Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Droom dat iemand mij tijdens de slaap neerdrukt  (gelezen 8500 keer)

Nepese

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Droom dat iemand mij tijdens de slaap neerdrukt
« Gepost op: december 05, 2011, 07:31:52 pm »

Hallo,

Regelmatig heb ik deze droom.

Ik lig in bed te slapen, en ineens heb ik het gevoel dat er iemand op de rand van het bed zit of zelfs aan de kant van de muur, en tegen mij aanzit of mij op bed drukt. In ieder geval voel ik iets of iemand en ik voel een enorme kracht.

Om misverstanden te voorkomen, ik slaap alleen.

Iedere keer vecht ik tegen die enorme druk, maar mijn armen zijn dan enorm zwaar, en met moeite kan ik uiteindelijk mijn bedlampje aan doen zodat ik me weer 'veilig' voel. Ik voel dan ook een enorme angst. Vannacht had ik het weer en ik besefte dat ik gilde toen ik wakker werd.

Het zware gevoel in mijn armen kan ik wel verklaren. Ik ben dan net wakker en in je slaap zijn je ledematen zwaar. Maar waar komt gevoel vandaan dat er 'iets of iemand' mij met een enorme kracht op bed duwt, dus net of ik als het ware in het matras wordt geduwd?

Hierdoor ben ik ook bang om in het donker te gaan slapen. Meestal slaap ik bewust met het bedlampje aan, maar ook hierdoor slaap ik onrustig.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Droom dat iemand mij tijdens de slaap neerdrukt
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2011, 09:05:54 pm »

Als je droomt dat je slaapt en wakker word in je eigen slaapkamer, dan heet dit lucide dromen. Lucide dromen is een vorm van uittreden maar dan anders.

Wanneer je lucide droomt ben je in staat om zonder lichaam te reizen en waar te nemen. Je doet dit met je ziel. Omdat je ogen vanuit je aardse lichaam niet alles kunnen zien wat je met je ziel wel kan zien, is het niet raar dat je bij zo'n lucide droom wel het vermogen hebt om meer waar te nemen.

Gezien je enorme angst ervaart, lijkt het erop dat er negatieve energieen bij jou zijn die naar je toe komen en die zich voeden met jouw angst. Wat ik daarom aanraad is om de volgende oefening te doen:

Piramide van licht
Ga op bed liggen en ga mediteren. Wanneer je in meditatie bent, visualiseer dat er vanuit jou een lichtbol komt die boven jou en je bed gaat zweven. Vanuit deze bol komen vier lichtstralen die schuin langs jouw naar beneden gaan schijnen zodat een piramide vormig object onstaat die geheel van licht is gemaakt. Vervolgens maak je deze 4 poten langer en langer, en laat je ze zo de grond in schieten. Jij bevind je in deze piramide van licht en het is jouw veilige plekje. Je kan de piramide groter maken en je hele huis erin terecht laten komen door de lichtbol met poten naar boven te sturen.

Zodra je dit hebt gedaan, zullen negatieve entiteiten niet meer bij je kunnen komen.

Ervaar je nog steeds dat er iemand in je kamer is, dan zal dit een positieve entiteit zijn. Denk hierbij aan een gids of overleden familielid die wil laten weten dat hij/zij er voor je is.

Ik hoor graag of dit helpt of dat je verder hulp nodig hebt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nepese

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re:Droom dat iemand mij tijdens de slaap neerdrukt
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2011, 09:35:51 pm »

Hallo LPChip,

Heel erg bedankt voor de reactie.

Vooral die angst is heel intens. Dan denk ik, dat ik gered ben als ik mijn bedlampje maar aan kan doen. En dan verzamel ik alle kracht om mijn arm op te kunnen tillen om mijn bedlampje aan te doen. Op een nacht werd ik een keer 'normaal' wakker, en toen was het lampje op! Maar gelukkig had ik toen niet de nare ervaring.

Op internet heb ik iets gelezen over slaapverlamming waarbij dezelfde symptonen omschreven worden. Daarbij wordt vermeldt dat het meestal voorkomt bij op de rug slapen, maar meestal slaap ik op mijn buik.

Het rare is, dat als ik een logee heb, of ik logeer zelf bij andere mensen thuis, ik er geen last van heb. Dan slaap ik meestal heerlijk... (Behalve een keer in een periode dat ik door mijn werk  enorme stress had, ik een logee had, die ging 's-nachts naar het toilet en ik zat volgens mij net in een nachtmerrie, en uit schrik heb ik alles bij elkaar gegild... Wat was die persoon toen geschrokken... Maar goed, nu dwaal ik af.

In ieder geval ga ik de komende tijd toch maar met mijn nachtlampje aan slapen, en ik zet er nog een reserve schemerlampje bij...

Dat van het visualiseren van die piramide is ook een goed idee. Het idee dat je beschermd bent.

