Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: droom: een huis vol mensen, ik kreeg ze maar niet weg  (gelezen 8114 keer)

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
droom: een huis vol mensen, ik kreeg ze maar niet weg
« Gepost op: oktober 24, 2010, 01:33:39 pm »

hey,
vannacht had ik een vreemde droom.  ik zat in mijn huis (niet het huis dat ik nu heb).  ik liep rond, het zag er goed uit.  maar op een bepaald moment komen er heel wat mensen binnen.  ik zei: hé dat kan niet zomaar!  maar ze trokken zich niks aan van mij.  en gingen aan tafel zitten, praten met elkaar en doen hun ding.  ze nemen ook hapjes en zo.  vreemd vond ik dat.  dan zei ik: dit is mijn huis, jullie horen hier.  ik ga dit bespreken met de verhuurder.  dan zeggen ze: wij hadden een afspraak met de verhuurder en afspraak is afspraak.  ik zei: ik ben nu de huurder hier en daarmee uit.  maar ze bleven en ze liepen maar binnen en buiten.

het was vreemd ik probeerde ze weg te krijgen.  ik probeerde met hen te praten maar twas moeilijk.  en daarna weet ik  niet meer hoe het is afgelopen.

begrijpt iemand dit????
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: droom: een huis vol mensen, ik kreeg ze maar niet weg
« Reactie #1 Gepost op: oktober 24, 2010, 02:30:39 pm »

Bij het lezen van je droom krijg ik het volgende gevoel:

Heb je moeite om in het echte leven nee te zeggen?

Of zit je in een situatie waarin je weinig controle uit kan oefenen?

Het lijkt erop dat deze droom een afspiegeling is van wat er in je door-de-weekse-dag gebeurd. Mensen oefenen controle op je uit, en je pikt het eigenlijk, terwijl je diep van binnen eigenlijk het tegenovergestelde wil, maar je durft het niet te zeggen, want als je het dan zegt, dan gaan hun een stapje hoger, en voel je je nog rotter, dus laat je het maar zoals het is.

Deze droom lijkt daar een weerspiegeling van te zijn. Je zou wat meer nee moeten zeggen, en minder over je heen laten lopen. Dit zal in het begin lastig zijn, omdat hun het niet gewend zijn dat jij tegengas geeft. Maar ieder mens is gelijk, zo ook jij. En met gelijkenis komt ook het recht om even veel te mogen als anderen. Wil jij iets niet, dan heb jij even veel recht dat het niet gebeurd als dat hun het hebben dat het wel gebeurd.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: droom: een huis vol mensen, ik kreeg ze maar niet weg
« Reactie #2 Gepost op: oktober 25, 2010, 09:55:18 pm »

inderdaad, ik heb het laatste jaar veel neen gezegd waardoor ik iedereen op mijn dak kreeg.  ze speelden het hard omdat ik neen begon te zeggen: mijn expartner, mijn familie, ... maar toch heb ik het gevoel dat ze nog steeds controle uitoefenen. maar ik weet soms niet hoe ze macht of controle hebben over me.  soms vraag ik me af of mijn relatie niet stuk gelopen is omdat iedereen zonder dat ik het goed doorhad me manipuleerde.  hoe weet ik of iemand over me heen loopt?

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: droom: een huis vol mensen, ik kreeg ze maar niet weg
« Reactie #3 Gepost op: oktober 25, 2010, 10:18:54 pm »

Als iemand je wat vraagt, en je stemt in, en je hebt daarna een rot gevoel, dan lopen ze over je heen.

Zo'n droom als deze helpt overigens ook wel om te weten dat ze over je heen lopen. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: droom: een huis vol mensen, ik kreeg ze maar niet weg
« Reactie #4 Gepost op: oktober 26, 2010, 09:24:07 am »

inderdaad. :-) en dan begin ik te piekeren of na te denken van hé, ik wil het wel zus of zo.  of van het is hem of haar weer gelukt.  die stuurt me met een kluitje in het riet.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: droom: een huis vol mensen, ik kreeg ze maar niet weg
« Reactie #5 Gepost op: oktober 26, 2010, 12:58:46 pm »

inderdaad. :-) en dan begin ik te piekeren of na te denken van hé, ik wil het wel zus of zo.  of van het is hem of haar weer gelukt.  die stuurt me met een kluitje in het riet.

Precies! :)

Deze droom is een teken van je onderbewustzijn dat je de situatie moet gaan veranderen.

Ga eens na bij de volgende confrontering wat je eigenlijk had willen zeggen, zodat als de volgende keer dat het weer gebeurd, je dat kan zeggen.

Waarschijnlijk zal het nog wel een 10 keer gebeuren dat ze over je heen lopen, want je zal moeten wennen om tegengas te geven. Denk wel bij elke van deze keren na hoe je het beter had kunnen oplossen.

Bedenk ook, dat je altijd iemand mag aanspreken op zijn/haar gedrag. Geef aan dat je er mee zit en lucht je hart. (doe dit nadat je erover hebt nagedacht wat je eigenlijk had willen zeggen) Mocht deze persoon dit niet accepteren, dan kun je alsnog zeggen wat je eerder had willen zeggen.

Onthoud: Niks moet, alles mag! :)
Bekijk ook eens: Moeten/Mogen van... versus Kunnen/Willen
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: droom: een huis vol mensen, ik kreeg ze maar niet weg
« Reactie #6 Gepost op: oktober 26, 2010, 04:15:40 pm »

inderdaad :-)
Je doet me denken: ik besef nu pas dat ik al veel verder sta dan vroeger.  het lukt me blijkbaar steeds beter en beter.  maar ik kan nog veel beter doen.  het is dus echt oefenen,oefenen en nog es oefenen.

dank je voor detip: ik ben ook gaan kijken op je stukje over kunnen/willen mogen en moeten.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: droom: een huis vol mensen, ik kreeg ze maar niet weg
« Reactie #7 Gepost op: oktober 26, 2010, 05:20:14 pm »

Graag gedaan. :)

Ik ben blij dat ik je kan helpen. :)

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.066 seconden met 23 queries.