Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: gedachte  (gelezen 7979 keer)

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
gedachte
« Gepost op: oktober 31, 2010, 02:49:42 pm »

Hoi iedereen,

vorige week was er een nieuw programma op tv: paranormale kinderen. mss dat iemand het heeft gezien?
In ieder geval daar was een jongen die communiceerde met zijn oma doormiddel van gedachtes, hij dacht iets in zijn hoofd en daarna kwam er ook een antwoord in gedachte in zijn hoofd.. Ook zag hij zijn oma zitten.

Nu heb ik zelf ook heel vaak dat mijn gedachten ergen naar toe gaan (vraag me soms ook af, waarom ik opeens over zoiets ga denken) en er voert zich ook vaak een heel gesprek in mijn hoofd om... Maarja nooit niet echt over nagedacht, dacht altijd dat het een soort van dingen op en rij zetten is, dat iedereen dat zo in zn hoofd doet?!

Het vervelende is dat ik niemand zie (als iemand die overleden is bijv.) dus vraag me wel af hoe dat zit.. praat k met een overledenen of praat ik in mezelf?

Iemand met dezelfde ervaring hier? en/of tips hoe ik er mee om moet gaan? en hoe weet ik (als het een overleden persoon is) wie dit is enz.?

xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: gedachte
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2010, 04:31:34 pm »

Voor wie de aflevering niet gezien heeft:
http://www.sbs6.nl/web/show/id=1315192/langid=43

Ik heb ook wat je beschrijft. Ik kan in gedachten zijn en ineens op allerlei rare gedachten komen. Soms denk ik dat het gewoon een uitstorting van mijn fantasie is, en soms denk ik dat het echt wel iets is. Deze vorm van dagdromen neem ik wel altijd serieus als ik denk dat er een diepere boodschap achter zit.

Ik heb ook gesprekken met bijvoorbeeld gidsen en engelen, en dat gaat op dezelfde manier. Het is wel zo dat ik bij zo'n gesprek ook van te voren met iemand anders dan mijzelf wil praten. Als ik ineens een dialoog met mezelf voer (ja dat gebeurd ook) dan is dit vaak met m'n onderbewustzijn.

Om jouw vraag beter te kunnen beantwoorden, kun je een voorbeeld geven van zo'n gesprek?
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: gedachte
« Reactie #2 Gepost op: oktober 31, 2010, 05:09:55 pm »

Jah dat is moeilijk, ik had net ook al aan een voorbeeld zitten denken.

Maar het gebeurt altijd heel plotseling ik zit bijvoorbeeld op mn werk in de pauze en mensen aan mijn tafel hebben een gespreksonderwerp via dat onderwerp gaan mijn gedachte naar iets anders en soms vanuit daar weer door naar iets totaal anders.. en er vormt zich een soort gesprek.. het is in mijn gedachten maar soms lijkt het wel echt ECHT zeg maar.. het is niet dat ik een stem hoor ofzo maar meer mezelf (vind het beetje moeilijk uitleggen)

maar heb soms ook dat ik aan een persoon denk en dan een gesprek vormt.. mijn zusje zegt dat er bij ons in huis op de overloop ook geesten zitten soms denk ik heel zacht gepraat te horen of dat er iemand op een deur klopt ofzo maar als ik kijk is er niks.. en soms vormt er zich ook een gesprek ik dacht laatst bijvoorbeeld ik laat jullie wel lekker kletsen en dan gaat het verder in klein gesprek.

dit zijn 2 verschillende voorbeelden maar vind het moeilijk om te zeggen of het van mezelf komt of van iets anders.. en ook omdat ik weet dat er geesten bij ons zitten of die het echt zijn of dat ik me het verbeeld omdat ik weet dat het er is..

Hoop dat je mijn verhaal een beetje snapt, het is namelijk een beetje vaag maar zo voelt het bij mij ook..
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: gedachte
« Reactie #3 Gepost op: oktober 31, 2010, 05:14:57 pm »

Ik wilde er nog even aan toevoegen dat ik altijd al (als kind al) vaak in mijn eigen wereldje zit.. mijn gedachten dwalen erg snel af en kan me ook niet altijd goed concentreren op iets.. Ben best snel afgeleid daar dingen die ik hoor of zie.

En ik heb de gedachtes ook niet in de hand
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: gedachte
« Reactie #4 Gepost op: oktober 31, 2010, 09:36:27 pm »

Ik snap je volkomen.

Vroeger was ik, net als jij, heel snel afgeleid. Op de basisschool kreeg ik zelfs een walkman om zo minder afgeleid te zijn als we bepaalde opdrachten moesten doen. Dat hielp me toen wel om me beter te kunnen concentreren. Ik kan nu nog wel hebben dat ik me niet meer kan concentreren. Dit gebeurd meestal als ik druk ben in gedachten en ik niet goed geslapen heb en dus vermoeid ben. Dan ben ik heel snel in m'n eigen droomwereld. Alsof m'n lichaam dan aan het uitrusten is.