Mijn ouders zijn allebei relatief jong gestorven, maar ik kan me niet voorstellen dat zij er 'lol' in hebben om op deze manier bij mij te komen 'spoken'...  Of het zou een waarschuwing ergens voor moeten zijn of zo... Maar die mensen hebben hun rust verdiend.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Droom dat iemand mij tijdens de slaap neerdrukt
« Reactie #3 Gepost op: december 05, 2011, 10:07:49 pm »

Als het jouw ouders zijn die bij je komen, dan zullen ze jou niet bang willen maken. Ik verwacht dan ook dat het puur negatieve entiteiten zijn die iemand gevonden hebben die er gevoelig voor is en die ze kunnen gebruiken om hun angst te voeden.

Jij bent een heel gevoelig iemand, en ik verwacht zelfs, dat wanneer er iemand bij jou in de buurt is, jij je veilig voelt, waardoor je niet bang bent (of in ieder geval een heel stuk minder) waardoor de entiteiten je gewoon niet kunnen vinden.

Het mooie van de piramide van licht is, dat zelfs als ze je wel kunnen vinden, ze nog niet bij je kunnen komen.

En wat voor jou ook goed is om te doen: Als je de piramide van licht hebt gemaakt, en je ligt erin, visualiseer dan maar dat je een lamp daar aan hebt die heel helder schijnt, en daarmee jou en je eigen ruimte helder verlicht. En weet dat dit zo blijft.

Ik denk zelfs dat je over een tijdje je nachtlampje niet meer nodig hebt. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nepese

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re:Droom dat iemand mij tijdens de slaap neerdrukt
« Reactie #4 Gepost op: december 05, 2011, 10:30:27 pm »

Hallo LPChip ,

Heel erg bedankt voor de nieuwe reactie. Volgens mij zijn het ook negatieve entiteiten, de afgelopen jaren heb ik onder meer vanwege mijn werk niet goed in mijn vel gezeten. Misschien dat ik daarom die negatieve entiteiten aanttrek. En het is raar, nu zie ik dat er bij mijn buurman het licht brandt, dus die is thuis. Dat zou een veilig gevoel moeten geven. Maar toch zie ik er ontzettend tegen op om te gaan slapen. Vooral nu met die wind buiten.

Mijn ouders hebben nu allebei hun rust, dus die zullen het vast niet zijn.

Wat mij ook nog steeds dwars zit. Heel vroeger op de basisschool deden tijdens de verjaardag van een schoolmeester wat jongetjes een 'leuk' spelletje. Namelijk een geest oproepen met een glas. Er was een vel papier, waarop het alfabet van A tot Z op geschreven stond, de cijfers 0 tot en met 9, en ja/nee. Ik durfde toen uit voorzorg maar niet te vragen hoe oud ik zou worden, stel dat 'die geest' een jonge leeftijd zou vermelden. Dus ik vroeg maar van oh, hoeveel kinderen krijg ik later? Het glas bleef maar doelloos over en weer bewegen, toen vroegen die jongetjes van wordt zij later soms vrijgezel? Het glas ging naar 'ja'.

Dit is me altijd bijgebleven, daardoor had ik moeite om relaties aan te gaan vanwege die 'voorspelling'. Gelukkig heb ik ondanks die 'voorspelling' wel een (helaas korte) relatie gehad.

Goed, die 'geest' van destijds heeft hier waarschijnlijk niets meer mee te maken, maar ook dat was als het echt was een kwade entiteit. Door iemands leven door zo'n 'voorspelling' te vergallen.

Verder woon ik in een jongerenflat. Deze flat is ongeveer dertig tot vijfendertig jaar oud, en eerst was het een echte typische vrijgezellenflat. Dus ik weet ook niet wat er allemaal  'hier thuis' gebeurd is in al die afgelopen decennia, toen deze flat gebouwd werd, was ik bij wijze van spreken nog maar pas op de wereld...

Dat van die piramide ga ik uitproberen. Nogmaals bedankt voor de tip.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Droom dat iemand mij tijdens de slaap neerdrukt
« Reactie #5 Gepost op: december 05, 2011, 11:56:06 pm »

Ah, glaasje draaien. Ja dat verklaart een hoop.

Als je eenmaal glaasje gedraaid hebt, dan heb je de poort geopend, en weten de entiteiten je te vinden.

Een medium kan jou helpen om deze poort weer te sluiten, al zou het opzetten van je piramide een zelfde effect gaan hebben.

Wat je doorkrijgt met glaasje draaien is overigens NIET de waarheid. Je roept een entiteit op, en dat kan een goede zijn, maar evengoed ook een slechte. Slechte entiteiten liegen heel makkelijk. Gezien je ervaringen nu, lijkt het vrij duidelijk dat het om een slechte entiteit gaat. En dan heb je ook nog dat een vraag op vele manieren geïnterpreteerd kan worden. Tussen relaties door ben je vrijgezel, dus het is logisch dat je dan een ja krijgt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.072 seconden met 22 queries.