Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Een betere doorstroming oefening  (gelezen 3244 keer)

Reiki Plus Master

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
  • Wees je zelf en oordeel niet
    • Bekijk profiel
    • Genezendehanden
Een betere doorstroming oefening
« Gepost op: december 19, 2010, 05:19:22 pm »

Een betere energiedoorstroming
Deze oefening is om energie door je hele lichaam en je energieveld te laten stromen.
Ga rustig op een stoel zitten met je voeten op de grond.
Neem de tijd om je van je lichaam bewust te worden.
Laat je kaken los en voel hoe daardoor de rest van je lichaam kan ontspannen.
Als je niet weet of je kaken helemaal ontspannen zijn, kun je eerst het volgende doen: Klem je kaken op elkaar en span je hele lichaam aan. Maak vuisten van je handen en span je armen en schouders aan. Span je buik, billen en benen aan en hou deze spanning tien tellen vast. Laat dan alleen je kaken helemaal los. Je mond zal waarschijnlijk een stukje open vallen. Laat je wangen en ook je voorhoofd helemaal los en dus ontspannen. Ontspan ook je oren en je hoofdhuid.
En voel dan wat er met de spanning in de rest van je lichaam gebeurt. Je kunt die misschien nog even vasthouden, maar echt lang lukt dat meestal niet.
Als je er dus altijd op let dat je je kaken ontspant - het liefst de hele dag door - dan zal de spanning in je lichaam vanzelf minder worden.

Ga verder met de rest van de oefening:
Voel je voeten op de grond en voel de grond onder je voeten.
En voel nog eens of je kaken ontspannen zijn.
Ga met je aandacht naar je buik. Als je aan je buik denkt, ga je vanzelf met je buik ademen.
Stem je dan af op de bron van alle levensenergie.
Je kunt je die voorstellen als een warme zomerzon boven je. Je kunt je voorstellen dat de stralen van de zon op je schijnen. Op en in je lichaam.
Maar ook in de ruimte om je heen, je energieveld.
Voor je, achter je en opzij van je.
Neem er ruim de tijd voor en doe de oefening zo vaak als je kunt.
Het kan zijn dat je van alles voelt tijdens deze oefening. Bijvoorbeeld warmte, trillen, geeuwen of emoties die boven komen. Laat het gewoon gebeuren of stop met de oefening wanneer je wilt. Je kunt ook eerst beginnen met alleen je kaken los te laten of je voeten te voelen. En wanneer dat goed voelt, kun je verder gaan.
En als je geregeld tegen jezelf zegt: "Voel je voeten, laat je kaken los en voel je zon stralen", dan zal de energie steeds gemakkelijker door je heen stromen.
Het staat je vrij om deze oefening te kopiëren en door te geven aan anderen.
Deze oefening is eerder verschenen in het blad Spiegelbeeld.

Edit by LPChip: Enter ertussen waar de oefening verder gaat zodat het makkelijker leest
« Laatst bewerkt op: december 19, 2010, 08:17:29 pm door LPChip »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Een betere doorstroming oefening
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2010, 08:21:37 pm »

Bedankt voor de oefening. :)

Ik merk eigenlijk weinig verschil, maar ik denk dat ik al ver genoeg ben om de energie vrij regelmatig door mijn lichaam te laten stromen. Ik kan me dan ook direct ontspannen.

Dit kan ook komen door de Falun Dafa oefeningen die ik regelmatig doe. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.062 seconden met 22 queries.