Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Geen vertrouwen maakt situaties erger  (gelezen 5915 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Geen vertrouwen maakt situaties erger
« Gepost op: augustus 20, 2010, 12:22:30 pm »

Voorgeschiedenis
Afgelopen maandag heb ik een auto ongeluk gehad.

Gelukkig was het niet ernstig, geen schade aan mij, de auto of iets anders maar alleen een beetje geschrokken.

Ik reed te hard een bocht in waardoor ik de grip met de weg kwijt raakte en ik in een slip begon te raken. Ik voelde dat dit gebeurde en probeerde dit te corrigeren door zachtjes tegen te sturen. Op gegeven moment had mijn auto weer grip en toen maakte ik een 180 graden draai. De auto reed netjes achteruit naast de rijbaan het zand in waar ik hem tot stilstand bracht.

Vertrouwen
Je snapt wel, dat wanneer zoiets gebeurd, je gelijk bang bent voor een herhaling. Mijn vertrouwen was even weg. Misschien is er wel wat met m'n auto. Banden niet meer goed ofzo? Wellicht door dit gebeuren is er iets stuk aan m'n auto wat ik niet kan zien?

Afijn, het is gebeurd en ik moet toch verder, dus ik ben daarna weer weggereden.

Verscherpte zintuigen door gebrek aan vertrouwen
Wat me allereerst opviel is dat de auto heel lichtjes slingerde, alsof het stuur los zat. Het leek daarom alsof de auto gewoon stuk was, dus ik reed niet te hard enzo en was erg gefocussed. Merkte allerlei "mankementen" aan mijn auto op die er voorheen niet op zaten enzo. Eenmaal een aantal kilometer gereden te hebben, kwam ik er achter dat de auto nog even goed reed als daarvoor, maar dat ik er nooit zo op gelet had, en dat gewoon geaccepteerd had.

Doordat ik niet het vertrouwen had in de auto, begon ik te merken wat er allemaal mankeerde, en zag ik niet meer goed wat allemaal wel goed werkte.

Vertrouwen een kans geven
Ik begon me dit te realiseren, en begon de auto weer een kans te geven. Ik merkte dat de auto wel gewoon goed reed, en dat de trillingen die ik ervaarde mede ook kwam omdat het gewoon hard waaide, en de wind de auto heel zachtjes een duwtje gaf (ja zo gevoelig wordt je dan). Ik accepteerde dat ik vroeger met veel meer wind gewoon harder durfte te rijden, en dat dit toch zeker onzin was dat ik dat nu niet meer durfte. Ik gaf het een kans en mijn zelfvertrouwen groeide daar ook mee.

4 dagen later
Inmiddels is mijn vertrouwen helemaal hersteld, en de auto voelt aan zoals hij dat daarvoor ook deed. Ik rijd er weer even verzekerd mee als ik dat eerder deed, en heb geleerd van de fout die ik maakte.

Conclusie
Als je je vertrouwen in iets bent kwijt geraakt, zullen emoties en verscherpte zintuigen het moeilijk maken om je vertrouwen weer terug te krijgen. Ga na wat er gebeurd is waardoor je het vertrouwen bent kwijt geraakt, leer ervan en accepteer dat het gebeurd is. Vertrouw erop dat je met deze kennis niet weer de fout in zal gaan, en dat 1+1 geen 2 is (omdat a is gebeurd, zal b, c en d ook gebeuren. is onzin!)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

anna

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Geen vertrouwen maakt situaties erger
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2010, 12:26:48 pm »

Leuk dat je dit met ons deelt  :)!

En iid als je je vertrouwen in iets kwijt bent en dus die emotie hebt, vergoot het alleen nog maar meer het wantrouwen.
Wat je uitzend *emotie* krijg je terug!
Ook leuk je daar bewust in te worden van relatie's en andere dagelijkse zaken!

 ;D

Gelogd
If you don't change direction, you might end up where you are heading

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Geen vertrouwen maakt situaties erger
« Reactie #2 Gepost op: augustus 21, 2010, 09:45:30 am »

Ja inderdaad. :)

Grappig. Ik heb dit gepost omdat het heel handig is voor andere mensen. Je laatste zin zette me aan het denken, en verrek, m'n tekst past daar ook prima bij. :) Grappig.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Reiki Plus Master

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
  • Wees je zelf en oordeel niet
    • Bekijk profiel
    • Genezendehanden
Re:Geen vertrouwen maakt situaties erger
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2010, 07:33:17 pm »

Hoi bedankt voor het delen  met ons.
Voor iedereen is het mogelijk ons vertrouwen te behouden, alleen is het af en toe wat lastig.

Bv bij tegenslagen, hou vertouwen dat het goed komt.

Het zijn dan weer lessen voor ons.

warme groet Theo
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re:Geen vertrouwen maakt situaties erger
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2010, 08:13:01 pm »

Precies.

Ik heb deze tekst gepost om het besef bij ons allen neer te leggen. Ergens geen vertrouwen in hebben maakt een situatie erger. Zodra je het een kans geeft, dan ga je zien dat het allemaal wel meevalt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.157 seconden met 22 queries.