Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: verslaafd aan advies van anderen  (gelezen 6011 keer)

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
verslaafd aan advies van anderen
« Gepost op: oktober 26, 2010, 04:20:34 pm »

hey,

het is de eerste keer dat ik er mee naar 'buiten' kom: ik lijk verslaafd te zijn aan advies van anderen.  en als ik me slecht voel(ik ben ook hooggevoelig) dan grijp ik snel naar de telefoon om iemand te bellen.  En vaak is dat naar een 0903lijn (dus kostelijk!).  ik voel me achteraf beter want ik krijg dan meer zekerheid of rust.  het is enorm verminderd omdat ik aan mezelf werk maar toch verlies ik maandelijks 100 euro aan dergelijke dingen.  Ik weet het, dat zou niet mogen....

heeft iemand dezelfde ervaring?  wat kan ik doen? heeft iemand een tip??
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: verslaafd aan advies van anderen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 26, 2010, 05:18:40 pm »

Jeetje.

Iedereen voelt zich beter als hij/zij een bevestiging krijgt van iemand in de buurt. Dat zal in jouw geval nog moeilijker zijn. Je bent al wat onzeker, en mensen maken daar maar wat gebruik van. Hun zullen de laatsten zijn die je een bevestiging zullen geven waar je wat aan hebt, omdat dat jouw sterker maakt en hun daarmee een makkelijke prooi kwijtraken.

Om je te helpen bij je telefoonverslaving, wil ik je graag vertellen hoe dit soort mensen werken.

Wanneer zo'n lijn een gesprek aangaat, zal het een aantal dingen doen.

1. Het probeert zoveel mogelijk over je te weten te komen
2. Het probeert je dan op je gemak te stellen en je vertrouwen te winnen
3. Het probeert vervolgens jou zo te laten praten dat je zelf een antwoord geeft op jouw probleem, losstaand of dit goed of fout is.
4. Het geeft je vervolgens dit antwoord als oplossing op je probleem.
5. Dit hele stappenplan proberen ze zo lang mogelijk erover te doen (als in: ze proberen je zo lang mogelijk aan de lijn te houden omdat ze dan meer aan je verdienen.)

In sommige gevallen komt het voor dat je gewoon het antwoord niet weet, en dan zullen ze je gewoon voorliegen om ervoor te zorgen dat je toch met een tervreden gevoel ophangt. Want een immers tervreden klant komt terug, toch?

Aan zo'n telefoonlijn heb je eigenlijk helemaal niks. Het kost geld en vaak kunnen ze je niet echt verder helpen. (het zijn geen afgestudeerde psychologen die daar werken, maar gewoon mensen die van praten houden)

Betekent dat dat je niet geholpen kan worden? Nee absoluut niet. Er zijn zeker methoden die jou datzelfde gevoel kunnen geven en minder (gratis?) kosten.

Zo mag je altijd je verhaal hier op het forum posten zodat we je kunnen helpen met het geven van inzichten.

Daarnaast is het misschien een idee om een Pendel of kaartenspel aan te schaffen. Een pendel kun je gebruiken om je gevoel weer te geven. Vaak als je een vraag hebt, heb je er een bepaald gevoel bij. Een pendel helpt je om dat gevoel weer te geven in een ja of nee antwoord (zolang je daadwerkelijk ook een antwoord in je hebt).

Een kaartspel (afhankelijk van welk spel) kan je helpen om meer inzicht te krijgen in een situatie waarin je zit.

Beide zijn voor niet al te veel geld op bol.com te bestellen.

Ikzelf heb deze pendelset: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/pendel-set-pendel/666864781/index.html (€ 8,50)

Ik zal om je verder op weg te helpen een I-Ching kaart voor je trekken.

Kaart 34 - Ta Chuang - Grote Kracht
Ta Chuang vertegenwoordigt de sterke band tussen kracht en juist handelen. De bliksem en hemel die samen opstijgen, creëren een enorme energie. Gebruik deze kracht goed, want met zo'n kracht wordt het moeilijk om goed van kwaad te onderscheiden. Grote kracht wordt uiteindelijk altijd verenigd met gerechtigheid.

6. Te ver vooruitgaan brengt vernedering.
5. Als verzet ophoudt, stop dan met krijgshaftig gedrag.
4. Met rust en ijver naar uw doelen toewerken, brengt u succes.
3. Geweld werkt vaak averechts.
2. Houd geduldig vol met innerlijke vrede.
1. Gebruik geen geweld om vooruit te komen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: verslaafd aan advies van anderen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2010, 09:02:54 pm »

hey,

je zegt het op een zodanige manier dat het me echt ontnuchtert.  maar wel op een positieve manier. :-)

ik heb een pendel liggen en eergister terug uitgehaald.  een paar maanden geleden was ik begonnen met oefenen maar heb het toen opgegeven. maar eigenlijk zou ik best de draad terug kunnen opnemen.  kaarten leren leggen, dat is iets wat ik nog niet doe maar wel een goede tip.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: verslaafd aan advies van anderen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2010, 10:31:11 am »

Ik ben blij dat je er wat aan hebt. :)

Weet je ook hoe je moet pendelen? Heb je er een boekje bij of iets?
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: verslaafd aan advies van anderen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 30, 2010, 09:32:38 pm »

ja, ik heb anderhalf jaar geleden een cursusje(individueel) gehad met daarbij horend een aantal documenten. dus ik moet dat es terug ophalen.  Ik ben alleen wat bang om negativiteit aan te trekken als ik me de pendel ga werken.

ik vond de kaart die je trok iets moeilijk om te begrijpen.  Als ik me niet vergis zegt het me dat ik me niet altijd krachtig hoef op te stellen.  (ik heb dit moeten doen vorig jaar en dit jaar om erdoor te geraken of anders bleef ik gedomineerd door anderen).  en ik probeer mijn innerlijke vrede te vinden en te houden.  ik doe mijn best.

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: verslaafd aan advies van anderen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2010, 12:48:21 am »

Je hoeft niet bang te zijn om negativiteit aan te trekken met een pendel. Je pendel weerspiegelt jouw emoties.

De kaart wil zeggen dat als je je krachtig opstelt, je dit niet tot het bittere eind moet volhouden. Door jezelf krachtig op te stellen, laat je zien dat je niet over je heen laat lopen. De ander zal hierdoor een andere houding aannemen richting jou. Als je dan met diezelfde krachtige houding terug reageert, terwijl de ander al heeft kenbaar gemaakt dat je dat niet hoeft, dan zal de andere als nog in het verweer gaan, maar dan om andere redenen.

De kaart zegt: gebruik je kracht wel, maar let op dat je niet te lang deze kracht gebruikt.

Om in een metafoor te spreken: Als je een race rijdt met een auto, en je hebt een snelle auto, dan kun je gas blijven geven, zelfs nadat je voorsprong al vrij groot is. Ga je echter zo ver, dat je zelfs bij de finishline nog aan het accelereren bent, dan kun je daarna niet meer remmen en crash je jouw auto in de muur.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: verslaafd aan advies van anderen
« Reactie #6 Gepost op: oktober 31, 2010, 09:31:05 am »

aha, dat betekent dus dat ik niet meer constant alert moet zijn en me verweren.  het is wel vermoeiend geweest, ik heb dus bereikt wat ik wou.  alleen merk ik dat voornamelijk familie daar nog niet echt goed mee kan omgaan. :-) ze zijn toch wel onwennig.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.104 seconden met 23 queries.