Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Projecteren  (gelezen 3399 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Projecteren
« Gepost op: november 21, 2008, 06:53:43 pm »

Projecteren.

Wel eens afgevraagd waarom je je aan bepaalde mensen erg irriteert? Vaak komt het door een eigenschap van die gene die je helemaal niet aanstaat. Maar sta er eens bij stil dat je alleen die eigenschap kan herkennen als jezelf die eigenschap hebt, of hebt gehad. Je ergert je dus eigenlijk aan jezelf, omdat die eigenschap die je zo verafschuwd je terug ziet bij een andere persoon. Terwijl je er zelf een hekel aan hebt aan die eigenschap. Je hebt zelf waarschijnlijk deze eigenschap bij jezelf achter je gelaten, of je hebt hem zo ver weg gestopt omdat je er niks mee te maken wil hebben.
We projecteren continue ons gedrag op de mensen om ons heen. Je projecteert dat van jezelf wat je niet wilt zien, op anderen.
Dit word ook wel je schaduwkant genoemd.
Je kan hier veel van leren, over jezelf. Je kan jezelf bijv gaan afvragen waarom je nou precies aan die persoon een hekel hebt? Welke karaktertrek van die persoon maakt het dat je hem niet mag? Herken je dat terug in jezelf? Of heb je het zelf zo ver weggestopt je ‘’schaduwkant’’ omdat je er niks van wilt weten? Onthoud dat je de ergernis voor die persoon zijn karakter alleen kan herkennen omdat jezelf die eigenschap ook hebt, of hebt gehad. Je kan beter je schaduwkant verwelkomen en er van leren dan hem verafschuwen, dan kan de eigenschap alleen maar sterker en erger worden.
Zie dit als een les, en leer van jezelf doormiddel van op te letten wat je op andere projecteert. Als iedereen dat zou doen zou de wereld een stuk mooier zijn.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.049 seconden met 23 queries.