Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong  (gelezen 14758 keer)

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #15 Gepost op: september 29, 2010, 10:19:07 am »

Haha LPChip, lamme armen, dat had ik in het begin ook, maar het went vlug hoor. ;) Zo te lezen gebruik je niet de bijhorende muziek om de oefeningen te doen.
De muziek die we gebruiken op de oefenplaatsen en de video instructies voor de oefeningen kan je gratis downloaden op de Falun Dafa website. Zie:
http://www.falundafa.org/Dutch/media.htm

De tweede oefening wordt 13 minuten gedaan (voor de gewone versie) en 30 minuten (voor de lange versie). Op de oefenplaatsen wordt de gewone versie gedaan. In China werd vroeger (voor de vervolging) altijd de lange versie gedaan. Soms doe ik thuis de lange versie, 30 minuten dus.

Bij de gewone versie wordt elke houding iets meer dan 3 minuten aangehouden. Maar als je de oefeningen doet op de muziek hoor je vanzelf wel wanneer je van houding moet veranderen.

Hoop dat het zo duidelijk is, anders vraag je maar hoor!  ;)

Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #16 Gepost op: september 29, 2010, 11:15:53 am »

Ah okee :)

Ga ik die muziek eens downloaden vanavond. :) Tnx voor de tip. :)

Ik zal eerst de korte versie proberen, maar denk wel dat ik die zonder problemen ga volbrengen. Dan komt de lange versie :D
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #17 Gepost op: oktober 11, 2010, 08:16:27 am »

Graag gedaan LPChip. Hopelijk is het downloaden van de muziek gelukt. Ik heb de oefeningen op MP3 staan. Is wel handig, zo kan ik de oefeningen altijd en overal doen, op het werk (verpleegkundige, nachtdienst) doe ik tijdens de pauze de vier staande oefeningen.  ;)  Net voor de aanvang van het werk doe ik de vijfde oefening, de zittende meditatie. Voel me dan de hele nacht energiek, kalm en zo licht als een veertje.  ;) Soms vragen mensen waar ik toch al die energie vandaan haal.  ;D
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #18 Gepost op: oktober 11, 2010, 12:21:45 pm »

Hoi Kai Gong,

Ja, het downloaden van de muziek is gelukt, en ik heb al 2x de korte meditatie gedaan. Merk wel dat het mij moeite kost om tot het einde door te gaan, dus ga even wachten met de lange versie :P

Ik probeer in ieder geval elke dag deze 2 oefeningen te doen. Als ik weer wat meer tijd heb, ga ik de 3e eens proberen. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.065 seconden met 23 queries.