Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Waarom men dacht dat de wereld zou vergaan op 21 december 2012  (gelezen 8709 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Waarom men dacht dat de wereld zou vergaan op 21 december 2012
« Gepost op: december 14, 2012, 05:27:54 pm »

Introductie
De aarde vergaat niet op 21 december. Mensen hebben dit wel gedacht. Je vraagt je misschien af hoe het eigenlijk zover is gekomen dat mensen dit zijn gaan denken.

Door een ervaring die ik maar ook anderen hebben gehad, en ik er achteraf op terug kijk ben ik gaan begrijpen hoe het heeft kunnen gebeuren dat men is gaan denken dat de wereld vergaat.

Ik heb besloten deze wijsheid met jullie te delen. Wellicht kan het helpen om mensen gerust te stellen omdat je nu kan uitleggen dat de wereld helemaal niet vergaat. Ik heb al wat mensen kunnen geruststellen. :)


De Maya kalender
De maya kalender heeft diverse cycli waarvan de laatste ophoud op 21 december 2012. Men heeft aangenomen dat er niet meer is omdat er niet meer cycli zijn. Ze hebben deze aanname gemaakt omdat de Maya kalender uit verschillende cycli bestaat die bij elkaar 5200 jaar bevatten.

Waar ging het fout? Laten we beginnen met de nadruk te leggen op het feit dat dit een kalender is. Wij hebben zelf ook een eigen kalender met dagen, maanden en jaren. Als wij onze kalender erbij pakken, dan is dit steeds een jaar. In dit jaar hebben wij cycli van maanden. Aan het einde van onze kalender hebben wij dus 12 maanden gehad. Dit betekend ook niet dat onze kalender dan ophoud, nee, hij begint gewoon weer op nieuw.

Bij de Maya gebeurd dit ook. De eerste cyclus zit er nu bijna op per 21 december, en dan ronden we de cyclus van Steenbok af, en gaan we over op de cyclus van Waterman.

De eerste reden is dus dat men de Maya kalender verkeerd heeft geinterpreteerd en dacht Na 21 december bestaat niets meer, dus de wereld zal wel vergaan.

De diverse tekenen van rampspoed
Niet alleen de Maya kalender bevat berichten over deze tijd, maar er zijn vele tekenen van rampspoed voorspeld, door onderandere de Hopi indianen, Nostradamus, I-Ching (book of changes), Tuey bei tu, enzofoorts.

Deze rampspoed komt voort door een aantal dingen. De belangrijkste is dat onze aarde in een cyclus van 26000 jaar door de galactische evenaar gaat. Precies in het midden is het magnetisch veld het grootst. Onze aarde heeft een eigen magnetisch veld dat opgewekt wordt doordat de aarde draait, en dit veld heet "zwaartekracht". Doordat we door dit magnetische veld gaan wordt onze aarde enigszins verstoord. Dit kan zich uiten in de diverse rampen die voorspeld zijn. Waarom zeg ik kan? Sommigen van deze voorspellingen hebben deze gedaan met dezelfde kennis als die ik hier neerzet. Doordat we door deze energetische velden gaan is de kans gewoon groot dat er wat gebeurd, want zo groot is die kracht. Hoe dat zich uit is voor hun net zo'n vraag als voor jou en mij. Eind december 2012 is het begin van wanneer wij door de galactische evenaar gaan. Het is overigens niet alleen onze aarde die hier doorheen gaat, maar het hele zonnestelsel maakt deze beweging. Dus onze zon heeft hier ook last van. (daar komt bijvoorbeeld de doomscenario met zonnevlammen vandaan)

Wij worden overigens beschermd door de buitenaardsen die voorkomen dat we te veel rampen op onze planeet hebben, in verband met de Ascentie die we mogen ervaren.

Ascentie
Een ander punt is het feit dat we aan Ascentie mogen deelnemen. De maya's hebben hun kalender tot dit moment laten doorlopen omdat met de Ascentie een compleet nieuw tijdperk ingaat. Men heeft dit ook verkeerd geinterpreteerd. Men ging er vanuit dat mensen die Ascentie zouden doen omdat de wereld zou vergaan, want de kalender houdt op en er is veel destructie voorspeld, en hun die niet konden Ascenderen zouden het dan niet overleven. Dit beeld is om 2 redenen zo gevormd. De eerste reden is, omdat met veel beredeneren, dit het meest logische leek. De tweede reden is het volgende hoofdstuk.