Ik denk dat wanneer dat gebeurd, mijn hersenen alle indrukken enzo omzetten in fantasieën, om m'n gedachten weer vrij te krijgen. Alsof er een opstopping ontstaat, of m'n hersenpan vol is :lol:

Als jij zo'n moment hebt dat je wegdroomt, en je begint dan een gesprek, zie je dan gewoon mensen praten, of heb je echt een soort van visioen waarbij je 1 iemand ziet die gewoon met beeld en geluid (ook al denkbeeldig) reageert op wat jij denkt?
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: gedachte
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2010, 06:15:53 am »

Hey Chip,

Nou ik zie dus min of meer wel nog wat er om me heen gebeurt maar maak het niet echt mee.. Zo heb ik het ook wel eens tijdens het auto rijden gehad opeens was ik op school en dacht ik huh ben ik daar allemaal al langs gereden. Toen ik tegen mn vriendinnetjes op school zei dat ik op automatische piloot daar hen was gereden keken ze me allemaal raar aan :S

Heb dus niet een persoon ofzo voor me die ik zie, enkel gedachtes..

Hoe ben jij ervan afgekomen dan? Omdat je zegt dat je vroeger ook snel was afgeleid?
Ik herriner me wel dat ik altijd vooraan in de klas moest zitten (basisschool/middelbareschool) niet voor straf maar daar werd ik gewoon altijd meteen neergezet met opstelling maken enzo.. begon altijd maar snel te kletsen of te tekenen ofzo ook al vond ik eigenlijk alles wel interessant, maar toch kwam altijd alles aan wat er werd uitgelegd want heb eigenlijk nooit echt diepe onvoldoendes gehaald ofzo..
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: gedachte
« Reactie #6 Gepost op: november 01, 2010, 02:20:40 pm »

Ja ik ook.

Ik kan ook op de automatische piloot rijden. :) Heb dat vroeger veel op de fiets gehad. Ik fietste naar school, maar dat was allemaal ontzettend saai, dus hup, in m'n eigen droomwereldje. Dan kwam ik bij die drukke gevaarlijke weg uit, en kwam ik weer even bij. Even oversteken, en dan weer hup terug m'n wereldje in.

Dit is gewoon dagdromen, en niet specifiek communiceren met anderen. Hoewel het me niet zou verbasen als je dat wel kan. Ik kan ook op deze manier in meditatie gaan terwijl ik dus wat anders aan het doen ben, zolang ik dat andere maar op een automatische piloot kan doen.

Ik werd vroeger inderdaad ook altijd vooraan neergezet in de klas, was ook super snel afgeleid, had nooit zin om mee te doen, maar moest wel. Ik vond de lesstof eigenlijk nooit echt interessant ook, en had altijd zo iets: waarom moet dit!? Mijn cijfers op de basisschool waren minder goed omdat het me toen echt geen ruk kon schelen. Op de middelbare school ging het wel beter en kon ik me ook beter concentreren. (ik moest me er echt toe zetten). Ik leerde het meest van wat er in de les gezegd werd, zelfs als ik het maar half hoorde. Alsof m'n onderbewustzijn het dan kon leren.

Van gewoon leren (stampen) kon ik eigenlijk vrij weinig m'n grijze massa inkrijgen.

Ik heb nog steeds wel dat ik van die momenten heb dat ik m'n aandacht er niet bij kan houden. Dit compenseer ik door veel afwisseling te zoeken. Af en toe even focus op iets anders. In m'n werk kan ik dat doen door verschillende soorten werk te doen, en als het rustig is, even rustig wat op internet lezen.

Daarnaast helpt een goede nachtrust ook voor m'n concentratie. Ben ik vermoeid, dan heb ik veel meer moeite om m'n aandacht erbij te houden.

Ik ga ook weleens op een vrije dag gewoon doen alsof ik ziek ben, gewoon lekker op bed blijven en tv kijken en soort van uitrusten. Werkt goed :D
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: gedachte
« Reactie #7 Gepost op: november 01, 2010, 06:51:31 pm »

Dat herken ik ook van dat "ziek" zijn.. vooral toen ik nog op school zat moest ik me af en toe echt ziek melden en idd ff beetje niksen thuis en tv kijken/lezen om tot rust te kunnen komen! Had toen ook mijn weekend en zeker de zondag ingelast als school en huiswerk vrije dag anders hield ik het niet vol!

fijn dat jij je er ook zo in herkent nu snap ik het iig alweer wat meer haha.. maar denk je dat heel veel meer mensen dit hebben of alleen hooggevoelige mensen? want veel mensen snappen het niet (het dagdromen) en een rustdag nodig hebben vinden ze al helemaal raar en nergens voor nodig..
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: gedachte
« Reactie #8 Gepost op: november 01, 2010, 09:55:19 pm »

Ik heb geen idee eigenlijk. Het zou zo maar eens kunnen dat het veel voorkomt bij hoog sensitieve mensen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: gedachte
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2010, 07:18:56 pm »

ik ben ook hoogsensitief en ik heb dat ook: ik heb nu geleerd om te zorgen voor tijd waar ik lekker alleen ben om tot rust te kkomen. en dat is dan thuis blijven, tv kijken of gewoon lekker liggen en/of mediteren.  dit jaar heb ik vaak thuis gezeten omdat ik 'ziek' was en eigenlijk was het zo. ik moest tot rust komen anders hield ik het niet vol.  en dan zei mijn coach dat ik me meer moest afsluiten zodat al die indrukken niet te diep komen te zitten.  en gelukkig maar want daardoor ben ik nu eindelijk weer bijna in mijn kracht. :-) stap per stap.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.158 seconden met 23 queries.