Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?  (gelezen 15208 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Gepost op: juli 02, 2008, 09:42:39 pm »


Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit? Het verlangen de waarheden van het leven te verkennen? Het zoeken naar geluk, vervulling en innerlijke liefde? Een tragedie of een wonderbaarlijk toeval dat je het zetje gaf om de spirituele kant van het bestaan te verkennen? Of werd je geintreseerd door iemands voorbeeld, misschien van een spiritueel ingestelde persoon die je bewondert.
Wat je ook naar dit pad toe getrokken heeft, de rode draad was dat je je leven wilde verbeteren, Of je nu op zoek was naar verlichting, antwoorden,nieuwe vaardigheden of gemoedsrust, je meende dat spiritualiteit je iets positiefs te bieden had.

Ik zou graag willen weten wat jullie er toe heeft gebracht om je te verdiepen in spiritualiteit.???


Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2008, 09:44:52 pm »

Ik zelf heb altijd al dingen meegemaakt op paranormaal/spirituel gebied. Daardoor was ik op jonge leeftijd al erg geinteresseerd in zulk soort onderwerpen.
Ik las op me 11de al boeken over geesten/ entiteiten. Waarom wist ik niet..ik vond het erg interessant en ik wist dat het kon dat het geen onzin was. Ook teken ik al heel me leven..toen ik wat ouder werd een jaar of 12 maakte ik al mandala's en tekeningen van elfjes enzo. Ik bleef de boeken lezen tot nu toe..en me verdiepen in zulk soort onderwerpen.. Het laatste jaar vielen pas dingen egt goed op zijn plaats en wist ik waarom ik me al zo jong verdiepten in zulk soort dingen....Omdat ik zelf ook het een en ander heb meegemaakt :)
Maar ik wist het toen niet op dat moment..omdat ik het niet kon verwoorden..Later viel de puzzel met puzzelstukjes in elkaar.... en dat was mooi..Maar ik ben nooit uitgeleerd :)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2008, 12:36:33 pm »

Leuk onderwerp! :)

De reden waarom ik me verdiept heb in spiritualiteit is omdat ik eigenlijk mijn hele leven al het gevoel heb gehad dat ik anders ben dan anderen. Ik merk ook dat ik bepaalde dingen besef die voor anderen zo normaal zijn dat ze er niet eens bij stilstaan dat deze dingen er zijn.

Ik heb dingen meegemaakt en voel dingen aan waardoor ik mij toch steeds heb afgevraagd: waarom kan ik dit?, waarom overkomt mij dit?, heeft iedereen dit?, is er nog meer?

Dit soort vragen heeft mij ertoe gezet om nog meer te willen leren over het spirituele, en ik heb dan ook veel vragen beantwoord voor me weten te krijgen, maar net als de meesten, ook ik ben er nog niet. Mede ook om deze reden zijn Anne en ik deze website gestart. Niet alleen omdat wijzelf erg geinteresseerd zijn in het spirituele, maar ook omdat je alleen maar kan leren door in contact te komen met anderen. Het universum werkt zo dat wanneer je uitwisselt, je ook weer terugkrijgt. Je krijgt wat je geeft wordt het ook wel genoemd. Iedereen weet wel een stukje, en samen houden we de puzzel vast. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #3 Gepost op: januari 21, 2009, 12:19:34 pm »

Ik heb het ook altijd al interesant gevonden. Ook heb ik altijd het gevoel gehad dat alles met een rede gebeurt en niks toeval is. Heb dit gevoel altijd heel sterk gehad, was toen ik jonger was ook nooit bang, fietste gerust 's nachts in het pikdonker alleen terug naar huis van het stappen maar mijn ouders wilden dat niet hebben, omdat ze bang waren dat er iets zou gebeuren met me.

Een uitspraak die ik toen en nu ook nog vaak gebruik was: Als het mijn tijd is om te gaan is het mijn tijd, dan is dat zo. En wist dat het nog lang geen tijd voor mij is.. Maar dat snapte hun nooit.

Paar maanden terug gebeurde er steeds dingen sommige moeilijk te verklaren en andere leken niet belangrijk totdat ik het verband er van ging inzien. En ik er informatie over ging zoeken op internet en alles steeds meer op zijn plaats valt.
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

lotuslove

  • Gast
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2009, 12:26:19 pm »

Interesse voor 't spirituele. Dat is er altijd al geweest, heb altijd een interesse gehad voor 't spirituele. Ik probeerde als kind ook al 'zware' boeken over de geschriften in de Bijbel, esoterische boeken enzo te lezen...net als Anne haha...
Er zijn veel dingen/mensen geweest die me hebben geinspireerd. Eigenlijk te veel om op te noemen, maar als eerst m'n oma (die ik nooit heb gekend) zij was erg spiritueel, heb haar altijd als voorbeeld gezien. Pas toen ik iets erg had gedaan & meegemaakt werd ik wakker geschud en ben ik me echt met 't spirituele gaan bezighouden, ik had een 'drang' naar het goede leven zeg maar. Het voelt goed en kan 't ook niet meer uit m'n leven denken. Het hoort erbij!
Gelogd

