Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong  (gelezen 14760 keer)

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Gepost op: september 07, 2010, 01:31:36 pm »

Falun Dafa is een zeer oude vorm van Qigong. Qigong is de praktijk van het verfijnen van lichaam en geest door speciale oefeningen en meditatie. De meeste vormen van Qigong zijn erop gericht fit te blijven en ziektes te helen en bestaan bijna uitsluitend uit bewegingsoefeningen. Falun Dafa is echter Qigong op een hoger niveau en gaat voorbij aan het streven naar gezondheid en fitheid met als doel het verwerven van wijsheid en verlichting. Falun Dafa, ook wel Falun Gong genoemd, is door meester Li Hongzhi openbaar gemaakt in 1992 en wordt nu over de gehele wereld door meer dan 100 miljoen mensen beoefend.

Cultivatie van geest
In Falun Gong wordt de geest gecultiveerd door Xinxing (de aard van de geest, morele kwaliteit) te verhogen. Xinxing toont overeenkomsten met wat wij in het westen deugden noemen, maar het omvat veel meer dan alleen deugden. Xinxing wordt verhoogd door zich steeds meer in overeenstemming te brengen met de karakteristiek van het universum, Zhen-Shan-Ren. Dit staat voor:
Zhen = waarheid, waarachtigheid, eerlijkheid, oprechtheid
Shan = mededogen, compassie, naastenliefde, goedheid, vriendelijkheid
Ren = verdraagzaamheid, tolerantie, geduld, doorzetting
Alles in het universum heeft deze karakteristiek. Hoe meer men in overeenstemming is met deze karakteristiek, hoe dichter men bij zijn ware zelf is. Hoe men zijn Xinxing kan verhogen en hoe men cultivatie kan beoefenen volgens Falun Dafa is uitgelegd in de boeken Falun Gong (introductietekst) en Zhuan Falun (hoofdwerk), geschreven door meester Li Hongzhi.

Cultivatie van lichaam
De cultivatie van het lichaam in Falun Gong is erop gericht het lichaam te zuiveren en te transformeren, zodat alle slechte materie (karma) verwijderd wordt. Cultivatie van het lichaam kan alleen een duurzaam effect hebben als men aandacht schenkt aan het verhogen van Xinxing. De cultivatie van het lichaam in Falun Gong bestaat uit een vijftal oefeningen. Er zijn 4 staande oefeningen en één zittende oefening. Hoe de oefeningen moeten worden uitgevoerd staat beschreven in het boek Falun Gong. Daarnaast is er een videoband verkrijgbaar, waarop de oefeningen door meester Li Hongzhi zelf stap voor stap uitgelegd en voorgedaan worden. De oefeningen zijn geschikt voor alle leeftijden en ze zijn gemakkelijk te leren. Ze hebben een zeer positieve invloed op de gezondheid. Na langere beoefening wordt bij het uitvoeren van de oefeningen een meditatieve toestand vereist, een lege doch bewuste geest.

Alle activiteiten van Falun Dafa zijn gratis. Op het internet zijn alle boeken en videoclips van de oefeningen gratis te downloaden. De officiële webpagina van Falun Dafa is:

http://www.falundafa.org/Dutch/

Ook mooi om te bekijken is de onderstaande video waarin beoefenaars vertellen hoe Falun Dafa hun leven heeft verrijkt:

http://www.youtube.com/watch?v=PsqnRidMorM

In de video zie je Sterling Campbell, hij is muzikant bij de Band van David Bowie en ook een beoefenaar van Falun Dafa!

Groetjes, Karin  :)

[Verwijderd door ouderdom]
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #1 Gepost op: september 07, 2010, 03:01:59 pm »

Dank je wel voor het posten. :)

Ik ga me hier in verdiepen. Ik denk dat dit, net als bij jou, een verrijking van mijn leven mag zijn. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2010, 12:56:44 am »

Ik heb zojuist de eerste meditatie oefening gedaan.

Ging natuurlijk niet direct perfect maar voel wel dat dit goed werkt! Dit ga ik me eigen maken.

Nogmaals bedankt! :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2010, 07:24:14 am »

Héé, leuk dat je de eerste oefening (Boeddha die duizend handen toont) hebt gedaan en goed dat je meteen de krachtige werking voelde! De eerste oefening opent alle energiekanalen in het lichaam.  De tweede oefening (Falun staande houding) is eenvoudig maar heel krachtig! Dit zijn vier statische houdingen die verscheidene minuten in stilte worden aangehouden. Het verhoogt je energieniveau.

Misschien is er een oefenplaats in jouw buurt om de oefeningen correct aan te leren, daarna kan je verder oefenen bij te thuis. Het is gratis. Je ziet maar.

Groetjes, Karin  ;)









Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2010, 11:47:50 am »

Ja, er is er een redelijk in de buurt, maar ik denk dat ik zonder begeleiding dit wel ga kunnen.

Toen ik namelijk bezig was, merkte ik dat ik bepaalde dingen al instictief deed en eigenlijk toen weer daarmee stopte omdat het nog niet in de video gebeurde. :P

Mijn energie kanalen staan al open omdat ik ook een Chakra meester ben, maar ik denk wel dat ik hier en daar inmiddels een kleine blokkade heb gekregen.

