Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Verandering van je leven door spiritueel bezig te zijn.  (gelezen 9326 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Verandering van je leven door spiritueel bezig te zijn.
« Gepost op: juli 05, 2008, 01:32:31 pm »

Onze smaak verandert, als we ons in het spitiuele verdiepen. We hebben geen zin meer in middelen die onze stemming beinvloedt, geweld in de media en onze voorkeur voor vrienden en minaars verandert.
Dit komt door verandering van onze ‘frequentie’. Iedereen heeft een vibratiefrequentie bij zich, om zich heen. Deze frequentie past zich aan, aan onze gedachten en emoties.
Mensen die zich zorgen maken, tobben en obsessief zijn, hebben langzame frequenties, maar mensen die regelmatig mediteren en bidden, hebben hogere frequenties. Wanneer onze frequentie omhoog gaat worden we naar situaties, mensen,voedsel en energie met een horgere vibratiefrequentie toe getrokken. Dit betekent ook dat we ons niet meer aangetrokken voelen tot bepaalde vrienden en gebeurtenissen die ons ooit wisten te boeien.
De vibraties rond egokwesties,zoals woede, geweld, een gebreksmentaliteit  (geloven dat er niet voldoende is voor iedereen), een slachtoffermentaliteit (geloven dat anderen macht over je hebben of verantwoordelijk zijn voor jouw ongeluk), oneerlijkheid en jaloezie zijn bijzonder traag.
Het is belangrijk om trage vibraties te vermijden, zodat onze spirituele frequentie kan worden verhoogd.

Graag hoor ik jullie verhalen..over hoe je bent veranderd door spiritueel bezig te zijn :)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Verandering van je leven door spiritueel bezig te zijn.
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2008, 05:18:06 pm »

Ik merk dat ik veel zelfverzekerder ben, veel makkelijker en veel lekkerder in mijn vel zit sinds ik mij in het spirituele heb verdiept.

Daarvoor was ik wel spiritueel, maar ik snapte het zelf niet waardoor ik er dus weinig mee deed. Nu ik veel beter de signalen kan herkennen, lijkt het allemaal zo makkelijk.

Het meest recente voorbeeld hiervan is de verandering op m'n werk. Ik zat niet op m'n plek. In eerste instantie had ik zoiets van: ach, dat hoort bij het leven. Maar ik werdt vermoeider en vermoeider en dingen gingen moeizamer enzo... Toen ik besloot dat het zo niet langer kon, en stappen ging ondernemen om m'n werksituatie te veranderen was ik gelijk van een enorme grote last verlost, en alles ging weer soepeltjes.

Ik kan echt zeggen dat die verandering m'n hele leven heeft veranderd. :)

Daardoor heb ik een heel bijzonder meisje op m'n pad gekregen waardoor ik nog spiritueler geworden ben. Ik merk pas achteraf dat ze niet op mijn pad kon komen omdat ik door die vermoeidheid gewoon de deur dicht hield.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Verandering van je leven door spiritueel bezig te zijn.
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2008, 01:39:08 pm »

Ik ben veel rustiger geworden sinds ik met spiritualiteit bezig ben.
Ik voel rust in mezelf en kan houden van mezelf. Ik begrijp mezelf beter dan eerst en zie meer dingen in mezelf, herken dingen in mezelf en kan begrijpen waarom ik ben zoals ik ben.
Ook door mijn grenzen te kennen heb ik meer behoefte aan rust en ontspanning.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Verandering van je leven door spiritueel bezig te zijn.
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2009, 08:58:07 pm »

Ik voel dat ik nog bezig ben met veranderen, merk dit aan verschillende dingen. Voel me steeds beter in me vel zitten vorig jaar had ik wel eens het gevoel alleen op de wereld te zijn en alles alleen te moeten doorstaan en veel negativiteit..

Heb wel al me hele leven veel verschillende vriendengroepen gehad, weet niet of dat ook ergens mee te maken heeft, en of jullie dit herkennen? Heb vaak op een gegeven moment ben ik soort van uitgekeken op die mensen, al vind ik dat vaak erg jammer. Maar aan andere kant heb ik niks meer met die mensen..

Ontmoet vaak beetje gelijktijdig als ik soort van afsluit met een groep vrienden weer nieuwe mensen waar ik dan weer veel mee omga.

Hekel aan nieuws/krant heb ik altijd gehad al die negativiteit daar wil ik liever niks mee te maken hebben :S snap ook nooit waarom iedereen altijd het nieuws wil zien, met die oorlogen en armoede :(
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Verandering van je leven door spiritueel bezig te zijn.
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2009, 10:57:19 pm »

Ik voel dat ik nog bezig ben met veranderen, merk dit aan verschillende dingen. Voel me steeds beter in me vel zitten vorig jaar had ik wel eens het gevoel alleen op de wereld te zijn en alles alleen te moeten doorstaan en veel negativiteit..
Zo herkenbaar inderdaad. Ik heb het ook gehad. Ik heb wel mensen om mij heen die er voor me zijn als ik ze nodig heb, maar toch leken ze op een of andere manier op een afstand te staan. Gelukkig kende ik toen Anne al waardoor ik het niet als eenzaamheid heb ervaren. We konden toen (en nu nog steeds) goed over spiritualiteit praten, en dat heeft veel geholpen.

