Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie  (gelezen 11939 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
[Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Gepost op: oktober 14, 2008, 05:14:15 pm »

Op dit moment dreigt de economie te vallen (ophouden met bestaan), en dat heeft rare gevolgen. We kunnen discussieren wat die gevolgen allemaal kunnen zijn, en daarnaast de gevoelens die deze veranderingen met zich meebrengen.

Daarom een tweetal vragen die je kan beantwoorden of je kan reageren op het antwoord van iemand anders.

1. Wat denk je dat er gebeurt als de economie gevallen is?

2. Hoe voel jij je bij de gedachten dat de economie kan gaan vallen of misschien zelfs: als hij al gevallen is?
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #1 Gepost op: oktober 28, 2008, 04:15:00 pm »

1. Wat denk je dat er gebeurt als de economie gevallen is?
De wereld gaat achter uit. De mensheid gaat achter uit. Normen en waarden worden minder. Mensen denken nog meer aan zichzelf als ze dat al niet deden.

2. Hoe voel jij je bij de gedachten dat de economie kan gaan vallen of misschien zelfs: als hij al gevallen is?
Ik denk dat het aanduidt op iets nieuws. Een nieuwe periode voor de mensheid. Het spirituele zal meer aan bod komen mits de mensen er voor open staan.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #2 Gepost op: oktober 28, 2008, 07:14:39 pm »

1. Wat denk je dat er gebeurt als de economie gevallen is?
De wereld gaat achter uit. De mensheid gaat achter uit. Normen en waarden worden minder. Mensen denken nog meer aan zichzelf als ze dat al niet deden.
Hoe bedoel je precies dat de wereld achteruit gaat en de mensheid? Kun je dat toelichten of een voorbeeld ervan geven?

2. Hoe voel jij je bij de gedachten dat de economie kan gaan vallen of misschien zelfs: als hij al gevallen is?
Ik denk dat het aanduidt op iets nieuws. Een nieuwe periode voor de mensheid. Het spirituele zal meer aan bod komen mits de mensen er voor open staan.
Mee eens. Hoe kunnen we de mensen meer open laten staan voor het spirituele? Als we die kans mogen krijgen, kunnen we gelijk bekijken hoe we dat kunnen gaan doen. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #3 Gepost op: oktober 29, 2008, 01:08:29 pm »

1. Wat denk je dat er gebeurt als de economie gevallen is?
De wereld gaat achter uit. De mensheid gaat achter uit. Normen en waarden worden minder. Mensen denken nog meer aan zichzelf als ze dat al niet deden.

Hoe bedoel je precies dat de wereld achteruit gaat en de mensheid? Kun je dat toelichten of een voorbeeld ervan geven?


Ik denk dat voedsel, spullen , dingen op een gegeven moment veel meer gaan kosten dan dat ze nu doen. Ik komt misschien ook tekorte van voedsel, spullen. Het word minder geproduceert omdat het te duur kost. Arbeidsloon is te duur. Landen krijgen nog meer schulden. Als er dan nog wat te halen valt qwa eten of spullen dan denkt ieder persoon aan zichzelf.
Maar dit is een voorbeeld in de ergste vorm. Die kan gebeuren.


2. Hoe voel jij je bij de gedachten dat de economie kan gaan vallen of misschien zelfs: als hij al gevallen is?
Ik denk dat het aanduidt op iets nieuws. Een nieuwe periode voor de mensheid. Het spirituele zal meer aan bod komen mits de mensen er voor open staan.

Mee eens. Hoe kunnen we de mensen meer open laten staan voor het spirituele? Als we die kans mogen krijgen, kunnen we gelijk bekijken hoe we dat kunnen gaan doen.


