Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: De ogen spreken de waarheid, hou van jezelf.  (gelezen 5572 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
De ogen spreken de waarheid, hou van jezelf.
« Gepost op: juli 20, 2008, 12:14:52 pm »

De ogen spreken de waarheid.

Keer op keer waar ik ook bent in de stad, buiten waar ik ook mensen tegenkomt zie ik de ogen. De ogen vol verdriet, de ogen vol pijn, de ogen die vermoeidheid uitstralen, de ogen vol haat.
Waar zijn de ogen gebleven vol liefde, vrolijkheid, blijheid?

Steeds meer mensen hebben ogen die vermoeidheid, pijn, verdriet of iets negatiefs uitstralen als haat. Steeds meer mensen houden niet van zichzelf. Steeds meer mensen raken op het verkeerde pad, of verstrikt in hun zelf. Veel mensen kunnen zichzelf ook niet maar aan, de waarheid in zichzelf is te diep te hard, veel mensen worden daardoor ook depressief of hebben andere psychische stoornissen.
De mensen weten niet meer wie ze zelf zijn, ze nemen de tijd niet om naar zichzelf te luisteren naar hun intuďtie, naar hun innerlijke stem, ze nemen de tijd niet om zichzelf te leren kennen. En zichzelf lief te hebben.

De ogen spreken keer op keer de waarheid ze weerspiegelen wat de mens is diep van binnen. De mensen zijn moe van het leven, vol verdriet en pijn die ze zichzelf toe hebben geëigend. Ieder mens kan als hij of zij dit wilt daar mee stoppen, ieder mens kan wanneer hij of zij dit wilt zichzelf leren kennen en van zichzelf leren houden. Het is alleen heel erg moeilijk. Het vergt veel geduld tijd en discipline. Je krijgt er echter veel voor terug. Jezelf.

Ik zou willen dat meer mensen dit zouden doen dan zou de wereld een heel stuk mooier zijn, een heel stuk leuker en makkelijker.
Waarom maken we het ons zelf altijd zo moeilijk? Omdat we nooit naar ons zelf luisteren. Naar onze intuďtie. Dat is de sleutel naar jezelf…naar de waarheid die je diep van binnen heb afgesloten.

-Geef jezelf de tijd om jezelf te leren kennen.
-Geef jezelf het geduld.
-Haal de stress uit jezelf van het leven ook al is dit moeilijk.
-Geef jezelf het geluk, het unieke om jezelf te leren kennen.
-Maak een einde aan de gedachtens die je keer op keer onderuit halen, maak een einde aan de relatie’s met personen die slecht over of tegen je praten.
-Doe alleen goede dingen waarbij je een goed gevoel hebt, waarbij je geluk voelt in jezelf.
-Hou jezelf weg bij dingen en mensen die dit gevoel niet bij je achter laten.

Dat is de eerste stap op weg naar je intuitie luisteren, naar jezelf luisteren.
Stel grenzen op voor jezelf, en hou je daar aan wijk er nooit van af. Stel dingen op een rijtje wat je graag wilt in je leven wat je wilt doen enzo, hou je aan deze weg en wijk er nooit van af.
Wees sterk, wees krachtig. Hou van jezelf.

Liefs aNNe
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De ogen spreken de waarheid, hou van jezelf.
« Reactie #1 Gepost op: juli 20, 2008, 01:45:06 pm »

Zo waar Anne! Dit is dan ook de essentie van de tijd waarin we nu leven, en de reden waarom spiritualiteit steeds belangrijker wordt.

