Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Spirit guide, entiteit of toeval?  (gelezen 4544 keer)

AceSpade

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Spirit guide, entiteit of toeval?
« Gepost op: oktober 29, 2011, 08:46:55 pm »

Gelijk naar het volgende onderwerp.

Toen ik 14 was, was een goede kennis (jongen van 16) overleden. Hij spendeerde graag dagenlang in ons huis en kwam ook ieder jaar 1 á 2x op bezoek waarbij hij dagenlang op de zolder samen met mij aan het gamen was.
Vlak nadat hij overleden was, 1 á 2 weken later. Heb ik wekenlang hier een entiteit in huis gehad. Er gebeurde ook echt alleen maar dingen als ik alleen thuis was. Deuren die 4 á 5x open vlogen. Dingen die verschoven. Koude handen op mijn schouder gehad. Van alles en nog wat.

Heeft dit te maken dat hij hier een tijdje is terug gekomen? Want hij was absoluut niet gelukkig thuis bij zijn ouders. En waarom zou hij terug gekomen zijn? En waarom gebeurde er dingen een half jaar later nog? Dit is al in geen jaren meer gebeurd gelukkig maar misschien dat hij me wat probeerde te vertellen.

De laatste tijd, als ik voornamelijk met "spirit guides" bezig ben. Dan heb ik het gevoel dat er iets aanwezig is bij mij. Ik praat er ook zeer zelden tegen. Nu wil ik er wel een zekerheid van hebben. Ik wil hetgeen wat in de buurt van mij zwerft eens zien. Is daar een mogelijkheid voor? Het schijnt namelijk als je veel met "spirit guides" / gidsen werkt dat je ze ook daadwerkelijk kunt zien en mee kunt communiceren. Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Spirit guide, entiteit of toeval?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2011, 11:07:34 pm »

Toen ik 14 was, was een goede kennis (jongen van 16) overleden. Hij spendeerde graag dagenlang in ons huis en kwam ook ieder jaar 1 á 2x op bezoek waarbij hij dagenlang op de zolder samen met mij aan het gamen was.
Vlak nadat hij overleden was, 1 á 2 weken later. Heb ik wekenlang hier een entiteit in huis gehad. Er gebeurde ook echt alleen maar dingen als ik alleen thuis was. Deuren die 4 á 5x open vlogen. Dingen die verschoven. Koude handen op mijn schouder gehad. Van alles en nog wat.

Heeft dit te maken dat hij hier een tijdje is terug gekomen? Want hij was absoluut niet gelukkig thuis bij zijn ouders. En waarom zou hij terug gekomen zijn? En waarom gebeurde er dingen een half jaar later nog? Dit is al in geen jaren meer gebeurd gelukkig maar misschien dat hij me wat probeerde te vertellen.
Deze kennis (vriend) wilde je laten weten dat hij er was. Hij zocht contact met je en deed dit op zo'n manier dat jij zou gaan denken dat hij het weleens zou kunnen zijn. Dus ja, dat was hij inderdaad.

Om dit verder toe te lichten zal ik een stukje uitleggen over wat doodgaan precies inhoud.

Wanneer wij dood gaan, verlaat onze ziel ons lichaam. Onze ziel zit in de 4e dimensie (geestenrijk). Wanneer je een uittreding hebt, astraal gaat reizen of zoals eerder gezegd, dood gaat, dan ben je vanuit je ziel in de 4e dimensie. Bij een uittreding en astraal reizen zitten we met ons levenskoort vast aan ons lichaam in de 3e dimensie. Als we dood gaan, dan is dit koort gebroken.

De 4e dimensie wordt ook wel het schaduwrijk genoemd, omdat deze dimensie als een schil om de 3e dimensie heen zit. Vanuit de 4e dimensie zie je namelijk de 3e dimensie.

Als je dood bent gegaan, en in de 4e dimensie bent, dan heb je de tijd om je eigen dood te verwerken en om los te komen van de 3e dimensie (familie die enorm sterk aan jou denkt zullen je vasthouden in de 4e dimensie, omdat je dan steeds bij ze wil zijn en het niet kan loslaten.)

Wanneer je je eigen dood hebt verwerkt en de aarde hebt losgelaten, dan verschijnt de bekende "tunnel van licht".

