Het beheersen van water kan ook betekenen dat je je humeur beter dient te beheersen.
Droom je dat je over water loopt, dan heb je een ongekende controle over je emoties.
Het kan ook betekenen dat je je emoties in de hand dient te houden, zodat ze niet ontploffen.
Deze droom kan ook staan voor geloof in jezelf.


Vervolgens kust hij je.
kus
Word je in je droomt gekust, dan staat dit voor iets belangrijks dat je je gerealiseerd hebt en dat je kan helpen.
Een kus kan ook een verzoenend symbool zijn dat aangeeft dat het tijd is om het met iemand goed te maken.
Als je anderen ziet kussen in je droom, dan bemoei je je te veel met het persoonlijke leven van anderen. Geef anderen de ruimte.
Een kus op de wang, of je deze gaf of kreeg, staat voor vriendelijkheid en vriendschap.
Een handkus staat voor respect en goedheid.
Droom je over een kus op je hals, dan betekent dit dat je gevoel en je verstand in harmonie komen. Je krijgt steeds meer zelfvertrouwen om naar je gevoelens te handelen.
Als je droomt over een kus op het voorhoofd, dan staat dit voor bescherming, zekerheid en warme gevoelens.
Een kus op de neus staat voor nieuwsgierigheid.
Wanneer je droomt dat je de partner van iemand anders aan het kussen bent, dan verlang je naar het soort relatie die die personen hebben.
Droom je dat je iemand kust die je niet aardig vindt, dan staat dit voor verraad, vijandigheid of de behoefte om je te verzoenen.
Word je door een vreemde gekust, dan gaat deze droom over het ontdekken van jezelf. Het is van belang dat je een bepaald aspect van jezelf beter leert kennen.
Kus je je ex in je droom, dan herhaal je oude patronen of gewoontes in je leven die niet gezond zijn voor je.
Deze droom kan ook betekenen dat je nog steeds iets voelt voor je ex.

Ik heb 2 van de zinnen vet gedrukt gemaakt. De eerste slaat op de 1e droom, en de 2e slaat op de 2e droom.


stranden op een eiland
Wanneer je droomt dat je gestrand bent op een onbewoond eiland, dan staat dit voor gevoelens van isolatie en eenzaamheid.
Het kan ook zijn dat je zit te wachten op iemand die je komt helpen en komt redden uit een vervelende situatie. Neem zelf de verantwoordelijkheid voor je leven.


winkel
Droom je over een winkel vol met goederen, dan staat dit voor overvloed.
Een lege winkel staat voor een gevoel dat je iets tekort komt.


kleding
Als je droomt dat je nieuwe kleren aan het kopen bent, dan maak je je zorgen of je wel geaccepteerd zult worden
Een droom over design kleren of dure kleren geeft aan dat je te veel aandacht besteedt aan indruk maken. Deze droom symboliseert het toneelspel dat je uitvoert voor anderen. Het kan ook betekenen dat je goed geschikt bent voor een nieuwe rol die je op je neemt.


Als ik dit alles combineer, dan wil je graag een relatie. Je bent hiermee aan het stoeien met je emoties en gevoelens waardoor het je niet lukt. Je probeert daardoor te hard je best te doen waardoor je eigenlijk het spontane ontstaan van een relatie geen kans geeft, en misschien wil je het wel te perfectionistisch doen. Daarnaast verwacht je dat alles vanzelf gaat, maar helaas, je zult ook zelf de stappen moeten zetten om het te laten gebeuren.

Je onderbewustzijn geeft je mee dat hoewel je nog aan het stoeien bent met het geheel, je wel op de goede weg bent en dat je het gewoon moet laten gebeuren, dan komt het goed.


Ik heb expres alle uitleg erbij laten staan van de verschillende dingen, zodat je misschien iets meer herinnert van de droom waardoor je de droom nog beter zal snappen.

Liefs,
LPChip
« Laatst bewerkt op: december 27, 2012, 05:09:19 pm door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ana

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
  • we make our choises, then our choises make us.
    • Bekijk profiel
Re:zoenen in je droom
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2012, 09:57:57 pm »

Heej LPChip,

Bedankt voor je uitleg. Tussen de dromen zat één dag.
Ik ben emotioneel een beetje instabiel inderdaad, maar een van mijn leraren heeft me erg goed geholpen met het verwerken en het oplossen van de problemen die deze emoties op school veroorzaakten.
Ik ben nu bang dat ik hem leuk vind. Hij is mijn leraar dus het kan niet, ik denk dat de droom daar mee te maken heeft.
Heeft een buik ook nog een speciale betekenis in een droom?:$

Nog een keer bedankt, dit maakt mijn dromen een stuk duidelijker ;)

Liefs, Ana
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:zoenen in je droom
« Reactie #3 Gepost op: december 27, 2012, 10:51:36 pm »

Hoi Ana,

Okee, een dag, dan heeft het zeker met elkaar te maken. :)

Ja, dromen over een buik heeft ook een betekenis, zo ook maag enzo.

