Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Sfeer, wat is het, en hoe verander je het?  (gelezen 10174 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Sfeer, wat is het, en hoe verander je het?
« Gepost op: december 31, 2011, 01:29:25 pm »

Wat is nou eigenlijk sfeer?
Als je naar een feestje gaat, dan spreek je van een gezellige sfeer. Ga je naar een begrafenis, dan spreek je van een treurige sfeer. Dat we sfeer kunnen proeven (ervaren), dat weten we, want dat heeft iedereen weleens gedaan. Maar wat is het eigenlijk?

Als ik het wetenschappelijk zou opschrijven, dan zou het als volgt zijn: Sfeer is de som van alle energieën van de mensen om je heen, waar hun energievelden (aura's) elkaar raken.

Dus vertaald: Neem alle mensen die bij je in de buurt zijn die in elkaars auraveld staan en zet er een denkbeeldige cirkel omheen. Alle energieën die zich in deze cirkel bevinden voeg je samen als een soort van soep met ingredienten. Dit is wat de sfeer is.

Dit betekend niet dat je alle energieën in deze sfeer waarneemt. Je neemt waar wat het gemiddelde daarvan is, alsof het 1 overheersende energie is.

Laat ik een voorbeeld geven:
In een kamer wordt een feest gegeven. Daar zijn 30 mensen aanwezig, waaronder jij. Onder 25 van de 30 mensen heeft iedereen een gemiddelde positieve sfeer van zeg maar 4 punten. 4 mensen hebben een zeer positieve sfeer van zeg maar 7 punten. 1 persoon heeft een erg negatieve sfeer van 9 punten. Deze persoon had ook eigenlijk niet willen komen maar moest wel. (gaat hier even om het voorbeeld)

dan hebben we het volgende:
25 x  4 = 100
 4 x  7 = 28
 1 x -9 = -9
-----------   +
totaal: 119

Als we de 119 punten delen door de 30 aanwezige mensen, dan heb je een sfeergetal van 3,966667

Je ervaart dus een sfeer van 4 omdat de meeste mensen dat ook hebben. Hoewel het negatieve persoon aan de andere kant van de kamer zit, zit jij niet in zijn aura, dus merk je weinig van zijn negativiteit.

Het veranderen van de sfeer
Allereerst is het handig om te weten dat jij bepaalt wat voor sfeer jij ervaart. Als jij je niet wil aanpassen, dan blijf jij je eigen sfeer houden. Ben je dus veel positiever ingesteld dan de huidige sfeer in de kamer is, dan kun je ervoor kiezen om je niet naar deze sfeer te verlagen. Weet wel dat als je de enige bent, je dan buiten de groep valt. Vaak passen mensen zich om deze reden aan aan de sfeer. Ze stemmen zich af op de energie die er op dat moment hangt. Is hij gezelliger dan ze op dat moment zijn, dan worden hun ook gezelliger (op hun eigen manier). Is de sfeer bijvoorbeeld saai, dan zullen hun ook saai worden. Mensen zijn kuddedieren, dus dat dit gebeurd is niet meer dan logisch.

Is er dan niets wat je kan doen? Natuurlijk kun je wel wat doen. Overtuig anderen dat jouw sfeer beter is dan die van hun. Laat hun zien dat jouw sfeer geweldig is, en hun zullen volgen. Heb je te maken met depressieve mensen, weet dan dat ze nooit even hun sfeer omzetten naar een positieve sfeer. Je zal dit geleidelijk moeten doen, en de oorzaak waarom hun depressief zijn moet aangepakt worden.

Er zijn nog meer manieren
Alles waarmee je emoties kan opwekken kan gebruikt worden om iemands sfeer aan te passen. Muziek is een veel gebruikt middel. Zet op een feestje de juiste muziek op, en de sfeer zal omslaan.
Ook kun je de sfeer veranderen door bijvoorbeeld humor toe te passen. Dit is wel moeilijker, omdat zodra je een grapje gemaakt hebt, mensen gauw geneigd zijn om terug te vallen in hun vorige sfeer. Het heeft ongeveer een half uur nodig om een sfeer volledig naar een ander niveau aan te passen en dan vervolgens daar te blijven.

De nasleep
Je hebt vast wel eens een film in de bioscoop gezien die je raakte, of een cabaretier voorstelling gezien. Na afloop heb je nog een half uur tot een uur, dat je in diezelfde sfeer blijft hangen omdat je langzaam weer teruggaat naar de nieuwe sfeer die om je heen hangt.