Het is dus niet zo dat de wereld vergaat en dat mensen die geen Ascentie doen pech hebben. Ascentie is een evenement waar je wel of niet aan kan deelnemen. Deze happening duurt overigens veel langer dan een aantal dagen. We zitten nu in de voorbereidingsfase, zodat we op 21 december kunnen starten met Ascenderen. Maar dit loopt zeker door tot in het jaar 2013, en mogelijk langer. En niet iedereen hoeft perse te starten op 21 december 2012. We zullen allemaal onze trilling verhogen en zodra iedereen die Ascentie wil doen er klaar voor is, dan zullen we als geheel de Ascentie doen en transformeren. Tot die tijd zullen we nog steeds op aarde zijn. Zoals je ziet, eindigd deze fase van de Maya kalender niet met Ascentie, maar begint de volgende fase van de Maya kalender met de Ascentie.

Controle uitoefenen via angst
De tweede reden is deze. Op aarde hebben we de regering die ons land bestuurd. Boven de regering (en nog boven de koning(in)/president van een land) bestaat een organisatie die op aarde veel macht heeft. Deze macht komt voort uit geld, media en medicijnen. Ze hebben ontdekt dat wanneer mensen bang zijn, ze naar de leiders gaan luisteren omdat hun beter weten hoe het kan. Deze angst zorgt ervoor dat deze hoge macht de burgers in hun macht hebben. Ze manipuleren een ieder van ons op zo'n manier dat we in angst leven. Door deze angst gaan we twijfelen aan alles en iedereen en gaan we met de massa mee in plaats dat we zelf helder nadenken. Wat de hoge hand heeft bereikt is mensen afhankelijk te maken van geld, media en medicijnen. Geld: Als je niet genoeg verdient, kun je je huis uitgezet worden. Je bent dus bang dat je te weinig geld hebt. Media: Hun besturen het nieuws, en brengen heel veel negativiteit in het nieuws, zoals oorlogen, ongelukken, en alles wat negatieve emoties bij je oproept. Je wordt daardoor bang dat het bij jou ook gebeurd en als je dan in het nieuws hoort dat deze hoge partij een aanslag heeft voorkomen dan denk je positief over hun en ga je hun nog meer volgen. Medicijnen: Er wordt je verteld dat er een griep of zo heerst, en dat je daar pillen voor moet hebben. Deze pillen zorgen er niet alleen voor dat de kwaal tijdelijk weg gaat, maar brengt je hele imuun systeem uit balans waardoor je andere kwalen ook kan krijgen en je weer andere pillen nodig hebt.

Doordat men over het einde van de wereld heeft gepraat, hebben hun deze kans aangenomen om nog meer angst onder de mensen te zaaien om hun nog verder in hun macht te krijgen. Of misschien hebben ze zelfs deze geruchten gestart. Het kwam in ieder geval voor hun goed uit dat deze voorspellingen gedaan waren, en hebben de verhalen zo gedraaid dat men ging geloven dat de wereld ophield per 21-december 2012.

Spirituele groei
Dit hoofdstuk is eigenlijk de belangrijkste reden van waarom men is gaan denken dat de wereld per 21 december 2012 zou vergaan. Hoewel bovenstaande veel effect heeft op mensen die minder bezig zijn met het spirituele, heeft het in zoverre effect op de meer spiritueel ontwikkelde mensen omdat hun toch aan het zoeken zijn naar de waarheid. Men vind die niet en voelt dat het half klopt en half niet, maar kan niet bepalen hoe het precies zit (want de kennis was er nog niet). Ook voor de spirituele mensen onder ons heeft dit voor angst of andere negatieve emoties zoals onrust/bezorgdheid gezorgd.

In je spirituele groei die te maken heeft met ascentie is een van de dingen het afwerken van oude karma. Hier komen je angsten uit. Ook angst die door de doom-scenarios zijn ontstaan worden verwerkt. Een van de manieren hoe dit zich kan uiten is doordat je erover droomt. In je droom heb je dan een of meerdere keren dat je over een fictieve situatie droomt waarin jij je bevind. Vaak lijken deze dromen heel echt omdat je op die manier je angst kan verwerken. Je fopt je geest als het ware door hem te laten geloven dat je het echt hebt meegemaakt zodat de angst overwonnen kan worden.