Het leven zoals men die nu lijdt, is heel gehaast. Men wil ongelovelijk veel doen in de hele korte tijd die men heeft, omdat het leven eist van ons dat we al veel van onze tijd bezig zijn met school, werk en sociale activiteiten. Je hebt daardoor dus weinig tijd voor jezelf. Meestal gaan de mensen die nog dat kleine beetje tijd vrij kunnen maken deze tijd gebruiken om actief aan een hobbie te werken enzo waardoor ze helemaal geen rust vinden. Het is dan ook niet gek dat je je niet kan bijladen waardoor je slecht slaapt en dus vermoeid de dag weer begint. En zelfs als je niet volledig vermoeid de dag begint, is dat gestress van deze tijd vaak genoeg motivatie om verdriet en pijn te ervaren omdat iedereen diep van binnen veel liever wat meer tijd voor zichzelf heeft.

Ik heb dan ook een aantal tips om hier goed mee om te gaan.

Allereerst: het is niet erg om even lekker een moment voor jezelf te nemen. Dit kan door relaxed een filmpje te kijken of lekker naar muziek te luisteren en gewoon ervan te genieten!

Daarnaast, kijk hoe je je levensomstandigheid kan aanpassen zodat je optimaler gebruik kan maken van je tijd?

De meeste werkgevers staan het toe om ipv 40 uur, 32 uur te gaan werken. Je verdient minder, maar die vrije dag die je erbij krijgt is ideaal om je hobby uit te oefenen zodat je 's avonds tijd hebt voor ontspanning.

Ook is het verstandig om in het NU te leven. Ik heb daar 2 topics voor gepost in dit forum die alles uitleggen. Geloof het of niet, maar ook op je werk kun je in het nu leven. Desnoods hou je een takenlijstje bij. Door in het NU te leven heb je geen stress meer, en daardoor slaap je veel beter 's nachts waardoor je fit wakker wordt.

Het is ook belangrijk om je hele leven te evalueren. Ben je blij met zoals het nu gaat? Zit je op je werk wel op de goede plek? Is het werk leuk? Doe ik die hobby omdat ik het leuk vind, of eigenlijk omdat andere mensen die ik goed ken het ook doen?

Als je in die vragen een nee tegenkomt, dan heb je een verbeterpunt te pakken. Zit je bijvoorbeeld niet lekker op je werk, ga dan ander werk zoeken, of overleg met je leidinggevende wat er aan de hand is. Soms kan een leidinggevende je begeleiden om intern een andere functie te vervullen waar je wel plezier in beleefd, en zo niet, dan is een andere baan een goede mogelijkheid om je ervaring te verbreden, want let wel: wanneer je het niet naar je zin hebt op je werk, dan kost dit enorm veel energie, en ben je elke dag zo duf als een konijn.

Ikzelf heb recent hetzelfde meegemaakt. Ik werk nu 4 jaar voor m'n werkgever. Een jaar geleden werd ik genoodzaakt om een andere functie intern te aanvaarden, anders moest ik weg. (Lastig juridisch verhaal obv uitzendkracht vs contract). Gezien ik het naar m'n zin had die 3 jaar heb ik een andere functie geaccepteerd die redelijk gelijk was. Hoewel ik goed verdiende en het werk goed kon, zat ik er toch niet naar m'n zin. Ik had voor mezelf een plan opgesteld waarin ik gewoon dit werk zou doen om bepaalde doelstellingen te behalen. Doordat ik m'n gevoel negeerde raakte ik steeds vermoeider en had ik echt moeite om m'n werk goed te doen. Op gegeven moment moest ik een opleiding volgen en dat lukte niet goed vanwege het weinige aan energie wat ik nog had. Ik heb dan ook het examen niet gehaald, en dat was voor mij het teken dat ik gewoon verkeerd bezig was. Toen ik het besluit had genomen om een andere functie te zoeken kwam ook direct de energie terug.

Ik werk overigens nog steeds op deze functie maar heb al wel intern een aantal sollicitaties gedaan en ben ook extern bezig voor een andere baan. M'n energie is weer top nu, dus ik weet nu dat niet op je plek zitten enorm demotiverend werkt, vooral omdat je weet dat er geen eind aan komt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.226 seconden met 22 queries.