Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: in jezelf kruipen  (gelezen 4805 keer)

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
in jezelf kruipen
« Gepost op: februari 26, 2012, 03:26:27 pm »

Ik ben sinds vandaag nieuw op deze mooie site. Heb dus niet alle topics gelezen ( is ook niet te doen denk ik hahaha) Maar ik wil jullie het volgende vragen; ik kan al heel lang in mezelf kruipen. Ja wat bedoel ik daarmee. Dat is voor mij moeilijk uit te leggen maar ik ga t proberen. Ik ga lekker rustig op de bank zitten en begin te dagdromen. Mooie fantasie volle dromen. Op een gegeven moment voel ik alleen mijn ik. Mijn binnenste en dat is warm veilig en mooi. Dat gevoel kan ik vasthouden en toch alles blijven doen.
Het voelt als eerste erg lekker. Super ontspannen en rustig. Maar ik ben dan voor de buitenwereld een totaal ander persoon! Mensen die mij kennen schrikken dan van me. Ik spreek langzaam en met weinig woorden onthoud niet veel van wat ik zou moeten weten, leef dus echt in mijn eigen wereld. Een geweldige wereld! Soms denk ik wel eens als ik hier echt mee doorga dat ik ga zweven in plaats van lopen ;D. Echt waar. Ondertussen doe ik wel gewoon de dingen die gedaan moeten worden zoals de boodschappen, huishouden enz.
Kennen jullie dit? Of ben ik echt een vreemd persoon :-\.
Ik heb ooit van iemand gehoord dat ik dit niet te lang moet doen want dat loopt verkeerd af.... Waarom is mij niet verteld.
Wat weten jullie hiervan?
Ik hoop op een reactie! Alvast bedankt
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:in jezelf kruipen
« Reactie #1 Gepost op: februari 26, 2012, 11:16:03 pm »

Dit is meditatie.

Ik kan ook mediteren en dit vasthouden, en dan krijg ik inderdaad ditzelfde. In feite wat er gebeurd, is, dat je jezelf op de automatische piloot zet, en dan naar je binnenste gaat.

De reden dat dit voor andere mensen eng is, is dat ze dan geen contact meer met je ziel kunnen krijgen, waardoor je over komt als een wandelende kamerplant.

Mijn advies is dan ook om te zoeken naar een staat van zijn waarin je meer op aarde bent maar toch een klein beetje in meditatieve status kan zijn.

Het gevaar is, dat wanneer je te lang in je eigen wereld bent, je niet meer geaard bent waardoor je uiteindelijk gaat uittreden (dat is inderdaad echt zweven). Wanneer je dan bent uitgetreden, zul je dat niet direct doorhebben, maar je hebt dan totaal geen controle meer over je lichaam, wat weer kan leiden tot een levenloos lichaam. Anderen zien dat dan als dat je in coma bent. Ga je dan nog verder, dan kun je daadwerkelijk zo ver gaan dat je gaat hemelen (dood).

Wanneer je je in jezelf keert, kun je ook niet genieten van aardse dingen en je aardse lessen leren. Vraag jezelf eens af, waarom je op aarde bent geincarneerd en welke lessen je nog te leren hebt, want de staat van zijn die je tegenkomt als je in je eigen wereld gaat, is die van het hiernaarmaals. En als je daar liever bent dan op aarde, waarom heb je dan gekozen om te incarneren? Dat heb je gedaan omdat je een of meerdere lessen hebt willen leren, en mogelijk omdat je hebt willen helpen en mee wilt maken; de ascentie.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Re:in jezelf kruipen
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2012, 12:51:31 pm »

Jeetje, dit wist ik dus niet. Jouw verhaal klinkt heel logisch Chip.

Ik heb inderdaad het gevoel dat ik nog veeel moet leren. En ik sta te popelen. Er is echter een vervelend iets; ik weet niet wat ik moet leren! ???
Mijn gevoel zegt dat ik mensen moet helpen. Hun leren wat gevoel is en hoe dat dan voelt. (hopelijk snappen jullie dit een beetje) Want ik kom veel mensen tegen die niet weten wat gevoelens zijn. Daar ben ik echt van geschrokken. Meer omdat ik ervan uitging dat iedereen voelde zoals ik? Nou, niet dus. Maar hoe leer ik andere mensen te voelen? Geen flauw idee. En waar moet ik wat leren? Ook geen flauw idee.

Ik heb teveel haast  ;D. Moet het stapje voor stapje doen denk ik.

En die wandelende kamerplant  ;D ;D KLOPT PRECIES!
Na jouw uitleg hierover zal ik voorzichtiger zijn. En het niet zo lang vasthouden.

Dank je wel LPChip
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:in jezelf kruipen
« Reactie #3 Gepost op: februari 27, 2012, 12:58:12 pm »

De eerste stap heb je al gezet. :)

Door hier te komen en je open te stellen ben je begonnen met leren. En zeg zelf, je hebt al het een en ander geleerd sinds je deze site gevonden hebt.

Wees nieuwsgierig in het spirituele en de lessen komen vanzelf naar je toe. Als iets herhaaldelijk gebeurd, dan is dit een teken dat je hier iets mee mag doen. En luister naar je gevoel. Als jij mensen mag helpen met hun gevoel, probeer het dan. Weet dat je geen dingen op je pad zal krijgen die je niet aankan. Natuurlijk kan het zijn dat het de eerste keer fout gaat. Van fouten leer je immers het meest, maar je zal zien dat je het wel in je hebt. Vertrouw op jezelf. :)

En je mag best je meditatie vasthouden, zorg er gewoon voor dat je in het hier en nu bent, en dat je met je gedachten bij je omgeving bent maar wel op zo'n manier dat je makkelijk energie kan halen uit je rustgevende staat. :) Let maar op, dit kun jij ook. :)

Liefs, en graag gedaan,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Re:in jezelf kruipen
« Reactie #4 Gepost op: februari 27, 2012, 01:35:45 pm »

Je hebt weer gelijk Chip! Door hier te komen ben ik inderdaad begonnen met leren.
Ik probeer inderdaad al stiekem mensen te helpen met hun gevoel. Maar het vertrouwen in mezelf is er nog niet helemaal. En ja, ik maak dus fouten. Ik moet leren de juiste woorden te gebruiken. Dat is voor mij moeilijk omdat ik het nog steeds vreemd vind dat iemand niet kan voelen. Ik verwacht dus te snel dat de ander snapt waar ik het over heb. En daar door ontstaan er misverstanden.

Ik leer op dit moment erg veel van jou!

Ik snap wat je bedoelt. Voelt goed.

Met de meditatie moet ik gaan oefenen. Ik hoop inderdaad dat ik daar mijn "verloren" energie (gegeven aan anderen) weer uit terug kan halen.

Dank voor je begrip LPChip

liefs
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.109 seconden met 23 queries.