Ik denk dat de mens terug moet gaan naar de bron. Zichzelf. Misschien door de crisis gaan mensen na een tijdje zich meer bezighouden met zichzelf. Ze gaan misschien vragen stellen aan zichzelf en indenken van hoe die crisis is gekomen. Uiteindelijk zouden ze ook bij hun zelf komen. En op een gegeven moment kunnen ze er niet meer om heen.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #4 Gepost op: oktober 29, 2008, 04:54:39 pm »

1. Wat denk je dat er gebeurt als de economie gevallen is?
De wereld gaat achter uit. De mensheid gaat achter uit. Normen en waarden worden minder. Mensen denken nog meer aan zichzelf als ze dat al niet deden.

Hoe bedoel je precies dat de wereld achteruit gaat en de mensheid? Kun je dat toelichten of een voorbeeld ervan geven?

Ik denk dat voedsel, spullen , dingen op een gegeven moment veel meer gaan kosten dan dat ze nu doen. Ik komt misschien ook tekorte van voedsel, spullen. Het word minder geproduceert omdat het te duur kost. Arbeidsloon is te duur. Landen krijgen nog meer schulden. Als er dan nog wat te halen valt qwa eten of spullen dan denkt ieder persoon aan zichzelf.
Maar dit is een voorbeeld in de ergste vorm. Die kan gebeuren.
Oeh, das knap! Hoe kan iets duurder worden als er geen economie meer is? :P



2. Hoe voel jij je bij de gedachten dat de economie kan gaan vallen of misschien zelfs: als hij al gevallen is?
Ik denk dat het aanduidt op iets nieuws. Een nieuwe periode voor de mensheid. Het spirituele zal meer aan bod komen mits de mensen er voor open staan.

Mee eens. Hoe kunnen we de mensen meer open laten staan voor het spirituele? Als we die kans mogen krijgen, kunnen we gelijk bekijken hoe we dat kunnen gaan doen.


Ik denk dat de mens terug moet gaan naar de bron. Zichzelf. Misschien door de crisis gaan mensen na een tijdje zich meer bezighouden met zichzelf. Ze gaan misschien vragen stellen aan zichzelf en indenken van hoe die crisis is gekomen. Uiteindelijk zouden ze ook bij hun zelf komen. En op een gegeven moment kunnen ze er niet meer om heen.
Interessant. Ik denk alleen dat bij zichzelf komen niet voldoende is, want alleen kun je niets. Ik denk dat we in harmonie met elkaar moeten gaan leven. Want als je bij jezelf bent, dan heb je nog steeds wel voedsel en een dak boven je hoofd nodig. Een dak kun je nog wel maken, maar voedsel vinden kan lastig zijn. Ikzelf zou ervoor kiezen om zoveel mogelijk hulp te bieden met datgeen wat ik goed kan, en daarmee anderen te stimuleren om datzelfde voor mij te willen doen. Zonder verwachtingen overigens. Zo creeer je een vriendschappelijke sfeer waarin je dingen voor elkaar kan doen om samen te overleven. Wat vinden jullie van dat idee?
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

lotuslove

  • Gast
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #5 Gepost op: januari 22, 2009, 12:58:14 pm »

Ik vind dit een moeilijk onderwerp.
Maar toch geloof ik er wel in dat 't voor een reden is en dat alles beter word.
Wat Anne bedoelt met teruggaan naar zichzelf is ook zo. Iedereen zal wat 'krapper' komen te zitten financieel en daardoor leer je te waarderen wat je hebt, en ga je (hopelijk) beseffen wat belangrijk is in dit leven. Misschien is dat wel wat de wereld nodig heeft, besef & bewust worden, niet meer hechten aan materiele dingen.
Gelogd

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #6 Gepost op: januari 22, 2009, 02:15:07 pm »

Hmmm op dit moment en ook nog niet op andere momenten heb ik bij de geldcrisis stilgestaan, omdat we er hier niks van merken. Ik wil me er nu dus ook niet bij stilstaan, op moment van kan dat altijd nog.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #7 Gepost op: januari 22, 2009, 02:43:14 pm »

Hmmm op dit moment en ook nog niet op andere momenten heb ik bij de geldcrisis stilgestaan, omdat we er hier niks van merken. Ik wil me er nu dus ook niet bij stilstaan, op moment van kan dat altijd nog.