Globaal betekend een droom waarin een buik voorkomt dit:

buik
Droom je over je buik of dat je een dikke buik hebt, dan ben je bezig om ideeën en gevoelens van je onderbewuste te ‘verteren’ en te integreren in je bewustzijn.
Het kan ook betekenen dat je mag vertrouwen op je intuïtie.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ana

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
  • we make our choises, then our choises make us.
    • Bekijk profiel
Re:zoenen in je droom
« Reactie #4 Gepost op: december 27, 2012, 11:19:03 pm »

Hoi LPChip,

ik had een hele mooi platte buik in mijn droom.
bedankt voor de uitleg, het is fijn om mezelf beter te begrijpen.
Ik denk dat het inderdaad het geval is dat ik meer aandacht moet schenken aan mijn eigen gevoelens en meer naar mijn intuïtie moet luisteren.

welterusten,
liefs, Ana
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:zoenen in je droom
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2012, 12:01:23 am »

Ik denk eerder dat je mag gaan vertrouwen op je intuitie gezien je geen dikke buik had.

Welterusten. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Calzabrah

  • Nieuw lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re:zoenen in je droom
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2016, 01:11:44 pm »

Hallo,

al drie nachten achter elkaar droom ik over 3 verschillende jongens die ik een tijd leuk heb gevonden. Vandaar dat ik informatie heb opgezocht wat de betekenissen zijn van deze dromen en kwam ik hier terecht.

De eerste droom ging over een jongen uit mijn klas die is blijven zitten. Ik weet niet of ik hem leuk vindt maar zeker wel interessant en aardig. Ik droomde dat hij naakt in mijn bed lag met een populair meisje van school (zij was ook naakt). Ik vond dat echt niet leuk maar ik zei niks omdat ik de 'gastvrouw' was?? En wilde ze niet beledigen in mijn eigen huis.

De tweede droom ging over een jongen die zit bij mij op school en we kennen elkaar opzich wel en we hebben eens gepraat. Hij stuurde me soms ook wel eens rare en gewaagde foto's waardoor ik hem niet meer leuk vond, maar onlangs dit jaar zag ik hem toch wel weer zitten (want hij is mooi). Ik weet niet of dat nu nog wederzijds is maar goed. Ik droomde dat we gingen afspreken en het gezellig was.

De tweede droom ging over een jongen die ik persoonlijk niet ken maar wel via internet veel mee praat. Ik ken hem dus niet persoonlijk dus dat is een vaag beeld van hem. Hij is heel mooi en ik heb hem al een halfjaar niet gesproken (hij had volgens mij ook een vriendin dus ik had hem verwijderd op alles) maar ineens droom ik over hem omdat ik waarschijnlijk nog naar hem verlang. In mijn droom zag ik hem voor het eerst in levenden lijven zoenden we ook.

Mijn vraag is, waarom droom ik 3 nachten achter elkaar over verschillende jongens en gaat het over jaloezie en verlangen? Wilt dit zeggen dat ik de jongens'obsessie' los moet laten? Of juist dat ik me moet verzoenen met de jongens en niet bang moet zijn?

Ik hoor graag van U.

Gr

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:zoenen in je droom
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2016, 06:15:44 pm »

Beste Calzabrah,

Wanneer je herhaaldelijk dezelfde soort droom hebt, is dit een teken van je onderbewustzijn dat je een levensles mag leren om zo verder te groeien.

Het gaat elke keer over een liefdesaffaire, maar wel elke keer over iemand anders. Ik krijg daarom sterk het gevoel dat je onderbewustzijn aangeeft dat je zoekende bent naar liefde maar niet precies weet wat je wil.

Wanneer je niet weet wat je zoekt, kun je het ook niet vinden. Door de verschillende opties te overwegen (en erover te dromen) kun je erachter komen wat je daadwerkelijk wil.

Je gaat nadenken over de verschillende personen. Wat vind je leuk en wat niet, en wat zie je graag terug in je volgende echte relatie?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.052 seconden met 22 queries.