Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Aparte pendelsessie  (gelezen 5589 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Aparte pendelsessie
« Gepost op: juli 13, 2010, 07:15:17 pm »

Ik heb vandaag iets aparts meegemaakt bij m'n pendelsessie.

Volgens m'n pendel ben ik er erg sterk in: hij geeft eigenlijk altijd wel aan dat ik 100% pendel vermogen heb.


Gezien deze hitte, en ik het niet echt koel kan krijgen in mijn huis, heb ik de laatste dagen hard nagedacht over mogelijke oplossingen om het koeler te krijgen. Denk aan het plaatsen van screens, ventilatoren en een airco.

Een airco is de meest praktische manier om een ruimte koel te krijgen, dus ik heb besloten om eens te gaan shoppen voor een airco. Ik bekeek een airco en kreeg er een goed gevoel bij. Ik heb al eens eerder bij zo'n ervaring gependeld, en besloot dit weer te doen.

Eerst mijn pendel vermogen getest; 100%. Daarna stelde ik de volgende vraag aan de pendel:

Is het verstandig dat ik deze airco koop?

De pendel gaf aan: ja.

Toen stelde ik de controle vraag:

Klopt het dat ik blij wordt van deze airco?

De pendel gaf aan: onjuist.

Ik nog een keer...

Vraag: Is het verstandig als ik deze airco koop?
Pendel: Ja
Controle: Klopt het dat het verstandig is als ik deze airco koop?
Pendel: Ja

Vraag: Wordt ik blij als ik deze airco koop?
Pendel: Nee

Het komt er dus opneer dat m'n pendel zegt: koop em, maar weet dat het geen plezier gaat brengen.

Het is dus kennelijk een noodzaak.

Ik dacht ter controle, laat ik dan eens een andere vraag stellen:

Vraag: Is er voor mij een betere manier om mijn huis koel te krijgen dan deze airco?
Pendel: nee.
Controle: Klopt het dat er voor mij geen betere manier is om mijn huis koel te krijgen dan deze airco?
Pendel: juist.


Nou, dan ga ik bij deze die airco aanschaffen. :D
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Aparte pendelsessie
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2010, 06:45:09 am »

Apart ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Aparte pendelsessie
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2010, 10:58:39 am »

Ik laat het weten als ik hem heb. :)

Ik heb zitten denken dat er een hogere betekenis aan het antwoord zit: Ik zal er niet blij van worden omdat het een stukje materiaal is. Ik hecht er geen meerwaarde meer aan en zie het meer als een stuk gereedschap. Het zal me daarom waarschijnlijk geen blijdschap geven.

Maar we zien wel. :D
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Aparte pendelsessie
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2010, 06:58:19 pm »

Jah dat is idd ook een goede, misschien is het hem dat wel ;-)
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

als de wind

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re:Aparte pendelsessie
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2012, 12:06:41 am »

je kan ook  pendelen zonder de gebruikelijke  pendel.....je gebruikt je lichaam als pendel

een paar voorbeelden ..je ogen .. als je iets zoek , let dan op waar je ogen naartoe kijken
                              ..je vinger op een pendelblad ..en als je twijfelt aan het antwoord gaat die daar op tikken
                              ..je hoofd  ja of neen laten knikken
                              .. of heel je lichaam ...ik was iets aan het zoeken ..had overal al gekeken ,en vroeg in mijzelf waar ligt het ...ik stond op en ging naar boven in mijn slapen kamer stond een lage kast en keek achter die kast ..en daar lag het ..omdat het hier om een bamboe fluit ging was het achter de kast gerold ....dus je volgt je gevoel

ook een gevoel dat je soms hebt kan al als pendel werken ..ik was al jaren naar een bansuri (Indische fluit)het zoeken en telkens kwam er in mijn gevoel ,dat ik naar Utrecht moest gaan ...omdat het gevoel bleef komen ben ik toch eens naar Utrecht gereden ,en heb daar een bansuri gevonden in een winkel ..

ik heb in mijn leven maar een maand een pendel gebruikt ...telkens als ik een vraag stelde kwam het antwoord in mijn hoofd ,dus de pendel was overbodig ..
nu zijn de meeste antwoorden er al voor dat de vraag is gesteld dus sneller dan je ze kan bedenken ...
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Aparte pendelsessie
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2012, 01:58:56 pm »

Voor mij is de pendel het uiten van mijn gevoel. Omdat ik nog niet goed bij mijn gevoel kan komen is de pendel een hulpmiddel.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.067 seconden met 23 queries.