Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Mijn naam is Karin en beoefen Falun Dafa  (gelezen 4058 keer)

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Mijn naam is Karin en beoefen Falun Dafa
« Gepost op: september 07, 2010, 12:52:47 pm »

M' n naam is Karin, 47 jaar, gelukkig gehuwd met een hele lieve man en moeder van drie kinderen. Als verpleegkundige werk ik half time in een Rust en Verzorgingstehuis.
Sinds december 2006 beoefenen wij Falun Dafa / Falun Gong, een meditatiemethode gebaseerd op drie universele principes Waarachtigheid - Mededogen - Verdraagzaamheid.

Er is een populair gezegde: "Men brengt niets mee bij zijn geboorte en neemt niets mee bij zijn dood." Je komt de wereld binnen met niets en je neemt niets mee als je weer gaat. Wat is dan de zin van het leven?
Als kind zocht ik al naar antwoorden maar vond ze niet. Er moest zoveel meer zijn tussen hemel en aarde, maar wat? Hetgeen me werd bijgebracht door ouders, kerk, maatschappij, media, enz. bracht veel verwarring en boezemde me zelfs angst in voor het leven en de dood.

Op latere leeftijd ging ik zelf op zoek. Al zoekende kwamen vele lieve mensen en inspirerende gebeurtenissen op m' n pad. Het hielp me op een wonderlijke manier de weg te wijzen naar mezelf. Naar wie ik werkelijk ben.
Tijdens het voorjaar van 2006 las ik het boek "Meesters van het Verre Oosten" geschreven door Baird T. Spalding. Het boek liet een hele diepe indruk na en ik vroeg me af of er nog zulke Meesters aanwezig waren.

Al snel volgde hierop het antwoord toen Falun Dafa ons pad kruiste. Ondanks het feit me al jaren verdiept te hebben in spiritualiteit hoorde ik nooit eerder over deze cultivatiewijze die eeuwenlang van leraar op leerling werd doorgegeven voor het in 1992 openbaar werd gemaakt door meester Li Hongzhi. Alles over Falun Dafa sprak me meteen aan. Niet alleen de meditatiemethode maar ook de drie universele principes waarop Falun Dafa is gebaseerd. In de Falun Dafa boeken vond ik de waarheid van het universum. Voelde me net een kind dat jarenlang verloren liep en de deur van haar huis weer vond ...

Hartelijke dank voor het lezen!

Vriendelijke groetjes, Karin  :)

[Verwijderd door ouderdom]
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Mijn naam is Karin en beoefen Falun Dafa
« Reactie #1 Gepost op: september 07, 2010, 01:13:26 pm »

Welkom Karin,

Welkom op Armina. :)

Ik kende het gezegde nog niet, en vind hem echt mooi. Ook ben ik geïnteresseerd geraakt in de Falun Dafa naar aanleiding van wat je geschreven hebt. Kun je er wat meer over vertellen (mag een nieuw onderwerp zijn in het spirituele gedeelte van dit forum) of anders een link/methode geven zodat ik er meer over kan leren?

Ik hoop dat Armina je kan helpen nog verder te groeien. :)

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: Mijn naam is Karin en beoefen Falun Dafa
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2010, 01:19:42 pm »

Dank je wel voor het warme welkom! LPChip!  ;)
Fijn te lezen dat Falun Dafa ook jouw interesse heeft gewekt. Kende je het nog niet?
Zal zo meteen een apart topic openen met meer informatie, alsook de link van de Falun Dafa website.

Nogmaals bedankt!  :)
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Mijn naam is Karin en beoefen Falun Dafa
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2010, 03:03:30 pm »

Dank je wel voor het posten. :)

Nee, ik kende de Falun Dafa nog niet. Je leert elke dag weer wat nieuws! :D
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: Mijn naam is Karin en beoefen Falun Dafa
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2010, 07:02:14 am »

Geen dank, het is graag gedaan LPChip.  ;)
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.213 seconden met 22 queries.