Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Uitleg- Tarot kaarten  (gelezen 9498 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Uitleg- Tarot kaarten
« Gepost op: november 06, 2008, 05:37:45 pm »

Uitleg- Tarot kaarten

Het klassieke spel Tarot bestaat uit 78 kaarten.
Het Grote Arcana bestaat uit 22 kaarten, daarnaast is er nog het Kleine Arcana wat bestaat uit 56 kaarten.

Het Grote Arcana vertegenwoordigt de weg van de ''Dwaas'' dat is kaart nummer 0 van de 22 kaarten. De dwaas komt van alles tegen, en krijgt van alles op zijn pad. Dat zijn de andere 20 kaarten van het Grote Arcana. Met als einde kaart nummer 21 De wereld. De dwaas maakt een soort rondreis en komt van alles tegen uiteindelijk is hij de circkel rond geweest en komt bij de laatste kaart.

De kaarten worden symbolisch afgebeeld. Er staan veel symbolen in elke kaart, deze kunnen worden ontcijferd met eigen belevingskracht.

http://www.catharinaweb.nl/tarot/tarotbetekenis.htm
op deze pagina zie je de uitleg van de 22 kaarten uit het Grote Arcana.


De 56 kaarten van de Kleine Arcana worden onderverdeeld in 4 groepjes van elk 14 kaarten.

De staven geven informatie over je groei en je ontwikkeling. Ze horen bij het element vuur.

De kelken horen bij het element water. Zij vertellen meer over je emoties.

De zwaarden vertegenwoordigen het element lucht, en ze spreken over je gedachten en eventuele conflicten.

De pentakels die bij het element aarde horen, hebben te maken met je financiën.

http://www.catharinaweb.nl/tarot/kleine-arcana.htm
op deze pagina zie je de uitleg van de kaarten van het Kleine Arcana
« Laatst bewerkt op: november 06, 2008, 05:39:54 pm door anne1986marie »
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.104 seconden met 22 queries.