Nogmaals mijn dank voor het posten. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #5 Gepost op: september 13, 2010, 09:28:31 am »

Fijn te lezen dat het zo goed gaat! Echt wel bijzonder dat je instinctief de oefeningen doet voordat het wordt getoond op de video!
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #6 Gepost op: september 20, 2010, 08:47:04 pm »

Tijd voor een update :)

Ik heb de 1e oefening nu redelijk onder de knie (zo verre dat ik hem nu 1x goed gedaan heb zonder naar de video te hoeven kijken/luisteren)

Gelijk al vanaf het begin heb ik dat ik soms in mijn linker pink ineens heel veel energie voel. Hij word dan echt super warm en voelt best lekker. Zojuist heb ik dit voor het eerst ook in mijn rechter pink ervaren. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2010, 07:19:04 am »

Leuk dat je me op de hoogte houdt LPChip en dat het zo goed gaat met het doen van de oefeningen. De tweede oefening is de meest eenvoudige, dus die zal vlug aangeleerd zijn.  ;)

Ja, het effect van de oefeningen is enorm! Ook bij mij voelt het lichaam tijdens het doen van de oefeningen heel warm en werkt het zeer kalmerend. Mijn handen worden uitzonderlijk warm. Zelfs in de winter wanneer ik buiten de oefeningen doe, kunnen deze langzaam bewegende oefeningen mijn gehele lichaam gemakkelijk warm krijgen. Het is verbazend. Ik doe de oefeningen heel erg graag. Vind de muziek ook prachtig en rustgevend.

Deze avond gaan we de oefeningen doen op een oefenplaats. In een groep is het veld van energie nog krachtiger! Kijk er al naar uit.

Succes! ;)

Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #8 Gepost op: september 21, 2010, 10:10:27 am »

Cool :)

Ja, ik denk dat ik binnenkort de andere oefeningen eens ga proberen. :)

Veel plezier vanavond. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #9 Gepost op: september 26, 2010, 01:58:54 pm »

Dank je wel LPChip! Het was fijn op de oefenplaats en er waren weer nieuwe beoefenaars! Het aanleren van de oefeningen verliep vrij vlot!

Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #10 Gepost op: september 26, 2010, 02:45:06 pm »

Ik heb gister en vandaag de 2e oefening geprobeerd.

Het grappige was dat ik begon met spierpijn (voordat ik de oefeningen deed) en eindigde daarna vrijwel zonder, en heel super relaxed. Het voelde bijna alsof ik over de grond zweefde ipv te lopen, zo in balans was ik daarna. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #11 Gepost op: september 28, 2010, 03:05:54 pm »

Dat is fijn om te lezen LPChip, jij ervaarde ook al de gezondheidsvoordelen van Falun Dafa! Misschien dat het onderstaande artikel jou wel interesseert, het gaat over een onderzoek van de Chinese Nationale Sportcomissie. Zij besloten na een onderzoek dat "De gemiddelde efficiëntie wat betreft genezen en fit blijven dankzij Falun Gong 98% is"!

Meer hierover kan je lezen op de onderstaande link:
http://www.faluninfo.nl/artikel/flg_special/1131278665/4.html
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #12 Gepost op: september 28, 2010, 04:55:57 pm »

Zeker interessant. :)

Ik heb sowieso altijd al een snelle genezing gehad, maar ik denk dat ik de eerste tekenen al heb ondervonden van een preventieve werking die mogelijk vanuit de falun dafa komt.

Gisteren middag, was ik op m'n werk, en voelde dat ik richting een migraine aanval ging. Uiteindelijk door goed op m'n houding te letten kon ik de aanval afweren. Op weg naar huis, voelde ik toch de migraine verschijnselen: druk in m'n hoofd, en een beetje een kloppend gevoel. Daarnaast vond ik geluid wat vervelend. Maar had geen schitteringen of echte koppijn. 's avonds ook gewoon normaal gegeten, al had ik minder trek en voelde me een beetje misselijk (maar veel lichter dan dat ik normaal een aanval heb). Heb wel even geslapen, maar verder nergens meer last van gehad. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #13 Gepost op: september 29, 2010, 07:38:57 am »

Goed he! Dat is heel positief LPChip!

Bij ons in de groep beoefenaars is ook een jonge man die veel last had van migraine voor hij beoefende. Hij nam er medicatie voor. Sinds hij Falun Dafa beoefent heeft hij veel minder last van de migraine, hij neemt ook geen medicatie meer. Hij heeft wel nog enkele ziekte symptomen maar deze zijn heel zwak en van korte duur.
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong
« Reactie #14 Gepost op: september 29, 2010, 10:02:20 am »

Ja precies. Dat heb ik ook. :)

Gisteren nog weer geoefend. Hoe lang doe je normaal gesproken over de 2e oefening, het wiel?

Ik ben nu gisteren denk ik totaal iets van een kwartier bezig geweest voordat ik echt op een stadium kwam dat ik te lamme armen kreeg :P

Eerste fase deed ik iets van 4,5 minuut over, toen iets van 5 minuten, en de laatste 2 samen ook iets van 6 minuten. Die laatste 2 kostte wel moeite omdat ik bij de eerste 2 al wel redelijk de grens opzocht. :) Hoor graag hoe lang jij meestal deze oefening doet. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1] 2   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.189 seconden met 23 queries.