Wil je er niet bij stilstaan omdat je er bang voor bent, of wil je er niet bij stil staan omdat het verder geen indruk op je maakt?

Voor mij is het andere koek. Ikzelf heb geen geldzorgen, en hecht ook weinig tot geen waarde aan geld. Ik heb geld omdat dat nodig is om te kunnen leven, maar meer ook niet. Waarom het voor mij toch andere koek is, komt omdat ik werkzaam ben in de hypotheken sector. Niet als verkoper ofzo, maar als ICT dienstverlener. Dit is op zich wel mooi, want als de economie valt, ben ik waarschijnlijk een van de eerste die zonder baan komt te zitten, en me dan nog meer kan focussen op de overgang.

Maar ik leef zelf ook van lach tot lach, dus ik zie wel wat er gebeurd en handel dan wel weer verder. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #8 Gepost op: januari 22, 2009, 05:29:15 pm »

Heel erg, maar het maakt me idd dus geen flaus aus eigenlijk, ook omdat ik er zelf niks van voel letterlijk dan.
En geld is hier in dit gezin niet belangrijk, ik werk niet, we komen van weinig rond en houden niet van materiele zaken, maar onze kinderen komen niks tekort.
Maar ik hoop niet dat er een tijd komt dat je moet overleven ipv leven.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #9 Gepost op: januari 22, 2009, 06:05:05 pm »

Heel erg, maar het maakt me idd dus geen flaus aus eigenlijk, ook omdat ik er zelf niks van voel letterlijk dan.
En geld is hier in dit gezin niet belangrijk, ik werk niet, we komen van weinig rond en houden niet van materiele zaken, maar onze kinderen komen niks tekort.
Maar ik hoop niet dat er een tijd komt dat je moet overleven ipv leven.

Ah okee, dat is de goede instelling. En nee, ik geloof niet dat er een tijd komt van overleven. Zeker niet als je geen waarde aan geld hecht. Alleen hen die dat wel doen zullen moeten overleven. Of beter gezegd, hun zullen dat ervaren als overleven.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2009, 06:29:30 pm »

Maar als er geen economie meer is.. dan is er ook geen electrischiteit en water meer, want ja dat is ook iets wat je nu moet betalen.. of zie ik dat verkeerd?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #11 Gepost op: januari 23, 2009, 07:28:21 pm »

Maar als er geen economie meer is.. dan is er ook geen electrischiteit en water meer, want ja dat is ook iets wat je nu moet betalen.. of zie ik dat verkeerd?

Sommigen zeggen dat de economie niet helemaal weggaat, maar dat alle waarden hersteld worden. Ik denk echter dat het uit gaat komen op dienstverlening uit goede wil. Zo voel ik het tenminste. En dat je het gewoon krijgt, en dat je zelf kan werken omdat je het leuk vind. Sowieso denk ik dat we begeleid gaan worden waardoor situaties gaan ontstaan die we ons nu helemaal niet kunnen indenken.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kath

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #12 Gepost op: maart 07, 2009, 05:43:15 pm »

Komt wel goed ;)
Ben al van 2009 aan het zeggen dat vanaf 2008 een "crisis" zou komen maar dat het wel in orde zou geraken. Iedereen lachtte toen met me want toen ging alles goed en dat kon ik (die niets van beurzen enz weet) toch niet zomaar "uitrekenen".
Inmiddels is het "hoe wist je dat?"
tja :') Intuitie!

Ik vertrouw er op dat het opgelost geraakt. Helemaal :j En dat we er sterker uit zullen komen.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #13 Gepost op: maart 07, 2009, 10:34:43 pm »

Dat weet ik wel zeker, maar de hoe, dat is wel interessant. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kath

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: [Discussie] Jouw gevoel bij het vallen van de economie
« Reactie #14 Gepost op: maart 07, 2009, 10:45:31 pm »

komt tijd, komt raad.

En in dit geval:
komt tijd, komt wijsheid ;)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.079 seconden met 23 queries.