Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Het kwaad  (gelezen 5636 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Het kwaad
« Gepost op: september 07, 2008, 07:33:32 pm »

Inleiding
De meeste mensen gaan ervanuit dat het kwaad altijd al op deze wereld aanwezig is geweest, en dat het goede er is om het kwaad te bestrijden. Dit is niet waar. Dit topic beschrijft hoe het kwaad heel makkelijk kan ontstaan, en als je dit in je achterhoofd houdt, de kans kleiner wordt dat het kwaad erger wordt.

Oorzaak, gevolg
In feite komt het meeste kwaad uit oorzaak, gevolg. Iets gebeurd, en iemand anders krijgt daar negatieve gevoelens bij. Wanneer deze gevoelens niet juist behandeld worden, zal dit uiteindelijk leiden tot kwaad. Ik zal om het duidelijker te maken, een voorbeeld geven. Stel, je loopt in de supermarkt, en zonder dat je er erg in hebt stoot je met je karretje tegen iemand anders aan. Die ander is daar natuurlijk niet van gediend, en gezien het een ongeluk was, is het op zich geen ernstige situatie. De ander voelt daardoor wel negativiteit. Als je op dat moment je excuses aanbiedt, dan denkt de ander: ok, het was per ongeluk. Wanneer je een botte opmerking teruggeeft, dan zal de ander nog meer negatieve energie opwekken waardoor het kwaad onstaat. Mogelijke gevolgen van het kwaad kan van ruzie tot vechten lijden.

Hoe voorkom je het kwaad?
Het is belangrijk te beseffen dat de meeste ruzies vooraf gaan aan een meningsverschil gebasseerd op een communicatie fout. Besef daarom altijd welke acties je doet en wat de gevolgen ervan zijn. Als je fout kan zijn, geef dit dan toe. Wees ook bereid de ander te vergeven als hij/zij gewoon een slechte dag heeft.

Spirituele boodschap
Wanneer je het vanuit de spirituele filosofie bekijkt, dan gaat het om het volgende. Om in balans te zijn met jezelf wil je goed doen, want wie goed doet, goed ontmoet. Daarnaast, zal het doen van kwaad zorgen voor een slechte karma waardoor je uit balans gaat. Echter, door goed uit te stralen, help je anderen om je heen om ook goed te doen, waardoor zelfs de slechtste mens zal veranderen, ook al is het maar stapje voor stapje.

Begrijp de situatie van de ander
Sommigen doen in jouw ogen kwaad terwijl ze het eigenlijk goed bedoelen. Het is de eerste stap om erachter te komen waarom ze kwaad doen. Een normale vraag kan dat antwoord opleveren, en wanneer op een normaal nivueau gecommuniseerd wordt (dus geen ruzie) dan kun je ook makkelijk uitleggen waarom jij het anders ziet. Wie weet kan deze persoon jou wat leren, of jij de ander.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad
« Reactie #1 Gepost op: september 08, 2008, 06:33:28 pm »

Door goed uit te stralen, help je anderen om je heen om ook goed te doen, waardoor zelfs de slechtste mens zal veranderen, ook al is het maar stapje voor stapje.

Dat vind ik wel de belangrijkste boodschap als meer mensen dat zouden doen en konden doen zou de wereld er een stuk mooier uitzien.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Het kwaad
« Reactie #2 Gepost op: september 08, 2008, 07:11:00 pm »

Ja dat sowieso. Wat ik meer wilde aantonen met dit stuk, is dat het kwaad heel makkelijk onstaat, en dat men dat vaak niet eens beseft.

Zoals een geleerde ooit zei: "Er lijkt niet veel te gebeuren wanneer men een steen in het water gooit, maar wie weet wat de rimpels voort kunnen brengen."
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.159 seconden met 22 queries.