Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: ervaring met soulmate liefde  (gelezen 11410 keer)

anna

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
ervaring met soulmate liefde
« Gepost op: september 03, 2010, 11:43:31 am »

Hallo allemaal,

Graag wil ik iets met jullie delen/mening uitwisselen over het onderwerp: soulsliefde.

Ik vind dat dit concept enorm door de media uit zijn verband is gerukt "vind NU je soulmate op *datingsite* .nl  :P

Maar ikzelf heb iets ontzettends bijzonders mogen ervaren op het gebied van de liefde.
Het gevoel dat ik met die ander heb is zooo diep dat je het niet met iets "aards" kan vergelijken.

Hier een stukje wat het *naar mijn mening* goed beschrijft:

Het verschil tussen zielsliefde en gewone liefde is dat het losstaat van de persoon via wie je die liefde ervaart.
Zielsliefde is gebaseerd op het concept van reïncarnatie. (Hierbij is er een niet-stoffelijke ziel die een reeks van
 incarnaties heeft in de menselijke vorm als verschillende personen.) Zielsliefde is liefde tussen twee zielen en gaat daardoor over levens heen.
Zielsliefde, de liefde tussen de twee zielen, bestaat altijd op het niet-stoffelijke zielsniveau
en sommige mensen ervaren een sneak-preview van deze liefde op aarde.


Meestal is het doel van je ontmoeting met je tweelingziel ook niet om bij elkaar te blijven maar om elkaar ‘wakker te maken’,
om elkaar bewust te maken van hoe je zelf omgaat met belangrijke keuzes in je leven. Of om juist te laten beseffen dat je belangrijke keuzes ontwijkt.
Om bewustzijnsverhoging bij elkaar.
Veel mensen kennen zielsliefde van de romantische verhalen. Wat de meeste mensen niet kennen is de andere kant van zielsliefde;
de confrontaties met jezelf. Je wordt geconfronteerd met jezelf door de spiegeling van de ander.
Daardoor krijg je een unieke kans om je echte zelf (terug) te vinden. Je wordt wakker geschud als het ware.


Kenmerken
Mensen die zielsliefde hebben ervaren noemen het meest de volgende kenmerken:
- Je voelt je samen volledig één en compleet
- Een magnetische aantrekkingskracht tussen elkaar
- Een gevoel alsof je elkaar altijd al gekend hebt
- Een diepe onvoorwaardelijke liefde
- De liefde is er, je hoeft er niets voor te doen
- Je weet alles van elkaar, terwijl dat normaal gesproken onmogelijk zou zijn
- Een gevoel van ‘thuiskomen’ bij elkaar
- De ander is de ultieme spiegel van jezelf
- Elkaar telepathisch aanvoelen
- Elkaar aantrekken en wegduwen
- Je kunt altijd volledig jezelf zijn bij elkaar

bron: http://www.zielsliefde.nl/zielsliefde_artikelen_zielsliefde.html

Dat was een stukje over zielsliefde. Erg benieuwd of jullie wel eens zoiets hebben meegemaakt?
en of het herkennen misschien zelfs wel bij een vriendin , familie of wie dan ook.

Liefs!
Gelogd
If you don't change direction, you might end up where you are heading

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: ervaring met soulmate liefde
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2010, 10:22:13 am »

Hey Anna,

Ik denk dat ik dit ook ervaar. Ik had dat gevoel al meteen toen het begon en nu ik jou stuk lees helemaal. Ik heb dit met mijn vriend en hij dus ook bij mij!

We hebben nu bijna 4 jaar een relatie maar voordat we verkering kregen hadden we elkaar 3 jaar daarvoor (dus 7jaar geleden) voor het eerst gezien. En achteraf hadden we beide meteen een soort van klik ofzo terwijl we elkaar amper hadden gesproken.. Jaren daarna zagen we elkaar steeds vaker door een wederzijdse vriend en het voelde meteen goed en net of we elkaar al jaren kenden en konden eigenlijk vrijwel meteen helemaal ons zelf zijn bij elkaar!

En de liefde is er idd ook gewoon zonder er iets voor te hoeven doen, vanaf die eerste keer 7jaar geleden hadden we al een aantrekkingskracht naar elkaar toe, maar durfde het beide niet te zeggen (zaten toen ook beide in een andere relatie)

Dat stukje van aantrekken en wegduwen klopt ook haha, soms kunnen we elkaar even echt niet uitstaan en zijn we elkaar zat, maar dat kan ineens omslaan en is het weer goed. Hebben ook nog nooit echt erg ruzie gehad kan maar 1 keer noemen dat we iets hadden wat op ruzie lijkt. En dat komt ook omdat we weten hoe we beiden zijn en die verschillen accepteren we van elkaar..

Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

Kai Gong

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
    • http://www.falundafa.org/Dutch/
Re: ervaring met soulmate liefde
« Reactie #2 Gepost op: september 21, 2010, 07:27:28 am »

Leuk onderwerp 'Tweelingzielen'. Op de website 'Droomvrienden,' kan je veel informatie lezen:
http://www.droomvrienden.nl/tweelingzielen.html
Ik vond daar veel herkenning en antwoorden op vragen.
Gelogd
Falun Dafa / Falun Gong
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest
Gebaseerd op de universele principes Waarheid, Mededogen, Verdraagzaamheid

anna

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: ervaring met soulmate liefde
« Reactie #3 Gepost op: oktober 15, 2010, 08:59:18 am »

Hey Eni,

helaas een wat latere reactie * erg druk gehad*..
Maar hier dan eindelijk een reply  8) ;)

Wat fijn dat je dit gevoel ook herkent!
Ik vind het echt zo intens als je zoiets mag ervaren :) heb wel eerdere relaties gehad.. maar nog nooit dit gevoel!

Fijn dat jullie al een aantal jaren van elkaar mogen genieten!
 Wat ik me afvraag.. hebben jullie ook een diepe sprituele connectie --> elkaar aanvoelen etc?

Liefs
Gelogd
If you don't change direction, you might end up where you are heading

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: ervaring met soulmate liefde
« Reactie #4 Gepost op: oktober 19, 2010, 06:45:00 am »

Hey Anna,

Over dat elkaar aanvoelen.. Dat hebben we ook, we hoeven niet echt iets te zeggen tegen elkaar en dan weten we al wat de ander bedoelt/voelt.. Maar nu moet ik zeggen dat ik dat met mn zusje ook sterk heb (mss wel sterker, maar mss komt dat ook omdat we elkaar natuurlijk al heel veel langer kennen)

We weten gewoon wat we aan elkaar hebben.

x
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.219 seconden met 22 queries.