Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: [ Discussie ] Hoe spiritueel wil jij worden?  (gelezen 10832 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
[ Discussie ] Hoe spiritueel wil jij worden?
« Gepost op: oktober 29, 2008, 01:19:49 pm »

Als je je verdiept in spiritualiteit dan is het handig om voor jezelf allereerst te bedenken hoe spiritueel je wilt worden. Als je dit niet doet kan het zo zijn dat je de weg een beetje kwijtraakt in waar je je in wilt verdiepen. Aan de andere kant kan je zegen ik sta voor alles open. Maar dat zou ook niet zo heel erg goed zijn. Het is belangrijk om met spiritualiteit zorgvuldig om te gaan.
Daarom een 2 tal vragen hierover die iedereen naar zijn mening kan beantwoorden.



1 Heb je met jezelf afgesproken hoe ver je je erin wilt verdiepen in spiritualiteit?
  Zo ja wat heb je met jezelf afgesproken?

2 Welke onderwerpen houden jou het meeste bezig?
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2008, 01:21:24 pm door anne1986marie »
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: [ Discussie ] Hoe spiritueel wil jij worden?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2008, 04:59:00 pm »

Ik heb eigenlijk niet echt gekeken hoe ver ik wil gaan. Ik denk zelf dat ik zo ver zou willen gaan als voor mij mogelijk is, want je leert elke dag weer. Ik zou het niet willen uitstippelen als een route, maar gewoon laten komen. Je krijgt immers genoeg op je pad als wat je aankan, dus ik ben dan ook niet bang dat ik verdrink in het spiritualisme omdat ik het niet meer aan zou kunnen.

Wat mij op dit moment het meeste bezig houdt is de wereld zelf. Ik heb al goed gekeken naar mezelf en dat heb ik vrij goed op een rij. Goed genoeg zodat het niet veel van me vergt om daar alleen mee bezig te zijn. Daarnaast komt 2012 steeds dichterbij en de tekenen van veranderingen worden steeds duidelijker. Dat is wat mij op dit moment het meeste bezighoudt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: [ Discussie ] Hoe spiritueel wil jij worden?
« Reactie #2 Gepost op: januari 19, 2009, 09:00:56 pm »

het is al even geleden dat hier is gepost, maar ik vraag me af wat voor tekenen van verandering je ziet LPChip? Verandering van de wereld of van je zelf of je omgeving?
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: [ Discussie ] Hoe spiritueel wil jij worden?
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2009, 11:07:09 pm »

het is al even geleden dat hier is gepost, maar ik vraag me af wat voor tekenen van verandering je ziet LPChip? Verandering van de wereld of van je zelf of je omgeving?
Zoals je misschien al hebt gelezen houd het ascentieproces (2012) mij erg bezig. Een van de redenen hiervoor is, dat ik weet dat het mijn doel hier op aarde is deze keer. Ik mag helpen begeleiden in de tijd naar de veranderingen toe en vooral ook daarna.

Als ik ga kijken naar de veranderingen die zich nu al hebben plaats gevonden, dan is het eerste wat in me opkomt het volgende: Van de meeste mensen om ons heen merk ik dat ze spiritueler worden en er ook veel meer voor open staan. Zelfs mensen in mijn vriendenkring die het 10 jaar geleden nog de grootste onzin vonden blijken zich toch te beseffen dat er meer is tussen hemel en aarde en daar ook echt nieuwschierig naar worden. Sommigen hebben dan nog wel een abstracte kijk op het spiritualisme, maar als ik ze dan vertel dat het puur gaat om de zoektocht naar jezelf, dan hebben we toch al gauw overeenstemming. Daarnaast voel ik dat de natuur aggresiever wordt. En daarmee bedoel ik dat ik vrij regelmatig hele kleine aardbevinkjes voel.

Verder heb ik veel gelezen over wat de voorspellingen zijn over wat komen gaan (via channelingen enzo). Deze info staat overigens ook in het 2012 forum welke ik speciaal hiervoor heb aangemaakt. En als ik dan kijk naar veranderingen die ze daarin voorspellen, dan komen die ook aardig tot uiting. Daaronder vallen bijvoorbeeld het vallen van de economie, het vallen van de regering en als 3e het vallen van de medische wereld zodat we over kunnen gaan naar de nieuwe manier van helen. Al deze dingen zijn er nu om ons in hun macht te houden. En dit gaat verdwijnen.

Ik heb het hier dus inderdaad in eerste instantie over veranderingen in de wereld, maar doordat deze verandert, veranderd mijn eigen omgeving ook. Ikzelf blijf ook doorleren en verander daardoor ook, maar dat was niet wat ik beschreef in mijn eerdere bericht. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: [ Discussie ] Hoe spiritueel wil jij worden?
« Reactie #4 Gepost op: januari 22, 2009, 11:49:14 am »

Ik ben zelf nog een beetje zoekende en laat het nog voor wat het is, als de rust is teruggekeerd in mijn leven wil ik me graag orienteren in de spirituele wereld en dan wat goed voelt zal ik bij blijven hangen.

Waar ik nieuwsgierig en ervaringen in heb zijn gidsen, aura's, energieen, dromen, intuitie, voelen.
Gelogd

lotuslove

  • Gast
Re: [ Discussie ] Hoe spiritueel wil jij worden?
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2009, 12:26:48 pm »

Leuke vraag :)

Ik wil mezelf leren kennen, wil weten wat ik kan bijdragen aan deze wereld.
Ik wil weten wat de 'waarheid' inhoud, en omdat er zoveel 'waarheden' zijn (en de waarheid eigenlijk subjectief is) vind ik dat erg interessant omdat je de wereld, jezelf en je omgeving hierdoor van zoveel verschillende kanten kan zien, het geeft veel inzicht vind ik.
Mijn doel? Mezelf kennen, leven in liefde, werken met licht en licht uitstralen naar de wereld.
Waar ik wel heel erg naar verlang is om contact te hebben met overleden dierbaren en m'n gids. Dus missch kan je dat ook wel een doel noemen ;)
Gelogd

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: [ Discussie ] Hoe spiritueel wil jij worden?
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2009, 12:54:59 pm »

İk wil zover komen dat ik er andere meestal wel mee kan helpen.

en dan onderandere in: (vraag 2)
- magnetiseren
- foto-lezen van mensen en (overleden)-dieren, of foto's van lege kamers waar zielen rondhangen.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.179 seconden met 23 queries.