Wat er veel gebeurd is, is dat men is gaan dromen over vergaande werelden. Ikzelf heb deze droom ook een aantal keer gehad. In zo'n droom loopt men door verwoeste steden. Huizen liggen in het puin, en mensen moeten overleven. Ze zijn vaak met hun geliefden bij elkaar of zijn juist gescheiden van elkaar en moeten elkaar vinden (angst om door een ramp gescheiden te zijn van je geliefden). Omdat deze dromen heel echt lijken gaan men denken dat het misschien een voorspellende droom is geweest.

Men praat erover met anderen en komen er zo achter dat anderen ook eenzelfde droom hebben gehad. De conclusie die hieruit getrokken is, is dat als veel mensen dezelfde soort droom hebben gehad, misschien gebeurd het dan wel.

Waar het echter fout gaat is dat dit niet een voorspellende droom is, maar een verwerkingsdroom, en dat veel mensen dit dromen is niet gek gezien ons veel angst gezaaid is met films als die de doom scenario's allemaal aanpakken.

Conclusie
Waarom dacht men dat de wereld zou vergaan? Omdat door een samenloop van omstandigheden steeds de verkeerde interpretatie is gedaan.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re:Waarom men dacht dat de wereld zou vergaan op 21 december 2012
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2012, 05:00:05 pm »

Hey Chip,

Mooie tekst. Ik zelf geloof ook niet dat de wereld vergaat, deze week op mijn werk gaat het er constant over. Als je probeert uit te leggen dat onze kalender ook elk jaar afloopt en er weer een nieuwe begint, wilt niemand daar iets van horen. Omdat er inderdaad in de media wordt gezegd dat onze wereld vergaat.

Dat er iets zal gaan gebeuren of veranderen? We zullen het zien
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Waarom men dacht dat de wereld zou vergaan op 21 december 2012
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2012, 10:03:35 pm »

Hoi Eni, geef ze een link naar dit artikel. Ik heb al veel mensen kunnen vertellen waarom dit er was en nu snapt men het ook. Misschien helpt het jouw collega's ook, en eventueel mogen ze een account hier aanmaken en vragen stellen. Ik licht het graag toe. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Stefanhvt

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
    • Bekijk profiel
Re: Waarom men dacht dat de wereld zou vergaan op 21 december 2012
« Reactie #3 Gepost op: juli 30, 2021, 10:10:59 pm »

Ik geloof ook niet echt dat de wereld vergaat, maar de bijbel spreekt over een nieuwe hemel, en een nieuwe aarde. Ben benieuwd dus.

Groeten,

Stefan
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Waarom men dacht dat de wereld zou vergaan op 21 december 2012
« Reactie #4 Gepost op: juli 31, 2021, 11:27:55 pm »

Dit bericht gaat over eind 2012, we zijn nu 11 jaar verder en we zijn er nog, dus de wereld is niet vergaan. Er zijn wel dingen veranderd ten aanziende van het moment voor 2012. Zo is 2012 enorm snel gegaan. Ik kan buiten de tijd waarnemen en wat nu een seconde duurt, duurde in 2012 nog maar 0.2 seconden. Het ging echt heel snel. Na eind 2012 was dat ineens weg en werd de tijd snelheid variabel. Soms snel, soms langzaam, en nu gaat hij op een redelijk tempo.

Ik heb goede herinneringen van toen ik nog heel jong was en dat ik ook buiten de tijd kon kijken (alleen wist ik dat toen nog niet). De tijd toen ging echt veel langzamer dan nu. Een seconden nu, duurde in 1990 zo'n 6 seconden. De tijd ging 6x zo langzaam. Toen ik nog jonger was, ging het nog langzamer. De tijd gaat nu ongeveer met dezelfde snelheid als in 2008, maar deze snelheid veranderd, naar soms wat sneller, soms wat langzamer.

De nieuwe hemel en nieuwe aarde is overigens wat de ascentie mogelijk moet maken. We gaan naar een gemeenschappelijke 3d en 5d, waarbij je dus de mogelijkheid hebt om een realiteit te kiezen en daarin te leven. 5e is de hemel, 3d is de aarde.

De aarde heeft de ascentie al afgerond en bevindt zich zowel in 3d als 5d, iets wat in 2005 bijvoorbeeld nog niet zo was. Toen was de aarde alleen nog in 3d.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.075 seconden met 23 queries.