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #5 Gepost op: januari 21, 2009, 02:01:30 pm »

ik wist vanaf kleins af aan al dat ik over een groot aantal gaves bezit.. als klein kind werd wel eens gevraagd aan mij: 'hoe weet jij dat?' dan antwoordde ik altijd al met: 'ik ben helderziend', maar dan werd ik altijd uitgelachen :(
Dus had me er voor afgesloten..
op mijn vijftiende kreeg ik heel veel dejavu's en voorspellende gevoelens en soms dromen over auto-ongelukken, die dan binnen 12uur uitkwamen.
Toen ben ik gaan googlen, en heb veel geleerd en ben mezelf gaan ontwikkelen..
Gelogd

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2009, 11:12:09 am »

Hoi, leuke vraag. Ik heb me erin verdiept, nou ja niet echt verdiept, het is er altijd geweest, omdat het voor mij ook echt voelt.
Ik voel me niet anders dan anderen, wel weet ik dat niet iedereen zo gevoelig is als mij. Vroeger was die gevoeligheid wel een probleem, maar nu weet ik wel beter.
Nu ben ik alleen nog op zoek om het een plek te geven en er misschien wat mee te doen, of ook niet, dat weet ik niet.
Liefs Maris
Gelogd

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #7 Gepost op: januari 26, 2009, 11:34:49 pm »

super onderwerp..!!

Ik heb al sinds dat ik me dromen kan onthouden, voorspellende dromen.
Altijd dingen aangevoeld en geweten, sinds me akkefietej, noem het liever even zo met een man die niet goed van aard was, ben ik 90 graden gedraad en op zoek gegaan naar me zelf.

Van zo een negatieve gebeurtenis is iets moois uit gekomen.

het is geweldig, ik voel me mooier en gelukkiger dan ooit en word alleen maar meer gewoon.

Ik weet dat mijn derde oog veel verder is,. ik merk ook dat het zelfs zo is dat ik zie dat mensen zeggen dat ze spirtueel/paranormaal zijn maar eigenlijk niet.
Bepaalde dingen zijn niet voor mensen weggelegd het is wel jammer want je ziet zoveel nu, zelfs energie kan ik goed voelen,msn,mails prachtig..

We zijn gezegend, zoals ieder mens..!
Gelogd

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2009, 08:48:48 am »

Ik was al heel jong "anders" en ben boeken over paranormale onderwerpen gaan lezen,maar dat waren moeilijke boeken vond ik toen.
Ik was 6 of 7 toen mijn oma van vaderskant overleed. We waren in Frankrijk en alleen mijn vader ging naar huis voor de begravenis. Tijdens de begravenis heb ik mijn moeder precies kunnen vertellen wie er allemaal waren en welke kleding mijn oma aanhad. Mijn vader kon dat later bevestigen.
Toen ik 13 jaar was overleed het broertje van mijn beste vriendin op 11 jarige leeftijd. Hij kwam persoonlijk afscheid nemen omdat ik niet naar de condelance durfte. De schrik zat er goed in,maar de nieuwsgierigheid ook.
En zo heb ik nog meer ervaringen met overleden mensen en dieren. Daarom ben ik me meer en meer gaan verdiepen in het spirituele en het paranormale.

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2009, 05:00:57 pm »

Wow Akasha, wat een ervaring van dat jongetje, hoe heb je besloten er niet meer bang van te zijn?
Gelogd

carola

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #10 Gepost op: januari 27, 2009, 06:35:27 pm »

Door dat er wat gebeurtenissen gebeurd zijn ben ik me erin gaan verdiepen. ook doe ik aan telepatie met dieren (ben der nog mee bezig)Mijn zus is een medium voor dieren .Ik hoop me meer te leren erover en vooral over de dingen die gebeuren waar ik nog weinig van snap haha
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #11 Gepost op: januari 27, 2009, 08:11:29 pm »

Dat is ook erg mooi telepahtie met dieren :)
Lukt het al een beetje? En heb jezelf dieren?
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

carola

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #12 Gepost op: januari 27, 2009, 10:55:37 pm »

Dat is ook erg mooi telepahtie met dieren :)
Lukt het al een beetje? En heb jezelf dieren?

Ik heb zelf honden en katten,Mijn zus begleid me zeg maar hier mee moet het nog proberen met een foto.
Maar me zus zegt ik daar nog even moet wachten  dus als de tijd rijp is dan doe ik wel een oproepje hier.
Kenne jullie het hondje denver wat toen vermist was van die kok kasper nog wattes was een tekel?
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #13 Gepost op: januari 28, 2009, 10:34:50 am »

Erg mooi als je het kan, dan kan je misschien ook later foto's lezen van dieren.
Nee ik ken het hondje denver niet, woonde die bij jou in de buurt? Want ik woon niet in den bosch
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

carola

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 38
    • Bekijk profiel
Re: Wat heeft je ertoe gebracht je te verdiepen in spiritualiteit?
« Reactie #14 Gepost op: januari 28, 2009, 01:30:13 pm »

Ja dat honde woonde tijdelijk in de buurt en was een beroemt hondje van een tv kok.Mijn zus i bezig geweest  met dat honde door middel van foto lezen en telepatie.Ik zal later het verhaal even op het forum zetten Het gaat om dit hondje.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1085281033/Teckel+Denver+vermist+in+Den+Bosch.aspx

zie link
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.08 seconden met 23 queries.