Heb wel al me hele leven veel verschillende vriendengroepen gehad, weet niet of dat ook ergens mee te maken heeft, en of jullie dit herkennen? Heb vaak op een gegeven moment ben ik soort van uitgekeken op die mensen, al vind ik dat vaak erg jammer. Maar aan andere kant heb ik niks meer met die mensen..
Je zit gewoon niet meer op hun niveau. Ik heb dit ook megemaakt. Ik heb nu een aantal bijzondere mensen in mijn leven mogen ontmoeten waarvan ik weet dat ik daar het verdere leven veel plezier van mag beleven. Echt vrienden waarop ik kan bouwen. (Anne is daar een van. :) )

Ontmoet vaak beetje gelijktijdig als ik soort van afsluit met een groep vrienden weer nieuwe mensen waar ik dan weer veel mee omga.
Ja, dat gaat gepaard. En dat is op zich ook mooi, want dan kunnen de nieuwe mensen om je heen je beter helpen om nog groter te groeien. :)

Hekel aan nieuws/krant heb ik altijd gehad al die negativiteit daar wil ik liever niks mee te maken hebben :S snap ook nooit waarom iedereen altijd het nieuws wil zien, met die oorlogen en armoede :(
Ikzelf heb niet zo zeer een hekel aan het nieuws/de krant. Maar ik lees alles vanuit een heel ander perspectief dan anderen. De meeste mensen lezen nieuws om te leren wat er elders in de wereld zich afspeelt. Ik lees het nieuws alleen om te kijken hoe ver we zijn in het transformatie proces.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Verandering van je leven door spiritueel bezig te zijn.
« Reactie #5 Gepost op: januari 20, 2009, 11:10:48 am »

Ik vind het erg mooi dat, doordat je spiritueel bezig bent jezelf leert kennen en je steeds beterder voelt in je vel :)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

lotuslove

  • Gast
Re: Verandering van je leven door spiritueel bezig te zijn.
« Reactie #6 Gepost op: januari 20, 2009, 04:21:43 pm »

De vibraties rond egokwesties,zoals woede, geweld, een gebreksmentaliteit  (geloven dat er niet voldoende is voor iedereen), een slachtoffermentaliteit (geloven dat anderen macht over je hebben of verantwoordelijk zijn voor jouw ongeluk), oneerlijkheid en jaloezie zijn bijzonder traag.
Het is belangrijk om trage vibraties te vermijden, zodat onze spirituele frequentie kan worden verhoogd.

Ik vind dat je dit erg mooi verwoord :)
Ik heb ruim 2 jaar geleden ervoor gekozen om gedoopt te worden en naar de kerk te gaan. Ik wilde een ommekeer maken, wilde God leren kennen en had simpelweg een drang naar een 'goed' leven. Dit kwam omdat ik fouten heb gemaakt in m'n leven en op een negatieve manier met mezelf en m'n omgeving omging, dat heeft op een bepaald moment een kritieke massa bereikt...waardoor ik wakker ben geschud :) Inmiddels ga ik niet meer naar de kerk, maar heb wel geleerd dat bidden belangrijk is voor jezelf. Van hieruit ben ik me meer gaan bezighouden met spiritualiteit.
Er vallen veel dingen op z'n plaats nu, het is heel mooi om dat te zien en woorden kunnen eigenlijk niet beschrijven hoe mooi dat is. Ik herken wel wat Eni zegt, dat je niet meer 'past' bij je vriendengroep. Dat is ook logisch en op zich niet zo erg, vaak is 't zelfs beter om dan ieder z'n eigen weg te laten gaan.
Verder heb ik een sterk geloof gekregen dat alles wat je meemaakt een mooie levensles is, en er geen toevalligheden bestaan.
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Verandering van je leven door spiritueel bezig te zijn.
« Reactie #7 Gepost op: januari 20, 2009, 04:37:25 pm »

Dankje wel lotus :)

Ik vind het ook erg mooi dat jij ook de omkeer hebt weten te maken in je leven, het zal je veel moois en veel goeds brengen.

Doordat je veel leert en jezelf ontwikkelt, verander jezelf. Hierdoor kunnen oude gewoontes en dingen die je eerst leuk vond niet meer zo goed bij je passen, net zoals een vriendengroep, of bepaalde mensen.
Het geeft niks om ze te laten gaan je zal er weer andere voor terug krijgen die op dit moment veel beter bij je passen en waar je veel kan van leren.  ;)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.072 seconden met 23 queries.