Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Kennismaking  (gelezen 4727 keer)

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Kennismaking
« Gepost op: februari 26, 2012, 02:19:46 pm »

Hallo allemaal,

Ik heb deze site per ongeluk gevonden, en ben er blij mee!
Ongeveer een half jaar geleden heb ik ontdekt dat ik zeer gevoelig ben. Oftewel ik voel hoe andere mensen zich voelen. Nooit geweten ,tot een nieuwe vriendin dit na een fijn gesprek met haar, mij dit vertelde. Toen zij vertelde wat zij met mij meemaakte naar andere mensen toe snapte ik al mijn ellendige stress van de afgelopen jaren in ene. Zij is goed in observeren en uitleggen wat er gebeurd, en dat heeft ze dus bij mij gedaan. Zij zag dat ik, zonder het te weten, mensen rustig en vrolijker kreeg als ze dat niet waren, maar dat ik tegelijkertijd onrustig en boos, verdrietig enz werd.
Ik neem dus gewoon de vervelende gevoelens, maar ook de goede gevoelens van andere mensen over!
De laatste jaren heb ik een persoon in mijn omgeving gehad die psychische problemen heeft en dus veel onrust in zich meedraagt, deze onrust nam ik over. Ik heb me dus vrij ellendig gevoeld de laatste jaren.
Nu ik mij bewust ben van deze ontwikkeling zoek ik naar antwoorden en heb vele vragen.
Ik ben mij nog steeds niet altijd bewust van het feit dat niet ik degene ben die zenuwachtig of zo is, maar dat het een gevoel is van iemand anders in mijn buurt.
Het onderscheid vind ik moeilijk. Soms lukt het me heel erg goed, en als ik snap dat iemand anders het is kan ik ook zeggen wie. Ondanks dat ik in een grote groep sta. Op dat moment weet ik ook wat ik moet doen om die ander zichzelf beter te laten voelen. Meestal is het gewoon een opmerking of een heel klein gesprekje. Heel klein en simpel en het werkt!! Dat is zo'n geweldige ervaring!
Maar ik weet ook dat ik meer kan. Weet alleen niet hoe ??? En ik weet ook niet hoe ik het moet stoppen. En dat is toch wel heel erg nodig hoor! Word er doodmoe van. Zelfs als ik alleen ben en aan iemand denk voel ik het al. Dat gaat een beetje te ver hoor ;).  Ik zal de topics doorlezen en kijken of er antwoorden in staan. Ik denk dat ik een hoop zal vinden. Zo niet horen jullie van me!
Groetjes!
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2012, 03:11:50 pm door Nima »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kennismaking
« Reactie #1 Gepost op: februari 26, 2012, 11:25:08 pm »

Hoi Nima.

Welkom op Armina. :)

Ja, zo herkenbaar dit. :)

Zo te horen ben je inderdaad heel gevoelig. Ik kan ook aanvoelen als iemand niet lekker in z'n vel zit, en mensen worden ook vrolijker als ze bij mij in de buurt staan. Ik heb niet de controle die jij hebt om door te hebben van wie de energie komt, maar ik heb wel de mogelijkheid om dit af te schermen door een oefening.

Er zijn meer oefeningen die je kan doen om jezelf af te sluiten. Zo heb je de oefening: piramide van licht en het witte schild.

Het witte schild is een mooie oefening om alles te blokkeren zodat je makkelijk terug in jezelf kan komen en met grote groepen energie overweg kan. Omdat ik denk dat je deze oefening nu het meest kan gebruiken zal ik je vertellen hoe je dit kan doen.

Visualiseer je dat je een witte energie om je heen hebt die gaat draaien. Het gaat harder draaien en het maakt een soort van cylinder om jou heen en gaat steeds harder draaien. Zo hard als je je kan voorstellen. Je ziet niet meer dat het beweegt, zo snel gaat het. Deze witte energie blokkeert alle in en uitgaande energie als een energetisch schild. Alles wat je daarna voelt is van jou, en anderen kunnen jou op dat moment niet meer voelen.

Verder hebben we inderdaad veel berichten hier. Mocht je onverhoopt iets lezen en niet volledig snappen, geef gewoon een reactie op dat bericht en stel je vraag. Mocht je een vraag hebben over iets wat je bijvoorbeeld hebt meegemaakt of een gave die je hebt waar je meer over wil weten, open een nieuw topic, en stel je vraag en ik beantwoord hem voor je. :)

Nogmaals welkom. Je bent teruggekomen op je pad. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Re:Kennismaking
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2012, 12:54:32 pm »

"je bent teruggekomen op je pad". Ja inderdaad. Even een traantje wegpinken. Echt waar.
Dank je wel lieve LPChip
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Kennismaking
« Reactie #3 Gepost op: februari 27, 2012, 01:00:32 pm »

Asjeblieft Nima. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re:Kennismaking
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2012, 03:44:56 pm »

Welkom op Armina! Hopelijk kan je hier antwoorden vinden en daardoor een manier om met die gevoeligheid om te gaan.

Verder wens ik je veel plezier op het forum!

Groetjes van Karin  ;)
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Re:Kennismaking
« Reactie #5 Gepost op: maart 06, 2012, 11:03:14 am »

Dank je wel Karin!

En ik heb inmiddels al vele antwoorden gevonden. Er is een wereld voor me opengegaan. Met de hulp van LPChip in eerste instantie ;)

Dank jullie wel!
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.146 seconden met 23 queries.