Deze tunnel van licht is een vortex naar de 5e dimensie.

Deze jongen heeft dus zo lang vast gezeten omdat hij z'n eigen dood niet heeft kunnen accepteren of anderszijds zich niet heeft kunnen losmaken van de aarde. Hij zal steun bij jouw hebben gezocht omdat jij een van de weinigen was die hem begreep.

De laatste tijd, als ik voornamelijk met "spirit guides" bezig ben. Dan heb ik het gevoel dat er iets aanwezig is bij mij. Ik praat er ook zeer zelden tegen. Nu wil ik er wel een zekerheid van hebben. Ik wil hetgeen wat in de buurt van mij zwerft eens zien. Is daar een mogelijkheid voor? Het schijnt namelijk als je veel met "spirit guides" / gidsen werkt dat je ze ook daadwerkelijk kunt zien en mee kunt communiceren. Heeft iemand hier enige ervaring mee?
Als je met spirit guides bezig bent, dan is het vrij logisch dat ze je ook op komen zoeken en bij je zijn. Dus dat je ze voelt is logisch. Je hoeft niet fysiek tegen ze te praten. Denken dat je tegen ze praat is genoeg, dat horen ze ook. :)

Het waarnemen van spirit guides is echter een ander verhaal. Dit hangt namelijk van een aantal factoren af. Allereerst, je moet echt willen. Je mag geen twijfel hebben, en je mag ook geen angst hebben. Als een spirit guide een van deze dingen anders merkt bij je, dan zullen ze uit bescherming geen contact met je maken.

Vaak als je veel met spirit guides bezig bent, en erop gaat vertrouwen dat ze er zijn, dan zullen ze zich na verloop van tijd aan je openbaren. Hier is geduld en inzet belangrijk. Als jij wil, en je bent er klaar voor, dan zullen ze zich aan je laten zien.

Ik zelf heb 1x m'n gids mogen zien, en dat ging als volgt:
Ik was heel ontspannen (bijna moe) en was in de keuken wat drinken aan het pakken. Zo ontspannen als ik was, had mijn hoofd helemaal leeg en dacht nergens aan.

Ik draaide me om, om de keuken uit te lopen, en voor m'n neus verscheen een oudere man met baard. Maar niet zo maar, hij was helemaal wit. Alsof het een silhouet van licht was.
Omdat ik het niet verwachte schrok ik. Door mijn schrik reactie merkte hij dat ik er niet klaar voor was, en vertrok ook gelijk. Zijn aanwezigheid voelde goed, maar omdat het onverwachts was, werkte het in mijn nadeel. Ik heb hem daarna niet meer gezien, maar weet dat ik er nog niet klaar voor ben.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

AceSpade

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re:Spirit guide, entiteit of toeval?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2011, 01:18:34 am »

Ah.. Ik heb wel problemen met compleet tot rust te komen. Ik weet niet waardoor het komt. Het lijkt steeds of ik geblokkeerd word door iets of iemand. 4 jaar geleden kon ik nog gemakkelijk mediteren maar als ik nu probeer te mediteren voel ik trillingen op mijn voorhoofd. Rondom mijn derde oog. Zoals mijn yoga lerares zei. Heeft dit iets te betekenen?

Ik heb al een heel aantal keren proberen mediteren maar ik kom niet tot de diepe rust. Het is vrij frustrerend soms maar ik probeer wel gewoon zo goed mogelijk tot rust te komen.

Ik heb wel eens een visioen gehad over mijn spirit guide. Echter leek het wel vrij onrealistisch dus heb ik het maar achterwegen gelaten. Het leek meer op wat mijn eigen gedachten zei dan dat wat echt was.

Ik ga nu richting bed. Mijn gevoel zegt al heel lang dat ik een bezoek aan de kerk moet doen. Geen idee waarom. Dat visioen wat ik zag was ook in de kerk. Maar goed. Ik ga er morgen eens heen. Kijken of het me misschien iets wijzer maakt.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Spirit guide, entiteit of toeval?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2011, 12:47:27 pm »

Het klinkt alsof je 3e oog (6e chakra) overactief is.

Probeer eens een lotusbloem op je voorhoofd te visualiseren, en vouw de blaadjes half naar binnen (dus niet helemaal sluiten maar voor de helft).
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.182 seconden met 23 queries.