Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Dit ben ik  (gelezen 3095 keer)

Iamsanneke

  • Nieuw lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Dit ben ik
« Gepost op: september 14, 2011, 11:34:21 pm »

Hallo allemaal,

Ik ben een moeder van 2 kinderen. Ik ben op dit moment aan het zoeken naar mijn eigen ik. Ik weet sinds een aantal jaren dat ik hoogsensitief ben, mijn oudste ook en van mijn jongste heb ik sterk het vermoeden. Ik ben er nu pas achtergekomen dat ik dus een volwassen nieuwetijdskind ben. Ik denk dat hierdoor mijn kindertijd en puberteit zo lastig voor me zijn geweest. Mijn hoogsensitiviteit werd vroeger uitgelegd als overgevoeligheid en was iets dat ik maar gauw moest afleren. Dat lukte natuurlijk niet :-)

Ik begin nu te begrijpen, dat ik niet alleen heel sterk heel veel prikkels binnenkrijg, maar dus ook daadwerkelijk emoties van anderen oppik en overneem. Ik zoek nu een manier om dit minder te gaan doen, of er dan toch in elk geval minder last van te hebben. Ik wil ook heel graag meer leren over hoogsensitiviteit en nieuwetijdskinderen. Het is een intrigerend onderwerp en ik hoop op die manier er zelf gemakkelijker mee om te kunnen gaan en er mijn kinderen beter in te kunnen begeleiden.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Dit ben ik
« Reactie #1 Gepost op: september 15, 2011, 03:10:52 pm »

Hoi Iamsanneke,

Welkom op armina. :)

Er zijn een aantal manieren om te leren omgaan met het zijn van HSP (hoog sensitief persoon). Ikzelf ben ook HSP en er zijn er meer op dit forum die dat zijn.

Zie bijvoorbeeld: dit topic.

Dit topic heeft het over de oefening met spiegels. Ik kan dat onderwerp niet meer terugvinden helaas, daarom zal ik je vertellen hoe je deze oefening kan doen.

Dit is vooral een visualisatie oefening. Je mag je hetvolgende voorstellen.

Je bent in een lege ruimte. (als je de oefening goed kan, kun je het ook visualiseren waar je dan ter plekke bent) Om je heen zet je een muur van spiegels met de reflecterende kant van je af. Hierdoor creëer je een kleine ruimte waar jij zelf inzit/staat/ligt. Je stelt je voor dat deze spiegels alle negatieve energie terugkaatsen naar waar ze vandaan komen en alleen de positieve energie doorlaten. Binnenin de ruimte kun je een wit licht plaatsen die je kamertje verlichten en positief maken.


Een andere oefening is door een compleet schild op te zetten die alles blokkeert (zowel inkomend als uitgaand). Je visualiseert een wit licht dat in een cylindervorm om je heen draait (een soort van koker van wit licht). Deze draait heel snel om je heen en ketst alles van energie af wat er doorheen wil dringen. Je zal merken dat, zelfs in een hele drukke ruimte, het weer rustig wordt voor jezelf, na ongeveer 10-20 seconden.


Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.244 seconden met 22 queries.