Dat is wat sfeer is en kan doen. Ik zeg, doe er je voordeel mee. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Re:Sfeer, wat is het, en hoe verander je het?
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2012, 01:03:41 pm »

Klopt LPChip,

Ik kan inderdaad de sfeer in een groep bepalen. Vaak feestjes meegemaakt waar de sfeer om te snijden was. Ik kan dit omzetten, maar vraag me niet hoeveel energie me dit kost! Echt, ik heb dan minimaal 2 dagen nodig om bij te komen.
Ook kan ik die ene "negatieve" persoon eruit pikken. Maar vaak is het een vreemde die inderdaad ergens in een hoekje zit waar ik moeilijk bij kan komen. Dus word het moeilijker deze persoon te bereiken. Het lukt me wel hoor. Maar ik zou wel willen dat er iemand in de buurt was die mij weer wat energie kan geven op zo'n moment.

Groetjes Nima
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Sfeer, wat is het, en hoe verander je het?
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2012, 01:23:32 pm »

Probeer eens om niet jouw energie te gebruiken om de sfeer te veranderen, maar om puur een voorbeeld te zijn die zo aanstekelijk is dat anderen graag met jou mee willen doen. Dan gebruiken zij hun energie om zelf te veranderen. Natuurlijk lukt dit niet met de zware gevallen.

Je kan mensen helpen door alles voor ze te doen, en je kan mensen helpen door ze te spiegelen. Laat hun zien wie ze zijn zodat ze zelf willen veranderen.

Je kent vast wel het gezegde: kook geen gerecht voor iemand uit een derde wereld land, maar leer ze om te koken.

Als je de stemming van iemand veranderd door zelf te zorgen dat deze persoon zich beter gaat voelen, ten koste van jouw energie, dan ben je voor deze persoon aan het koken. Leer je deze persoon hoe hij het zelf kan, dan zul je zien dat het minder tot geen energie kost (vaak hoef je alleen maar te luisteren) en leert die persoon zelf wat hij/zij moet veranderen. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Re:Sfeer, wat is het, en hoe verander je het?
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2012, 12:04:21 pm »

Zoals gewoonlijk klopt alles wat je zegt!
Ik ben al aan het veranderen op dat punt. Op dit moment laat ik zien wie ik ben en dat werkt fantastisch.

Maar soms heb je maar een korte tijd met iemand om samen te zijn, en als de tijd te kort is om iemand te laten zien en voelen wie ik ben, gebruik ik toch mijn eigen energie om die persoon te helpen. Dat is goed. Dat mag. Dat neemt namelijk niet al mijn energie weg.

Ik vraag me ondertussen wel af LPChip waar jij al die wijsheid weg haalt. Al mijn vragen worden op de één of andere manier door jou beantwoord.

Liefs Nima
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Sfeer, wat is het, en hoe verander je het?
« Reactie #4 Gepost op: april 05, 2012, 12:42:07 pm »

Ja precies, je mag zeker iemand helpen. En je zal merken dat hoe meer je het helpen door alleen een luisterend oor te zijn en op je intuitie te vertrouwen, je straks deze mensen ook snel kan helpen zonder dat het jou energie kost.

Maar zelfs als je er een beetje energie in steekt en je helpt iemand, dan krijg je daar vaak meer energie voor terug. Dat is natuurlijk ook prima. :)

Ik heb mijn wijsheid omdat ik al een vergevorderde ziel heb. Ik ben dit keer op aarde om mensen zo als jij te helpen zodat we met z'n allen straks kunnen ascenderen.

Als aardse ik weet ik niet zo veel, maar door mijn spiritualiteit kan ik je vraag het universum insturen en direct een antwoord krijgen. Dit gaat telepatisch. Ik lees je tekst, Ik connect met je, ik zie het hele plaatje en vervolgens "weet" ik welke informatie ik jou mag geven zodat jij verder kan.

Soms krijg ik ook echt door "ik mag nu niet helpen" omdat ik dan een leerproces verstoor.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Re:Sfeer, wat is het, en hoe verander je het?
« Reactie #5 Gepost op: april 05, 2012, 08:51:11 pm »

hmmmmm, wat mooi.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.052 seconden met 23 queries.